Jump to content
Dark_Knight

A nowa Kia Optima...

Recommended Posts

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Nowy P508 wyglada jak milion dolarow, ale wycenili go tak absurdalnie, ze w PL bedzie raczej bialym krukiem...

 

Wycenili jak wygląda.

;l

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Nowy P508 wyglada jak milion dolarow, ale wycenili go tak absurdalnie, ze w PL bedzie raczej bialym krukiem...

w środku i wersja kombi juz szalu nie robi 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Marcin79 napisał:

w środku i wersja kombi juz szalu nie robi 

 

Wg mnie robi :ok:

Ale nie w cenie Audi czy BMW...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Nowy P508 wyglada jak milion dolarow, ale wycenili go tak absurdalnie, ze w PL bedzie raczej bialym krukiem...

Jak by dali niski leasing to pewnie trochę poprawiło sytuację.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, sdss napisał:

Jak by dali niski leasing to pewnie trochę poprawiło sytuację.

 

Niski leasing czy wynajem to mozna dac jak jest wysoka wartosc rezydualna...

A taki Pug po 3-5 latach bedzie pewnie sporo mnie warty niz niemiecka konkurencja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, sherif napisał:

Porównuję poprzednie XC70 z dieslem D4 (185KM)

Ale piszesz zapewne o dieslu 2,4 l 5 cylindrów... porównaj z 2,0 D4....181 KM....

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Nowy P508 wyglada jak milion dolarow, ale wycenili go tak absurdalnie, ze w PL bedzie raczej bialym krukiem...
Z cenami już zeszli na ziemię. Diesel 160KM, automat w wersji allure miałem ofertę za 130kPLN brutto. 180KM GT line za 140. Już można się zastanawiać.

Taptaraptap

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Ryb napisał:

 

Papierowe dane zawodzą. Ten diesel po prostu o wiele chętniej reaguje na gaz. Może benzyna jest o te ułamki sekund szybsza ale dzieje się to później co nie przekłada się na tak dobre wrażenie.

Zresztą rzadko w normalnym życiu dusi się auto do podłogi a na niskich i średnich obrotach ten diesel wymiata, więc wrażenie przyspieszania bez wysiłku jest dużo lepsze.

 

No jakbyś tego nie czuł to benzyna jest szybsza. Wiem jednak o co ci chodzi. W 1.4 tsi teścia jest podobnie. Zrywny i dynamiczny od dołu sugerujący, że jeszcze więcej czeka na górze a tu sroga niespodzianka.  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, stig napisał:

No jakbyś tego nie czuł to benzyna jest szybsza. Wiem jednak o co ci chodzi. W 1.4 tsi teścia jest podobnie. Zrywny i dynamiczny od dołu sugerujący, że jeszcze więcej czeka na górze a tu sroga niespodzianka.  

4500 i odcina moc 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, stig napisał:

No jakbyś tego nie czuł to benzyna jest szybsza. Wiem jednak o co ci chodzi. W 1.4 tsi teścia jest podobnie. Zrywny i dynamiczny od dołu sugerujący, że jeszcze więcej czeka na górze a tu sroga niespodzianka.  

 

Tu nie ma niespodzianek bo automat jest szybki. Po prostu w benzynie przyspieszenie może jest i lepsze (chociaż ułamki sekund nie mają prawa być wyczuwalne), tylko że trzeba na nie poczekać. Tutaj jest od razu (na niskich obrotach) i w normalnym świecie zanim benzyna pokaże na co ją stać diesel już kończy manewr.

W trybie sportowym i na torze może i benzyna wygra. Ale ja nie jeżdżę po torze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, stig napisał:

Nie widzę tej o wiele lepszej dynamiki diesla. Także dupohamownia po raz kolejny zawodzi. 
 http://www.zeperfs.com/en/duel6826-7357.htm

Otoz to :ok: A hamuje duzo gorzej. Wolalbym sie jednak zatrzymac wczesniej niz poczuc kopa w plecy podczas przyspieszania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Czyli jednak nie porownujesz dokladnie tych samych aut...

Masa to nie wszystko i wg mnie takie XC70 generuje duzo wyzsze opory powietrza niz V90.

Poza tym, tam chyba miales 4x4?

Wymiary ma zbliżone, masę też. 4x4 było, ale to Haldex. Styl jazdy mam ten sam i jeżdżę te same trasy.

Poprostu nie zawsze diesel jest oszczędniejszy. Wiem, że diesel 2.0 potrafi być znacznie bardziej oszczędniejszy, kolega w klocu XC90 miał mniejsze spalanie niż ja w XC70. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, delco napisał:

Ale piszesz zapewne o dieslu 2,4 l 5 cylindrów... porównaj z 2,0 D4....181 KM....

Mowa była o autach o zbliżonej mocy, nie pojemności ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Niski leasing czy wynajem to mozna dac jak jest wysoka wartosc rezydualna...

A taki Pug po 3-5 latach bedzie pewnie sporo mnie warty niz niemiecka konkurencja.

Dlatego jak pytałem o Stingera czy P408 to babka z leasingu nie wiedziała o jakie auta chodzi :hehe:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Nowy P508 wyglada jak milion dolarow, ale wycenili go tak absurdalnie, ze w PL bedzie raczej bialym krukiem...

 

Trochę mnie to cieszy. Mam dość oryginalne póki co auto. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, Ryb napisał:

 

Tu nie ma niespodzianek bo automat jest szybki. Po prostu w benzynie przyspieszenie może jest i lepsze (chociaż ułamki sekund nie mają prawa być wyczuwalne), tylko że trzeba na nie poczekać. Tutaj jest od razu (na niskich obrotach) i w normalnym świecie zanim benzyna pokaże na co ją stać diesel już kończy manewr.

W trybie sportowym i na torze może i benzyna wygra. Ale ja nie jeżdżę po torze.

 

Chyba opisujesz charakterystykę silnika wolnossącego. Większość TB kończy się przy 4000tyś, a napewno TSI.

Edited by sdss

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, sherif napisał:

Mowa była o autach o zbliżonej mocy, nie pojemności ..

Ok aktualnie produkowamy 2 litrowy diesel D4 ma 190 KM....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ryb Porównanie które wstawiłem pokazuje, że także z tzw. rolki TB ma lepsze odejście. Nie neguje twojego wyboru. To jest twoja sprawa, ale liczby mówią co innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, sdss napisał:

4500 i odcina moc 😁

Nawet wcześniej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, stig napisał:

@Ryb Porównanie które wstawiłem pokazuje, że także z tzw. rolki TB ma lepsze odejście. Nie neguje twojego wyboru. To jest twoja sprawa, ale liczby mówią co innego.

 

Jeśli będziesz miał okazję to się przejdź takimi a sam zobaczysz. Ja się nie upieram że zależy to wprost od rodzaju paliwa, może po prostu taka a nie inna charakterystyka wynika z oprogramowania lub innych czynników. Grunt że w normalnej jeździe za kółkiem tego diesla gęba śmieje się bardziej.

:ok:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździ po mojej wiosce F-Pace. Nawet ładny. Mimo to brałbym Stelvio żeby również podwoić sprzedaż 😂

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Jeśli będziesz miał okazję to się przejdź takimi a sam zobaczysz. Ja się nie upieram że zależy to wprost od rodzaju paliwa, może po prostu taka a nie inna charakterystyka wynika z oprogramowania lub innych czynników. Grunt że w normalnej jeździe za kółkiem tego diesla gęba śmieje się bardziej.

:ok:

 

To nie ma znaczenia jak porowna sie hamowanie... Niestety ale diesel pewnie ze wzgledu na mase hamuje duzo gorzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, wujekcybul napisał:

To nie ma znaczenia jak porowna sie hamowanie... Niestety ale diesel pewnie ze wzgledu na mase hamuje duzo gorzej.

 

Oba wyniki są świetne jak na tę klasę samochodów więc te różnice między nimi nie mają dla mnie większego znaczenia.

Gdybym kupił Pajero to hamowałbym dramatycznie gorzej.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, stig napisał:

Jeździ po mojej wiosce F-Pace. Nawet ładny. Mimo to brałbym Stelvio żeby również podwoić sprzedaż 😂

 

Oglądałem Stelvio. Za ciasna trochę w środku.

I finansowanie dużo gorsze. Mimo że per saldo taniej (bo cena niższa) to czułbym że przepłacam.

 

Edited by Ryb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.01.2020 o 14:46, rwIcIk napisał:

Mój 1,7 pali średnio tyle samo co koledze 1,6 w Passacie - 6,5 l/100 km :ok:

 

Moja Optima 1,7 przez ostatnie 30kkm wyszła 6,16l/100km. Jeżdżę firmowym Passatem 1,6 (co prawda Optima automat, Passat manual) i on spala spokojnie 0,5, jak nie 1l mniej.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Ryb napisał:

 

Oba wyniki są świetne jak na tę klasę samochodów więc te różnice między nimi nie mają dla mnie większego znaczenia.

Gdybym kupił Pajero to hamowałbym dramatycznie gorzej.

 

Nie wiem kto o zdrowych zmyslach kupuje Missabiczi.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.01.2020 o 14:51, Ryb napisał:

 

Pisałem już, że mając do dyspozycji TSI oraz TDI w SUVie wielkości Tiguana Allspace wziąłbym TSI. Nie pali dużo więcej a jeździ przyjemniej. Z drugiej strony - teraz mam diesla bo porównywalna benzyna nie jeździła tak fajnie.

Więc zależy od konkretnych silników jakie się porównuje, nie od uprzedzeń i ocen bez jazdy próbnej konkretnymi egzemplarzami.

 

Dokladnie. Dyskusja nad wyszoscia jednego nad drugim jest istotna w odniesieniu do konkretnej budy i wystepujacych w niej opcji silnikowych. Nie jestem jakims fanem diesli, chociaz oczywiscie sa lepsze i gorsze. 

Jak szukalem dla siebie opcji, to w Accordzie wolalbym 2.4b niz 2.2d. Ale ostatecznie padlo na Civica i tam wybor mogl byc tylko jeden. 1.8b nie jedzie. 2.2d ma na starcie duzy potencjal a po programie jest wrecz super. 

Natomiast jakbym mial w tej budzie wybor miedzy obecnym dieslem a np jednostka z Xgena 1.5 Turbo VTEC to wybór padlby na 1.5.

Ale to akademickie rozwazania. 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.01.2020 o 11:01, Ryb napisał:

 

No to mogliby tak Sorrento wystylizować.

:ok:

 

W tym roku jest prezentacja nowego Sorento. Przypuszczam, że Optima może pokazywać kierunek, w którym podąży stylistyka nowej generacji modeli KIA. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, volcan napisał:

 

W tym roku jest prezentacja nowego Sorento. Przypuszczam, że Optima może pokazywać kierunek, w którym podąży stylistyka nowej generacji modeli KIA. 

chyba w 21 , masz  linka z data prezentacji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Marcin79 napisał:

chyba w 21 , masz  linka z data prezentacji ?

 

Nie mam niestety. Na profilu - chyba na insta - KIA Motors Polska widziałem niedawno info o prezentacji całkiem nowego Sorento w tym roku - ale nie widziałem tam żadnej konkretnej daty. Na tej podstawie napisałem, że to w tym roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, volcan napisał:

 

Nie mam niestety. Na profilu - chyba na insta - KIA Motors Polska widziałem niedawno info o prezentacji całkiem nowego Sorento w tym roku - ale nie widziałem tam żadnej konkretnej daty. Na tej podstawie napisałem, że to w tym roku.

widziałeś ?

 

 

 

 

Edited by Marcin79

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Marcin79 napisał:

widziałeś ?

 

 

Całkiem sympatyczna ;) Obecna ma trochę za bardzo "wyłupiastą" mordkę ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.01.2020 o 14:25, Maciej__ napisał:

 

Diesle w osobowkach to juz raczej piesc przeszlosci...

Z kazda kolejna generacje bedzie ich coraz mniej.

Powiedz to Audi 😂
Które w 6 ładuje diesla zamiast benzyny 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 17.01.2020 o 15:05, CiastekD napisał:

Powiedz to Audi 😂
Które w 6 ładuje diesla zamiast benzyny 

e? jest i diesel i benzyna... co kto lubi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, jaceq napisał:

e? jest i diesel i benzyna... co kto lubi :)

S6 S4 tylko diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, 
Sorry zjadło mi literkę S przed "6"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.01.2020 o 20:54, sdss napisał:

S6 S4 tylko diesel.

W europejskim zaścianku. W normalnym świecie jest benzyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 17.01.2020 o 15:05, CiastekD napisał:

Powiedz to Audi 😂
Które w 6 ładuje diesla zamiast benzyny 

Wiesz - to nie dlatego że diesel jest dobry tylko przez normy CO2 euroidiotów :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎19‎.‎01‎.‎2020 o 20:54, sdss napisał:

S6 S4 tylko diesel.

 

Faktycznie, wersje S4 czy S6 wyznaczaja trendy w masowej sprzedazy aut :hehe:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, marcindzieg napisał:

W europejskim zaścianku. W normalnym świecie jest benzyna.

 

No bo w europejskim "zaścianku" są najbardziej restrykcyjne normy emisji. No i dziwnym trafem dlatego właśnie pod maską siedzą... diesle. Trochę to chyba wbrew głoszonym tu obiegowym opiniom co jest eko a co nie.

:hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Faktycznie, wersje S4 czy S6 wyznaczaja trendy w masowej sprzedazy aut :hehe:

 

 

Spróbuj jakieś Audi serii Q kupić z benzyną (oprócz tych najmniejszych).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Wiesz - to nie dlatego że diesel jest dobry tylko przez normy CO2 euroidiotów :)

 

No właśnie. To nie dlatego, że jest dobry tylko dlatego, że jest bardziej eko od silników benzynowych.

:ok: ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Ryb napisał:

No bo w europejskim "zaścianku" są najbardziej restrykcyjne normy emisji.

Emisji CO2. Tylko i wyłącznie ;]

I dlatego są idiotami że to w zasadzie jedyny parametr, który brali pod uwagę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Ryb napisał:

 

No właśnie. To nie dlatego, że jest dobry tylko dlatego, że jest bardziej eko od silników benzynowych.

:ok: ;]

Chyba w snach euroidiotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Emisji CO2. Tylko i wyłącznie ;]

I dlatego są idiotami że to w zasadzie jedyny parametr, który brali pod uwagę.

 

Istnieje też niezerowe prawdopodobieństwo, że ten parametr akurat jest najistotniejszy i jednak idiotami nie są.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Ryb napisał:

 

Spróbuj jakieś Audi serii Q kupić z benzyną (oprócz tych najmniejszych).

 

 

Ja nie twierdze, ze diesla nie da sie kupic, tylko ze z kazdymm rokiem i udzial w rynku maleje...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ja nie twierdze, ze diesla nie da sie kupic, tylko ze z kazdymm rokiem i udzial w rynku maleje...

 

 

Tu się zgadzam. Problem polega na tym, że nie maleje tak szybko jak powinien bo nikt nie ma pomysłu czym go skutecznie zastąpić.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Ryb napisał:

 

Istnieje też niezerowe prawdopodobieństwo, że ten parametr akurat jest najistotniejszy i jednak idiotami nie są.

Oczywiście. Za 100 lat może się tak okazać. Jednak nie będzie to stanowiło żadnego problemu bo wszyscy wymrą na raka przez NOx.

Wiesz dlaczego wyszedł dieselgate? Właśnie przez euroidiotów. Bo nikt nie miał odwagi powiedzieć sprawdzam. I musieli to dopiero zrobić głupi Amerykanie.

Edited by marcindzieg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Ryb napisał:

 

Tu się zgadzam. Problem polega na tym, że nie maleje tak szybko jak powinien bo nikt nie ma pomysłu czym go skutecznie zastąpić.

 

Oczywiście. Bo powinien być tam cały czas gdzie jego miejsce. A przez euroidiotów nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, marcindzieg napisał:

Oczywiście. Za 100 lat może się tak okazać. Jednak nie będzie to stanowiło żadnego problemu bo wszyscy wymrą na raka przez NOx.

 

Istnieje też niezerowe prawdopodobieństwo, że okaże się szybciej, że "euroidioci" jednak mieli rację i z powodu ocieplenia klimatu dojdzie do katastrofy, przy której NOx (notabene, w normie Euro6d w wysokości takiej jak w autach benzynowych jeszcze 2 lata temu) to jednak problem dość śmieszny.

BTW, jako że auta benzynowe jeszcze 5 czy 10 lat temu (a wcześniej to nawet nie wspominam) emitowały więcej NOx niż dzisiejsze diesle to dawno już wszyscy powinniśmy być nieżywi. Więc trochę ten parametr jest demonizowany. A nawet więcej niż trochę.

 

10 minut temu, marcindzieg napisał:

Wiesz dlaczego wyszedł dieselgate? Właśnie przez euroidiotów. Bo nikt nie miał odwagi powiedzieć sprawdzam. I musieli to dopiero zrobić głupi Amerykanie.

 

Dieselgate to efekt zwykłej chciwości. Notabene, jak weszły regulacje WLTP (też pomysł "euroidiotów" a nie genialnych Amerykanów) to byliśmy o krok od hybridgate, tylko że firmy nauczone doświadczeniem natychmiast wycofały hybrydowe modele z rynku żeby nie dopuścić do testów wg nowych regulacji. Bo by się pewnie okazało że one wcale nie takie czyste i oszczędne jak wcześniej twierdzili. Trzeba napisać nowy soft pod WLTP i wszystko wróci do normy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.