Skocz do zawartości

Przyczepa z wypozyczalni DMC750kg a moje auto O2 ma 550kg I co teraz?


Ragless

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ktoś miał podobny problem? Wynajmując przyczepkę towarową lekką bez hamulca z wypożyczalni wszystkie mają DMC 750kg a większość aut ma w dowodzie rejestracyjnym wartość w polu O2 ( masa przyczepy bez hamulca ) mniejszą. Ja mam u siebie w dowodzie rejestracyjnym O2: 550kg. I co w sytuacji kiedy zatrzyma nas 🚔. ? Ktoś już miał taką sytuację ? W wypożyczalni nikt nawet o to nie zapytał. Na razie wypożyczam z wypożyczalni ale zastanawiam się nad zakupem z drugiej ręki i tam też wszyscy mają DMC przyczepy 750kg. A jakie wy macie wartości w waszym aucie w polu O2 ( tak z ciekawości ). U mnie corsa E 1.4 90KM - 550kg, Opel Astra J Kombi 1.4T 140KM - 710kg

Edytowane przez Ragless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tipo 1.4 tjet - 500kg

Punto 2 1.2 16v - 400kg

 

Akurat mam swoją przyczepę SAM DMC ma 460kg, a Puntem w sumie pewnie z 3kkm z tą przyczepą zrobiłem. Nigdy nie miałem kontroli, nigdy też się nad tym nie zastanawiałem. Parę razy też tym Puntem ciągałem przyczepki z wypożyczalni o DMC 750kg i dłużyce 6m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ragless napisał:

Witam,

 

Ktoś miał podobny problem? Wynajmując przyczepkę towarową lekką bez hamulca z wypożyczalni wszystkie mają DMC 750kg a większość aut ma w dowodzie rejestracyjnym wartość w polu O2 ( masa przyczepy bez hamulca ) mniejszą. Ja mam u siebie w dowodzie rejestracyjnym O2: 550kg. I co w sytuacji kiedy zatrzyma nas 🚔. ? Ktoś już miał taką sytuację ? W wypożyczalni nikt nawet o to nie zapytał. Na razie wypożyczam z wypożyczalni ale zastanawiam się nad zakupem z drugiej ręki i tam też wszyscy mają DMC przyczepy 750kg. A jakie wy macie wartości w waszym aucie w polu O2 ( tak z ciekawości ). U mnie corsa E 1.4 90KM - 550kg, Opel Astra J Kombi 1.4T 140KM - 710kg

 

Przecież to jest proste jak but: masy całkowita przyczepy nie może być większa niż 550 kg. To, jaka jest dopuszczalna masa całkowita przyczepy nie ma tutaj wiele na znaczeniu.

 

DMC przyczepy ma znaczenie tylko w ustaleniu wymaganej kategorii prawa jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



I co w sytuacji kiedy zatrzyma nas . ? Ktoś już miał taką sytuację ? W wypożyczalni nikt nawet o to nie zapytał.


Jak trafisz na sluzbiste to na pewno nie pojedziesz dalej. Jak trafisz na człowieka to pojedziesz dalej.
Imvho jak przyczepka ma światła, nie jest przesadnie wielka, nie będziesz szalał, nie nawalisz do niej 2t tak żeby wzbudzić czyjeś zainteresowanie to szansa na kontrolę jest nikla. Z przyczepka jeździ się wolno więc na radar Cię nie capna.

A tak BTW. A o co mają pytać w wypozyczalni? Zakładają, że jesteś na tyle rozgarniety, że chyba wiesz co bierzesz.
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ragless napisał:

Witam,

 

Ktoś miał podobny problem? Wynajmując przyczepkę towarową lekką bez hamulca z wypożyczalni wszystkie mają DMC 750kg a większość aut ma w dowodzie rejestracyjnym wartość w polu O2 ( masa przyczepy bez hamulca ) mniejszą. Ja mam u siebie w dowodzie rejestracyjnym O2: 550kg. I co w sytuacji kiedy zatrzyma nas 🚔. ? Ktoś już miał taką sytuację ? W wypożyczalni nikt nawet o to nie zapytał. Na razie wypożyczam z wypożyczalni ale zastanawiam się nad zakupem z drugiej ręki i tam też wszyscy mają DMC przyczepy 750kg. A jakie wy macie wartości w waszym aucie w polu O2 ( tak z ciekawości ). U mnie corsa E 1.4 90KM - 550kg, Opel Astra J Kombi 1.4T 140KM - 710kg

 

O2 750

O1 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Ragless napisał:

Witam,

 

Ktoś miał podobny problem? Wynajmując przyczepkę towarową lekką bez hamulca z wypożyczalni wszystkie mają DMC 750kg a większość aut ma w dowodzie rejestracyjnym wartość w polu O2 ( masa przyczepy bez hamulca ) mniejszą. Ja mam u siebie w dowodzie rejestracyjnym O2: 550kg. I co w sytuacji kiedy zatrzyma nas 🚔. ? Ktoś już miał taką sytuację ? W wypożyczalni nikt nawet o to nie zapytał. Na razie wypożyczam z wypożyczalni ale zastanawiam się nad zakupem z drugiej ręki i tam też wszyscy mają DMC przyczepy 750kg. A jakie wy macie wartości w waszym aucie w polu O2 ( tak z ciekawości ). U mnie corsa E 1.4 90KM - 550kg, Opel Astra J Kombi 1.4T 140KM - 710kg

Rozwiązanie jest banalnie proste - musisz mieć małą przyczepę wyposażoną w hamulec.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wypożyczalni jak już jest z hamulcem to ma wpisaną dużą ładowność czyli tutaj nic się nie zmienia. A jeśli chodzi o zakup to więcej problemów tzn. Hamulce wymagają serwisowania, przy dłuższym przestoju mogą się zapiekać, przyczepka z hamulcem to wyższa cena zakupu, coroczny przegląd na stacji kontroli pojazdów czyli dodatkowe $$, wyższe coroczne ubezpieczenie OC. czyli więcej problemów niż korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

CRV - O1=1500kg, O2=600kg

CRV automat - O1=1500, O2=700kg

Civic - O1=1500, O2=500kg

 

Mam przeczepke z hamulcem DMC 1400kg

Moge holowac kazdym z tych aut, poza CRV automatem bo tam haka nie mam. PJ B (nie mam BE).

 

Co ciekawe szwagier ma przyczepke bez hamulca 750kg to takiej juz zadnym z tych aut nie pociagne legalnie w Polsce. A za granica praktycznie wszedzie pod warunkiem ze nie bedzie pełna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już znalazłem rozwiązanie.

Zamówiłem nową "małą" przyczepkę 😁rozmiar skrzyni 2,7x1,3m, spawanana z profili zamkniętych,na resorach 4 pióra z Żuka + odbój gumowy, z amortyzatorami, ocynkowana ogniowo rama + stelaż plandeki, porządna gruba plandeka, otwierana przednia + tylna burta, cała skrzynia uchylna, z DMC 550kg😁

W dowodzie auta jest O2 550kg to wolałem nie ryzykować z policją, ubezpieczycielami itp. i kupiłem nową z DMC 550kg. Jak odbiore to się pochwałę.

Edytowane przez Ragless
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

O2 to nie DMC przyczepy tylko maksymalna masa jaką możesz ciągnąć - jak przyczepę DMC 750 załagujesz, że będzie ważyć 550 kg to możesz ciągnąć bez problemu. I nie daj sobie wmówić nic innego przy kontroli. Wasza logika prowadzi do tego, że nie można ciągnąć pustej przyczepy, która waży 100 kg kiedy w dowodzie masz wbite 550 kg ?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outlander 2015 2.0 benz. AT, AWD - masa własna 1495kg  = przyczepa bez hamulca 750kg (1600kg z hamulcem)

Mondeo MK5 2015 1.5T benz. manual - masa własna 1410kg = przyczepa bez hamulca 740kg :facepalm: (1250kg z hamulcem)

 

... a mam przyczepkę 750kg bez hamulca... i nie mogę jej targać Mondeo, bo brakuje 10kg uciągu :facepalm:

Edytowane przez Azbest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy na to nie zwracałem uwagi, póki wy nie zaczęliście o tym pisać.

 

T roc ma 660/1500kg

 

Jeżdżę co prawda rzadko z przyczepą i lokalnie (do25km) , ale nigdy nie miałem kontroli... Tak jak piszecie, grunt to nie rzucać się w oczy i nie prowokować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie interesowałem się tym dopóki nie zamontowałem haka.

Mam 700 kg DMC przyczepy w dowodzie. Na dniach mam właśnie potrzebę wypozyczenia takiego wynalazku i przywiezienia trochę kompostu do ogrodu. Zamiaruję jechać po prostu spokojnie i nie rzucać się w oczy, zwłaszcza, że hak nie wbity w dowód...

 

Edytowane przez exor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Dark_Knight napisał:

U mnie odpowiednio:

- 2300kg/750kg

- 2400kg/750kg

W drugim przypadku problemem jest jednak brak haka.

:hehe:

Ja mam trochę dziwnie:

1. Masa własna auta G=1538kg, O1/O2=1200/750kg

2. Masa własna auta G=1245kg, O1/O2=1300:hmm:/450kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Ja mam trochę dziwnie:

1. Masa własna auta G=1538kg, O1/O2=1200/750kg

2. Masa własna auta G=1245kg, O1/O2=1300:hmm:/450kg

 

U mnie masa własna to 1912 i 1924.

 

Co ciekawe, w jednym F1 i F2 to 2740 a w drugim 2470.

F3 to odpowiednio 5040 i 4870.

 

Jag niby uciągnie więcej od Ssangyonga ale masa zestawu niższa z powodu niższej DMC auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2020 o 22:12, Ragless napisał:

Już znalazłem rozwiązanie.

Zamówiłem nową "małą" przyczepkę 😁rozmiar skrzyni 2,7x1,3m, spawanana z profili zamkniętych,na resorach 4 pióra z Żuka + odbój gumowy, z amortyzatorami, ocynkowana ogniowo rama + stelaż plandeki, porządna gruba plandeka, otwierana przednia + tylna burta, cała skrzynia uchylna, z DMC 550kg😁

W dowodzie auta jest O2 550kg to wolałem nie ryzykować z policją, ubezpieczycielami itp. i kupiłem nową z DMC 550kg. Jak odbiore to się pochwałę.

Wąska jakaś.

Ja mam 2x1,6 i byłaby git gdyby deko dłuższa była (tak ze 20cm).

Oczywiście ma w DR 750kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fosfor napisał:

Wyglada na to, że @Glorm ma rację. Rozporządzenie wskazuje, że O2 to:

nie ma tutaj słowa "dopuszczalna".

 

 

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
 
8. 

Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć:

1)
wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego;
2)
maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów samochodowych przez producenta lub połowy ich masy własnej powiększonej o 75 kg, należy przyjąć mniejszą wartość;
3)

750 kg.

 

Wydaje mi się, że to wyczerpuje temat. Jeśli dmc przyczepy to 750kg, a mmc "ciagnika" to 650kg, to ciągnąć tej przyczepy, nawet pustej, nie mogę. Bzdura, ale co począć... 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 hours ago, Krisker said:

 

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
 
8. 

Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć:

1)
wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego;
2)
maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów samochodowych przez producenta lub połowy ich masy własnej powiększonej o 75 kg, należy przyjąć mniejszą wartość;
3)

750 kg.

 

Wydaje mi się, że to wyczerpuje temat. Jeśli dmc przyczepy to 750kg, a mmc "ciagnika" to 650kg, to ciągnąć tej przyczepy, nawet pustej, nie mogę. Bzdura, ale co począć... 

 

 

A czy za ciągnięcie takiego zestawu mogą groźić jakiekolwiek konsekwencje poza mandatem?

Zwłaszcza chodzi mi o regresy ubezpieczyciela, odmowy wypłaty a AC, itp ?

 

 

I co z takim holowaniem poza Polską, gdzie przepisy nie uzależniają maksymalnej masy przyczepy dopuszczonej przez producenta samochodu od DMC przyczepy tylko od rzeczywistej masy przyczepy. (w sensie jak auto moze ciagnac 600kg, a przyczepa DMC 750kg ale prawie pusta wiec rzeczywista masa 350kg to ciągnąć można). Czy w takim przypadku dalej polskie przepisy mogą tu wejść w działanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, CiniO napisał:

 

A czy za ciągnięcie takiego zestawu mogą groźić jakiekolwiek konsekwencje poza mandatem?

Zwłaszcza chodzi mi o regresy ubezpieczyciela, odmowy wypłaty a AC, itp ?

 

Chyba zależy od konkretnych OWU.

 

 

1 minutę temu, CiniO napisał:

 

I co z takim holowaniem poza Polską, gdzie przepisy nie uzależniają maksymalnej masy przyczepy dopuszczonej przez producenta samochodu od DMC przyczepy tylko od rzeczywistej masy przyczepy. (w sensie jak auto moze ciagnac 600kg, a przyczepa DMC 750kg ale prawie pusta wiec rzeczywista masa 350kg to ciągnąć można). Czy w takim przypadku dalej polskie przepisy mogą tu wejść w działanie? 

 

Poza Polską to polskie przepisy tak jakby nie obowiązują.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2021 o 22:53, Azbest napisał:

Outlander 2015 2.0 benz. AT, AWD - masa własna 1495kg  = przyczepa bez hamulca 750kg (1600kg z hamulcem)

Mondeo MK5 2015 1.5T benz. manual - masa własna 1410kg = przyczepa bez hamulca 740kg :facepalm: (1250kg z hamulcem)

 

... a mam przyczepkę 750kg bez hamulca... i nie mogę jej targać Mondeo, bo brakuje 10kg uciągu :facepalm:

Olalbym te 10kg i jezdzil. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
 
Ktoś miał podobny problem? Wynajmując przyczepkę towarową lekką bez hamulca z wypożyczalni wszystkie mają DMC 750kg a większość aut ma w dowodzie rejestracyjnym wartość w polu O2 ( masa przyczepy bez hamulca ) mniejszą. Ja mam u siebie w dowodzie rejestracyjnym O2: 550kg. I co w sytuacji kiedy zatrzyma nas . ? Ktoś już miał taką sytuację ? W wypożyczalni nikt nawet o to nie zapytał. Na razie wypożyczam z wypożyczalni ale zastanawiam się nad zakupem z drugiej ręki i tam też wszyscy mają DMC przyczepy 750kg. A jakie wy macie wartości w waszym aucie w polu O2 ( tak z ciekawości ). U mnie corsa E 1.4 90KM - 550kg, Opel Astra J Kombi 1.4T 140KM - 710kg
A ile przyczepka będzie ważyć po załadunku ?

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.