Skocz do zawartości

Jaki olej do Cupry?


leszcz

Rekomendowane odpowiedzi

Auto nie będzie upalanie, będzie traktowane jako normalny dupowoz. Wymiana na pewno częściej niż zaleca producent, myślę że co 10-15 kkm.

Teraz ma prawie 6kkm i chcę wymienić na nowy.

Nie znam się w ogóle na normach VW, wiem że jest filtr GPF.

A i dobrze by było żeby spełniał te VW normy 500 coś tam, żeby nie krecili nosem jak z własnym olejem na przegląd pojadę (pomiędzy przeglądami sam będę zmieniał)

Może jakiś Ravenol?

 

 

pozdr.

 

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, leszcz napisał:

 

Auto nie będzie upalanie, będzie traktowane jako normalny dupowoz. Wymiana na pewno częściej niż zaleca producent, myślę że co 10-15 kkm.

Teraz ma prawie 6kkm i chcę wymienić na nowy.

Nie znam się w ogóle na normach VW, wiem że jest filtr GPF.

A i dobrze by było żeby spełniał te VW normy 500 coś tam, żeby nie krecili nosem jak z własnym olejem na przegląd pojadę (pomiędzy przeglądami sam będę zmieniał)

Może jakiś Ravenol?

 

Poczytaj dokładnie instrukcję obsługi, bo może się okazać, że wyboru za bardzo nie masz, by spełnić wymagania producenta co do zalecanego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, leszcz napisał:

 

Auto nie będzie upalanie, będzie traktowane jako normalny dupowoz. Wymiana na pewno częściej niż zaleca producent, myślę że co 10-15 kkm.

Teraz ma prawie 6kkm i chcę wymienić na nowy.

Nie znam się w ogóle na normach VW, wiem że jest filtr GPF.

A i dobrze by było żeby spełniał te VW normy 500 coś tam, żeby nie krecili nosem jak z własnym olejem na przegląd pojadę (pomiędzy przeglądami sam będę zmieniał)

Może jakiś Ravenol?

 

 

A nie mozesz zalac tego co fabryka zaleca?

Po co taki kombinacje uprawiac?

  • Lubię to 5
  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

A nie mozesz zalac tego co fabryka zaleca?

Po co taki kombinacje uprawiac?

 

Byłoby za proste i za oczywiste.

Edytowane przez spad
  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

A nie mozesz zalac tego co fabryka zaleca?

Po co taki kombinacje uprawiac?

 

Naprawdę nie wiesz?! VW nie zna się na produkcji samochodów, silników i doboru do nich olejów. Najlepiej jest zapytać okolicznego mechanika Bogdana, któremu co prawda zawodówki samochodowej skończyć się nie udało, ale nie jeden silnik Fiata 126p rozebrał (a niektóre nawet z powrotem złożył).

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ⠀ napisał:

 

Naprawdę nie wiesz?! VW nie zna się na produkcji samochodów, silników i doboru do nich olejów. Najlepiej jest zapytać okolicznego mechanika Bogdana, któremu co prawda zawodówki samochodowej skończyć się nie udało, ale nie jeden silnik Fiata 126p rozebrał (a niektóre nawet z powrotem złożył).

 

To jest chyba ten sam typ ludzi co najpierw ida do lekarza po diagnoze i recepte, a pozniej i tak sie lecza po swojemu :hehe:

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Vadero napisał:

https://applications.castrol.com/oilselector/pl_pl/c/recommendation?data=3ee275228bff22e0f5ef3fea88d618c0

 

Ja wlalem ten po 5kkm. Ale w tym co zlałem było opiłków metalu... 

Pracowałem przez kilka miesięcy w fabryce silników toyoty w Wałbrzychu. Nie da się całkowicie wyczyścić np. bloku silnika albo głowicy po obróbce pomimo płukania i przedmuchiwania kluczowych powierzchni i otworów. Od tego jest filtr oleju. Z linii zjeżdżało około 500 silników na zmianę. Nie ma bata żeby były idealnie czyste po takiej ilości operacji i krótkim cyklu produkcyjnym.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie będzie upalania i będziesz zmieniał co 10 kkm, to tak naprawdę nie powinno mieć  znaczenia co będziesz lał. Najważniejsze żeby miało parametry lepkościowe jak producent przewidział i spełniało normę producenta (zapewne masz VW 504.00/507.00) - utrzymasz gwarancję. Producent samochodu Ci gwarantuje, że jeśli będziesz przestrzegał instrukcji, to do końca gwarancji problemów mieć nie powinneś, a jeżeli się myli, to sam za to zapłaci. Na tych "lepszych" różnicy nie widzę 

 

Ja nie rozumiałem i w sumie nadal nie rozumiem tego szaleństwa z markowymi olejami, ale w tym roku dałem się namówić znajomemu, który wymienił mi miliard argumentów dlaczego stosowany w ASO Castrol to badziew (najbardziej przemówiło do mnie to, że jeśli będę jeździł na tym co leje ASO, to juz ok 60 -80 kkm zacznę obserwować ubytki oleju między wymianami, a przy 100 kkm to już w ogóle masakra, a do tego ten "lepszy" olej obniża spalanie).

OK - postanowiłem zweryfikować na własnej skórze i w lecie do ASO na planową wymianę zawiozłem własny olej (Millers XF Longlife 5W30). Wlali bez szemrania. 12 kkm już za mną i wnioski mam takie, że... nie widzę różnicy: w spalaniu, kulturze pracy, zużyciu (jak nie brało tak nie bierze). Jedyna różnica jaką widać, to że po przejechaniu kilkaset km autostradą, albo kilkadziesiąt km po górskich ścieżkach, pokazuje mi że olej ma 102-104 C a nie 116 C.  Czy to coś silnikowi pomaga - nie wiem:nie_wiem: (czy jest na sali mechanik?)

 

Czy ponownie zechce mi się akrobacji i ponownie porposzę o wlanie innego oleju niz oferuje ASO - nie wiem. Musi mnie ktoś przekonać, że to jednak coś daje by chciało mi się kombinować. Koszt Castrola+filtr w ASO i Millersa+ten sam filtr w sklepie wychodzi generalnie podobnie. Ktoś powie, że mogę kupić Castrol w sklepie i zawieźć - w sumie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vadero napisał:

https://applications.castrol.com/oilselector/pl_pl/c/recommendation?data=3ee275228bff22e0f5ef3fea88d618c0

 

Ja wlalem ten po 5kkm. Ale w tym co zlałem było opiłków metalu... 

To normalne, ze były opilki ja bym się nie przejmowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem wszystkim w jednym poście.

Nie pytam czy zmieniać, bo decyzję już podjąłem, wiem że część z was uważa zalecenia producenta za rzecz świętą - wasza sprawa, ja nie o to pytam.

Co do instrukcji i zaleceń.
1) nie piszą jasno jaki stosować "informacje na temat odpowiedniego oleju silnikowego można uzyskać w specjalistycznym warsztacie"
2) jeśli zalecany (tzn jaki?) jest niedostępny to do silników benzynowych można dolać max 0,5L:
504 00
502 00
508 00
3) odnoszę wrażenie że instrukcja nie uwzględnia nowszych konstrukcji z filtrem GPF - piszą tylko o DPF i normie 507 00
4) jeśli dobrze się orientuję to inne normy (te 500 coś tam) obowiązują przy trybie long life, a inne prz krótszych interwałach, a że z VW słabo się znam - dlatego pytam

Czyli z instrukcji dowiedziałem sie... nic, więc jeśli ktoś wie jakiej normy VW olej mam szukać ( przy założeniu NIE long life, filtr GPF) to proszę niech napisze


pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaruga napisał:

Pracowałem przez kilka miesięcy w fabryce silników toyoty w Wałbrzychu. Nie da się całkowicie wyczyścić np. bloku silnika albo głowicy po obróbce pomimo płukania i przedmuchiwania kluczowych powierzchni i otworów. Od tego jest filtr oleju. Z linii zjeżdżało około 500 silników na zmianę. Nie ma bata żeby były idealnie czyste po takiej ilości operacji i krótkim cyklu produkcyjnym.

Spoko, tylko mowie co zauwazylem, pewnie kazdy tak ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, leszcz napisał:

Odpowiem wszystkim w jednym poście.

Nie pytam czy zmieniać, bo decyzję już podjąłem, wiem że część z was uważa zalecenia producenta za rzecz świętą - wasza sprawa, ja nie o to pytam.

Co do instrukcji i zaleceń.
1) nie piszą jasno jaki stosować "informacje na temat odpowiedniego oleju silnikowego można uzyskać w specjalistycznym warsztacie" emoji37.png
2) jeśli zalecany (tzn jaki?) jest niedostępny to do silników benzynowych można dolać max 0,5L:
504 00
502 00
508 00
3) odnoszę wrażenie że instrukcja nie uwzględnia nowszych konstrukcji z filtrem GPF - piszą tylko o DPF i normie 507 00
4) jeśli dobrze się orientuję to inne normy (te 500 coś tam) obowiązują przy trybie long life, a inne prz krótszych interwałach, a że z VW słabo się znam - dlatego pytam

Czyli z instrukcji dowiedziałem sie... nic, więc jeśli ktoś wie jakiej normy VW olej mam szukać ( przy założeniu NIE long life, filtr GPF) to proszę niech napisze emoji106.png


pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka
 

 

Mi jak dalem ten olej co napisalem, powiedzieli ze on wlasnie nie jest long life i ustawili termin przegladu na 15kkm. Dla mnie ok, bo wlasnie tak czesto chce jezdzic na przeglady. 

 

A co do nie upalania cupry - to znacznie bardziej skomplikowany silnik niz zwykly 2.0 tsi, np ma chlodzony ciecza kolektor wydechowy, no i po to sie to auto kupuje zeby czasem z 300km skorzystac, wiec wole miec dobry olej, przeciez roznice w cenie dobrego i zwyklego sa jakies smieszne. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Vadero napisał:

https://applications.castrol.com/oilselector/pl_pl/c/recommendation?data=3ee275228bff22e0f5ef3fea88d618c0

 

Ja wlalem ten po 5kkm. Ale w tym co zlałem było opiłków metalu... 

 

Castrol nie ma najlepszych opinii, ale moze to historia ciągnąca się z okresu masowo podrabianych baniek z Castrolem.

 

Ja osobiscie od lat we wszystkich moich autach, w tym tych do zabaw na torze/w KJSach leję albo Motula albo Millersa. Obie te firmy mają "konfiguratory" dobrzej olej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, zinger napisał:

Jak dla mnie to cale gadanue o Ravenolach to taki marketing szatpany producenta - rejestruje sie na forum paru i jadą z tym jaki on cudowny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Vadero napisał:

Jak dla mnie to cale gadanue o Ravenolach to taki marketing szatpany producenta - rejestruje sie na forum paru i jadą z tym jaki on cudowny.

W przypadku tego forum musialoby to dotyczyc 1-2 jednych z najstarszyc uzytkownikow, dosyc inensywanie udzielajacych sie w roznych tematach, wiec nie doszukiwalbym sie jakiejs teorii spiskowej. 

Inny polecany tam olej to Motul.

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, zinger napisał:

W przypadku tego forum musialoby to dotyczyc 1-2 jednych z najstarszyc uzytkownikow, dosyc inensywanie udzielajacych sie w roznych tematach, wiec nie doszukiwalbym sie jakiejs teorii spiskowej. 

Inny polecany tam olej to Motul.

Jako zamiennik w Kii i Hondzie daje radę specyfik na R, jest jeszcze Millers, Liqui... I kilku innych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vadero napisał:

 

Mi jak dalem ten olej co napisalem, powiedzieli ze on wlasnie nie jest long life i ustawili termin przegladu na 15kkm. Dla mnie ok, bo wlasnie tak czesto chce jezdzic na przeglady. 

 

A co do nie upalania cupry - to znacznie bardziej skomplikowany silnik niz zwykly 2.0 tsi, np ma chlodzony ciecza kolektor wydechowy, no i po to sie to auto kupuje zeby czasem z 300km skorzystac, wiec wole miec dobry olej, przeciez roznice w cenie dobrego i zwyklego sa jakies smieszne. 

 

No okej, ale jeżeli producent do tego auta zaleca strzelam ElF coś tam coś tam 0W30, to znaczy, że zakłada, że użytkownik będzie wykorzystywał moc silnika i olej musi dać radę. Sorki, ale nikt nie wpadnie na pomysł na etapie produkcji, że zalejmy olej taki, że do 160 km\h nic się nie dzieje a jak ktoś z przyciśnie to mówi się trudno, jego problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, spad napisał:

 

No okej, ale jeżeli producent do tego auta zaleca strzelam ElF coś tam coś tam 0W30, to znaczy, że zakłada, że użytkownik będzie wykorzystywał moc silnika i olej musi dać radę. Sorki, ale nikt nie wpadnie na pomysł na etapie produkcji, że zalejmy olej taki, że do 160 km\h nic się nie dzieje a jak ktoś z przyciśnie to mówi się trudno, jego problem.

 

To wątek do brandzlowania sie olejem, wiec "lej cokolwiek" to nie w tym watku ;]

 

BTW, dla brandzlujacych sie temperatują oleju - mi nigdy temp tego castrola wyzej jak 105 nie podskoczyła ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej to, co sugeruje ASO zgodnie z wytycznymi producenta i tyle, po co kombinowac?  
Już pisałem że z instrukcji nie idzie się dowiedzieć jaki konkretnie olej mam zalewać. Podejrzewam nawet, że może nie uwzględniać mojej wersji silnika, bo nie uwzględnia np. tego ze skrzynia ma już 7 a nie 6 biegów.

pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, leszcz napisał:

Już pisałem że z instrukcji nie idzie się dowiedzieć jaki konkretnie olej mam zalewać. Podejrzewam nawet, że może nie uwzględniać mojej wersji silnika, bo nie uwzględnia np. tego ze skrzynia ma już 7 a nie 6 biegów.

pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka
 

 

A co mowi ASO, co polecaja? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, leszcz napisał:

Jak pojadę po filtr to spróbuję się dowiedzieć. Mam też znajomego w ASO VW.
 

Rzuć też okiem w instrukcję obsługi.

ASO potrafi lać to, co akurat mają na stanie ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzuć też okiem w instrukcję obsługi.
ASO potrafi lać to, co akurat mają na stanie ;]
 
Czytałeś to co napisałem przynajmniej w dwóch wątkach? Z instrukcji nic nie wynika.

pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, leszcz napisał:

Jak pojadę po filtr to spróbuję się dowiedzieć. Mam też znajomego w ASO VW.

pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka
 

Filtr, korek spustowy, sruby dooslony silnika (sa jednorazowe) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, leszcz napisał:

Czytałeś to co napisałem przynajmniej w dwóch wątkach? emoji16.png Z instrukcji nic nie wynika.

pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka
 

tam jest tylko norma podana

Millers i Motul będą dobre

oryginał VW radzi sobie średnio

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1H5RJ5YnLaXgGi8Cd1I7n4RRf91O9jkXpXf7knM0q-bg/edit#gid=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, może ja się na czymś nie znam i nie ogarniam, ale:

- Jest sobie auto, które będzie miało regularne przeglądy

- Na tych przeglądach ASO zmienia olej

- ASO wie jaki olej wlać

- ASO ma ten olej

- Prawdopodobnie cena tego oleju w ASO nie będzie dramatycznie odbiegała od super-hiper oleju ze złota kupionego poza ASO

 

I teraz użytkownik:

- Poświęca czas i wysiłek żeby wymyślić inny olej niż ten co wymyślił producent

- Poświęci czas i wysiłek żeby go następnie kupić przed każdym przeglądem

- Będzie zmuszał ASO do wlania tego wynalazku (nie mając pewności czy potem się np. nie wypną w przypadku naprawy gwarancyjnej)

- Poświęci czas i wysiłek (oraz pieniądze) żeby wlewać ten wynalazek jeszcze POMIĘDZY przeglądami w ASO (nie mając pewności czy się potem w ASO np. nie wypną w przypadku naprawy gwarancyjnej)

 

 

Zapytam tylko z czystej ciekawości: Ile koni mechanicznych więcej auto będzie miało po tych wszystkich zabiegach?

:hmm:

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ryb napisał:

Przepraszam, może ja się na czymś nie znam i nie ogarniam, ale:

- Jest sobie auto, które będzie miało regularne przeglądy

- Na tych przeglądach ASO zmienia olej

- ASO wie jaki olej wlać

- ASO ma ten olej

- Prawdopodobnie cena tego oleju w ASO nie będzie dramatycznie odbiegała od super-hiper oleju ze złota kupionego poza ASO

 

I teraz użytkownik:

- Poświęca czas i wysiłek żeby wymyślić inny olej niż ten co wymyślił producent

- Poświęci czas i wysiłek żeby go następnie kupić przed każdym przeglądem

- Będzie zmuszał ASO do wlania tego wynalazku (nie mając pewności czy potem się np. nie wypną w przypadku naprawy gwarancyjnej)

- Poświęci czas i wysiłek (oraz pieniądze) żeby wlewać ten wynalazek jeszcze POMIĘDZY przeglądami w ASO (nie mając pewności czy się potem w ASO np. nie wypną w przypadku naprawy gwarancyjnej)

 

 

Zapytam tylko z czystej ciekawości: Ile koni mechanicznych więcej auto będzie miało po tych wszystkich zabiegach?

:hmm:

 

Nie masz racji. W ASO zawsze będzie drożej a leja to co akurat kupili. Lepiej kupic olej taki jaki zalecają w instrukcji (ja zawsze wybieram najtańszy) i zmienić poza ASO.

 

Nie nauczyles się na podstawie cen w Missabiczi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Cinos napisał:

płyn do spryskiwaczy też lejesz taki co zaleca producent?

 

Leje cokolwiek co mam pod reka bo co za roznica..?

W przypadku zadnego auta nie rozkminialem tematu oleju bo uwazam, ze to bez znaczenia o ile wymenia sie na czas.

Poki co zaden silnik sie nie zatral a niektore mialy i ponad 300kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujekcybul napisał:

Nie masz racji. W ASO zawsze będzie drożej a leja to co akurat kupili. Lepiej kupic olej taki jaki zalecają w instrukcji (ja zawsze wybieram najtańszy) i zmienić poza ASO.

Nie nauczyles się na podstawie cen w Missabiczi?

 

Cena oleju akurat na fakturze nie zabijała, może ze 20% więcej niż w sklepie. Oni na robociźnie robili sobie te koszty. A lali akurat całkiem przyzwoitego Shella. Sam bym lepszego nie kupił. Dodatkowo, moje auta robiły duże przebiegi będąc serwisowanymi tylko w ASO bez żadnych dodatkowych kombinacji i nigdy nic się nie zepsuło. Mam więc żywy dowód że nie ma żadnego sensu kombinować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Ryb napisał:

Przepraszam, może ja się na czymś nie znam i nie ogarniam, ale:

- Jest sobie auto, które będzie miało regularne przeglądy

- Na tych przeglądach ASO zmienia olej

- ASO wie jaki olej wlać

- ASO ma ten olej

- Prawdopodobnie cena tego oleju w ASO nie będzie dramatycznie odbiegała od super-hiper oleju ze złota kupionego poza ASO

 

I teraz użytkownik:

- Poświęca czas i wysiłek żeby wymyślić inny olej niż ten co wymyślił producent

- Poświęci czas i wysiłek żeby go następnie kupić przed każdym przeglądem

- Będzie zmuszał ASO do wlania tego wynalazku (nie mając pewności czy potem się np. nie wypną w przypadku naprawy gwarancyjnej)

- Poświęci czas i wysiłek 

... 

 

 

:hehe:

AK z forum motoryzacyjnego stalo sie zbiorowiskiem smutnych starych dziadow, po ktorych tylko w domu żony krzyczą, przez co nie przepuszczą najmniejszej okazji zeby sie przypierdzielić do wszystkiego i wszystkich dookoła w necie. 

 

Człowieku chłop chce zrobić dobrze autu - wczesniej zmienic olej po dotarciu i zalać coś dobrego - temu sluży ten watek a nie leczeniu czyichś kompleksów i pokazywaniu ze sie jej fajnym. idź sobie na HP ;)

Edytowane przez Vadero
  • Lubię to 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Vadero napisał:

Człowieku chłop chce zrobić dobrze autu - wczesniej zmienic olej po dotarciu i zalać coś dobrego - temu sluży ten watek a nie leczeniu czyichś kompleksów i pokazywaniu ze sie jej fajnym. idź sobie na HP ;)

 

Dobrze, to mozna zrobic sobie lub malzonce ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Vadero napisał:

 

:hehe:

AK z forum motoryzacyjnego stalo sie zbiorowiskiem smutnych starych dziadow, po ktorych tylko w domu żony krzyczą, przez co nie przepuszczą najmniejszej okazji zeby sie przypierdzielić do wszystkiego i wszystkich dookoła w necie. 

 

Człowieku chłop chce zrobić dobrze autu - wczesniej zmienic olej po dotarciu i zalać coś dobrego - temu sluży ten watek a nie leczeniu czyichś kompleksów i pokazywaniu ze sie jej fajnym. idź sobie na HP ;)

 

Ja tylko chciałem żeby ktoś wyjaśnił mi sens takich kombinacji. Zrobić dobrze auto można też wymieniając dywaniki. To jest bardziej widoczne i wpływa na komfort - ale po co dodatkowo wymieniać olej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ryb napisał:

 

Ja tylko chciałem żeby ktoś wyjaśnił mi sens takich kombinacji. Zrobić dobrze auto można też wymieniając dywaniki. To jest bardziej widoczne i wpływa na komfort - ale po co dodatkowo wymieniać olej?

 

 

Nie twoj interess, on pyta jaki dac olej,, bo instrukcja niezbyt dokladnie opisuje, trzymaj sie tematu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Vadero napisał:

 

Nie twoj interess, on pyta jaki dac olej,, bo instrukcja niezbyt dokladnie opisuje, trzymaj sie tematu. 

 

Gdyby było wiadomo jaki jest cel tej operacji można by się spróbować zastanawiać jaki olej byłby najlepszy. Skoro już zakładamy, że oleje się między sobą mocno różnią to naturalną konsekwencją tych różnic będzie też różne ich przeznaczenie. Jeśli autor wątku chce np. od czasu do czasu poupalać auto na torze to w/w kombinacje mają przecież sens. Wystarczy wtedy tylko to napisać. I wtedy można też polecić olej, który będzie się nadawał do tak intensywnej eksploatacji.

 

Ale odpowiedź "nie interesuj się, zmienia bo zmienia i już" świadczy raczej o tym, że rzeczona zmiana ma służyć wyłącznie poprawie samopoczucia właściciela auta. W tej sytuacji można doradzić olej w najładniejszym opakowaniu i z najbardziej kolorową naklejką.

 

:nie_wiem:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Vadero napisał:

Rozumiem, ze kol. Leszcz nie spełnił Twoich merytorycznych standardów  aby był godny Twojej porady apropo oleju :hehe:

Chyba że g* wiesz o olejach i i tak nie powiedziałbyś nic merytorycznego. 

 

Nie powiedział do czego ma mu ten olej służyć, więc trudno coś doradzić. Nie tylko mi, ale komukolwiek z obecnych tutaj. Ty zaś bronisz pomysłu dobierania oleju bez wiedzy do czego konkretnie ma on służyć ale mi zarzucasz brak wiedzy o olejach i brak merytoryki w wątku.

 

W wątku w którym grupa "ekspertów" deliberuje nad instrukcją, nie mając pojęcia co wlać żeby było zgodne z zaleceniem producenta, już nie wspominając o zaawansowanych zastosowaniach. Na takim poziomie zrozumienia tematu naprawdę najbardziej sensowny jest zakup czegoś, co ma najładniejszą naklejkę.

I żeby była jasność - ja się może nie znam na olejach, ale widać jak na dłoni, że pozostali w tym wątku też nie.

:hehe:

 

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

 

Nie powiedział do czego ma mu ten olej służyć, więc trudno coś doradzić. Nie tylko mi, ale komukolwiek z obecnych tutaj. Ty zaś bronisz pomysłu dobierania oleju bez wiedzy do czego konkretnie ma on służyć ale mi zarzucasz brak wiedzy o olejach i brak merytoryki w wątku.

 

W wątku w którym grupa "ekspertów" deliberuje nad instrukcją, nie mając pojęcia co wlać żeby było zgodne z zaleceniem producenta, już nie wspominając o zaawansowanych zastosowaniach. Na takim poziomie zrozumienia tematu naprawdę najbardziej sensowny jest zakup czegoś, co ma najładniejszą naklejkę.

I żeby była jasność - ja się może nie znam na olejach, ale widać jak na dłoni, że pozostali w tym wątku też nie.

:hehe:

 

 

Nie możesz się powstrzymać, żeby w każdym temacie pisać te elaboraty. Chlop chce zmienić olej to niech zmieni. I po jakiego grzyba robic to w ASO?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujekcybul napisał:

Nie możesz się powstrzymać, żeby w każdym temacie pisać te elaboraty. Chlop chce zmienić olej to niech zmieni. I po jakiego grzyba robic to w ASO?

 

Chciałem wiedzieć po co taka zmiana to zostałem zaatakowany że się nie znam. No jasne że się nie znam, przecież dlatego pytam. Wychodzi jednak na to, że odpowiadający też się nie zna i dlatego atakuje.

:nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ryb napisał:

Chciałem wiedzieć po co taka zmiana

 

A ma to jakieś znaczenie? Masz Cuprę że chcesz się dowiedzieć? Być może ma jakiś powód. I nie bierz tego do siebie ale dla osoby która absolutnie wszystko z autem robi w ASO jakikolwiek powód by nie był będzie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym poprostu wymienić olej, tylko tyle i aż tyle tym bardziej że auto było demowką i mogę się tylko domyślać jak było traktowane.
Chciałbym przede wszystkim wlać olej WŁAŚCIWY, a z tego co się orientuję to sama rezygnacja z long life (kolejna fanaberia) może oznaczać zmianę oleju na inną specyfikację VW. Nie zawsze olej do normy LL jest lepszy od tego do krótszych interwałów. To tak jak z olejami low saps do aut z DPF, mogłoby się wydawać że to super olej, skoro jest przeznaczony do najnowszych konstrukcji, tymczasem popiół w oleju ma ma bardzo pożądane właściwości (tyle że nie dla DPF) i w autach bez tego filtra szkoda by było z nich rezygnować.
I a propos , czy do aut z GPF też są wymagane oleje niskopopiolowe :hmm:


pozdr.




Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

 

A ma to jakieś znaczenie? Masz Cuprę że chcesz się dowiedzieć? Być może ma jakiś powód. I nie bierz tego do siebie ale dla osoby która absolutnie wszystko z autem robi w ASO jakikolwiek powód by nie był będzie bez sensu.

 

A może robię coś źle? Albo po prostu jestem ciekawy? Tu nikt nie odpowie na niewygodne pytanie, co najwyżej nawymyśla pytającemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, leszcz napisał:

Chciałbym poprostu wymienić olej, tylko tyle i aż tyle emoji16.png tym bardziej że auto było demowką i mogę się tylko domyślać jak było traktowane.
Chciałbym przede wszystkim wlać olej WŁAŚCIWY, a z tego co się orientuję to sama rezygnacja z long life (kolejna fanaberia) może oznaczać zmianę oleju na inną specyfikację VW. Nie zawsze olej do normy LL jest lepszy od tego do krótszych interwałów. To tak jak z olejami low saps do aut z DPF, mogłoby się wydawać że to super olej, skoro jest przeznaczony do najnowszych konstrukcji, tymczasem popiół w oleju ma ma bardzo pożądane właściwości (tyle że nie dla DPF) i w autach bez tego filtra szkoda by było z nich rezygnować.
I a propos , czy do aut z GPF też są wymagane oleje niskopopiolowe :hmm:
 

 

A nie można lać normalnie tego LL (przynajmniej sprawdzony i wiadomo że dobry), tylko po prostu wymieniać częściej?

:hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.