Skocz do zawartości

Wyjazd z przyczepą kempingową [edit]


slawekw

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

wpadł mi do głowy taki pomysł, żeby wypożyczyć przyczepę kempingową i udać się na jakiś długi weekend/tydzień nad polskie morze.

 

Założenia wstępne:

- nie mam żadnych doświadczeń w ciągnięciu przyczepy

- mam PJ kat B (bez E) edit: załóżmy, że zrobię kwalifikację B96

- auto ma maks. masę całkowitą (F.1) 2463 kg,  dop. masę całkowitą zespołu pojazdów (F.3) 4463 kg, masa własna pojazdu (G) 1829 kg

- auto może ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie (O.1) 2000 kg, bez hamulca (O.2) 750 kg

- chcemy pojechać w 6 osób (4 dorosłe i 2 dzieci)

- chcę wypożyczyć przyczepę co najmniej 4-osobową, z prysznicem, klimą, ogrzewaniem i kuchenką

- chcę pojechać na jakieś cywilizowane pole kempingowe, tam się rozbić i spędzić wesoło parę dni

- planuje też zabrać i rozbić namiot (głownie jako atrakcję dla dzieciaków)

- wiem że spalanie takiego zestawu będzie spore, ma to małe znaczenie

- wiem że sens ekonomiczny takiego wyjazdu jest dyskusyjny, chodzi bardziej o fun

 

Pytania:

1. Przed wyjazdem

- co muszę wiedzieć przed takim wyjazdem ?

- jakie wyposażenie auta muszę mieć (np. dodatkowe lusterka) ?

- rozumiem że bagaże mogę zapakować do przyczepy ? (uważając na DMC i dobrze je mocując)

- na co szczególnie zwrócić uwagę ?

 

2. Przyczepa kempingowa

- jaką najcięższą przyczepę mogę wypożyczyć przy moich założeniach ?

- czy prysznic w przyczepie ma sens ? (uważam że nie, ale towarzystwo się uparło)

- czy brać przyczepę na miejscu w Warszawie, czy może poszukać czegoś w okolicach miejsca docelowego ?

- czy macie jakieś polecane wypożyczalnie takich przyczep ?

- na co zwrócić uwagę przy wypożyczeniu przyczepy ?

 

3. Jazda na miejsce

- rozumiem że nikt nie może jechać w przyczepie ? (tak na wszelki wypadek pytam, bo padł taki głupi pomysł)

- jakie ograniczenia prędkości obowiązują na drogach krajowych/ekspresówkach ?

- czy muszę martwić się ViaTollem ?

- jakieś inne ograniczenia ?

 

3. Pole kempingowe

- rozumiem że konieczne jest podłączenie prądu, ale czy wody i ścieków też ?

- czy koło przyczepy będę mógł rozbić namiot ?

- czy macie jakieś polecane miejscówki nad morzem ? (polecano mi https://www.alexa.gda.pl/ - znacie ?)

- na co zwrócić uwagę szukając docelowego miejsca postoju ?

 

Wiem że zadałem bardzo dużo pytań (nie które pozornie oczywiste), będę wdzięczy za wszystkie odpowiedzi :ok:

Edytowane przez slawekw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na B możesz ciągnąć przyczepę o DMC 1037kg, a że takich, które przenocują więcej niż 2 osoby, w wypożyczalniach nie ma, to możesz szukać innego pomysłu na weekend ze znajomymi. Możesz pomyśleć o kamperze, ale nie wiem czy ktoś wynajmie tylko na weekend. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już koledzy pisali, na kat B możesz jechać zespołem do 3.5T, więc dużej przyczepy nie wypożyczysz.

Zostaje szukanie czegoś na miejscu.

Chyba na Helu jest dużo stacjonarek, nie wiem jak Alexa (sam kemping ma dobrą opinię)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamper.

 

Wody i ścieków nie trzeba podłącza , ale napelniasz baniakiem, ścieki bierzesz pod pachę i idziesz do wc. Jak masz łazienki na kempingu prysznic nie ma sensu z powodów wyżej wymienionych.

 

Namiot możesz rozłożyć ,  trzeba zgłosić w recepecji.

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, slawekw napisał:

Cześć,

wpadł mi do głowy taki pomysł, żeby wypożyczyć przyczepę kempingową i udać się na jakiś długi weekend/tydzień nad polskie morze.

 

Założenia wstępne:

- nie mam żadnych doświadczeń w ciągnięciu przyczepy

- mam PJ kat B (bez E)

- auto ma maks. masę całkowitą (F.1) 2463 kg,  dop. masę całkowitą zespołu pojazdów (F.3) 4463 kg, masa własna pojazdu (G) 1829 kg

- auto może ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie (O.1) 2000 kg, bez hamulca (O.2) 750 kg

- chcemy pojechać w 6 osób (4 dorosłe i 2 dzieci)

- chcę wypożyczyć przyczepę co najmniej 4-osobową, z prysznicem, klimą, ogrzewaniem i kuchenką

- chcę pojechać na jakieś cywilizowane pole kempingowe, tam się rozbić i spędzić wesoło parę dni

- planuje też zabrać i rozbić namiot (głownie jako atrakcję dla dzieciaków)

- wiem że spalanie takiego zestawu będzie spore, ma to małe znaczenie

- wiem że sens ekonomiczny takiego wyjazdu jest dyskusyjny, chodzi bardziej o fun

 

Pytania:

1. Przed wyjazdem

- co muszę wiedzieć przed takim wyjazdem ?

- jakie wyposażenie auta muszę mieć (np. dodatkowe lusterka) ?

- rozumiem że bagaże mogę zapakować do przyczepy ? (uważając na DMC i dobrze je mocując)

- na co szczególnie zwrócić uwagę ?

 

2. Przyczepa kempingowa

- jaką najcięższą przyczepę mogę wypożyczyć przy moich założeniach ?

- czy prysznic w przyczepie ma sens ? (uważam że nie, ale towarzystwo się uparło)

- czy brać przyczepę na miejscu w Warszawie, czy może poszukać czegoś w okolicach miejsca docelowego ?

- czy macie jakieś polecane wypożyczalnie takich przyczep ?

- na co zwrócić uwagę przy wypożyczeniu przyczepy ?

 

3. Jazda na miejsce

- rozumiem że nikt nie może jechać w przyczepie ? (tak na wszelki wypadek pytam, bo padł taki głupi pomysł)

- jakie ograniczenia prędkości obowiązują na drogach krajowych/ekspresówkach ?

- czy muszę martwić się ViaTollem ?

- jakieś inne ograniczenia ?

 

3. Pole kempingowe

- rozumiem że konieczne jest podłączenie prądu, ale czy wody i ścieków też ?

- czy koło przyczepy będę mógł rozbić namiot ?

- czy macie jakieś polecane miejscówki nad morzem ? (polecano mi https://www.alexa.gda.pl/ - znacie ?)

- na co zwrócić uwagę szukając docelowego miejsca postoju ?

 

Wiem że zadałem bardzo dużo pytań (nie które pozornie oczywiste), będę wdzięczy za wszystkie odpowiedzi :ok:

Sławek mój kolega ma na miejscu przyczepy nad morzem. Nie trzeba ciągnąć, męczyć się pół Polski a mieszkasz na miejscu jak chciałeś(i tak po prawdzie wiele drożej niż przyjechać ze swoją nie będzie :])

 

http://www.polenamiotowe-rowy.pl/

 

A przyczepy ma tego typu

15679265_przyczepy.jpg

Edytowane przez Oscar_
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
kamper na 6osób ?
nawet dla 4osób to już cisano się robi
 
już nie mówiąc że kasa dużo większa 
Jeśli chcesz siedzieć w "domu" na wakacjach to faktycznie ciasno.
Jeśli podróżować i spać w kamerze to w sam raz.
Są też naprawdę maxi.
Koszta zależy czego oczekujesz.
5 dni płaciłem 1100 czy 1200
Znajomi 7 dni 4500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ryb napisał:

Nie znajdziesz sensownej przyczepy dla 6 osób o tak niskiej masie żeby ten zestaw pojechał na zwykłej kategorii B. Temat można zamknąć.

:hehe:

Po za tym nawet jakby ktoś miał stosowna kategorie to powyżej 3,5 t już chyba i viaTOLL trzeba ogarnąć :nie_wiem:

 

Kamper wyjdzie chyba podobnie a może być mniej problematyczny w wielu zagadnieniach 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, franekrob napisał:

Jeśli chcesz siedzieć w "domu" na wakacjach to faktycznie ciasno.
Jeśli podróżować i spać w kamerze to w sam raz.
Są też naprawdę maxi.
Koszta zależy czego oczekujesz.
5 dni płaciłem 1100 czy 1200
Znajomi 7 dni 4500

 

Trochę podróżuje po kempingach to coś wiem ;)

W 6os z dwójką dzieci i namiotem podróżowanie? Kolega chce pojechać stacjonarnie na weekend ze znajomymi, do tego kamper się słabo nadaje IMO

 

Rozwiązaniem jest pociągnąć dwie przyczepy jeśli to wyjazd na dwa auta ?

Ew jedna rodzina śpi w przyczepie/kamperze a druga w dużym namiocie ?

 

Prysznic i WC jest na kempingu, awaryjnie w przyczepie

Przyczepa może mieć przedsionek lub markizę i wtedy tam siedzimy 

Ja czasem jechałem samym autem do znajomych i spałem w "bagażniku" ;)

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Chorzyn napisał:

Po za tym nawet jakby ktoś miał stosowna kategorie to powyżej 3,5 t już chyba i viaTOLL trzeba ogarnąć :nie_wiem:

 

 

Viatoll to najmniejszy problem. Gorzej jak trzeba jechać w dłuższą trasę, a prawko na cały skład ma tylko jedna osoba. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, swienty napisał:

 

Viatoll to najmniejszy problem. Gorzej jak trzeba jechać w dłuższą trasę, a prawko na cały skład ma tylko jedna osoba. ;) 

Zgadza się pod warunkiem, ze wiesz o ViaTOLL a nie potem przyjdzie niespodzianka z kara za przejazd każdej bramki. Zreszta ty wiesz jak z tym jest 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Chorzyn napisał:

Serio tam jest zero tolerancji nawet na „wyjątkowe przypadki” ? 

 

Jest szansa że się nie zorientują, ale ogólnie jak zejdzie na minut to kara. Co ciekawe w Czechach i Austrii można jechać na minusie przez jakiś czas, po doładowaniu wróci do normy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Faktycznie macie rację, samo PJ "B" nie wystarcza więc załóżmy że zrobię B96 - co podniesie DMC zestawu do 4250 kg.

 

Kamper to oczywista propozycja, ale nie chcę :) Zależy mi na przyczepie + ewentualnym namiocie.

Auto mam 7-osobowe więc wyjazd byłby tym jednym autem.

 

Co mi teraz doradzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Oscar_ napisał:

Sławek mój kolega ma na miejscu przyczepy nad morzem. Nie trzeba ciągnąć, męczyć się pół Polski a mieszkasz na miejscu jak chciałeś(i tak po prawdzie wiele drożej niż przyjechać ze swoją nie będzie :])

 

Super alternatywa - i obstawiam że będzie sporo taniej (licząc koszt wynajmu przyczepy + paliwo + ViaToll + kemping).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, slawekw napisał:

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Faktycznie macie rację, samo PJ "B" nie wystarcza więc załóżmy że zrobię B96 - co podniesie DMC zestawu do 4250 kg.

 

Co mi teraz doradzicie ?


Z B96 możesz już ponad 1700kg ciągnąć, więc masz całkiem duże szanse znaleźć fajna przyczepę dla 6 osób. Ale jak nigdy nie ciagnales takiej to się umęczysz.

Przyczepę musisz na kempingu podłączyć do prądu, wody i w zasadzie tyle. Opróżniasz kasetę z kibelka oraz szarą wodę. Na czas podróży możesz wrzucić trochę rzeczy, ale trzeba uważać aby nie przekroczyć DMC bo w razie kontroli kary są wysokie.

Realnie jedziesz masz 100km/h, aby to było bezpieczne. Spalanie jest oczywiście wyższe, ale bez przesady. Mi Alhambra przy 100, palu koło 7l, a z przyczepą 10.

Jak zamierzasz zwiedzać okolice, ale wracać na spanie w jedno miejsce to przyczepa jest lepsza. Jak chcesz podróżować i spać w różnych to jednak kamper. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

OK, to juz prawie zabytek ;)

Zakladam, ze to dodatkowo wynajem od osoby prywatnej i w razie W czy awarii to robi sie pewnie nieciekawie...

 

To jest dość istotny pkt, przy takich wynajmach.

Jak budowałem dom wypożyczałem często busy, żeby coś przewieść. Pewnego słonecznego dnia musiałem podjechać do Zgierza po płyty szalunkowe. Dzień wcześniej szybkie szukanie na olx z filtrem po cenie + klima. No i jest .. Transit. Dzień później na A2 strzelił, poszedł biały dym i pojeździe. Udało mi się zjechać na prawy pas pod mostem (był upał). Dzwonię do gościa - wyłączony tel :(, ASS niby był ale przecież nie podstawią mi zastępczego busa.

W końcu po godzinie gość oddzwonił, zorganizował lawetę i już po 3 godzinach przyjechał (bo było blisko ok 40km od Warszawy).

Niestety innego auta nie miał, musiałem na szybko szukać innego i tracić kasę na Taxi. Miał być szybki wypad, więc nawet urlopu nie brałem a straciłem cały dzień do wieczora 8-).

Nie wyobrażam sobie takich przygód z rodziną, jak coś walnie daleko od domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dość istotny pkt, przy takich wynajmach.
Jak budowałem dom wypożyczałem często busy, żeby coś przewieść. Pewnego słonecznego dnia musiałem podjechać do Zgierza po płyty szalunkowe. Dzień wcześniej szybkie szukanie na olx z filtrem po cenie + klima. No i jest .. Transit. Dzień później na A2 strzelił, poszedł biały dym i pojeździe. Udało mi się zjechać na prawy pas pod mostem (był upał). Dzwonię do gościa - wyłączony tel , ASS niby był ale przecież nie podstawią mi zastępczego busa.
W końcu po godzinie gość oddzwonił, zorganizował lawetę i już po 3 godzinach przyjechał (bo było blisko ok 40km od Warszawy).
Niestety innego auta nie miał, musiałem na szybko szukać innego i tracić kasę na Taxi. Miał być szybki wypad, więc nawet urlopu nie brałem a straciłem cały dzień do wieczora 8-).
Nie wyobrażam sobie takich przygód z rodziną, jak coś walnie daleko od domu.
Dajmy na to bierzesz kampera z firmy z fakturą 4 razy drożej. Firma ma 20 kamperów
W sezonie trzeba rezerwować miesiąc wcześniej. Nie ma ani jednego wolnego. Nie po to są żeby stały i czekały.
Jedziesz z rodziną nad morze. I co w razie awarii? Jak to jest rozwiązywane? Czego oczekujesz? Jak to jest rozwiązywane?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, franekrob napisał:

Dajmy na to bierzesz kampera z firmy z fakturą 4 razy drożej. Firma ma 20 kamperów
W sezonie trzeba rezerwować miesiąc wcześniej. Nie ma ani jednego wolnego. Nie po to są żeby stały i czekały.
Jedziesz z rodziną nad morze. I co w razie awarii? Jak to jest rozwiązywane? Czego oczekujesz? Jak to jest rozwiązywane?

Jeżeli o mnie chodzi to wsiadam w swoje auto które ma ASS z autem zastępczym i jadę bez stresu. Na miejscu mam hotel/pensjonat czy inny DW.

Jak brałem busa z większej firmy i było coś nie tak to podstawili drugiego :ok:. Przy kamperze z tych większych wypożyczalni pewnie trzeba by się zagłębić w umowę / regulamin. Imho powinna być gwarancja auta zastępczego tego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, franekrob napisał:

Dajmy na to bierzesz kampera z firmy z fakturą 4 razy drożej. Firma ma 20 kamperów
W sezonie trzeba rezerwować miesiąc wcześniej. Nie ma ani jednego wolnego. Nie po to są żeby stały i czekały.
Jedziesz z rodziną nad morze. I co w razie awarii? Jak to jest rozwiązywane? Czego oczekujesz? Jak to jest rozwiązywane?

Wypożyczalnie mają nowe sprzęty. Oczywiście nowy też się może zepsuć ale jest gwarancja i serwisy w całej Europie. Szansa awarii starego trupa jest zdecydowanie większa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2020 o 18:55, slawekw napisał:

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Faktycznie macie rację, samo PJ "B" nie wystarcza więc załóżmy że zrobię B96 - co podniesie DMC zestawu do 4250 kg.

 

Kamper to oczywista propozycja, ale nie chcę :) Zależy mi na przyczepie + ewentualnym namiocie.

Auto mam 7-osobowe więc wyjazd byłby tym jednym autem.

 

Co mi teraz doradzicie ?

Zarżniesz silnik

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2020 o 12:21, slawekw napisał:

Założenia wstępne:

- nie mam żadnych doświadczeń w ciągnięciu przyczepy

- mam PJ kat B (bez E) edit: załóżmy, że zrobię kwalifikację B96

- auto ma maks. masę całkowitą (F.1) 2463 kg,  dop. masę całkowitą zespołu pojazdów (F.3) 4463 kg, masa własna pojazdu (G) 1829 kg

- auto może ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie (O.1) 2000 kg, bez hamulca (O.2) 750 kg

- chcemy pojechać w 6 osób (4 dorosłe i 2 dzieci)

- chcę wypożyczyć przyczepę co najmniej 4-osobową, z prysznicem, klimą, ogrzewaniem i kuchenką

- chcę pojechać na jakieś cywilizowane pole kempingowe, tam się rozbić i spędzić wesoło parę dni

- planuje też zabrać i rozbić namiot (głownie jako atrakcję dla dzieciaków)

- wiem że spalanie takiego zestawu będzie spore, ma to małe znaczenie

- wiem że sens ekonomiczny takiego wyjazdu jest dyskusyjny, chodzi bardziej o fun

 

To dość ambitne wyzwanie, po pierwsze masz niewielkie szanse zmieścić. Gdybym był na Twoim miejscu zacząłbym od samodzielnego wyjazdu (czyli jakieś 2+2 max w zależności od tego ile masz dzieciaków) i się po prostu podstaw nauczył. Bo trochę tego jest, od ogrzewania, przez parkowanie, stawianie na "płozach" przyczepy, po w ogóle manewrowanie takim zestawem. Nie warto uczyć się, a właściwie walczyć ze sprzętem w czasie przeznaczonym na "leasure".

 

Dnia 4.01.2020 o 12:21, slawekw napisał:

1. Przed wyjazdem

- co muszę wiedzieć przed takim wyjazdem ?

- jakie wyposażenie auta muszę mieć (np. dodatkowe lusterka) ?

- rozumiem że bagaże mogę zapakować do przyczepy ? (uważając na DMC i dobrze je mocując)

- na co szczególnie zwrócić uwagę ?

 

Generalnie warto mieć pojęcie o karawaningu, ja coś tam na ten temat wiem, a mimo to prawidłowe rozłożenie markizy w przyczepie zajęło mi... dwa dni, na odpaleniu lodówki na gaz też poległem, mimo że zarówno markizę jak i lodówkę gaz-12v-230v w kamperze posiadam. Dlatego, jak wyżej, proponuję od wstępnego wyjazdu typu zapoznanie ze sprzętem.

Aha, dodatkowe lusterka zazwyczaj są w "zestawie" przy wypożyczaniu przyczepy. Tu mała uwaga, pilnuj ich mocowania, bardzo łatwo je przy 120kmh+ zgubić.

 

Dnia 4.01.2020 o 12:21, slawekw napisał:

2. Przyczepa kempingowa

- jaką najcięższą przyczepę mogę wypożyczyć przy moich założeniach ?

- czy prysznic w przyczepie ma sens ? (uważam że nie, ale towarzystwo się uparło)

- czy brać przyczepę na miejscu w Warszawie, czy może poszukać czegoś w okolicach miejsca docelowego ?

- czy macie jakieś polecane wypożyczalnie takich przyczep ?

- na co zwrócić uwagę przy wypożyczeniu przyczepy ?

 

a) Z B96 możesz pociągnąć o 750kg cięższą przyczepę niż na samym B, czyli w Twoim przypadku B96 - 1787kg DMC, a 1037kg z B. Wydaje się że masz na tyle ciężki samochód że problem kretyńskiego rozporządzenia z 2/3 nie będzie Cię dotyczył.

b) temat prysznica już omówiłem na priv

c) generalnie jak chcesz, ja mogę polecić fajną wypożyczalnię na Śląsku, prowadzona przez pasjonatów, dużo przyczep rocznik 2019

 

Dnia 4.01.2020 o 12:21, slawekw napisał:

3. Jazda na miejsce

- rozumiem że nikt nie może jechać w przyczepie ? (tak na wszelki wypadek pytam, bo padł taki głupi pomysł)

- jakie ograniczenia prędkości obowiązują na drogach krajowych/ekspresówkach ?

- czy muszę martwić się ViaTollem ?

- jakieś inne ograniczenia ?

 

Oczywiście nikt nie może jechać w przyczepie, ograniczenie to 80km/h lub wolniej.

Gdy zmieścisz się w 3.5t jedziesz bez viatolla, po przekroczeniu (a więc z B96) potrzebujesz viatoll.

Musisz nauczyć się zwracać uwagę na znak B-16, który zapewne przez całą wcześniejszą drogową karierę miałeś gdzieś.

 

Dnia 4.01.2020 o 12:21, slawekw napisał:

3. Pole kempingowe

- rozumiem że konieczne jest podłączenie prądu, ale czy wody i ścieków też ?

- czy koło przyczepy będę mógł rozbić namiot ?

- czy macie jakieś polecane miejscówki nad morzem ? (polecano mi https://www.alexa.gda.pl/ - znacie ?)

- na co zwrócić uwagę szukając docelowego miejsca postoju ?

 

a) podłączenie do prądu oczywiście jest konieczne (tu musisz pamiętać że większość wpinek na kempingach ma zabezpieczenie 10A, czasem jest 16A), oznacza to że albo się pilnujesz ze zużyciem, albo gotujesz wodę na gazie ;)

b) zależy od kempingu, taki z wydzieloną parcelą może nie mieć miejsca, ale generalnie tak

c) ja polecam kempingi w Chałupach, nie ma lepszych plaż nad polskim morzem, po prostu na półwyspie nie ma gdzie zaparkować żeby zrobić na plaży tłok typu "Łeba", mój kamper jeździ do Chałup co roku, niestety już beze mnie.

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2020 o 18:55, slawekw napisał:

Faktycznie macie rację, samo PJ "B" nie wystarcza więc załóżmy że zrobię B96 - co podniesie DMC zestawu do 4250 kg.

 

Wystarcza, ale do małej przyczepy. Z B96 wpadasz w viatoll.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ⠀ napisał:

 

Wystarcza, ale do małej przyczepy. Z B96 wpadasz w viatoll.


Ale to nie są jakieś ogromne pieniądze jak ktoś używa przyczepy kilka razy w roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Olas1 napisał:


Ale to nie są jakieś ogromne pieniądze jak ktoś używa przyczepy kilka razy w roku. 

 

Nie chodzi o pieniądze, to po prostu upierdliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, chris_666 napisał:

 


Ciągając ogona wymyślem prosty patent. Vistolla przyczepiłem w przyczepie.
Jedziesz z ogonem to działa. Bez ogona to nie działa.
Doładowanie 200-300-500 na koniec sezonu odbierane w kasie co zostało.

 

 

ITD się nie czepia?

Jaki to problem zamontować w samochodzie, i przełączyć na <3.5t?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, technix napisał:

Obciążenie ponad max?

 

Przecież w pierwszym poście podałem dane z dowodu auta, które wynikają z homologacji:

Dnia 4.01.2020 o 12:21, slawekw napisał:

- auto ma maks. masę całkowitą (F.1) 2463 kg,  dop. masę całkowitą zespołu pojazdów (F.3) 4463 kg, masa własna pojazdu (G) 1829 kg

- auto może ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie (O.1) 2000 kg, bez hamulca (O.2) 750 kg

 

Z pewnością nie przekroczę masy zespołu 4463 kg ! 

Nawet jak zapakuję auto na max (2463 kg, co daje 634 kg na pasażerów i bagaż) to zgodnie ze współczynnikiem 1.33 teoretycznie przyczepa mogłaby ważyć 1852 kg. A praktycznie (limit B96) max 1787 kg. Więc jest zapas.

Auto ma fabryczny hak i fabrycznie wzmocnioną konstrukcję pod ciąganie przyczepy (np. dodatkową chłodnicę oleju). Taka miła cecha VAGa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.