Jump to content

ON i małe przebiegi


Recommended Posts

Dzień dobry.

 

Po raz kolejny przymierzam się do Daci jednak jak wsiadam w salonie do tego pojazdu to jakoś klasa plastików nie odrzuca, dodatkowo mam wrażenie, że wszystko zaraz połamię łącznie z fotelem (zdarzyło mi się to i w Marea i Lacetti). Jednak nie o tym ...

W końcu łamie się by wziąć auto, ale chyba używane no i tu pytanie jak silniki ON znoszą krótkie trasy tzn. w ciągu dnia 17km + 17km + 12 km plus raz w miesiącu trasa  100-300 km to takie minimum czy dla diesla to nie za mało rocznie (18-20kkm)?

Zaś jak bym chciał LPG jest sens za nim się rozglądać jeśli chodzi o Dacie jeśli koszty 1.6 LPG są podobne do TCe 1.2 w Lodgy.

 

A autko jakie? Logan MCV lub Lodgy by dziennie psa do lasu wozić ale tak by na drugim rzędzie siedzeń 3 osoby dojechały nie połamane na Mazury (700 km).

 

Przepraszam za lekki chaos w poście ale za dużo myśli na raz :)

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

jeździłem 7 lat dacią dokker z silnikiem 1.5 dci. wiele razy machnąłem trasę ca. 500 km i żywy i niepołamany wróciłem. z auta też nic nie odpadło, z wyjątkiem sytuacji w jakiej miałem stłuczkę :) . plastiki są owszem paskudne, ale to jest tanie auto. z zawieszeniem i silnikiem po przejechaniu 130kkm nie miałem żadnych problemów (a jeździłem też w terenie). teraz kupiłem to samo tylko z benzynką 1.3 130km. czas pokaże... jakby coś to pytaj fana marki :)   

Link to post
Share on other sites

Mam 1.5 dci w Megane 3 i uzywam w mieście. Silnik ma FAPa z dodatkowym wtryskiwaczem, który pozwala wypalać sadzę nawet na postoju, więc nie ma problemu. Jeśli w Dacii są silniki z podobnym rozwiązaniem to w mieście nie ma znaczenia czy to diesel czy benzyna. Ja jeżdżę 2x8km, raz na pół roku trasa kilkaset kilometrów i raz na rok kilka tysięcy km.

Od 40 000km (tyle zrobilem przez 2 lata) bez problemów.

Edited by OPAL
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Dnia 27.12.2019 o 09:52, tarna napisał:

Dzień dobry.

 

Po raz kolejny przymierzam się do Daci jednak jak wsiadam w salonie do tego pojazdu to jakoś klasa plastików nie odrzuca, dodatkowo mam wrażenie, że wszystko zaraz połamię łącznie z fotelem (zdarzyło mi się to i w Marea i Lacetti). Jednak nie o tym ...

W końcu łamie się by wziąć auto, ale chyba używane no i tu pytanie jak silniki ON znoszą krótkie trasy tzn. w ciągu dnia 17km + 17km + 12 km plus raz w miesiącu trasa  100-300 km to takie minimum czy dla diesla to nie za mało rocznie (18-20kkm)?

Zaś jak bym chciał LPG jest sens za nim się rozglądać jeśli chodzi o Dacie jeśli koszty 1.6 LPG są podobne do TCe 1.2 w Lodgy.

 

A autko jakie? Logan MCV lub Lodgy by dziennie psa do lasu wozić ale tak by na drugim rzędzie siedzeń 3 osoby dojechały nie połamane na Mazury (700 km).

 

Przepraszam za lekki chaos w poście ale za dużo myśli na raz :)

 

mamy logana MCV od 10 lat 1.5 dci i 88km i ma 70tkm i sie zepsuc nie chcial:)

jazda glownie miasto po 4-6 km i sto tydzien np

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Jesli macie/bedziecie mieli problemy z wypalaniem filtra, to polecam to lub cos podobnego na ksztalt Eolys® w samochodach PSA.

Wyprobowane przeze mnie, obniza temperature zaplonu sadzy, ale tez sam olej napedowy czysciej sie spala - jest mniej sadzy do wypalania:ok:

Paliwa premium sa stosunkowo drogie. Takie dodatki lane samemu wychodza taniej.  

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.