Jump to content

"Czyste" diesle


Recommended Posts

17 minut temu, Ryb napisał:

 

Diesel w takim aucie ma przecież niższe spalanie.

 

 

Czyli moze najwyzej emitowac mniej CO2...

NIestety ale spaliny maja troche wiecej zwiazkow i diesle emituja ich wiecej niz noPB.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Czyli moze najwyzej emitowac mniej CO2...

NIestety ale spaliny maja troche wiecej zwiazkow i diesle emituja ich wiecej niz noPB.

 

Pokaż. Bo bajkami o NOx to wszyscy straszą tylko do momentu aż sprawdzą normę Euro. Wtedy oczywiście zaczynają nagle twierdzić że 100% diesli natychmiast po wyjechaniu z salonu jest zepsute.

:hehe:

 

Ale możemy to spokojnie zostawić, bo osiągi na poziomie tego hybrydowego Aurisa oferuje nawet 1.0 TSi, które też pali mniej. I to takiej samej benzyny.

 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Ryb napisał:

 

To nie jest atak, ja tylko pytam kiedy i w jakich okolicznościach dostępuje się oświecenia...

 

 

...gdy jest się ogarniętym fobiami.

 

 

O, właśnie o to mi chodziło. Kiedy dokładnie się "w głowie rozjaśnia".

 

 

Ok, widzę że lektura jest. Ta wystarczy, czy trzeba tego więcej?

BTW, co mnie obchodzi jakiś Volkswagen?

Jednak szkoda na Ciebie prądu ;]

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Cezh napisał:

 

a bateria? wiesz jak szkodliwa jest produkcja baterii a utylizacja?


Nie jestem pewny, ale wydaje mi się ze w hybrydach są takie baterie raczej starego typu, jak zwykle aku w każdym aucie. Im

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kravitz napisał:


Nie jestem pewny, ale wydaje mi się ze w hybrydach są takie baterie raczej starego typu, jak zwykle aku w każdym aucie. Im

 

Inne, ale przetwarzalne w 100%,

lecz zgodnie z zasadą im mniej EV tym mniejsze kolejki do ładowarek, trzeba profilaktycznie i z premedytacją obrzydzać wszystko co na prąd jeździ :oki:

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Ryb napisał:

Pokaż. Bo bajkami o NOx to wszyscy straszą tylko do momentu aż sprawdzą normę Euro. Wtedy oczywiście zaczynają nagle twierdzić że 100% diesli natychmiast po wyjechaniu z salonu jest zepsute.

 

Przecież masz te bajki w pierwszym poście... ;]

  • shocked 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, tom111 napisał:

 

Inne, ale przetwarzalne w 100%,

lecz zgodnie z zasadą im mniej EV tym mniejsze kolejki do ładowarek, trzeba profilaktycznie i z premedytacją obrzydzać wszystko co na prąd jeździ :oki:

 

Nie zapominajmy o podwyżkach prądu!

Teraz już co roku będzie drożeć, będzie drogo, drogo będzie!

Link to post
Share on other sites
Dnia 28.12.2019 o 16:03, Ryb napisał:

Ja tylko zauważam, że to tak samo jak każdy inny samochód, nawet elektryczny. W tym ostatnim tylko odległość między nosem a miejscem smrodzenia jest większa.

 

Chciałem tylko zauważyć że diesel na stacji nie materializuje się w cudowny sposób. Trzeba wydobyć ropę, dostarczyć do rafinerii (często tankowcami emitującymi gigantyczne ilości CO2, przerobić na diesla i dostarczyć na stację. Koszt wyprodukowania i dostarczenia paliwa do samochodu jest w obydwu przypadkach. Dlatego go pomijamy w obliczeniach. A Ty uparcie piszesz że prąd się produkuje i zatruwa Bełchatów. A paliwo w cudowny sposób materializuje się na stacji.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Chciałem tylko zauważyć że diesel na stacji nie materializuje się w cudowny sposób. Trzeba wydobyć ropę, dostarczyć do rafinerii (często tankowcami emitującymi gigantyczne ilości CO2, przerobić na diesla i dostarczyć na stację. Koszt wyprodukowania i dostarczenia paliwa do samochodu jest w obydwu przypadkach. Dlatego go pomijamy w obliczeniach. A Ty uparcie piszesz że prąd się produkuje i zatruwa Bełchatów. A paliwo w cudowny sposób materializuje się na stacji.

 

Myślę że wydobycie węgla jest w przybliżeniu równie szkodliwe jak wydobywanie ropy naftowej.

Spieramy się o niuanse w sytuacji gdy dziś żadnego z tych napędów nie można nazwać czystym.

 

Ja owszem, widzę potencjał w autach elektrycznych ale to dopiero jak technika pozwoli na uzyskiwanie sensownych zasięgów, sensownego czasu ładowania oraz produkcji energii opartej w miażdżącej większości o OZE. Bo na razie ten potencjał nie jest w ogóle wykorzystywany a nieliczni zwolennicy EV przeczą faktom.

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Przecież masz te bajki w pierwszym poście... ;]

 

Dlatego napisałem - i znajdziesz na to tutaj milion wątków (szukaj: spalanie TSI vs. diesel, nie od dziś szaty tu drą że TSI pali tak mało że TDI nie ma sensu) - że wystarczy porównać z TSI, dla którego w kompaktowym aucie średnia 5.7l/100km to żaden wyczyn.

Zostawimy diesle na boku i okaże się, że hybryda Toyoty nie ma przewagi nad zwykłą benzynową turbokosiarką od VW. W dodatku kosiarką szybszą, tańszą i mimo wszystko mniej skomplikowaną.

 

Edited by Ryb
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, tom111 napisał:

Inne, ale przetwarzalne w 100%,

 

O to mi dokładnie chodziło. Nie są to takie elektrośmieci jak się uważa.

 

Cała idea hybrydy mi się bardzo podoba. 

Jest tam silnik benzynowy, ale energia z hamowania nie idzie tylko w grzanie tarcz hamulcowych i zdzieranie klocków. Z niej można się później jeszcze trochę rozpędzić.

I przynajmniej w przypadku Toyoty, występują one z CVT, a ten typ skrzyni bardzo lubię. Brak szarpania, spokój :ok:

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Ryb napisał:

 

Dlatego napisałem - i znajdziesz na to tutaj milion wątków (szukaj: spalanie TSI vs. diesel, nie od dziś szaty tu drą że TSI pali tak mało że TDI nie ma sensu) - że wystarczy porównać z TSI, dla którego w kompaktowym aucie średnia 5.7l/100km to żaden wyczyn.

Zostawimy diesle na boku i okaże się, że hybryda Toyoty nie ma przewagi nad zwykłą benzynową turbokosiarką od VW. W dodatku kosiarką szybszą, tańszą i mimo wszystko mniej skomplikowaną.

 

 

Ale żeś się uparł na to TSI.

Nie, nie pali mniej niż hybryda Toyoty, chociaż pali zdumiewająco mało.

 

Mój 1.0TSI pali średnio 5,3 w/g danych z autocentrum. Przy czym należy zauważyć, że mało próbek jest, bo tylko 3

https://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/golf/vii/

 

A taka Corolla hybrydowa, z większą ilością próbek pali 4,6

https://www.autocentrum.pl/spalanie/toyota/corolla/xii/

 

I jest to porównanie średniego spalania. Spokojnie można przyjąć, że TSI pali nieco mniej na trasie, ale hybryda pali DUŻO mniej w mieście.

 

O ile się też orientuję, to TSI przez to że ma bezpośrednio wtrysk benzyny, produkuje sadzę jak diesel. Nie aż tyle, ale jednak.

A hybrydy Toyoty przynajmniej do niedawna były na pośrednim wtrysku. Być może to się zmieniło i sadzy nie produkują.

 

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, kravitz napisał:

 

O to mi dokładnie chodziło. Nie są to takie elektrośmieci jak się uważa.

 

Cała idea hybrydy mi się bardzo podoba. 

Jest tam silnik benzynowy, ale energia z hamowania nie idzie tylko w grzanie tarcz hamulcowych i zdzieranie klocków. Z niej można się później jeszcze trochę rozpędzić.

I przynajmniej w przypadku Toyoty, występują one z CVT, a ten typ skrzyni bardzo lubię. Brak szarpania, spokój :ok:

 

wg mnie to takie polsrodki. 2 technologie w jedym aucje = 2 razy wiecej problemow.

jak juz robic przeskok to na EV.

 

Edited by PawelWaw
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

wg mnie to takie polsrodki. w technologie w jedym aucje = 2 razy wiecej problemow.

jak juz robic przeskok to na EV.

 

 

Ja bym przyklasnął, tylko że obecnie EV to półśrodek.

Praktycznie każdy EV jest proteza.

Ciężki kloc, który wymaga wielkiej baterii, kłopotliwej dla środowiska zarówno przy jej wytworzeniu, jak i złomowaniu.

 

Na pewno fajny do jazdy wokół komina, ale ja widzę uciążliwość dla środowiska większą niż hybrydy.

 

Wodór jest ok. Masz czyste powietrze, a produkcja paliwa może być nawet z wiatraków czy fotowoltaiki i może być produkowana na zapas.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kravitz napisał:

Ciężki kloc, który wymaga wielkiej baterii, kłopotliwej dla środowiska zarówno przy jej wytworzeniu, jak i złomowaniu.

 

Tymczasem w gminie Kobierzyce (pod Wrocławiem) powstaje największa w Europie fabryka ogniw do aut elektrycznych

 

https://www.geekweek.pl/news/2018-11-22/w-polsce-beda-dwie-fabryki-akumulatorow-do-pojazdow-elektrycznych-od-lg-chem/

 

Do podobnych inwestycji w Polsce przymierzają się Chińczycy

 

https://gazetawroclawska.pl/to-moze-byc-najwieksza-chinska-inwestycja-typu-greenfield-w-polsce/ar/c3-14432793

 

Ekologów nie widać i nie słychać.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, bochumil napisał:

Ekologów nie widać i nie słychać.

 

Znowu "nie jestem pewny", ale problemem ekologicznym nie jest sama fabryka, ale proces wydobywczy pierwiastków potrzebnych do budowy tych baterii.

A pierwiastków u nas nie kopią.

 

Podobnie jest trochę z niby czystym gazem ziemnym.

Może być wydobywany razem z ropą, ale może być z łupków. A ta druga metoda, to wpuszczanie konkret chemii pod ziemię, aby ta wyparła gaz ze skały.

Sam gaz i jego spalanie jest ok.

Paradoksalnie, ruski gaz z rury był zatem czysty, a my idziemy w łupkowy, sprowadzany z USA wielkimi statkami, napędzanymi jakimś mazutem ;]

Szczęście jedynie takie, że gazoport ma wydajność małą i zapewni jedynie kilka procent zapotrzebowania Polski na gaz ziemny.

 

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Ryb napisał:

Spieramy się o niuanse w sytuacji gdy dziś żadnego z tych napędów nie można nazwać czystym.

 

Ogólnie tak. Jednak mając do wyboru korek kopcących Sharanów i korek EV co wybierasz? Właśnie o to chodzi :)

 

12 godzin temu, Ryb napisał:

Zostawimy diesle na boku i okaże się, że hybryda Toyoty nie ma przewagi nad zwykłą benzynową turbokosiarką od VW. W dodatku kosiarką szybszą, tańszą i mimo wszystko mniej skomplikowaną.

 

Niby tak. Tyle że tam w celu oszczędzania paliwa stosuje się choćby system S/S. Tu masz to naturalnie bez żadnych, wycudowanych technik i choćby dlatego hybrydy w korku są lepsze. Wszystko rozbija się o szczegóły. Na trasie wiadomo - póki co nic nie przebije diesla. Ale w mieście, szczególnie dużym, sprawa jest dużo bardziej skomplikowana.

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Ryb napisał:

Oczywiście, że nie. Przecież wiadomo, że hybrydowa Toyota ma "samoładujące się akumulatory, które nie wymagają doładowywania"*

 

I tak, w prostym języku, przecież jest. Akumulatory w hybrydach Toyoty żywią się w zdecydowanej większości energią kinetyczną która w procesie hamowania jest odpadem i w normalnym rozwiązaniu idzie w ciepło.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bochumil napisał:

Tymczasem w gminie Kobierzyce (pod Wrocławiem) powstaje największa w Europie fabryka ogniw do aut elektrycznych

https://www.geekweek.pl/news/2018-11-22/w-polsce-beda-dwie-fabryki-akumulatorow-do-pojazdow-elektrycznych-od-lg-chem/


Warto wspomnieć, że właściciel tej fabryki to LG.

Posiada już kilka obiektów w tej gminie, więc jeden kolejny nikomu nie robi różnicy, ani pewnie nie zwraca na siebie uwagi.

No może poza wszechobecnymi w TV reklamami nowej technologii/obiektu.

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Nie zapominajmy o podwyżkach prądu!

Teraz już co roku będzie drożeć, będzie drogo, drogo będzie!

 

Pieniądze na leczenie dzieci z Bełchatowa będą potrzebne, więc nie ma co się dziwić ;]

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, kravitz napisał:

Jest tam silnik benzynowy :ok:

 

Działający w trybie Atkinsona, co ma dodatkowy wpływ na wydajność :ok:

4 godziny temu, kravitz napisał:

występują one z CVT, a ten typ skrzyni bardzo lubię. Brak szarpania, spokój :ok:

 

e-CVT, dodatkową zaletą jest szybka reakcja i niezawodność :ok:

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

wg mnie to takie polsrodki. 2 technologie w jedym aucje = 2 razy wiecej problemow.

jak juz robic przeskok to na EV.

 

 

O jakich problemach piszesz?

Przeskok na EV jeszcze długo będzie spowalniany ze przez ograniczoną produkcję baterii. Hybrydy mają maleńkie baterie w porównaniu do EV, więc hybryd można wyprodukować duuużo więcej :ok:

Edited by tom111
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, marcindzieg napisał:

mając do wyboru korek kopcących Sharanów i korek EV co wybierasz? Właśnie o to chodzi

 

U nas korek z EV jeszcze długo będzie można zobaczyć tylko na zlotach EV, ale korek z hybryd już teraz można czasami zobaczyć na ulicy ;]

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, PawelWaw napisał:

 

wg mnie to takie polsrodki. 2 technologie w jedym aucje = 2 razy wiecej problemow.

jak juz robic przeskok to na EV.

 

Do takiego właśnie wniosku doszedłem 2 lata temu. Byłem pewien, ze kupię plug-in, a po szczegółowej analizie tematu wyszło, że spalinowy albo EV.

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, mrBEAN napisał:

Do takiego właśnie wniosku doszedłem 2 lata temu. Byłem pewien, ze kupię plug-in, a po szczegółowej analizie tematu wyszło, że spalinowy albo EV.

 

Dlatego ja nadal dirslem :)

Ale pewnie kiedys jak beda warunki do ladowania to EV

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ⠀ napisał:

 

I tak, w prostym języku, przecież jest. Akumulatory w hybrydach Toyoty żywią się w zdecydowanej większości energią kinetyczną która w procesie hamowania jest odpadem i w normalnym rozwiązaniu idzie w ciepło. 

 

Dużo tej energii się marnuje, a kiedy można ją odzyskać to wychodzi bardzo często taki wynik ;]

1567098076333.jpg.7510d3f893232e869eaa5702b7cd8b9f.jpg

 

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

Dlatego ja nadal dirslem :)

Ale pewnie kiedys jak beda warunki do ladowania to EV

 

Mi jest z grubsza wszystko jedno jaki rodzaj napędu mam pod maską, byle pod względem użytkowym to się do czegoś nadawało.

I tylko to dyskwalifikuje u mnie auta elektryczne.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ⠀ napisał:

 

I tak, w prostym języku, przecież jest. Akumulatory w hybrydach Toyoty żywią się w zdecydowanej większości energią kinetyczną która w procesie hamowania jest odpadem i w normalnym rozwiązaniu idzie w ciepło.

 

Chodzi przecież o infantylny język właśnie. Równie dobrze mogli napisać, że nie trzeba ich ładować dzięki ich właściwościom magicznym.

 

Jak byś zdefiniował "samoładujący się" akumulator? Wskaż też różnicę w stosunku do zwykłego akumulatora.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Ryb napisał:

Chodzi przecież o infantylny język właśnie. Równie dobrze mogli napisać, że nie trzeba ich ładować dzięki ich właściwościom magicznym.

 

Jak byś zdefiniował "samoładujący się" akumulator? Wskaż też różnicę w stosunku do zwykłego akumulatora.

 

Nie odbieraj tego osobiście. Nie jestem zdziwiony że wszyscy zrozumieli, tylko nie @Ryb. Krucjata krucjatą, niech żyje Mitsu i Jag (czy co tam w końcu wyleasingowałeś).

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Teraz, Ryb napisał:

 

Trudno będzie w ogóle znaleźć kompaktowe auto z małym dieslem, które by średnio nie spalało mniej niż 5.7l/100km.

 

 

 

Ale skąd wziąłeś to 5,7? Z jednego przypadku szwagra który piłuje auto?

Zobacz, że średnio dla wielu użytkowników, taka hybryda pali o litr mniej. A na motostat chyba jeszcze mniej.

Każdy diesel z Golfa VII z tej samej strony jara więcej niż hybryda z Corolli.

https://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/golf/vii/

Link to post
Share on other sites
Teraz, ⠀ napisał:

 

Nie odbieraj tego osobiście. Nie jestem zdziwiony że wszyscy zrozumieli, tylko nie @Ryb. Krucjata krucjatą, niech żyje Mitsu i Jag (czy co tam w końcu wyleasingowałeś).

 

Wskaż proszę cechy akumulatorów Toyoty uzasadniające przymiotnik "samoładujące się", bo wyraźnie umknęła Ci ta część wypowiedzi i ją pominąłeś.

 

Za to nie zapomniałeś wypowiedzieć się w sposób obraźliwy i chamski. Jak to było? Krucjata krucjatą...

 

 

PS. Właściwie to nie musisz odpowiadać, bo i tak nie mam na rozmowę z Tobą najmniejszej ochoty.

  • Confused 1
Link to post
Share on other sites
19 minut temu, tom111 napisał:

Dużo tej energii się marnuje, a kiedy można ją odzyskać to wychodzi bardzo często taki wynik ;]

1567098076333.jpg.7510d3f893232e869eaa5702b7cd8b9f.jpg

 

Wiem o tym, mam Aurisa hybrid w rodzinie, i trójka dla niego to nie problem. Niska dwójka też właściwie nie.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, kravitz napisał:

 

Ale skąd wziąłeś to 5,7? Z jednego przypadku szwagra który piłuje auto?

Zobacz, że średnio dla wielu użytkowników, taka hybryda pali o litr mniej. A na motostat chyba jeszcze mniej.

Każdy diesel z Golfa VII z tej samej strony jara więcej niż hybryda z Corolli.

https://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/golf/vii/

 

A stąd: 

 

5.5l/100km gwoli ścisłości. Dalej szału nie ma. I to hybryda w rękach kącikowego dżihadysty.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Ryb napisał:

 

A stąd: 

 

5.5l/100km gwoli ścisłości. Dalej szału nie ma. I to hybryda w rękach kącikowego dżihadysty.

 

 

 

 

Czyli jeden przypadek, ale i tak pisze że później spadło do 4,2/100

 

Większa próbka użytkowników mówi, że jednak hybryda pali mniej niż diesel w kompakcie.

Sprawdziłem też ASX z dieslem....i jara więcej niż Golf. Nie wiem jaki kompkazt z dieslem zatem jara mniej niż Auris czy Corolla hybrydowa.

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, kravitz napisał:

 

Czyli jeden przypadek, ale i tak pisze że później spadło do 4,2/100

 

5.5 z 15000 km zmierzone przez AKowicza, info z pierwszej ręki. Mało wiarygodne?

 

10 minut temu, kravitz napisał:

Większa próbka użytkowników mówi, że jednak hybryda pali mniej niż diesel w kompakcie.

 

Anonimowych Internautów. Versus znany i ceniony AKowicz. Ja mu wierzę.

 

10 minut temu, kravitz napisał:

Sprawdziłem też ASX z dieslem....i jara więcej niż Golf.

 

A jak ma być inaczej? Przecież to SUV/crossover a pod maską silnik 1.8 lub 2.2.

 

10 minut temu, kravitz napisał:

Nie wiem jaki kompkazt z dieslem zatem jara mniej niż Auris czy Corolla hybrydowa.

 

No na przykład ten Golf właśnie. A w obok masz kolegę co nawet w minivanie PSA schodzi poniżej 5.

Nie wspominając już że chyba wszystkie one oferują lepsze osiągi.

 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Ryb napisał:

 

5.5 z 15000 km zmierzone przez AKowicza, info z pierwszej ręki. Mało wiarygodne?

 

 

Anonimowych Internautów. Versus znany i ceniony AKowicz. Ja mu wierzę.

 

 

A jak ma być inaczej? Przecież to SUV/crossover a pod maską silnik 1.8 lub 2.2.

 

 

No na przykład ten Golf właśnie. A w obok masz kolegę co nawet w minivanie PSA schodzi poniżej 5.

Nie wspominając już że chyba wszystkie one oferują lepsze osiągi.

 

 

Jest tak, a nawet bardziej.

Link to post
Share on other sites

 

12 minut temu, Ryb napisał:

 

5.5 z 15000 km zmierzone przez AKowicza, info z pierwszej ręki. Mało wiarygodne?

 

No na przykład ten Golf właśnie. A w obok masz kolegę co nawet w minivanie PSA schodzi poniżej 5.

Nie wspominając już że chyba wszystkie one oferują lepsze osiągi.

 

 

Z pewnoscia w dokladnie takich samych warunkach osiagaja takie wyniki :hehe:

 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Ryb napisał:

 

No, tyle co hybryda.

:ok:

 

 

Chętnie Ci odpowiedziałem ile mi pali Golf, aby Ci pokazać jak łatwo wyciągasz wnioski z jednego przypadku i w dodatku wygodnego dla Ciebie.

 

Niemniej jednak:

- nikomu Golf 1.0TSI nie pali tak mało jak mi, z tych co mają takie wozidło na forum

- ja totalnie zamulam

- auto widziało prędkości linkowane przez Ciebie i wymienione przez @tom111 chyba ze 2-3x. Bo normalnie jadę nawet na ausostradzie utrzymując 100km/h. Sam się zastanów czy to normalny przypadek.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, kravitz napisał:

- auto widziało prędkości linkowane przez Ciebie i wymienione przez @tom111 chyba ze 2-3x. Bo normalnie jadę nawet na ausostradzie utrzymując 100km/h. Sam się zastanów czy to normalny przypadek.

 

Jaki jest sens jazdy autostrada 100km/h?

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Jaki jest sens jazdy autostrada 100km/h?

 

Niskie spalanie

Ale też jazda jest mega płynna. Zasadniczo prawie wcale nie muszę wyprzedzać, a jak już to zbliżam się najczęściej do tira bardzo powoli i mogę sobie moment wyprzedzania wybrać bardzo na spokojnie.

Bardzo wygodne, ale to trzeba się przyzwyczaić. Na początku można osiwieć.

Pamiętaj, że dla kierowcy np takiego "Polskiego Busa", to jest normalka i codzienność. Nie jest to abstrakcja.

 

Jeżdżę tak zawsze do teściów, około 100km. Na dłuższych trasach, powiedzmy 300-400km staram się tak jechać, ale czasem żona mnie już ciśnie żebym przyśpieszył.

Na długich, powiedzmy powyżej 500km, jadę już 130km/h, ale na pewno nie więcej.

 

Szybsze przejazdy, to tylko wtedy jak wyjechałem za późno i muszę gdzieś być "jak najszybciej", ale to sporadycznie.

 

To nie jest kwestia jakieś tam ekologii, ale zwyczajnie podejścia "czy ja jem, czy auto", bo np na takiej trasie Wawa-Wro-Wawa różnica jest właśnie taka, że za zaoszczędzone paliwo, żremy ile chcemy w Aquaparku, cała 4 osobowa rodzina.

Ale można tez przejechac trasę godzinę szybciej i za żarcie płacić ;)

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Maciej__ napisał:

 

 

Z pewnoscia w dokladnie takich samych warunkach osiagaja takie wyniki :hehe:

 

 

jak to chodzi o mojego to taki wynik osiagnalem bardzo sie starajac na tarsie 100km. przy narmalnym uzytkowaniu z miastem nie ma szans :)

 

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Maciej__ napisał:

Z pewnoscia w dokladnie takich samych warunkach osiagaja takie wyniki :hehe:

 

 

Oczywiście, że nie. Ale zgodzisz się zapewne, że średnie spalanie ok. 5l/100km dla diesla w kompaktowym aucie to nie jest jakiś wielki wyczyn.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.