Skocz do zawartości

Zakładam LPG


kaczorek79

Rekomendowane odpowiedzi

Przy założeniu 20% większego spalania, wyjdzie około 5,6/100 i będę jeździł za 13 zł 100 km autem generującym ponad 200 KM. Oczywiście używając w czasie jazdy maksymalnie 50-60 KM. 

 

20191222_130954.jpg.67b53778bd2d4dc8a7f427913413318c.jpg

 

102 km przejechane z prędkościami dochodzącymi do 100 km/h, kilka razy postój na światłach, przejazdy prze Rumię, Redę, Wejherowo i Lębork. Dało by się zejść niżej, ale na drodze było sporo maruderów i musiałem kilka razy wyprzedzić. Z tym LPG to taki żart. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kaczorek79 napisał:

Oczywiście używając w czasie jazdy maksymalnie 50-60 KM. 

 

Ile? przy 100km/h potrzebujesz jakieś 20-25KM... Przy 90km/h wystarcza jakieś 12-15 KM*

 

* w elektryku. On jest nieco bardziej "niskooporowy" niż Twoja bawarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maxit napisał:

 

Ile? przy 100km/h potrzebujesz jakieś 20-25KM... 

 

 

Fiat 126p miał tyle i 110 jechał w porywach przy masie 650 kg. Dwa razy cięższe auto, większa powierzchnia czołowa, dużo szersze opony. Zresztą, przy 100 km/h mam 2 krpm, a wykres mocy pokazuje w tych obrotach 70 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kaczorek79 napisał:

Fiat 126p miał tyle i 110 jechał w porywach przy masie 650 kg. Dwa razy cięższe auto, większa powierzchnia czołowa, dużo szersze opony. Zresztą, przy 100 km/h mam 2 krpm, a wykres mocy pokazuje w tych obrotach 70 KM.

 

Napisałem Ci ile pokazuje mocy silnika elektryk. Normalne auta, które mają 70KM mają Vmax rzędu 150-160km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Fiat 126p miał tyle i 110 jechał w porywach przy masie 650 kg. Dwa razy cięższe auto, większa powierzchnia czołowa, dużo szersze opony. Zresztą, przy 100 km/h mam 2 krpm, a wykres mocy pokazuje w tych obrotach 70 KM.

Przy jednostkowym zużyciu paliwa przez silnik w granicach 280 gram/kWh to gdyby faktycznie potrzeba było aż 70 KM to ciężko byłoby się zmieścić w 10 litrach na 100km:)

Edytowane przez volf6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam testowy odcinek 67km, który pokonuje kilka razy w miesiącu, trochę miasta, trochę autostrady, trochę krajówki...

 

...mogę zrobić 7,5 litra/100km dziadkowo, ale to nie dla mnie taka jazda, dramat...

 

albo 12,5 na złamanie karku...

 

zazwyczam wybieram pośrednie rozwiązanie...

 

1.8 184KM, automat...1500kg ^^)

 

PS. fajnie Ci pali to bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Fiat 126p miał tyle i 110 jechał w porywach przy masie 650 kg. Dwa razy cięższe auto, większa powierzchnia czołowa, dużo szersze opony. Zresztą, przy 100 km/h mam 2 krpm, a wykres mocy pokazuje w tych obrotach 70 KM.

 

70 koni to masz jak depniesz do podłogi. Jak było wspomniane 25KM max. 

 

Generując 60KM będzie brał ze 2 razy tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
Dnia 22.12.2019 o 21:53, kaczorek79 napisał:

Przy założeniu 20% większego spalania, wyjdzie około 5,6/100 i będę jeździł za 13 zł 100 km autem generującym ponad 200 KM. Oczywiście używając w czasie jazdy maksymalnie 50-60 KM. 

 

20191222_130954.jpg.67b53778bd2d4dc8a7f427913413318c.jpg

 

102 km przejechane z prędkościami dochodzącymi do 100 km/h, kilka razy postój na światłach, przejazdy prze Rumię, Redę, Wejherowo i Lębork. Dało by się zejść niżej, ale na drodze było sporo maruderów i musiałem kilka razy wyprzedzić. Z tym LPG to taki żart. 

Aktualizacja. Dzisiaj zrobiłem tą samą trasę, w podobnych warunkach, tylko ruch nieco mniejszy, a właściwie zerowy. Różnica zasadnicza, to zmiana auta na Golf 7 1.4 tsi MT, ten sam rozmiar opon, trochę mniejsza masa auta, lepsze warunki drogowe i widać, że niżej się nie da (przynajmniej ja nie potrafię). Między tymi dwoma autami różnica w spalaniu robi się podczas dynamicznej jazdy, kiedy BMW zaczyna palić średnio 7,5/100, to w podobnych warunkach Golf pali 7/100, no ale różnica w mocy jednak znaczna.

 

20200329_124342.jpg.7597ce1adbc1a8ecb0fae6540bf884ed.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj pobiłem rekord po mieście. 

 

Przejazd przez całą Łódź 25km w-z z klimą komp pokazał 5.8l/100km. Ruch oczywiście b. mały. Z powrotem już więcej czerwonych świateł, większy ruch i wyszło 6.2. 

(1.2 tsi) 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, iwik napisał:

Ja wczoraj pobiłem rekord po mieście. 

 

Przejazd przez całą Łódź 25km w-z z klimą komp pokazał 5.8l/100km. Ruch oczywiście b. mały. Z powrotem już więcej czerwonych świateł, większy ruch i wyszło 6.2. 

(1.2 tsi) 

 

Tydzien temu jak miasto bylo puste to udalo mi sie przejechac przez cale ze srednia spalania 5,4l w 1.2 tsi. Srednie z kompa i tak wychodzi 7,8l. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.12.2019 o 21:53, kaczorek79 napisał:

Przy założeniu 20% większego spalania, wyjdzie około 5,6/100 i będę jeździł za 13 zł 100 km autem generującym ponad 200 KM. Oczywiście używając w czasie jazdy maksymalnie 50-60 KM. 

 

20191222_130954.jpg.67b53778bd2d4dc8a7f427913413318c.jpg

 

102 km przejechane z prędkościami dochodzącymi do 100 km/h, kilka razy postój na światłach, przejazdy prze Rumię, Redę, Wejherowo i Lębork. Dało by się zejść niżej, ale na drodze było sporo maruderów i musiałem kilka razy wyprzedzić. Z tym LPG to taki żart. 

Miec bmw i jeździć jak matizem. Pomyśl nad kupnem matiza zostanie duzo $ na paliwo

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, docent11 napisał:

Miec bmw i jeździć jak matizem. Pomyśl nad kupnem matiza zostanie duzo $ na paliwo

Na codzień jeżdżę dość dynamicznie. Takie testy robię tylko, jako ciekawostkę. Odnośnie Matiza, zdarza mi się do pracy jechać znajomej Matizem dwa razy w roku, żeby jej coś przy aucie porobić i nawet w tym aucie na Obwodnicy Trójmiasta jestem jednym z szybszych kierowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.12.2019 o 21:53, kaczorek79 napisał:

Przy założeniu 20% większego spalania, wyjdzie około 5,6/100 i będę jeździł za 13 zł 100 km autem generującym ponad 200 KM. Oczywiście używając w czasie jazdy maksymalnie 50-60 KM. 

 

20191222_130954.jpg.67b53778bd2d4dc8a7f427913413318c.jpg

 

102 km przejechane z prędkościami dochodzącymi do 100 km/h, kilka razy postój na światłach, przejazdy prze Rumię, Redę, Wejherowo i Lębork. Dało by się zejść niżej, ale na drodze było sporo maruderów i musiałem kilka razy wyprzedzić. Z tym LPG to taki żart. 

 

Tak jeszcze z pół roku temu, zachwalałeś jazdę 1,80 zł+, a teraz nagle ekonomia do 100 km/h :panic:

To nie elektryk, nie wygłupiaj się :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Na codzień jeżdżę dość dynamicznie. Takie testy robię tylko, jako ciekawostkę. Odnośnie Matiza, zdarza mi się do pracy jechać znajomej Matizem dwa razy w roku, żeby jej coś przy aucie porobić i nawet w tym aucie na Obwodnicy Trójmiasta jestem jednym z szybszych kierowców.

Bo tak naprawdę do jazdy wystarcza 40 koni ;] A nawet licząc dwukrotny wzrost masy auta (w stosunku do Matiza) to 80 kucy z palcem w dupie. Ewentualnie na trasy autostradowe 100-120 w zaleznosci od gabarytu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.