Skocz do zawartości

Napięcie akumulatora


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

Czy powoli umierający akumulator się doładuje do spoczynkowego 12.5V na lekkim mrozie?

 

Ostatnio mniej jeździłem, a jak jeżdżę to zwykle ostatnio po 3-4km.

I wczoraj po lekkim mrozie zauważyłem że zaczęły przygasać kontrolki i na chwilę zeruje się termometr - ale auto zapala, dalej za drugim obrotem wału (1.9 JTD).

Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara.

 

7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć.

Targać do domu i naładować w opór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zasiarczony to się naładuje ale po napięciu spoczynkowym i wieku widac, ze cudów nie będzie

16 minut temu, Cinos napisał:

7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć.

Targać do domu i naładować w opór?

 

I jeszcze zależy czym to będziesz ładował, przydałoby się dłuższe ładowanie ograniczonym, niedużym prądem (1-2A).

Lidlowa ładowarka tego nie zrobi...

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy powoli umierający akumulator się doładuje do spoczynkowego 12.5V na lekkim mrozie?
 
Ostatnio mniej jeździłem, a jak jeżdżę to zwykle ostatnio po 3-4km.
I wczoraj po lekkim mrozie zauważyłem że zaczęły przygasać kontrolki i na chwilę zeruje się termometr - ale auto zapala, dalej za drugim obrotem wału (1.9 JTD).
Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara.
 
7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć.
Targać do domu i naładować w opór?
7 lat akumulator aftermarketowy to już bardzo dobry wynik - spodziewaj się, że padnie tej albo następnej zimy. Możesz gdzieś poprosić o sprawdzenie testerem to też z grubszą powinno potwierdzić jego stan.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cinos napisał:

Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara.

 

Ładowanie masz eleganckie. Ja w swoim nie przekraczam 14V. Co do akumulatora, raczej szykuj się na wymianę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cinos nie masz co się napalać i dziadowac. Jeżeli nie odpali na większym.mrozie. wymień baterie. Dizle mają to do tego że Aku zabijaja świeczki. Może ci trzymać 12v a nie będzie mieć mocy grzania i co? I lipa. 

Miałem.tak z Aku Magneti Marelli ładnie trzymał 12v a co z tego że nie miał siły nagrzać świec? Wymieniłem na jenoxa gold. Aku.ma 4 zimę. Jeszcze max 1 i będzie zmiana. Znajomy ze sklepu mówi że teraz Aku jak wytrzyma 3-5 lat(dizle) to będzie dobrze... 

 

W necie krąży dużo informacji że te rusko ukraińskie są jakieś pancerne. Ale jak to ma.sie do reala? Nie wiem.moze bym zaryzykowal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

W necie krąży dużo informacji że te rusko ukraińskie są jakieś pancerne. Ale jak to ma.sie do reala? Nie wiem.moze bym zaryzykowal

 

Posiadam od 3 lat ukraiński akumulator Westa Forse 74Ah 720A i na razie nie narzekam. Tyle, że ja z racji krótkich odcinków doładowuję akumulator w okresie zimowym (listopad-marzec) przynajmniej raz w miesiącu. Słyszałem dużo dobrego o w miarę tanich akumulatorach firmy o dość zagadkowej nazwie Kozak. Jest temat na forum elektroda.pl im poświęcony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, HARDTECHNO napisał:

@bochumil możliwe że te Aku są jak te z lat 90 w pl. Spróbuję jeżeli cena jest dobra? Jak cię to.kosztowal?

 

300 zł.

 

Westa.jpg.e3637f908fc7dd56536c743daf75bb55.jpg

 

Co do jakości... Czytałem że przenosili fabrykę w inne miejsce na Ukrainie i że mogło się to odbić na jakości. Jak jest naprawdę nie wiem, nie mam porównania. Zapytaj chłopaków z akubiz co teraz warto zamontować.

 

https://akubiz.biz/filmy/9-Testy-akumulatorow

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtargałem go na górę, okazało się w domu ze ma 12.5V mimo że już auto stało z 3-4h, a jeździłem tylko 30 minut jakoś...

raczej by się nie naładował do pełna w 30 minut, po podpięciu dostał 3.5A a po godzinie ma już 14V i ładuje się 2.5A

nie ma zbyt dużo pojemności :/ 

 

naładuję go do pełna i potem 1A do rana, jak przy następnych mrozach będą takie cuda to idę po nową i tyle :(

co ciekawe, poprzednią Centrę(2012r.) kupiłem za 270zł, teraz widzę że ok. 300 na allegro trzeba dać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bochumil @Cinos  u.mnie w Oświęcimiu Jenoxa Gold 77/ 770  cena 240zl. Zwykły 210 zł. Więc cena tych ruskich dla mnie nie opłacalna. Stilo katuje nie oszczędzam jak dziadek w niedzielę. Auto ma jeździć a nie stać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, HARDTECHNO napisał:

u.mnie w Oświęcimiu Jenoxa Gold 77/ 770  cena 240zl

 

To ciekawe, ponieważ jego najniższa cena na allegro to 254 zł. Uważaj żeby Ci "leżaka" magazynowego nie opchnęli. Jak kupowałem swój to cena w sklepie była wyższa niż w internecie (u tego samego sprzedawcy), ale się dogadaliśmy i kupiłem po cenie internetowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Cinos napisał:

Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara.

 

Pojeździj trochę żeby się doładował i zdejmij klemę na noc. Bo może to nie aku, tylko coś kradnie prąd. ;) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, swienty napisał:

 

Pojeździj trochę żeby się doładował i zdejmij klemę na noc. Bo może to nie aku, tylko coś kradnie prąd. ;) 

Warto zmierzyć prąd, gdy już wszystko w aucie powinno być wyłączone. :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, swienty napisał:

 

Tak, ale wtedy trzeba zmierzyć pobór prądu a nie napięcie akumulatora. :ok: 

Oczywiście - prąd :ok:

Ale wcześniej odczekać, by w aucie powyłączały się wszystkie odbiorniki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taki pad zaliczyłem w czerwcu, czyli ogólnie ciepłe dni. Przejechałem jednym ciągiem trase Kraków-Warszawa, w południe wsiadam do auta i nawet nie zakrecił. Problem duży, małe dziecko na pokładzie, na szczęście jakiś gość na parkingu pod szpitalem miał kable w aucie i pomógł odpalic, ale i tak 2 godziny z glowy nim załatwiłem temat.

BTW, tez od jakiegoś czasu resetował mi się zegarek, ale nie skojarzylem faktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

nie masz co się napalać i dziadowac. Jeżeli nie odpali na większym.mrozie. wymień baterie. Dizle mają to do tego że Aku zabijaja świeczki. Może ci trzymać 12v a nie będzie mieć mocy grzania i co? I lipa. 

Miałem.tak z Aku Magneti Marelli ładnie trzymał 12v a co z tego że nie miał siły nagrzać świec?

Nie miał siły nagrzać świec a miał siłę kręcić rozrusznikiem8]

Zresztą przy wtrysku bezpośrednim to grzanie świec w temperaturach powyżej 5°C nie jest konieczne dla uruchomienia silnika.

Co do trzymania ładnie 12 V to chyba niezbyt precyzyjnie się wyraziłeś, napięcie spoczynkowe powinno wynosić minimum 12.4~12.5 V Przy równych 12 V spoczynkowego to aku jest już porządnie rozładowany

 

akum.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Cinos napisał:

Targać do domu i naładować w opór?

Nie zaszkodzi, ale sprawny akumulator w sprawnym aucie nie wymaga doładowania. Nie wiem na ile masz poprawny miernik napięcia, bo 14,5 V ładowania to już jest ponad zalecane maksymalne 14,4 V. Ja bym podjechał do sprzedawców akumulatorów i przetestował baterię i ładowanie przystosowanym do tego miernikiem. Koszt pewnie 10 - 20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Cinos napisał:

7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć.

 

Albo VW wsadza jakies kijowe aku albo to tak system Start/Stop kończy szybko baterie.

 

Mój Golf ma rok, a już czuję że wolniej zapala silnik przy Start/Stop.

Jeszcze z rok i tak zwolni, że to juz będzie upierdliwe, bo będę chciał ruszyć a tu jeszcze rozrusznik kręci ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Smigiel napisał:

Nie zaszkodzi, ale sprawny akumulator w sprawnym aucie nie wymaga doładowania. Nie wiem na ile masz poprawny miernik napięcia, bo 14,5 V ładowania to już jest ponad zalecane maksymalne 14,4 V. Ja bym podjechał do sprzedawców akumulatorów i przetestował baterię i ładowanie przystosowanym do tego miernikiem. Koszt pewnie 10 - 20 zł.

może zależny te ładowanie od auta bo ntp. chrysler voyager nie ma regulatora napięcia w alternatorze tylko jest umiejscowiony w komputerze silnika i to on steruje ładowaniem akumulatora , a napięcie ładowania nieraz dochodzi nawet do prawie 15V

 

@ bochumil mam taki akumulator koloru żółtego, już 7 rok działa

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Smigiel napisał:

Nie zaszkodzi, ale sprawny akumulator w sprawnym aucie nie wymaga doładowania. Nie wiem na ile masz poprawny miernik napięcia, bo 14,5 V ładowania to już jest ponad zalecane maksymalne 14,4 V. Ja bym podjechał do sprzedawców akumulatorów i przetestował baterię i ładowanie przystosowanym do tego miernikiem. Koszt pewnie 10 - 20 zł.

Gdy akumulator jest niedoładowany, w nowszych autach będzie to wykryte i napięcie ładowania na początku może być wyższe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Cinos napisał:

Czy powoli umierający akumulator się doładuje do spoczynkowego 12.5V na lekkim mrozie?

 

Moim zdaniem samo patrzenie na napięcie to jest wróżeniem z fusuów. Dopiero po sprawdzeniu gęstości elektrolitu można coś wiedzieć więcej, ale korków już nie uświadczysz.
Objawy wskazują, że najbliższym czasie w ogóle nie odpali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dzisiaj to samo spotkalo w Merivie.10 minut do wizyty u dentysty i rozrusznik ani ani....

Przy okazji okazalo sie ze elektryczny reczny ma jeden minus-Meriva stoi przed garazem,w garazu Giulietta i co zrobisz jak napiecie na aku za male aby zwolnic reczny:nie_wiem:

Obydwa auta niezdatne do uzytku:no:

Na szczescie na szybko podlaczylem prostownik i udalo sie [po zwolnieniu hamulca] zepchnac Hopla z podjazdu.

Po powrocie do domu udalo sie odpalic dziada ale aku ma juz 9 lat[jeszcze fabryczny] wiec nie ma sie co zastanawiac.:ok:

Az dziw ze przy tylu krotkich trasach dal rade tyle wytrzymac.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Slawcio napisał:

 

jak to na AK ludzie same mądrości piszą to i może to zobaczą :ok:

tak tak wiem oni to wszystko źle zrobili AK by to lepiej zrobiło ;]

Zwroc uwagę, ze w tym samochodzie konfiguruje sie model akumulatora w sterowniku. Wiec ma zapewne dokladne charakterystyki konkretnego modelu i moze sobie pozwolic na tak  dokładne  zarzadzanie napięciem.

W starszych samochodach też są kontrolery ładowania, ale przy 10 letnich samochodach maja jedną wadę - są przystosowane do akumulatora sb/ca a teraz kupuje sie ca/ca. A to spora różnica, bo mają dość inne napięcia ładowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie zima, akumulatory umierają.

Ja dzisiaj też zakupiłem nowy. Stary miał ok. 12V po postoju i już wczoraj ledwo odpalił po 2 dniach stania.

Od kilku miesięcy wiedziałem, że to już jego koniec blisko, ale nie czekam aż mnie uziemi i pierwszy poważny objaw i pod maskę wpadł nowy.

 

Jak będziesz czekał, to któregoś dnia nie odpalisz i wtedy będziesz już pewien, że akumulator się skończył. Doładowywanie prostownikiem tylko lekko wydłuży agonię.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy powoli umierający akumulator się doładuje do spoczynkowego 12.5V na lekkim mrozie?
 
Ostatnio mniej jeździłem, a jak jeżdżę to zwykle ostatnio po 3-4km.
I wczoraj po lekkim mrozie zauważyłem że zaczęły przygasać kontrolki i na chwilę zeruje się termometr - ale auto zapala, dalej za drugim obrotem wału (1.9 JTD).
Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara.
 
7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć.
Targać do domu i naładować w opór?
Napięcie na akumulatorze bez obciążenia zupełnie nic nie mówi. Nie idź tą drogą.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ⠀ napisał:

Napięcie na akumulatorze bez obciążenia zupełnie nic nie mówi. Nie idź tą drogą.

 

Dokładnie,

kiedyś poradniki warsztatowe (m.in. Haynes) pisały, że aby szybko ocenić stan aku w aucie osobowym należy go obciążyć ~20A przez minutę i wtedy zmierzyć napięcie

czyli np. włączyć światła mijania bez odpalania silnika i po minucie mierzyć napięcie

Jeśli dobrze pamiętam, to poniżej 12,5V należało się baterią zająć - doładować, sprawdzić gęstość elektrolitu, itd. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Spajdi napisał:

32 odpowiedzi na temat o 7 letnim akumulatorze, który nadaje się tylko na śmietnik, świat oszalał. Jakikolwiek aftermarketowy akumulator używany 7 lat w samochodzie to tykającą bomba, jak ktoś chce mieć pewność rozruchu to w zasadzie każdy aftermarketowy można w ciemno po 5 latach wymieniać bez mierzenia, cudowania i doktoratów. Przy tak niskich cenach akumulatorów obecnie szkoda czasu na filozofię.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

 

Dokładnie. Ja też Centrę Futurę wymieniłem po 7 latach. To był już jej koniec, o ile latem jeszcze dawała radę, o tyle pierwsze przymrozki ujawniły jej słabości. I tak długo wytrzymała, jak na opinie w sieci na jej temat.

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.12.2019 o 01:26, Slawcio napisał:

 

jak to na AK ludzie same mądrości piszą to i może to zobaczą :ok:

tak tak wiem oni to wszystko źle zrobili AK by to lepiej zrobiło ;]

Jest to alternator z regulatorem napiecia sterowanym przez body komp jednozylowym sygnalem LIN w bardzo szerokim zakresie napiec(10,7-16v), tą sama szyna sygnalowa jest odczytywany prad plynacy z i do aku na klemie. Dlatego proces ladowania jest bardziej skomplikowany. Łatwo poznać taką instalacjie po alternatorze, jest tylko jeden cieniutko kabelek oznaczony LIN lub COM oraz klema z cewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.12.2019 o 19:26, bochumil napisał:

Posiadam od 3 lat ukraiński akumulator Westa Forse 74Ah 720A i na razie nie narzekam. Tyle, że ja z racji krótkich odcinków doładowuję akumulator w okresie zimowym (listopad-marzec) przynajmniej raz w miesiącu.

Przerobiłem dwie westy, zwykłą (niebieską) i forse (żółta). Wytrzymały ok 6lat z czego żółta jeździła mało i zabiło ją wewnętrzne zwarcie cel latem, niebieska początkowo jeździła dużo, później mniej, ale mało krótkich dystansów. W niebieskiej też padła cela, ale tam przegapiłem kontrolę stanu elektrolitu w celach i górę płyt powyginało.

Generalnie Westy z lat 2010-2012 bdb się trzymały.

Dnia 30.12.2019 o 19:26, bochumil napisał:

Słyszałem dużo dobrego o w miarę tanich akumulatorach firmy o dość zagadkowej nazwie Kozak.

Mam obecnie w jednym aucie właśnie Kozak'a, - tani, dostępny, od 1,5 roku w aucie które więcej stoi jak jeździ. Narazie bez uwag.

Dnia 5.01.2020 o 19:44, mmaciejosss napisał:

jeśli podczas odpalania napięcie spadnie poniżej 9-9,5V ,aku do wymiany 

bez przesady, napierw wypada taki aku porządnie doładować. Z zachowaniem właściwego cyklu i napięć dla danego rodzaju/konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.