Skocz do zawartości

A nowa Kia Optima...


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Nowy P508 wyglada jak milion dolarow, ale wycenili go tak absurdalnie, ze w PL bedzie raczej bialym krukiem...

Jak by dali niski leasing to pewnie trochę poprawiło sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sdss napisał:

Jak by dali niski leasing to pewnie trochę poprawiło sytuację.

 

Niski leasing czy wynajem to mozna dac jak jest wysoka wartosc rezydualna...

A taki Pug po 3-5 latach bedzie pewnie sporo mnie warty niz niemiecka konkurencja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nowy P508 wyglada jak milion dolarow, ale wycenili go tak absurdalnie, ze w PL bedzie raczej bialym krukiem...
Z cenami już zeszli na ziemię. Diesel 160KM, automat w wersji allure miałem ofertę za 130kPLN brutto. 180KM GT line za 140. Już można się zastanawiać.

Taptaraptap

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Ryb napisał:

 

Papierowe dane zawodzą. Ten diesel po prostu o wiele chętniej reaguje na gaz. Może benzyna jest o te ułamki sekund szybsza ale dzieje się to później co nie przekłada się na tak dobre wrażenie.

Zresztą rzadko w normalnym życiu dusi się auto do podłogi a na niskich i średnich obrotach ten diesel wymiata, więc wrażenie przyspieszania bez wysiłku jest dużo lepsze.

 

No jakbyś tego nie czuł to benzyna jest szybsza. Wiem jednak o co ci chodzi. W 1.4 tsi teścia jest podobnie. Zrywny i dynamiczny od dołu sugerujący, że jeszcze więcej czeka na górze a tu sroga niespodzianka.  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, stig napisał:

No jakbyś tego nie czuł to benzyna jest szybsza. Wiem jednak o co ci chodzi. W 1.4 tsi teścia jest podobnie. Zrywny i dynamiczny od dołu sugerujący, że jeszcze więcej czeka na górze a tu sroga niespodzianka.  

4500 i odcina moc 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, stig napisał:

No jakbyś tego nie czuł to benzyna jest szybsza. Wiem jednak o co ci chodzi. W 1.4 tsi teścia jest podobnie. Zrywny i dynamiczny od dołu sugerujący, że jeszcze więcej czeka na górze a tu sroga niespodzianka.  

 

Tu nie ma niespodzianek bo automat jest szybki. Po prostu w benzynie przyspieszenie może jest i lepsze (chociaż ułamki sekund nie mają prawa być wyczuwalne), tylko że trzeba na nie poczekać. Tutaj jest od razu (na niskich obrotach) i w normalnym świecie zanim benzyna pokaże na co ją stać diesel już kończy manewr.

W trybie sportowym i na torze może i benzyna wygra. Ale ja nie jeżdżę po torze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, stig napisał:

Nie widzę tej o wiele lepszej dynamiki diesla. Także dupohamownia po raz kolejny zawodzi. 
 http://www.zeperfs.com/en/duel6826-7357.htm

Otoz to :ok: A hamuje duzo gorzej. Wolalbym sie jednak zatrzymac wczesniej niz poczuc kopa w plecy podczas przyspieszania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Czyli jednak nie porownujesz dokladnie tych samych aut...

Masa to nie wszystko i wg mnie takie XC70 generuje duzo wyzsze opory powietrza niz V90.

Poza tym, tam chyba miales 4x4?

Wymiary ma zbliżone, masę też. 4x4 było, ale to Haldex. Styl jazdy mam ten sam i jeżdżę te same trasy.

Poprostu nie zawsze diesel jest oszczędniejszy. Wiem, że diesel 2.0 potrafi być znacznie bardziej oszczędniejszy, kolega w klocu XC90 miał mniejsze spalanie niż ja w XC70. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Niski leasing czy wynajem to mozna dac jak jest wysoka wartosc rezydualna...

A taki Pug po 3-5 latach bedzie pewnie sporo mnie warty niz niemiecka konkurencja.

Dlatego jak pytałem o Stingera czy P408 to babka z leasingu nie wiedziała o jakie auta chodzi :hehe:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał:

 

Tu nie ma niespodzianek bo automat jest szybki. Po prostu w benzynie przyspieszenie może jest i lepsze (chociaż ułamki sekund nie mają prawa być wyczuwalne), tylko że trzeba na nie poczekać. Tutaj jest od razu (na niskich obrotach) i w normalnym świecie zanim benzyna pokaże na co ją stać diesel już kończy manewr.

W trybie sportowym i na torze może i benzyna wygra. Ale ja nie jeżdżę po torze.

 

Chyba opisujesz charakterystykę silnika wolnossącego. Większość TB kończy się przy 4000tyś, a napewno TSI.

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, stig napisał:

@Ryb Porównanie które wstawiłem pokazuje, że także z tzw. rolki TB ma lepsze odejście. Nie neguje twojego wyboru. To jest twoja sprawa, ale liczby mówią co innego.

 

Jeśli będziesz miał okazję to się przejdź takimi a sam zobaczysz. Ja się nie upieram że zależy to wprost od rodzaju paliwa, może po prostu taka a nie inna charakterystyka wynika z oprogramowania lub innych czynników. Grunt że w normalnej jeździe za kółkiem tego diesla gęba śmieje się bardziej.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Jeśli będziesz miał okazję to się przejdź takimi a sam zobaczysz. Ja się nie upieram że zależy to wprost od rodzaju paliwa, może po prostu taka a nie inna charakterystyka wynika z oprogramowania lub innych czynników. Grunt że w normalnej jeździe za kółkiem tego diesla gęba śmieje się bardziej.

:ok:

 

To nie ma znaczenia jak porowna sie hamowanie... Niestety ale diesel pewnie ze wzgledu na mase hamuje duzo gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

To nie ma znaczenia jak porowna sie hamowanie... Niestety ale diesel pewnie ze wzgledu na mase hamuje duzo gorzej.

 

Oba wyniki są świetne jak na tę klasę samochodów więc te różnice między nimi nie mają dla mnie większego znaczenia.

Gdybym kupił Pajero to hamowałbym dramatycznie gorzej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, stig napisał:

Jeździ po mojej wiosce F-Pace. Nawet ładny. Mimo to brałbym Stelvio żeby również podwoić sprzedaż 😂

 

Oglądałem Stelvio. Za ciasna trochę w środku.

I finansowanie dużo gorsze. Mimo że per saldo taniej (bo cena niższa) to czułbym że przepłacam.

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.01.2020 o 14:46, rwIcIk napisał:

Mój 1,7 pali średnio tyle samo co koledze 1,6 w Passacie - 6,5 l/100 km :ok:

 

Moja Optima 1,7 przez ostatnie 30kkm wyszła 6,16l/100km. Jeżdżę firmowym Passatem 1,6 (co prawda Optima automat, Passat manual) i on spala spokojnie 0,5, jak nie 1l mniej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Ryb napisał:

 

Oba wyniki są świetne jak na tę klasę samochodów więc te różnice między nimi nie mają dla mnie większego znaczenia.

Gdybym kupił Pajero to hamowałbym dramatycznie gorzej.

 

Nie wiem kto o zdrowych zmyslach kupuje Missabiczi.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.01.2020 o 14:51, Ryb napisał:

 

Pisałem już, że mając do dyspozycji TSI oraz TDI w SUVie wielkości Tiguana Allspace wziąłbym TSI. Nie pali dużo więcej a jeździ przyjemniej. Z drugiej strony - teraz mam diesla bo porównywalna benzyna nie jeździła tak fajnie.

Więc zależy od konkretnych silników jakie się porównuje, nie od uprzedzeń i ocen bez jazdy próbnej konkretnymi egzemplarzami.

 

Dokladnie. Dyskusja nad wyszoscia jednego nad drugim jest istotna w odniesieniu do konkretnej budy i wystepujacych w niej opcji silnikowych. Nie jestem jakims fanem diesli, chociaz oczywiscie sa lepsze i gorsze. 

Jak szukalem dla siebie opcji, to w Accordzie wolalbym 2.4b niz 2.2d. Ale ostatecznie padlo na Civica i tam wybor mogl byc tylko jeden. 1.8b nie jedzie. 2.2d ma na starcie duzy potencjal a po programie jest wrecz super. 

Natomiast jakbym mial w tej budzie wybor miedzy obecnym dieslem a np jednostka z Xgena 1.5 Turbo VTEC to wybór padlby na 1.5.

Ale to akademickie rozwazania. 

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marcin79 napisał:

chyba w 21 , masz  linka z data prezentacji ?

 

Nie mam niestety. Na profilu - chyba na insta - KIA Motors Polska widziałem niedawno info o prezentacji całkiem nowego Sorento w tym roku - ale nie widziałem tam żadnej konkretnej daty. Na tej podstawie napisałem, że to w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, volcan napisał:

 

Nie mam niestety. Na profilu - chyba na insta - KIA Motors Polska widziałem niedawno info o prezentacji całkiem nowego Sorento w tym roku - ale nie widziałem tam żadnej konkretnej daty. Na tej podstawie napisałem, że to w tym roku.

widziałeś ?

 

 

 

 

Edytowane przez Marcin79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

W europejskim zaścianku. W normalnym świecie jest benzyna.

 

No bo w europejskim "zaścianku" są najbardziej restrykcyjne normy emisji. No i dziwnym trafem dlatego właśnie pod maską siedzą... diesle. Trochę to chyba wbrew głoszonym tu obiegowym opiniom co jest eko a co nie.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Faktycznie, wersje S4 czy S6 wyznaczaja trendy w masowej sprzedazy aut :hehe:

 

 

Spróbuj jakieś Audi serii Q kupić z benzyną (oprócz tych najmniejszych).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Wiesz - to nie dlatego że diesel jest dobry tylko przez normy CO2 euroidiotów :)

 

No właśnie. To nie dlatego, że jest dobry tylko dlatego, że jest bardziej eko od silników benzynowych.

:ok: ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Emisji CO2. Tylko i wyłącznie ;]

I dlatego są idiotami że to w zasadzie jedyny parametr, który brali pod uwagę.

 

Istnieje też niezerowe prawdopodobieństwo, że ten parametr akurat jest najistotniejszy i jednak idiotami nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ja nie twierdze, ze diesla nie da sie kupic, tylko ze z kazdymm rokiem i udzial w rynku maleje...

 

 

Tu się zgadzam. Problem polega na tym, że nie maleje tak szybko jak powinien bo nikt nie ma pomysłu czym go skutecznie zastąpić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ryb napisał:

 

Istnieje też niezerowe prawdopodobieństwo, że ten parametr akurat jest najistotniejszy i jednak idiotami nie są.

Oczywiście. Za 100 lat może się tak okazać. Jednak nie będzie to stanowiło żadnego problemu bo wszyscy wymrą na raka przez NOx.

Wiesz dlaczego wyszedł dieselgate? Właśnie przez euroidiotów. Bo nikt nie miał odwagi powiedzieć sprawdzam. I musieli to dopiero zrobić głupi Amerykanie.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

 

Tu się zgadzam. Problem polega na tym, że nie maleje tak szybko jak powinien bo nikt nie ma pomysłu czym go skutecznie zastąpić.

 

Oczywiście. Bo powinien być tam cały czas gdzie jego miejsce. A przez euroidiotów nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcindzieg napisał:

Oczywiście. Za 100 lat może się tak okazać. Jednak nie będzie to stanowiło żadnego problemu bo wszyscy wymrą na raka przez NOx.

 

Istnieje też niezerowe prawdopodobieństwo, że okaże się szybciej, że "euroidioci" jednak mieli rację i z powodu ocieplenia klimatu dojdzie do katastrofy, przy której NOx (notabene, w normie Euro6d w wysokości takiej jak w autach benzynowych jeszcze 2 lata temu) to jednak problem dość śmieszny.

BTW, jako że auta benzynowe jeszcze 5 czy 10 lat temu (a wcześniej to nawet nie wspominam) emitowały więcej NOx niż dzisiejsze diesle to dawno już wszyscy powinniśmy być nieżywi. Więc trochę ten parametr jest demonizowany. A nawet więcej niż trochę.

 

10 minut temu, marcindzieg napisał:

Wiesz dlaczego wyszedł dieselgate? Właśnie przez euroidiotów. Bo nikt nie miał odwagi powiedzieć sprawdzam. I musieli to dopiero zrobić głupi Amerykanie.

 

Dieselgate to efekt zwykłej chciwości. Notabene, jak weszły regulacje WLTP (też pomysł "euroidiotów" a nie genialnych Amerykanów) to byliśmy o krok od hybridgate, tylko że firmy nauczone doświadczeniem natychmiast wycofały hybrydowe modele z rynku żeby nie dopuścić do testów wg nowych regulacji. Bo by się pewnie okazało że one wcale nie takie czyste i oszczędne jak wcześniej twierdzili. Trzeba napisać nowy soft pod WLTP i wszystko wróci do normy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.