Skocz do zawartości

Hankook Kinergy 4S2 H750


Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, grogi napisał:

Ale że co? Jak już kupiłeś, to pozostaje poklepać po plecach i pochwalić doskonały wybór!

 

No chciałbym poznać opinie osób użytkujących tytułowe ogumienie. Czy są takie tutaj.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę od czerwca i ciągle się śniegu nie potrafię doczekać, żeby przetestować :)

Ale ostatnio na mokrym przy wjeżdżaniu na rondo tak paskudnie zerwały przyczepność, że mam jednak obawy co to będzie na naprawdę śliskiej nawierzchni...

Szumią dość mocno już od niecałych 70km/h.

 

Edytowane przez rallyrychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, analyzer64 napisał:

Jaki masz rozmiar?

 

U mnie 215/50/17

 

Nie pocieszyłeś mnie, ale wybierałem między Kleber Quadraxer 2, Apollo Alnac 4G a Falken AS210 :hmm:

 

Z tych to wybrałeś najlepiej. H2S to bardzo przyzwoita opona, ale nie tak dobra jak CrossClimate+ czy Vector 4S G2. Trakcyjnie minimalnie lepsza niż AS210, ale przy tym ma dużo mniejsze opory toczenia. W testach jest niestety dość głośna.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, analyzer64 napisał:

U mnie 215/50/17

 

Kiepski rozmiar cenowo, niestety. Coś o tym wiem, bo kupowałem do epiki komplet.

Skończyło się na Maxxisach AP2, które znalazłem za 900/kpl (rocznik 2018).

Wszystkie inne (w tym te Hankooki) od 1500 w górę, także stwierdziłem, że nawet jak wystarczą na max. 3-4 sezony to za 900zł warto. Maxxisy też głośno buczą IMO, pomimo że teoretycznie na etykietach poniżej 70dB.

 

H750 przypominają bardziej crossclimate (i większość producentów idzie teraz w tę stronę), więc pewnie będą lepsze w warunkach jesiennych niż typowo zimowych. Poprzednie H740 miały trochę bardziej zimowy bieżnik.

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja w zeszłą niedzielę dorwałem kawałeczek zaśnieżonego parkingu pod marketem, żeby w ogóle po raz pierwszy po chociaż minimalnym śniegu się przejechać 😄

Wjechałem w lewy łuk po śniegu i traciły przyczepność, ale to ciężko coś stwierdzić bo za mały plac i za blisko barierki...

Potem ze 3 próby ruszenia, śniegu mało wiec szybko koła dogrzebywały się do kostki pod śniegiem, ale było znośnie - z buksowaniem, bez szalejącego ASR dało się ruszyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...
  • 2 miesiące później...

Po 1,5 roku od zakupu wreszcie mogłem sprawdzić opony na śniegu.

Opony nie przejechały wiele, pewnie niecałe 10kkm. Tylne w stanie idealnym, przednie mają ślady zużycia na krawędziach klocków bieżnika.

No i niestety jest mocno średnio. A co ciekawe ostatnio był nowy test wielosezonówek i wypadły bardzo dobrze.

 

Już wyjeżdżając z garażu jedna opona złapała poślizg na odśnieżonej kostce brukowej (wyjazd mam stromy). No dobra, kostka jest zawsze mocno śliska.

Jazda po ośnieżonych uliczkach osiedlowych - raczej każde mocniejsze przyhamowanie z minimalnych prędkości powoduje włączenie ABSu.

Ruszenie z mocniejszym wdepnięciem gazu na śniegu po płaskim - trochę buksowania, ASR chwilę działa i łapie przyczepność. W głębszym śniegu jedzie dobrze.

Test prawdy - zatrzymanie na stromej, ośnieżonej drodze i próba ruszenia. Niestety niezaliczony :(  Opony buksują, ASR szaleje, a przyczepności nie potrafią złapać, musiałem się wycofać. Wyłączenie ASR może by pomogło, ale nie chciałem sprzęgła męczyć, bo zaczyna mnie niepokoić jego działanie ;)

 

A ludzie jeżdżą na całorocznych w góry. To jednak trzeba wybrać model z bardziej zimowym bieżnikiem.

Gdzie tu dorwać auto na Michelin CC do testu, bo tam bieżnik też nie wygląda przekonująco, a podobno dają radę...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rallyrychu napisał:

A ludzie jeżdżą na całorocznych w góry. To jednak trzeba wybrać model z bardziej zimowym bieżnikiem.

 

Tak, od lat. Jednak trzymam się premium w samochodach jeżdżących szybciej i dalej. Ostatnio Vredestein Quatrac 5 i spoko luz. Nie jest to agresywna opona "zimowa" ale do takiej jazdy zupełnie wystarcza (w razie czego łańcuchy w bagażniku). Hankook mnie jakoś nie przekonuje, chociaż wiem - cena. Ogólnie opony wielosezonowe odeszły od "zimowych" bieżników - zwróć uwagę na ewolucję GY 4Season czy Vredestein Quatrac. O dziwo świetnie dają sobie radę w górach. Wiadomo, że w wyższych partiach bardziej od szlaków oddalonych wygląda inaczej i tam to już przydałyby się opony typowo zimowe. 

 

5 godzin temu, rallyrychu napisał:

Gdzie tu dorwać auto na Michelin CC do testu, bo tam bieżnik też nie wygląda przekonująco, a podobno dają radę...

 

Ja do testów kupiłem jesienią zeszłego roku - wcześniej czekałem na opinie w ich zakresie, kilka razy miałem okazję się przejechać. Marketingu (szczególnie w wykonaniu Hołka) nie kupuję. No i tak czekałem na opinie, że kupiłem już CC+, bo CC to stary model i te nowe są podobno gorsze :hehe: Początkowo nie byłem zadowolony, ale chyba się "dotarły" i jest nawet nawet. Popadało trochę śniegu, lekki mrozek, nawet po oblodzonym parkingu dają radę, co raczej nie jest takie oczywiste patrząc po wyczynach różnych kierowców ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.