Jump to content

Napięcie akumulatora


Recommended Posts

Czy powoli umierający akumulator się doładuje do spoczynkowego 12.5V na lekkim mrozie?

 

Ostatnio mniej jeździłem, a jak jeżdżę to zwykle ostatnio po 3-4km.

I wczoraj po lekkim mrozie zauważyłem że zaczęły przygasać kontrolki i na chwilę zeruje się termometr - ale auto zapala, dalej za drugim obrotem wału (1.9 JTD).

Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara.

 

7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć.

Targać do domu i naładować w opór?

Link to post
Share on other sites

Jak nie zasiarczony to się naładuje ale po napięciu spoczynkowym i wieku widac, ze cudów nie będzie

16 minut temu, Cinos napisał:

7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć.

Targać do domu i naładować w opór?

 

I jeszcze zależy czym to będziesz ładował, przydałoby się dłuższe ładowanie ograniczonym, niedużym prądem (1-2A).

Lidlowa ładowarka tego nie zrobi...

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
Czy powoli umierający akumulator się doładuje do spoczynkowego 12.5V na lekkim mrozie?
 
Ostatnio mniej jeździłem, a jak jeżdżę to zwykle ostatnio po 3-4km.
I wczoraj po lekkim mrozie zauważyłem że zaczęły przygasać kontrolki i na chwilę zeruje się termometr - ale auto zapala, dalej za drugim obrotem wału (1.9 JTD).
Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara.
 
7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć.
Targać do domu i naładować w opór?
7 lat akumulator aftermarketowy to już bardzo dobry wynik - spodziewaj się, że padnie tej albo następnej zimy. Możesz gdzieś poprosić o sprawdzenie testerem to też z grubszą powinno potwierdzić jego stan.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Cinos napisał:

Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara.

 

Ładowanie masz eleganckie. Ja w swoim nie przekraczam 14V. Co do akumulatora, raczej szykuj się na wymianę. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@Cinos nie masz co się napalać i dziadowac. Jeżeli nie odpali na większym.mrozie. wymień baterie. Dizle mają to do tego że Aku zabijaja świeczki. Może ci trzymać 12v a nie będzie mieć mocy grzania i co? I lipa. 

Miałem.tak z Aku Magneti Marelli ładnie trzymał 12v a co z tego że nie miał siły nagrzać świec? Wymieniłem na jenoxa gold. Aku.ma 4 zimę. Jeszcze max 1 i będzie zmiana. Znajomy ze sklepu mówi że teraz Aku jak wytrzyma 3-5 lat(dizle) to będzie dobrze... 

 

W necie krąży dużo informacji że te rusko ukraińskie są jakieś pancerne. Ale jak to ma.sie do reala? Nie wiem.moze bym zaryzykowal

 

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

W necie krąży dużo informacji że te rusko ukraińskie są jakieś pancerne. Ale jak to ma.sie do reala? Nie wiem.moze bym zaryzykowal

 

Posiadam od 3 lat ukraiński akumulator Westa Forse 74Ah 720A i na razie nie narzekam. Tyle, że ja z racji krótkich odcinków doładowuję akumulator w okresie zimowym (listopad-marzec) przynajmniej raz w miesiącu. Słyszałem dużo dobrego o w miarę tanich akumulatorach firmy o dość zagadkowej nazwie Kozak. Jest temat na forum elektroda.pl im poświęcony. 

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, HARDTECHNO napisał:

@bochumil możliwe że te Aku są jak te z lat 90 w pl. Spróbuję jeżeli cena jest dobra? Jak cię to.kosztowal?

 

300 zł.

 

Westa.jpg.e3637f908fc7dd56536c743daf75bb55.jpg

 

Co do jakości... Czytałem że przenosili fabrykę w inne miejsce na Ukrainie i że mogło się to odbić na jakości. Jak jest naprawdę nie wiem, nie mam porównania. Zapytaj chłopaków z akubiz co teraz warto zamontować.

 

https://akubiz.biz/filmy/9-Testy-akumulatorow

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

wtargałem go na górę, okazało się w domu ze ma 12.5V mimo że już auto stało z 3-4h, a jeździłem tylko 30 minut jakoś...

raczej by się nie naładował do pełna w 30 minut, po podpięciu dostał 3.5A a po godzinie ma już 14V i ładuje się 2.5A

nie ma zbyt dużo pojemności :/ 

 

naładuję go do pełna i potem 1A do rana, jak przy następnych mrozach będą takie cuda to idę po nową i tyle :(

co ciekawe, poprzednią Centrę(2012r.) kupiłem za 270zł, teraz widzę że ok. 300 na allegro trzeba dać

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, HARDTECHNO napisał:

u.mnie w Oświęcimiu Jenoxa Gold 77/ 770  cena 240zl

 

To ciekawe, ponieważ jego najniższa cena na allegro to 254 zł. Uważaj żeby Ci "leżaka" magazynowego nie opchnęli. Jak kupowałem swój to cena w sklepie była wyższa niż w internecie (u tego samego sprzedawcy), ale się dogadaliśmy i kupiłem po cenie internetowej.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Cinos napisał:

Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara.

 

Pojeździj trochę żeby się doładował i zdejmij klemę na noc. Bo może to nie aku, tylko coś kradnie prąd. ;) 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, swienty napisał:

 

Pojeździj trochę żeby się doładował i zdejmij klemę na noc. Bo może to nie aku, tylko coś kradnie prąd. ;) 

Warto zmierzyć prąd, gdy już wszystko w aucie powinno być wyłączone. :ok:

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Teraz, swienty napisał:

 

Tak, ale wtedy trzeba zmierzyć pobór prądu a nie napięcie akumulatora. :ok: 

Oczywiście - prąd :ok:

Ale wcześniej odczekać, by w aucie powyłączały się wszystkie odbiorniki.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dokładnie taki pad zaliczyłem w czerwcu, czyli ogólnie ciepłe dni. Przejechałem jednym ciągiem trase Kraków-Warszawa, w południe wsiadam do auta i nawet nie zakrecił. Problem duży, małe dziecko na pokładzie, na szczęście jakiś gość na parkingu pod szpitalem miał kable w aucie i pomógł odpalic, ale i tak 2 godziny z glowy nim załatwiłem temat.

BTW, tez od jakiegoś czasu resetował mi się zegarek, ale nie skojarzylem faktów.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

nie masz co się napalać i dziadowac. Jeżeli nie odpali na większym.mrozie. wymień baterie. Dizle mają to do tego że Aku zabijaja świeczki. Może ci trzymać 12v a nie będzie mieć mocy grzania i co? I lipa. 

Miałem.tak z Aku Magneti Marelli ładnie trzymał 12v a co z tego że nie miał siły nagrzać świec?

Nie miał siły nagrzać świec a miał siłę kręcić rozrusznikiem8]

Zresztą przy wtrysku bezpośrednim to grzanie świec w temperaturach powyżej 5°C nie jest konieczne dla uruchomienia silnika.

Co do trzymania ładnie 12 V to chyba niezbyt precyzyjnie się wyraziłeś, napięcie spoczynkowe powinno wynosić minimum 12.4~12.5 V Przy równych 12 V spoczynkowego to aku jest już porządnie rozładowany

 

akum.jpg

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Cinos napisał:

Targać do domu i naładować w opór?

Nie zaszkodzi, ale sprawny akumulator w sprawnym aucie nie wymaga doładowania. Nie wiem na ile masz poprawny miernik napięcia, bo 14,5 V ładowania to już jest ponad zalecane maksymalne 14,4 V. Ja bym podjechał do sprzedawców akumulatorów i przetestował baterię i ładowanie przystosowanym do tego miernikiem. Koszt pewnie 10 - 20 zł.

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Cinos napisał:

7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć.

 

Albo VW wsadza jakies kijowe aku albo to tak system Start/Stop kończy szybko baterie.

 

Mój Golf ma rok, a już czuję że wolniej zapala silnik przy Start/Stop.

Jeszcze z rok i tak zwolni, że to juz będzie upierdliwe, bo będę chciał ruszyć a tu jeszcze rozrusznik kręci ;]

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Smigiel napisał:

Nie zaszkodzi, ale sprawny akumulator w sprawnym aucie nie wymaga doładowania. Nie wiem na ile masz poprawny miernik napięcia, bo 14,5 V ładowania to już jest ponad zalecane maksymalne 14,4 V. Ja bym podjechał do sprzedawców akumulatorów i przetestował baterię i ładowanie przystosowanym do tego miernikiem. Koszt pewnie 10 - 20 zł.

może zależny te ładowanie od auta bo ntp. chrysler voyager nie ma regulatora napięcia w alternatorze tylko jest umiejscowiony w komputerze silnika i to on steruje ładowaniem akumulatora , a napięcie ładowania nieraz dochodzi nawet do prawie 15V

 

@ bochumil mam taki akumulator koloru żółtego, już 7 rok działa

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Smigiel napisał:

Nie zaszkodzi, ale sprawny akumulator w sprawnym aucie nie wymaga doładowania. Nie wiem na ile masz poprawny miernik napięcia, bo 14,5 V ładowania to już jest ponad zalecane maksymalne 14,4 V. Ja bym podjechał do sprzedawców akumulatorów i przetestował baterię i ładowanie przystosowanym do tego miernikiem. Koszt pewnie 10 - 20 zł.

Gdy akumulator jest niedoładowany, w nowszych autach będzie to wykryte i napięcie ładowania na początku może być wyższe.

 

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Cinos napisał:

Czy powoli umierający akumulator się doładuje do spoczynkowego 12.5V na lekkim mrozie?

 

Moim zdaniem samo patrzenie na napięcie to jest wróżeniem z fusuów. Dopiero po sprawdzeniu gęstości elektrolitu można coś wiedzieć więcej, ale korków już nie uświadczysz.
Objawy wskazują, że najbliższym czasie w ogóle nie odpali.

Link to post
Share on other sites

Mnie dzisiaj to samo spotkalo w Merivie.10 minut do wizyty u dentysty i rozrusznik ani ani....

Przy okazji okazalo sie ze elektryczny reczny ma jeden minus-Meriva stoi przed garazem,w garazu Giulietta i co zrobisz jak napiecie na aku za male aby zwolnic reczny:nie_wiem:

Obydwa auta niezdatne do uzytku:no:

Na szczescie na szybko podlaczylem prostownik i udalo sie [po zwolnieniu hamulca] zepchnac Hopla z podjazdu.

Po powrocie do domu udalo sie odpalic dziada ale aku ma juz 9 lat[jeszcze fabryczny] wiec nie ma sie co zastanawiac.:ok:

Az dziw ze przy tylu krotkich trasach dal rade tyle wytrzymac.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Slawcio napisał:

 

jak to na AK ludzie same mądrości piszą to i może to zobaczą :ok:

tak tak wiem oni to wszystko źle zrobili AK by to lepiej zrobiło ;]

Zwroc uwagę, ze w tym samochodzie konfiguruje sie model akumulatora w sterowniku. Wiec ma zapewne dokladne charakterystyki konkretnego modelu i moze sobie pozwolic na tak  dokładne  zarzadzanie napięciem.

W starszych samochodach też są kontrolery ładowania, ale przy 10 letnich samochodach maja jedną wadę - są przystosowane do akumulatora sb/ca a teraz kupuje sie ca/ca. A to spora różnica, bo mają dość inne napięcia ładowania.

 

Link to post
Share on other sites

Idzie zima, akumulatory umierają.

Ja dzisiaj też zakupiłem nowy. Stary miał ok. 12V po postoju i już wczoraj ledwo odpalił po 2 dniach stania.

Od kilku miesięcy wiedziałem, że to już jego koniec blisko, ale nie czekam aż mnie uziemi i pierwszy poważny objaw i pod maskę wpadł nowy.

 

Jak będziesz czekał, to któregoś dnia nie odpalisz i wtedy będziesz już pewien, że akumulator się skończył. Doładowywanie prostownikiem tylko lekko wydłuży agonię.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Czy powoli umierający akumulator się doładuje do spoczynkowego 12.5V na lekkim mrozie?
 
Ostatnio mniej jeździłem, a jak jeżdżę to zwykle ostatnio po 3-4km.
I wczoraj po lekkim mrozie zauważyłem że zaczęły przygasać kontrolki i na chwilę zeruje się termometr - ale auto zapala, dalej za drugim obrotem wału (1.9 JTD).
Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara.
 
7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć.
Targać do domu i naładować w opór?
Napięcie na akumulatorze bez obciążenia zupełnie nic nie mówi. Nie idź tą drogą.

tapatalked

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, ⠀ napisał:

Napięcie na akumulatorze bez obciążenia zupełnie nic nie mówi. Nie idź tą drogą.

 

Dokładnie,

kiedyś poradniki warsztatowe (m.in. Haynes) pisały, że aby szybko ocenić stan aku w aucie osobowym należy go obciążyć ~20A przez minutę i wtedy zmierzyć napięcie

czyli np. włączyć światła mijania bez odpalania silnika i po minucie mierzyć napięcie

Jeśli dobrze pamiętam, to poniżej 12,5V należało się baterią zająć - doładować, sprawdzić gęstość elektrolitu, itd. ...

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Spajdi napisał:

32 odpowiedzi na temat o 7 letnim akumulatorze, który nadaje się tylko na śmietnik, świat oszalał. Jakikolwiek aftermarketowy akumulator używany 7 lat w samochodzie to tykającą bomba, jak ktoś chce mieć pewność rozruchu to w zasadzie każdy aftermarketowy można w ciemno po 5 latach wymieniać bez mierzenia, cudowania i doktoratów. Przy tak niskich cenach akumulatorów obecnie szkoda czasu na filozofię.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

 

Dokładnie. Ja też Centrę Futurę wymieniłem po 7 latach. To był już jej koniec, o ile latem jeszcze dawała radę, o tyle pierwsze przymrozki ujawniły jej słabości. I tak długo wytrzymała, jak na opinie w sieci na jej temat.

 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
Dnia 31.12.2019 o 01:26, Slawcio napisał:

 

jak to na AK ludzie same mądrości piszą to i może to zobaczą :ok:

tak tak wiem oni to wszystko źle zrobili AK by to lepiej zrobiło ;]

Jest to alternator z regulatorem napiecia sterowanym przez body komp jednozylowym sygnalem LIN w bardzo szerokim zakresie napiec(10,7-16v), tą sama szyna sygnalowa jest odczytywany prad plynacy z i do aku na klemie. Dlatego proces ladowania jest bardziej skomplikowany. Łatwo poznać taką instalacjie po alternatorze, jest tylko jeden cieniutko kabelek oznaczony LIN lub COM oraz klema z cewka.

Link to post
Share on other sites
Dnia 30.12.2019 o 19:26, bochumil napisał:

Posiadam od 3 lat ukraiński akumulator Westa Forse 74Ah 720A i na razie nie narzekam. Tyle, że ja z racji krótkich odcinków doładowuję akumulator w okresie zimowym (listopad-marzec) przynajmniej raz w miesiącu.

Przerobiłem dwie westy, zwykłą (niebieską) i forse (żółta). Wytrzymały ok 6lat z czego żółta jeździła mało i zabiło ją wewnętrzne zwarcie cel latem, niebieska początkowo jeździła dużo, później mniej, ale mało krótkich dystansów. W niebieskiej też padła cela, ale tam przegapiłem kontrolę stanu elektrolitu w celach i górę płyt powyginało.

Generalnie Westy z lat 2010-2012 bdb się trzymały.

Dnia 30.12.2019 o 19:26, bochumil napisał:

Słyszałem dużo dobrego o w miarę tanich akumulatorach firmy o dość zagadkowej nazwie Kozak.

Mam obecnie w jednym aucie właśnie Kozak'a, - tani, dostępny, od 1,5 roku w aucie które więcej stoi jak jeździ. Narazie bez uwag.

Dnia 5.01.2020 o 19:44, mmaciejosss napisał:

jeśli podczas odpalania napięcie spadnie poniżej 9-9,5V ,aku do wymiany 

bez przesady, napierw wypada taki aku porządnie doładować. Z zachowaniem właściwego cyklu i napięć dla danego rodzaju/konstrukcji.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.