Skocz do zawartości

Seat leon 1.4 125 czy 150


Szprajt

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, mam zagwozdkę bo mam do kupienia w miarę w tej samej cenie za ~65k seata leona kompakt FR 125KM lub 150KM. O ile tego 125KM sprawdzilem w cepiku, wszystko wyglada dobrze, o tyle ten 150KM mnie bardziej interesuje z tym ze sa 2 aspekty ktore mnie zastanawiaja: Jak to jest z tymi silnikami 150 - wszystkie sa chipowane czy seat wydawal tez fabrycznie silniki z ta moca ? Druga sprawa to ze ten 150 jest w leasingu i jakbym go kupowal to bym musial przejac leasing od tego wlasciciela - wiec raczej tutaj o jakims nielegalnym chipowaniu nie ma mowy jak myslicie ? No i kwestai ze poprosilem wlasciciela o nr VIN, rejestracyjny i date 1 rejestracji, podal wszystko oprocz nr rejestracyjnego, bo mowil, ze jest w leasingu i nie chce podawac... przez to nie moge go sprawdzic w cepiku... co robic ? co poradzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mars_wrc napisał:

Bierz tego 150KM. Mam 1.5 150KM w GVII i na prawdę szału to to nie robi, więc mając wybór 125 vs. 150 to IMO warto brać 150.

8,3 do paki w kompakcie szału nie robi ? :) 

 

Seat wydawał fabrycznie te silniki z moca 150, roznia sie nieco sprzętem od 125

nie wiem co chcesz w cepiku zobaczyć, jak to sa prawie nowe auta, wiec pierwszy przeglad techniczny jest po 3 latach, drugi po 5 w sumie

trza wziac VIN sprawdzic w ASO i dokładnie obejrzeć

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Szprajt napisał:

Siemka, mam zagwozdkę bo mam do kupienia w miarę w tej samej cenie za ~65k seata leona kompakt FR 125KM lub 150KM. O ile tego 125KM sprawdzilem w cepiku, wszystko wyglada dobrze, o tyle ten 150KM mnie bardziej interesuje z tym ze sa 2 aspekty ktore mnie zastanawiaja: Jak to jest z tymi silnikami 150 - wszystkie sa chipowane czy seat wydawal tez fabrycznie silniki z ta moca ? Druga sprawa to ze ten 150 jest w leasingu i jakbym go kupowal to bym musial przejac leasing od tego wlasciciela - wiec raczej tutaj o jakims nielegalnym chipowaniu nie ma mowy jak myslicie ? No i kwestai ze poprosilem wlasciciela o nr VIN, rejestracyjny i date 1 rejestracji, podal wszystko oprocz nr rejestracyjnego, bo mowil, ze jest w leasingu i nie chce podawac... przez to nie moge go sprawdzic w cepiku... co robic ? co poradzicie ?

Przed chwilą przeglądałem oferty nowych Leonow i za ok 70 tyś kupisz nowe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szprajt napisał:

Siemka, mam zagwozdkę bo mam do kupienia w miarę w tej samej cenie za ~65k seata leona kompakt FR 125KM lub 150KM. O ile tego 125KM sprawdzilem w cepiku, wszystko wyglada dobrze, o tyle ten 150KM mnie bardziej interesuje z tym ze sa 2 aspekty ktore mnie zastanawiaja: Jak to jest z tymi silnikami 150 - wszystkie sa chipowane czy seat wydawal tez fabrycznie silniki z ta moca ? Druga sprawa to ze ten 150 jest w leasingu i jakbym go kupowal to bym musial przejac leasing od tego wlasciciela - wiec raczej tutaj o jakims nielegalnym chipowaniu nie ma mowy jak myslicie ? No i kwestai ze poprosilem wlasciciela o nr VIN, rejestracyjny i date 1 rejestracji, podal wszystko oprocz nr rejestracyjnego, bo mowil, ze jest w leasingu i nie chce podawac... przez to nie moge go sprawdzic w cepiku... co robic ? co poradzicie ?

150km lepiej jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Szprajt napisał:

Siemka, mam zagwozdkę bo mam do kupienia w miarę w tej samej cenie za ~65k seata leona kompakt FR 125KM lub 150KM. O ile tego 125KM sprawdzilem w cepiku, wszystko wyglada dobrze, o tyle ten 150KM mnie bardziej interesuje z tym ze sa 2 aspekty ktore mnie zastanawiaja: Jak to jest z tymi silnikami 150 - wszystkie sa chipowane czy seat wydawal tez fabrycznie silniki z ta moca ? Druga sprawa to ze ten 150 jest w leasingu i jakbym go kupowal to bym musial przejac leasing od tego wlasciciela - wiec raczej tutaj o jakims nielegalnym chipowaniu nie ma mowy jak myslicie ? No i kwestai ze poprosilem wlasciciela o nr VIN, rejestracyjny i date 1 rejestracji, podal wszystko oprocz nr rejestracyjnego, bo mowil, ze jest w leasingu i nie chce podawac... przez to nie moge go sprawdzic w cepiku... co robic ? co poradzicie ?

 

Juz 2 auta mialem w leasingu. Obydwa chipowane :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Cinos napisał:

8,3 do paki w kompakcie szału nie robi ? :) 

 

Seat wydawał fabrycznie te silniki z moca 150, roznia sie nieco sprzętem od 125

nie wiem co chcesz w cepiku zobaczyć, jak to sa prawie nowe auta, wiec pierwszy przeglad techniczny jest po 3 latach, drugi po 5 w sumie

trza wziac VIN sprawdzic w ASO i dokładnie obejrzeć

 

U mnie akurat jest 8.7 w GVII Kombi.

Nie twierdzę, że auto jest wolne, ale nie było ani przez sekundę efektu WOW jak go odebrałem. Myślałem, że mnie zaskoczy. Tak jak zaskoczył mnie 1.0 TSI 85KM ...

Ale najgorsza w tym samochodzie jest skrzynia DSG ... no z ręką na sercu gdybym mógł to wymienił bym na manuala ...

  • Lubię to 1
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mars_wrc napisał:

 

U mnie akurat jest 8.7 w GVII Kombi.

Nie twierdzę, że auto jest wolne, ale nie było ani przez sekundę efektu WOW jak go odebrałem. Myślałem, że mnie zaskoczy. Tak jak zaskoczył mnie 1.0 TSI 85KM ...

Ale najgorsza w tym samochodzie jest skrzynia DSG ... no z ręką na sercu gdybym mógł to wymienił bym na manuala ...

Eko itp itd i zamulili silnik. Nie wiem jak 1.5 działa dsg, ale w 1.4 jest ok. Jaka by nie była to automat z jego wszystkimi zaletami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest spieprzone z tym 1.5 IMO.

Z manualami są wątki na dziesiątki stron o kangurkowaniu podczas ruszania.

 

DSG też sobie po prostu nie radzi podczas ruszania. Raz muszę gaz i rusza płynnie, raz musnę i zero reakcji, docisnę mocniej to mieli, a raz nacisnę lekko i mieli od razu. Jak się nagrzeje to jest lepiej. Ale to to jedna sprawa

 

Druga sprawa to taka, że ta skrzynia kompletnie się gubi podczas dynamicznej jazdy. Jadę normalnie, muszę na chwilę depnąć, ciskam gaz, auto w miarę szybko reaguje, omijam przeszkodę, zdejmuje nogę z gazu, a on dalej piłuje te obroty do tego stopnia ze juz kilka razy poczulem smród jakby palonego sprzęgła. Jezdzilem wieloma hydraulikami i były mądrzejsze niż to DSG. A najgorzej jak muszę depnąć a sekundę później zahamować. Ja już hamuje, a on wali po obrotach. Zapytam chyba czy nie ma jakiejś aktualizacji softu tej skrzyni bo to porażka jakaś jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Mars_wrc napisał:

Coś jest spieprzone z tym 1.5 IMO.

Z manualami są wątki na dziesiątki stron o kangurkowaniu podczas ruszania.

 

DSG też sobie po prostu nie radzi podczas ruszania. Raz muszę gaz i rusza płynnie, raz musnę i zero reakcji, docisnę mocniej to mieli, a raz nacisnę lekko i mieli od razu. Jak się nagrzeje to jest lepiej. Ale to to jedna sprawa

 

Druga sprawa to taka, że ta skrzynia kompletnie się gubi podczas dynamicznej jazdy. Jadę normalnie, muszę na chwilę depnąć, ciskam gaz, auto w miarę szybko reaguje, omijam przeszkodę, zdejmuje nogę z gazu, a on dalej piłuje te obroty do tego stopnia ze juz kilka razy poczulem smród jakby palonego sprzęgła. Jezdzilem wieloma hydraulikami i były mądrzejsze niż to DSG. A najgorzej jak muszę depnąć a sekundę później zahamować. Ja już hamuje, a on wali po obrotach. Zapytam chyba czy nie ma jakiejś aktualizacji softu tej skrzyni bo to porażka jakaś jest.

Kangurowanie 1.5 to nie wina DSG i duzo bardziej objawia sie rzy manualu. Zglosiles w ASO? Wiem, ze byly rozne akcje na aktualizacje softu.

 

Druga sprawa - wjakim trybie jezdzisz? oze masz sport i wtedy bedzie dluzej trzymal oborty? Jak nie, to warto serwis odwiedzic, bo jau siebie czegos takiego nie zauwazylem. Bardziej irytuje mnie opoznienie w reakcji na gaz w normalnm trybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mars_wrc napisał:

Coś jest spieprzone z tym 1.5 IMO.

Z manualami są wątki na dziesiątki stron o kangurkowaniu podczas ruszania.

 

DSG też sobie po prostu nie radzi podczas ruszania. Raz muszę gaz i rusza płynnie, raz musnę i zero reakcji, docisnę mocniej to mieli, a raz nacisnę lekko i mieli od razu. Jak się nagrzeje to jest lepiej. Ale to to jedna sprawa

 

Druga sprawa to taka, że ta skrzynia kompletnie się gubi podczas dynamicznej jazdy. Jadę normalnie, muszę na chwilę depnąć, ciskam gaz, auto w miarę szybko reaguje, omijam przeszkodę, zdejmuje nogę z gazu, a on dalej piłuje te obroty do tego stopnia ze juz kilka razy poczulem smród jakby palonego sprzęgła. Jezdzilem wieloma hydraulikami i były mądrzejsze niż to DSG. A najgorzej jak muszę depnąć a sekundę później zahamować. Ja już hamuje, a on wali po obrotach. Zapytam chyba czy nie ma jakiejś aktualizacji softu tej skrzyni bo to porażka jakaś jest.

Też u siebie zauważam, że czasem trzyam ciut wyższe obroty i dopiero po chwili wrzuca wyższe biegi - pewnie myśli, że dynamiczna jazda będzie kontynuowana.

Także podczas mocnego hamowania redukuje szybko biegi i wrzuca wyższe obroty - IMO normalne przy redukcji.

Ale jeśli te zjawiska u Ciebie są zbyt denerwujące, to może coś jest zwalone.

Byłeś w ASO? Może wymagana adaptacja sprzęgieł albo ich wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak auto od prywaciarza figuruje w CEP bez zadnych wad, ma jeszcze roczna gwarancje, serwisowany w ASO, moge sie czegos obawiac ? 

 

Druga sprawa to chcialbym zakup takiego auta wliczyc w koszty dzialalnosci gospodarczej, natomiast jak to zrealizowac kupujac od osoby prywatnej ? Faktura VAT/leasing ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Szprajt napisał:

Czy jak auto od prywaciarza figuruje w CEP bez zadnych wad, ma jeszcze roczna gwarancje, serwisowany w ASO, moge sie czegos obawiac ? 

 

Druga sprawa to chcialbym zakup takiego auta wliczyc w koszty dzialalnosci gospodarczej, natomiast jak to zrealizowac kupujac od osoby prywatnej ? Faktura VAT/leasing ? 

Kupujesz na umowie KS, włączysz do środków trwałych i amortyzujesz.

Edytowane przez sdss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.12.2019 o 20:43, stig napisał:

Ten mocniejszy powinien mieć chyba już wielowachacz z tyłu. 

jeszcze nie . W Golfie wielowahacz zaczyna się od 150 KM, a w Leonie od 180 KM.

 

Co do tytułowego pytania - 1.4 150 będzie dużo lepiej jechało.

Dziwne, że gość nie chce Ci przekazywać danych samochodu - niczym to jemu nie grozi, więc jest to kompletnie niezrozumiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, sdss napisał:

Kupujesz na umowie KS, włączysz do środków trwałych i amortyzujesz.

 

Czy w takim wypadku nie wkopiemy się w konieczność nabicia pełnego VAT'u podczas sprzedaży i zapłacenia podatku dochodowego? PIT jeszcze można ominąć wycofując auto pół roku przed sprzedażą z środków trwałych, ale vatu juz się nie ominie. Mowa naturalnie o vatowcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.12.2019 o 10:57, Mars_wrc napisał:

 

DSG też sobie po prostu nie radzi podczas ruszania. Raz muszę gaz i rusza płynnie, raz musnę i zero reakcji, docisnę mocniej to mieli, a raz nacisnę lekko i mieli od razu. Jak się nagrzeje to jest lepiej. Ale to to jedna sprawa

 

Druga sprawa to taka, że ta skrzynia kompletnie się gubi podczas dynamicznej jazdy. Jadę normalnie, muszę na chwilę depnąć, ciskam gaz, auto w miarę szybko reaguje, omijam przeszkodę, zdejmuje nogę z gazu, a on dalej piłuje te obroty do tego stopnia ze juz kilka razy poczulem smród jakby palonego sprzęgła. Jezdzilem wieloma hydraulikami i były mądrzejsze niż to DSG. A najgorzej jak muszę depnąć a sekundę później zahamować. Ja już hamuje, a on wali po obrotach. Zapytam chyba czy nie ma jakiejś aktualizacji softu tej skrzyni bo to porażka jakaś jest.

To co opisujesz, doświadczyłem w każdej dsg, z którą jechałem, zarówno starsze z lat 2008, jak i te nowsze. Ostatnio G VII 2016r, dsg, silnik 1.4 tsi, to nie dla mnie. Jeden, jedyny plus tej skrzyni, to sprint od 0 do ... km/h, zawsze tak samo szybko ruszy z miejsca. Ewentualnie ślimaczyć się po mieście można, a próba dynamicznej i zmiennej jazdy budzi rozczarowanie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.12.2019 o 20:19, Szprajt napisał:

Siemka, mam zagwozdkę bo mam do kupienia w miarę w tej samej cenie za ~65k seata leona kompakt FR 125KM lub 150KM. O ile tego 125KM sprawdzilem w cepiku, wszystko wyglada dobrze, o tyle ten 150KM mnie bardziej interesuje z tym ze sa 2 aspekty ktore mnie zastanawiaja: Jak to jest z tymi silnikami 150 - wszystkie sa chipowane czy seat wydawal tez fabrycznie silniki z ta moca ? Druga sprawa to ze ten 150 jest w leasingu i jakbym go kupowal to bym musial przejac leasing od tego wlasciciela - wiec raczej tutaj o jakims nielegalnym chipowaniu nie ma mowy jak myslicie ? No i kwestai ze poprosilem wlasciciela o nr VIN, rejestracyjny i date 1 rejestracji, podal wszystko oprocz nr rejestracyjnego, bo mowil, ze jest w leasingu i nie chce podawac... przez to nie moge go sprawdzic w cepiku... co robic ? co poradzicie ?

Skoro w tej samej cenie to nad czym się tu zastanawiać? Bierz mocniejszego. Za te 25km z tego co pamiętam krzyczeli sobie ok 8000zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Czy w takim wypadku nie wkopiemy się w konieczność nabicia pełnego VAT'u podczas sprzedaży i zapłacenia podatku dochodowego? PIT jeszcze można ominąć wycofując auto pół roku przed sprzedażą z środków trwałych, ale vatu juz się nie ominie. Mowa naturalnie o vatowcach.
No tak będzie, ale jak sprzedasz i kupisz kolejne auto to dochodowy się "wyzeruje".
Z VAT pewnie kwotowo to wyjdzie podobnie jak potrzymasz auto 3-4 lata bo straci na wartości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

No tak będzie, ale jak sprzedasz i kupisz kolejne auto to dochodowy się "wyzeruje".

Uwielbiam takie argumenty.

Gdybyś to Ty był w takiej sytuacji, to tak byś se "zerowal" podatki?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Mars_wrc napisał:

 

Czy w takim wypadku nie wkopiemy się w konieczność nabicia pełnego VAT'u podczas sprzedaży i zapłacenia podatku dochodowego? PIT jeszcze można ominąć wycofując auto pół roku przed sprzedażą z środków trwałych, ale vatu juz się nie ominie. Mowa naturalnie o vatowcach.

Nikt nie każe Ci tak robić. Zauważ, nowe auto ma większą wartość, więcej odpiszesz niż oddasz jak sprzedaż. Jak ktoś już pisał w tym samym miesiąc kupujesz nowe, jesteś na plusie.

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kaczorek79 napisał:

To co opisujesz, doświadczyłem w każdej dsg, z którą jechałem, zarówno starsze z lat 2008, jak i te nowsze. Ostatnio G VII 2016r, dsg, silnik 1.4 tsi, to nie dla mnie. Jeden, jedyny plus tej skrzyni, to sprint od 0 do ... km/h, zawsze tak samo szybko ruszy z miejsca. Ewentualnie ślimaczyć się po mieście można, a próba dynamicznej i zmiennej jazdy budzi rozczarowanie. 

 

Cieszę się, że nie jestem sam i jednocześnie smutam sie, że ślepo zaufałem fenomenowi DSG ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, sdss napisał:

Nikt nie każe Ci tak robić. Zauważ, nowe auto ma większą wartość, więcej odpiszesz niż oddasz jak sprzedaż. Jak ktoś już pisał w tym samym miesiąc kupujesz nowe, jesteś na plusie.

 

Nie zmienia to faktu, że kupno używki na KS, wprowadzenie jej do ŚT i potem sprzedaż jest niekorzystna. Dużo lepiej mając DG szukać używki z FV 23%. A najlepiej jest wziąć nowy w leasing z wykupem 1%. Ostatnia rata na os. fiz., nie wprowadzamy do ŚT i po pół roku sprzedajemy bez PIT i VAT.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Spajdi napisał:

1.4 TSI tylko wersja 140/150 KM, dużo zmian mechanicznych w stosunku do 125 na plus mocniejszej wersji, słabszą nie ma co sobie głowy zawracać.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

 A konkretnie jakie są różnice mechaniczne między 125 a 150  KM?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A konkretnie jakie są różnice mechaniczne między 125 a 150  KM?
 
Pisałem już w innym wątku, min.:
- inne turbo,
- brak zmiennych faz rozrządu na wałku wydechowym w słabszej wersji,
- inne sprzęgło.

I jeszcze inne zmiany, w tamtym wątku opisałem to bardziej szczegółowo.




Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.