Skocz do zawartości

1.4TSI + DSG


Jettison

Rekomendowane odpowiedzi

w Sharanie, szwagier kupuje/chce kupić taki zestaw. Czy macie może doświadczenia z takim układem napędowym? O ile 1.4 TSI ma raczej dobre opinie to o DSG nie wiem co mu powiedzieć, może coś doradzicie?  Auto ma być nowe, przebiegi raczej niewielkie. Chyba byli tu jacyś użytkownicy takich silników i skrzyń...

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O silnik się nie bój - 1.4 TSI z problemami skończyły się już parę lat temu. W ogóle to 1.4 TSI jeszcze gdzieś pakują -jesteś pewien, że tam nie siedzi przypadkiem 1.5 TSI?

 

Skrzynia - podjrzewam, że tam siedzi DSG DQ200, czyli to samo co ja mam. Jeździ tego po drogach miliony i stąd dużoopisów w internecie. Jak wszystko chodzi dobrze, to ludzie nie będą się chwalić, będą za to pisać kiedy coś się posypie. 

Generalnie skrzynia nie lubi ostrej jazdy, chipowania, ciągania przyczep  - szybciej polecą sprzęgła. Nie lubi tez taksówkarskiej jazdy w trybach ECO, bo wtedy silnik chodzi na bardzo niskich obrotach i dostaje po karku dwumas. Przy normalnej jeździe zestaw sprzęgieł ma starczać podobno na około 150 kkm. Koszt zestawu sprzęgieł to ok 1500 zł, koła dwumasowego ok 1500 zł. Wymiana ok 1000 zł.

 

Ja mam DSG DQ200 i przez 3 lata nalatane ok 65 kkm. Przy 45 kkm zdarzyła się jedna usterka. Wyświetlił się błąd skrzyni- zgłosiłem to po paru dniach w ASO przy przeglądzie i stwierdzono, że błąd pochodził od zaworu mechatroniki odpowiedzialnego za bieg wsteczny. W ramach gwarancji wymienili mechatronikę w całości i auto śmiga dalej bez problemów. Zdaniem ASO  miałem pecha, bo w moim roczniku problemy z mechatroniką im się jeszcze nie zdarzyły. Jakiś niesmak mi po tym pozostał, ale generalnie ze skrzyni jestem zadowolony i nadal mam nadzieję, że do 6 lat/150 kkm dojeździ bez problemów. 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno 1.4 tsi w nowym? Trochę duża buda do tego silnika. 
Tak, tam ciągle jest 1.4

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-sharan-150-km-benzyna-dsg-biksenon-navi-keyless-7-osob-od-reki-ID6BJGq2.html

Wysłane z mojego moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, SorenLorenson napisał:

To raczej dosyc niezawodna kombinacja, aczkolwiek do takiej kobyly to bym raczej szedl w kierunku 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Manx napisał:

O silnik się nie bój - 1.4 TSI z problemami skończyły się już parę lat temu. W ogóle to 1.4 TSI jeszcze gdzieś pakują -jesteś pewien, że tam nie siedzi przypadkiem 1.5 TSI?

 

Skrzynia - podjrzewam, że tam siedzi DSG DQ200, czyli to samo co ja mam. Jeździ tego po drogach miliony i stąd dużoopisów w internecie. Jak wszystko chodzi dobrze, to ludzie nie będą się chwalić, będą za to pisać kiedy coś się posypie. 

Generalnie skrzynia nie lubi ostrej jazdy, chipowania, ciągania przyczep  - szybciej polecą sprzęgła. Nie lubi tez taksówkarskiej jazdy w trybach ECO, bo wtedy silnik chodzi na bardzo niskich obrotach i dostaje po karku dwumas. Przy normalnej jeździe zestaw sprzęgieł ma starczać podobno na około 150 kkm. Koszt zestawu sprzęgieł to ok 1500 zł, koła dwumasowego ok 1500 zł. Wymiana ok 1000 zł.

 

Ja mam DSG DQ200 i przez 3 lata nalatane ok 65 kkm. Przy 45 kkm zdarzyła się jedna usterka. Wyświetlił się błąd skrzyni- zgłosiłem to po paru dniach w ASO przy przeglądzie i stwierdzono, że błąd pochodził od zaworu mechatroniki odpowiedzialnego za bieg wsteczny. W ramach gwarancji wymienili mechatronikę w całości i auto śmiga dalej bez problemów. Zdaniem ASO  miałem pecha, bo w moim roczniku problemy z mechatroniką im się jeszcze nie zdarzyły. Jakiś niesmak mi po tym pozostał, ale generalnie ze skrzyni jestem zadowolony i nadal mam nadzieję, że do 6 lat/150 kkm dojeździ bez problemów. 

 

W CC 1.4 TSI 160km DSG  z 2014r mam blisko 230 tys km i skrzynia ciągnie dalej bez jakiejkolwiek awarii, auto po sofcie na 195KM od przebiegu 100 tys km. 
 

Jedynie co to dodam, iż nie katuje tego samochodu w żaden sposób. Podniesienie mocy miało na celu uelastycznienie dolnego zakresu  obrotów i tak tez się stało. 

Edytowane przez johny
  • Lubię to 2
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Manx napisał:

O silnik się nie bój - 1.4 TSI z problemami skończyły się już parę lat temu. W ogóle to 1.4 TSI jeszcze gdzieś pakują -jesteś pewien, że tam nie siedzi przypadkiem 1.5 TSI?

 

 

 

Znam nieodosobnione przypadki 1.4TSI 125KM (2014), które tak po 100-120kkm nagle zwiększyły apetyt na olej (od nowości brały ~1l/15kkm). Finalnie skończyło się remontem silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mazi napisał:

Znam nieodosobnione przypadki 1.4TSI 125KM (2014), które tak po 100-120kkm nagle zwiększyły apetyt na olej (od nowości brały ~1l/15kkm). Finalnie skończyło się remontem silnika.

 

U mnie przy 98 tys padła pompa wody a przy 115 kompresor doładowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mazi napisał:

Znam nieodosobnione przypadki 1.4TSI 125KM (2014), które tak po 100-120kkm nagle zwiększyły apetyt na olej (od nowości brały ~1l/15kkm). Finalnie skończyło się remontem silnika.

 

Tych 1.4 bylo kilka odmian. Ta ostatnia EA211 jest raczej bezproblemowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, johny napisał:

Ogólnie bardzo oszczędny silnik bardzo często spalanie miałem spalanie na poziomie 5,5litra. 

To juz zalezy od wielu czynnikow m.in jakie auto, gdzie jezdzi. U mnie srednia z calego okresu to 7.5, ale jazda po Krk w godzinach szczytu do najoszczedniejszych nie nalezy. 5 z hakiem mialem jadac bardzo spokojnie lokalnymi drogami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Bartłomiej napisał:

To ja się dorzucę z pytankiem: czy taki zestaw - 1.4TSI + DSG w 2-3 letnim Touranie to również ta poprawiona wersja?

 

Na 99% jest ok.

 

To jest silnik ok (1395 ccm):

 1.4-TSI-EA211.jpg

 

To nie jest ok (1390 ccm)

1.4-TSI-EA111.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, grogi napisał:

To nie jest ok (1390 ccm)

1.4-TSI-EA111.jpg

 

Akurat ten po małym zdoktoryzowaniu się można wziąć- ma tylko turbinę, to wersja 122/125 KM.

Od ktoregośtam roku ma poprawiiny rozrząd i większych problemów nie sprawia.

Ale jak ktoś woli dmuchać na zimne to faktycznie lepiej szukać EA211 :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czachabrava

EA888 gen.2

CCZA (VW) 200KM/280Nm - brak problemu olejowego. Zmiana tłoków, pierścieni i korb od 05.2013 (przejście na nowe korby z 23mm sworzniem), które zostają również zmienione od 01.12.2015.



Wysłane z mojego moto

Edytowane przez SorenLorenson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, SorenLorenson napisał:

@czachabrava

EA888 gen.2

CCZA (VW) 200KM/280Nm - brak problemu olejowego. Zmiana tłoków, pierścieni i korb od 05.2013 (przejście na nowe korby z 23mm sworzniem), które zostają również zmienione od 01.12.2015.



Wysłane z mojego moto

10 litrów co 100 km nie jego 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, skoro kręcimy się wokół zestawy volkswagenowskich produktów spod sztandaru TSI oraz DSG........ mam pytanko o Skodę Octavię - od którego roku można patrzeć na Oct z silnikiem 1.4TSI i z jaką skrzynią? Czy warto wejść w wariant RS TDI/TSI ??? Jest drożej, ale na papierze obiecują fajne osiągi. Mowa wciąż o autach 2-3-4 letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Bartłomiej napisał:

No dobra, skoro kręcimy się wokół zestawy volkswagenowskich produktów spod sztandaru TSI oraz DSG........ mam pytanko o Skodę Octavię - od którego roku można patrzeć na Oct z silnikiem 1.4TSI i z jaką skrzynią? Czy warto wejść w wariant RS TDI/TSI ??? Jest drożej, ale na papierze obiecują fajne osiągi. Mowa wciąż o autach 2-3-4 letnich.

Ogólnie Octavia III od 2013/2014 to udany model i silniki. Także co komu pasuje. 

2.0 TDI w RSie tylko jakieś problemy generowały z tego co kojarzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Bartłomiej napisał:

No dobra, skoro kręcimy się wokół zestawy volkswagenowskich produktów spod sztandaru TSI oraz DSG........ mam pytanko o Skodę Octavię - od którego roku można patrzeć na Oct z silnikiem 1.4TSI i z jaką skrzynią? Czy warto wejść w wariant RS TDI/TSI ??? Jest drożej, ale na papierze obiecują fajne osiągi. Mowa wciąż o autach 2-3-4 letnich.

Z tego co robiłem z grubsza rozeznanie to po 2012.

Edytowane przez Oscar_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bartłomiej napisał:

No dobra, skoro kręcimy się wokół zestawy volkswagenowskich produktów spod sztandaru TSI oraz DSG........ mam pytanko o Skodę Octavię - od którego roku można patrzeć na Oct z silnikiem 1.4TSI i z jaką skrzynią? Czy warto wejść w wariant RS TDI/TSI ??? Jest drożej, ale na papierze obiecują fajne osiągi. Mowa wciąż o autach 2-3-4 letnich.

 

Jaka bys nie kupil octavie 3 z 1.4 tsi bedzie dobrze. Fajnie to juz jedzie z tym silnikiem i srednie spalanie 7-7.5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bartłomiej napisał:

No dobra, skoro kręcimy się wokół zestawy volkswagenowskich produktów spod sztandaru TSI oraz DSG........ mam pytanko o Skodę Octavię - od którego roku można patrzeć na Oct z silnikiem 1.4TSI i z jaką skrzynią? Czy warto wejść w wariant RS TDI/TSI ??? Jest drożej, ale na papierze obiecują fajne osiągi. Mowa wciąż o autach 2-3-4 letnich.

RS TSI fajna baza pod moda i 300+. Zasadnicze pytanie czego oczekujesz ?

Mocy czy oszczędności?  RS ma wielowachacz 1.4 to belka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju co 15 tys km z pewnością przyczyni się do dłuższego życia tego silnika. 
Jeśli chcesz ryzykować to okej. Ja powiem że wymiana oleju co 5kkm z pewnością przyczyni się do dłuższego życia tego silnika. :]

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, sdss napisał:

RS TSI fajna baza pod moda i 300+. Zasadnicze pytanie czego oczekujesz ?

Mocy czy oszczędności?  RS ma wielowachacz 1.4 to belka

Będę szukał tatusiowozu. Chcę zamienić obecne Citro C8 na coś nieco mniejszego, nadającego się do codziennego wożenia 5 osób.

Osiągi by się przydały, aby mieć jakąś frajdę z jazdy. Tuning 300+ jest zupełnie nie dla mnie, w ogóle mi na czymś takim nie zależy.

Patrzyłem na Octavie III RS TDI o mocy 184KM. A benzynowce - wystarczy mi tak ze 150 kucy i jakiś "RS look", o ile w ogóle takie wychodziły.

 

Na razie jestem mocno na etapie koncepcji, nie szukam ani konkretnego egzemplarza, bo jeszcze nie wiem, jaki model mnie intere.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.