Jump to content
Sign in to follow this  
Cezh

Pierwsza większa podróż

Recommended Posts

Wczoraj z Hamburga do domu.

 

Dystas: 650 km

Czas podrózy: 10 h

Czas jazdy: 7,5 h (łącznie z 0,5 h na promie)

Czas 4 ładowań: 2,5 h

Całkowity koszt ładowań: 100 złotych. (66 sek Ionity-D + 88 sek Ionity-DK + 0 sek EoN-DK + 90 sek Eon-S)

Most nad Great Belt (DK): chyba 150 złotych

Prom Helsingor (DK) -Helsingborg (S):  200 złotych.

 

Wszystko według planu. Bez niespodzianek.

 

Wnioski:

Przydałaby się większa bateria ;]

Przydałoby szybsze ładowanie. 40 min to długo. ;]

Ciasno z tyłu. ;]

Obserwowanie zasięgu i dystansu do ładowarki to pasjonujące zajęcie. ;]

Przystanki na ładowanie znacznie zmniejszają zmęczenie. :old:

 

ID3 będzie lepsze.

trasa.PNG

eon_sweden.PNG

eon free.PNG

 

ionity clo.PNG

ionity dk.PNG

Edited by Cezh
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Cezh napisał:

Przydałaby się większa bateria ;]

Przydałoby szybsze ładowanie. 40 min to długo. ;]

 

Standardowy wniosek po dłuższej trasie elektrykiem :hehe:

 

Ionity jakim sposobem uruchamiasz?

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Cezh napisał:

Prom Helsingor (DK) -Helsingborg (S):  200 złotych.

 

Dlaczego nie drogą normalnie na Malmo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, mrBEAN napisał:

 

Dlaczego nie drogą normalnie na Malmo?

 

Bo jest dla mnie aktualnie taniej.

 

Pokręciłem z cenami...

Great belt kosztował mnie 194 DKK (110 PLN)

Prom H-H - 271 SEK (110 PLN)

 

Capture.thumb.PNG.346cbb5248f6aa627d5e6c2767116220.PNG

 

Most Oresund kosztowałby mnie 495 SEK (202 PLN), bo mój BroBizz nie jest podpięty do systemu BroPas.

Ale chyba to zrobię - koszt roczny 440 SEK (180 PLN), wtedy koszt przekroczenia mostu to 235 SEK (95 PLN).

 

Poza tym koło Malmo są dwie w darmowe ładowarki, więc tym bardziej...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mrBEAN napisał:

 

Standardowy wniosek po dłuższej trasie elektrykiem :hehe:

 

Ionity jakim sposobem uruchamiasz?

 

Kartą chargepoint, jakimś cudem są tańsi niż Ionity bezpośrednio.

 

 

Screenshot_20191226-221317_ChargePoint.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Cezh napisał:

Most Oresund kosztowałby mnie 495 SEK (202 PLN), bo mój BroBizz nie jest podpięty do systemu BroPas.

 

W 2008 roku tam jechałem i było taniej :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, mrBEAN napisał:

 

W 2008 roku tam jechałem i było taniej :phi:

 

Ja przeważnie jeżdżę pociągiem, bo raczej tylko na lotnisko.

 

W poniedziałek znowu się szykuje wyjazd do stolicy Danii. Tym razem jednak przez most/tunel.

 

Żona znalazła sobie tam nowy sklep, a odkąd mam i3 to nie trzeba mi dwa razy powtarzać.

Od 1-go grudnia zrobiłem 2000 km a tydzień byłem na wakacjach bez samochodu. ;]

 

w lutym jadę do Zieleńca, po chrzcie bojowym z Hamburga, jestem pewnien, że pojadę Countrymanem. 

i3 jest świetne w promieniu 250 km, na dalsze dystanse nadaje się średnio. :mikolaj:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Cezh napisał:

w lutym jadę do Zieleńca,

 

Przeczytałem tą frazę...., i już myślałem, że powariowałeś :hehe:

 

To życzę dużo śniegu, choć tam raczej nie ma z tym problemu.

Ostatni bastion śnieżny w tej części Polski ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma stresu przy 10% ? do nastepnej ladowarki juz nie dojedzie.

a na miejscu jakas ladowarka byla bo zostalo 25% ?

nie musze dodawac ze taka trasa dieslem to jakies 4h bez zatrzymania na siku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, PawelWaw napisał:

nie ma stresu przy 10% ? do nastepnej ladowarki juz nie dojedzie.

a na miejscu jakas ladowarka byla bo zostalo 25% ?

nie musze dodawac ze taka trasa dieslem to jakies 4h bez zatrzymania na siku :)

 

Jest stres ja się jedzie do jednej ładowarki. Może nie działać, albo być zajęta.

Ja staram się wybierać stacje, z kilkoma ładowarkami. Jak już jadę do pojedyńczej, to mam plan B, a nawet C.

 

Mogłem jechać benzyniakiem, ale jazda EV jest bardziej interesująca.

 

Mogłem też wybrać krótszą drogę, ale jazda EV to duża przyjemność.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Cezh napisał:

Mogłem jechać benzyniakiem, ale jazda EV jest bardziej interesująca.

 

I to jest klucz tej zabawy :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Cezh napisał:

Mogłem jechać benzyniakiem, ale jazda EV jest bardziej interesująca.

Chyba bardziej stresująca... Nie wyobrażam sobie np z dziećmi jechać w trasę EV i dodatkowo układać 

9 godzin temu, Cezh napisał:

mam plan B, a nawet C

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, angrius napisał:

Chyba bardziej stresująca... Nie wyobrażam sobie np z dziećmi jechać w trasę EV i dodatkowo układać

 

Bardzo rozsądnie z Twojej strony :ok: :skromny:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby ktoś planował w styczniu jechać A1 / A2 to Lotos właśnie wprowadza opłaty:

https://elektrowoz.pl/ladowarki/lotos-wprowadzi-oplaty-na-stacjach-ladowania-niebieski-szlak-jedna-stala-kwota-w-wysokosci-20-30-zl/

😄

 

Z tą opłatą "ryczałtową" to średni pomysł (dla klienta), bo na ładowarkach Lotosu często (podobno) są problemy z odpowiednią mocą.

Realny scenariusz: Zaczynasz ładować (30zł ściąga z karty), po czym moc z 50kW spada po minucie do 11kW :hehe:

  • I love it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, iwik napisał:

Z tą opłatą "ryczałtową" to średni pomysł (dla klienta), bo na ładowarkach Lotosu często (podobno) są problemy z odpowiednią mocą.

Realny scenariusz: Zaczynasz ładować (30zł ściąga z karty), po czym moc z 50kW spada po minucie do 11kW :hehe:

Przy ryczałcie jest inny problem. Jak się już ktoś przyssie to nie puści ;), a kolejny będzie czekał jak kołek.

Oby było normalnie, a nie dla nich wygodnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Przy ryczałcie jest inny problem. Jak się już ktoś przyssie to nie puści ;), a kolejny będzie czekał jak kołek.

Oby było normalnie, a nie dla nich wygodnie.

 

Ja właśnie ciągnę na ryczałcie. Ale obok 3 wolne ładowarki, więc problemu nie ma.

IONITY Malmö

 

15777283404282622285207124282143.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, iwik napisał:

Jakby ktoś planował w styczniu jechać A1 / A2 to Lotos właśnie wprowadza opłaty:

https://elektrowoz.pl/ladowarki/lotos-wprowadzi-oplaty-na-stacjach-ladowania-niebieski-szlak-jedna-stala-kwota-w-wysokosci-20-30-zl/

😄

 

Z tą opłatą "ryczałtową" to średni pomysł (dla klienta), bo na ładowarkach Lotosu często (podobno) są problemy z odpowiednią mocą.

Realny scenariusz: Zaczynasz ładować (30zł ściąga z karty), po czym moc z 50kW spada po minucie do 11kW :hehe:

 

To zrobi 2 razy siku, 3h i sie naladuje.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Cezh napisał:

 

Ja właśnie ciągnę na ryczałcie. Ale obok 3 wolne ładowarki, więc problemu nie ma.

IONITY Malmö

 

15777283404282622285207124282143.jpg

Dyskutujemy wariant Polski ;)

Czyli jedna ładowarka, do tego kulawo działająca, a czasem wcale, a kolejna 100 km dalej :phi:

 

Ionity inna bajka, choć też te opłaty ryczałtowe będą zniesione docelowo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.