Skocz do zawartości

Skoda Octavia II


Oscar_

Rekomendowane odpowiedzi

w normalnych silnikach w sumie się łańcucha nie wymienia. Po to go się montuje 
Takich silników nie ma od dawna, w MB łańcuchy z gównolit, w VAG z gównolitu, w BMW z gównolitu... To absolutny mit, że łańcucha się nie wymienia, bo nawet jak łańcuch wytrzymuje to napinacze i łyżwy nie są wieczne i tak czy owak rozrząd strzeli.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Spajdi napisał:

Takich silników nie ma od dawna, w MB łańcuchy z gównolit, w VAG z gównolitu, w BMW z gównolitu... To absolutny mit, że łańcucha się nie wymienia, bo nawet jak łańcuch wytrzymuje to napinacze i łyżwy nie są wieczne i tak czy owak rozrząd strzeli.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

 

Mitsubishi ma łańcuch, Suzuki ma łańcuch, wytrzymują spokojnie 500 kkm. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, czachabrava napisał:

 

Zaraz ktoś wyskoczy z tym, ze za to rdzewieja i będzie można tak pisać w nieskończoność. 

 

To inny temat, kolega @Spajdi napisał po prostu bzdurę o łańcuchach rozrządu. Owszem, europejscy producenci nie radzą sobie z tym tematem, ale w innych autach łańcuch jest po prostu czymś, czym się użytkownik w ogóle nie przejmuje, zarówno pierwszy jak i kolejni. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Trzeci. Pierwszy zamontowała fabryka, dwa kolejne ASO na własny koszt. 
Auto ma 7 lat i 75k km przebiegu. Dwa łańcuchy zjadło w jakieś 30k km - trzeci jeździ już dłużej niż dwa poprzednie, co pozwala mi sądzić, że niemieccy inżynierowie jednak uporali się z problemem i nowa wersja łańcucha jest OK.
 

Hahahahahhaha i Ty piszesz o Fiatowskiej eksploatacji ??? Wysmiewane przez Ciebie Fiaty i Pugi takich fakapow jie mialy.

Warto troche zejsc z tego zadecia, bo wczesniej czy pozniej wychodzi szydlo z worka. Czy jak sam piszesz - balon peka



Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bergerac napisał:

Wysmiewane przez Ciebie Fiaty i Pugi takich fakapow jie mialy.

Fiat uporał się z pękającymi alternatorami ? A w peżocie już nie padają wyłaczniki zespolone pod kierownicą ?

Rozumiem, że posiadanie produktu włoskiego lub francuskiego trzeba sobie racjonalizować "przecież niemieckie i japońskie psują się bardziej" ;)

A w temacie łańcucha - od ponad 4 lat jeździ bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.12.2019 o 19:01, noras napisał:

Gdzie napisałem, że nie wada ?

Owszem, wada, ale już skutecznie usunięta.

Auta w podobnym wieku będą mieć już łańcuch wymieniony na zmodyfikowany.

 

Mialem audi a3 1.4 125KM z 2010 roku. Bylo to najbardziej awaryjne auto jakie miałem. W sumie uwazam ze VAGi robione gdzies 2006 - 2012 to najgorsze lata tej marki, wprowadzono mnostwo nowych i niedopracowanych rozwiazan, ktore moze i sukcesywnie usuwano,ale nadal tłuczono to w fabrykach a w krajach takich jak nasz klientów w ASO slusznie dochodzacych swoich spraw odsyłano na drzewo i proponowano naprawy po bardzo zawyżonych cenach... Nowe generacje VAGów są lepsze i zbierają niezle recenzje, jednak ta grupa w moich oczach duzo straciła. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Spajdi napisał:

Stare Subaru miały paski, w każdym razie wszystkie popularne 2.0 i 2.5.

Nie piszę o starych tylko o nowych. Silnik o kodzie FB montowany od 2012 do teraz ma łańcuch. Zresztą stare H6 też miały. I się go nie wymieniało.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbyś zobaczyć łańcuch z Audi jak wygląda... Stare H6 to stare, a nowe łańcuchy rowerowe montowane w samochodach to pasek w postaci łańcucha. Zapewne nigdy nie otwarles silnika, naprawy dla ciebie kończą się na zostawienie samochodu na lawecie

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, akir napisał:

Chciałbyś zobaczyć łańcuch z Audi jak wygląda... Stare H6 to stare, a nowe łańcuchy rowerowe montowane w samochodach to pasek w postaci łańcucha. Zapewne nigdy nie otwarles silnika, naprawy dla ciebie kończą się na zostawienie samochodu na lawecie

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

350kkm na jednym łańcuchu może być? I dalej jeździ. Auto z roku 2012. Czy to już jest wytrzymały łańcuch czy jeszcze nie? A co mnie Audi obchodzi? Nie jest mowa że w każdym łańcucha się nie wymienia, tylko że są jeszcze auta gdzie tego raczej się nie robi

Edytowane przez angrius
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, akir napisał:

Chciałbyś zobaczyć łańcuch z Audi jak wygląda... Stare H6 to stare, a nowe łańcuchy rowerowe montowane w samochodach to pasek w postaci łańcucha. Zapewne nigdy nie otwarles silnika, naprawy dla ciebie kończą się na zostawienie samochodu na lawecie

Hmmm...

 

lancuch.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...
 
lancuch.jpg.1701f04ede83306c08511cb1ba7c53d3.jpg
Co to fotka ma pokazać? Łańcuch rowerowy? Podniecacie się, że są auta w których łańcuch wytrzymuje więcej niż 200 tyś.- owszem są, ale to nisza na rynku, WIĘKSZOŚĆ samochodów z łańcuchem na rynku nie wytrzymuje, a mówienie, że nie mam racji bo są pojedyncze modele, które są wyjątkiem jest zwykłą demagogią. Ilość tych aut na rynku w Europie z wytrzymałym łańcuchem vs pasek i pozostałe łańcuchy to pewnie jakieś przerażające 0,5-1%...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Spajdi napisał:

Co to fotka ma pokazać? Łańcuch rowerowy? Podniecacie się, że są auta w których łańcuch wytrzymuje więcej niż 200 tyś.- owszem są, ale to nisza na rynku, WIĘKSZOŚĆ samochodów z łańcuchem na rynku nie wytrzymuje, a mówienie, że nie mam racji bo są pojedyncze modele, które są wyjątkiem jest zwykłą demagogią. Ilość tych aut na rynku w Europie z wytrzymałym łańcuchem vs pasek i pozostałe łańcuchy to pewnie jakieś przerażające 0,5-1%...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

 

Nie wiem jak tam w Europie, ale ilość MOICH aut, gdzie łańcuch jest częścią, nie wymagającą jakiejkolwiek interwencji wynosi 100%. Mitsubishi, Nissan, Suzuki, Toyota. U Mirka w komisie to pewnie nisza i z jego punktu widzenia to demagogia, ale wiesz, punkt widzenia Mirka z komisu mnie obchodzi tyle, co problemy z łańcuchami w Audi :hehe:

Edytowane przez wladmar
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Spajdi napisał:

Co to fotka ma pokazać? Łańcuch rowerowy? Podniecacie się, że są auta w których łańcuch wytrzymuje więcej niż 200 tyś.- owszem są, ale to nisza na rynku, WIĘKSZOŚĆ samochodów z łańcuchem na rynku nie wytrzymuje,

 

Ja dałem przykład. Teraz Twoja kolej. Wrzuć nowe (ale NOWE - nie VW z 2010 których się dawno nie produkuje) auta w których łańcuch nie wytrzymuje. Skoro jest większość to nie powinieneś mieć z tym żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Spajdi napisał:

Co to fotka ma pokazać? Łańcuch rowerowy? Podniecacie się, że są auta w których łańcuch wytrzymuje więcej niż 200 tyś.- owszem są, ale to nisza na rynku, WIĘKSZOŚĆ samochodów z łańcuchem na rynku nie wytrzymuje, a mówienie, że nie mam racji bo są pojedyncze modele, które są wyjątkiem jest zwykłą demagogią. Ilość tych aut na rynku w Europie z wytrzymałym łańcuchem vs pasek i pozostałe łańcuchy to pewnie jakieś przerażające 0,5-1%...
 

 

No nie wiem, Toyoty Yarisy, Corolle, Aurisy, Avensisy, C-HR, RAV4 mają więcej niż ten 1%...

Edytowane przez dranio
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Spajdi napisał:

Co to fotka ma pokazać? Łańcuch rowerowy? Podniecacie się, że są auta w których łańcuch wytrzymuje więcej niż 200 tyś.- owszem są, ale to nisza na rynku, WIĘKSZOŚĆ samochodów z łańcuchem na rynku nie wytrzymuje, a mówienie, że nie mam racji bo są pojedyncze modele, które są wyjątkiem jest zwykłą demagogią. Ilość tych aut na rynku w Europie z wytrzymałym łańcuchem vs pasek i pozostałe łańcuchy to pewnie jakieś przerażające 0,5-1%...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Ale nie mów w takim razie że już nie ma takich samochodów. I raczej jest sporo więcej takich aut

Edytowane przez angrius
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja dałem przykład. Teraz Twoja kolej. Wrzuć nowe (ale NOWE - nie VW z 2010 których się dawno nie produkuje) auta w których łańcuch nie wytrzymuje. Skoro jest większość to nie powinieneś mieć z tym żadnych problemów.
Skoro auto jest nowe to naturalne, że nie jest zepsute? Nie mam szklanej kuli, żeby ocenić ile wytrzyma łańcuch w Audi 2018, oceniam samochody, których jest najwięcej na rynku czyli lata powiedzmy 2007-2013. Nie wypowiadam się o najnowszych konstrukcjach bo o tym będzie można pisać za 6-7 lat.

Może VAG poprawił w 2.0 TSI 190KM rozrząd i będzie dłużej wytrzymywał? Może nie poprawił i dalej będzie to max. 200-250 kkm, a w PL warunkach to 2-3 właściciel i samochód +8 lat. Nie wiem i o tym się nie wypowiadam.



Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie mów w takim razie że już nie ma takich samochodów. I raczej jest sporo więcej takich aut

Przepraszam, są takie samochody, ale ich udział w rynku jest niewielki, a dla mnie praktycznie zerowy bo nie toleruję japońskich i francuskich samochodów, aczkolwiek nie twierdzę, że są złe i szanuję ich użytkowników.

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Spajdi napisał:

Skoro auto jest nowe to naturalne, że nie jest zepsute? Nie mam szklanej kuli, żeby ocenić ile wytrzyma łańcuch w Audi 2018, oceniam samochody, których jest najwięcej na rynku czyli lata powiedzmy 2007-2013.

 

Nowe oznacza produkowane i aktualnie sprzedawane. Może być od powiedzmy 2014. 5 lat to wystarczająco długi okres czasu żeby wyszły wszelkie fackupy. To co Ty piszesz jest dawno poprawione. I od dawna są sprzedawane nowe, poprawione wersje. Ty piszesz o zabytkach.

Choć skoro jednak uznajesz tylko niemiecką motoryzację a reszta to dla Ciebie nisza na rynku to w zasadzie nie ma o czym rozmawiać.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nowe oznacza produkowane i aktualnie sprzedawane. Może być od powiedzmy 2014. 5 lat to wystarczająco długi okres czasu żeby wyszły wszelkie fackupy. To co Ty piszesz jest dawno poprawione. I od dawna są sprzedawane nowe, poprawione wersje. Ty piszesz o zabytkach.
Choć skoro jednak uznajesz tylko niemiecką motoryzację a reszta to dla Ciebie nisza na rynku to w zasadzie nie ma o czym rozmawiać.
Renault roczny traffic 1.6 dCi miał robiony rozrząd na gwarancji po ok. 45 kkm, skoro miały być "nowe".
Ale to prawda póki co uznaję tylko niemiecką motoryzację, francuska i japońska mi zupełnie nie odpowiada.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Spajdi napisał:

Ale to prawda póki co uznaję tylko niemiecką motoryzację, francuska i japońska mi zupełnie nie odpowiada.

 

Ja napiszę, że uznaję tylko amerykańską motoryzację, więc na rynku nie ma samochodów ze światłami asymetrycznymi. :facepalm:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

A w Twoim BMW nie było czasem łańcucha?

 

Nie jestem pewien, nie pamiętam. Wiem, że wiele rzeczy się psuło, ale z rozrządem nic się nie działo. I paska też nie wymieniałem przez gwarancyjny okres eksploatacji, czyli raczej na pewno łańcuch tam siedział. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2019 o 18:17, Spajdi napisał:

Takich silników nie ma od dawna, w MB łańcuchy z gównolit, w VAG z gównolitu, w BMW z gównolitu... To absolutny mit, że łańcucha się nie wymienia, bo nawet jak łańcuch wytrzymuje to napinacze i łyżwy nie są wieczne i tak czy owak rozrząd strzeli.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Bzdura ... Honda, Mitsubishi, Toyoty czy Suzuki mają rozrządy które są w stanie wytrzymać "całe życie" silnika - czynnością obsługową jest kontrola po 200kkm .. i zazwyczaj nic się przy niej nie robi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura ... Honda, Mitsubishi, Toyoty czy Suzuki mają rozrządy które są w stanie wytrzymać "całe życie" silnika - czynnością obsługową jest kontrola po 200kkm .. i zazwyczaj nic się przy niej nie robi.

Honda 2,2 stary dizel, czasami padają niestety. Nie wiem czy to olej czy tttm. 2,4 rzadziej ale też były przypadki. Reszta silników ok.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wladmar napisał:

 

Nie wiem jak tam w Europie, ale ilość MOICH aut, gdzie łańcuch jest częścią, nie wymagającą jakiejkolwiek interwencji wynosi 100%. Mitsubishi, Nissan, Suzuki, Toyota. U Mirka w komisie to pewnie nisza i z jego punktu widzenia to demagogia, ale wiesz, punkt widzenia Mirka z komisu mnie obchodzi tyle, co problemy z łańcuchami w Audi :hehe:

U mnie Ford 297 tys i nissan 240...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcindzieg napisał:

Czyli BMW sobie radzi. MB nie wiem ale odnoszę wrażenie że jedyni co sobie nie radzą to grupa VAG :)

 

No i Francuzi też, ale ci przynajmniej nie udają, że radzą i po prostu stosują pasek (co świadczy o nieumiejętności zrobienia normalnego łańcucha). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wladmar napisał:

 

No i Francuzi też, ale ci przynajmniej nie udają, że radzą i po prostu stosują pasek (co świadczy o nieumiejętności zrobienia normalnego łańcucha). 

Ale jak już robią paski to porządne bo w dieslach wymienia się po 240kkm a w benzynie 180kkm jeśli dobrze pamiętam. Dotyczy to c5 mk3. Nie wiem jak w obecnych cytrynach (wogole) po 2016 roku

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli BMW sobie radzi. MB nie wiem ale odnoszę wrażenie że jedyni co sobie nie radzą to grupa VAG
Akurat w BMW rozrządy na łańcuchu sypią się po 120 - 200 kkm w 4-6 letnich dieslach 2.0 - masa filmów na YT z wymiany silnika po awarii rozrządu. Mercedes nie wiem jak teraz, ale circa 8 letnie mają rozrządy z gównolitu i po 200 kkm praktycznie wszystko jest do wymiany, a często już brakuje zębów na kołach zmiennych faz wałków rozrządu.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Spajdi napisał:

Akurat w BMW rozrządy na łańcuchu sypią się po 120 - 200 kkm w 4-6 letnich dieslach 2.0 - masa filmów na YT z wymiany silnika po awarii rozrządu. Mercedes nie wiem jak teraz, ale circa 8 letnie mają rozrządy z gównolitu i po 200 kkm praktycznie wszystko jest do wymiany, a często już brakuje zębów na kołach zmiennych faz wałków rozrządu.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

 

U mnie w BMW z M54 też łancuch był wymieniany. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.