Jump to content
Fili_P

Zabezpieczenie chromow-czym

Recommended Posts

 

W P2008 jakiś mądry inaczej wpadł na to żeby progi od zewnątrz miały nakładki chromowe....chyba nie muszę mówić co sól z tym robi i w jakim tempie....

1.Czym to oczyscic dokładnie żeby za mocno nie porysiwac( takie jakby rdzawe/wzery solne-kropki próbują się robić).?

2. I czym zabezpieczyć (mam tylko wosk mequirsa chyba)?

Z góry dzieki

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Fili_P napisał:

 

W P2008 jakiś mądry inaczej wpadł na to żeby progi od zewnątrz miały nakładki chromowe....chyba nie muszę mówić co sól z tym robi i w jakim tempie....

1.Czym to oczyscic dokładnie żeby za mocno nie porysiwac( takie jakby rdzawe/wzery solne-kropki próbują się robić).?

2. I czym zabezpieczyć (mam tylko wosk mequirsa chyba)?

Z góry dzieki

 

 

 

 

MIalem cos takiego w Citroenie C4 i nic z tym nie robilem ;] Raz na jakis czas przejechalem  mokra szmatka i tyle.

Przeciez tego i tak nie widac ani na zewnatrz auta, ani ja nim jedziesz.

A jak juz musisz to pewnie wlasnie jakis wosk...

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Fili_P napisał:

 

W P2008 jakiś mądry inaczej wpadł na to żeby progi od zewnątrz miały nakładki chromowe....chyba nie muszę mówić co sól z tym robi i w jakim tempie....

1.Czym to oczyscic dokładnie żeby za mocno nie porysiwac( takie jakby rdzawe/wzery solne-kropki próbują się robić).?

2. I czym zabezpieczyć (mam tylko wosk mequirsa chyba)?

Z góry dzieki

 

 

 

Jest taki środek, kiedyś polecany mi na jednymi for detailingu.

Owatrol Polytrol.

Ja go stosuję na plastiki zewnętrzne i też na części chromowane.

W necie są opinie i filmiki, jak dla mnie, w przypadku części chromowanych środka należy nałożyć bardzo mało, aby łatwiej wszystko wypolerować.

Środek bardzo wydajny, a w sprzedaży jest bodajże w dość dużej puszce. Jak kupisz, cały AK wysmaruje nim swoje bolidy :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
W P2008 jakiś mądry inaczej wpadł na to żeby progi od zewnątrz miały nakładki chromowe....chyba nie muszę mówić co sól z tym robi i w jakim tempie....
1.Czym to oczyscic dokładnie żeby za mocno nie porysiwac( takie jakby rdzawe/wzery solne-kropki próbują się robić).?
2. I czym zabezpieczyć (mam tylko wosk mequirsa chyba)?
Z góry dzieki
 
 
 

O tym piszesz ? Bo jesli tak to nie wiem co moze sie im stac.

4df6451e25f6f51db2b34fbf7c3835ad.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieee. Takie na zewnątrz. Zaraz zrobię fotę

 

88491ae66b72aacd4113198b7e61f9c1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Fili_P napisał:

Nieee. Takie na zewnątrz. Zaraz zrobię fotę

 

88491ae66b72aacd4113198b7e61f9c1.jpg

aaa, no to warto zabezpieczyć. Bo Ty masz chyba Allure, a moja żona ma Style z paroma dodatkami.

 

PS. Byś widział minę żony jak na światłach otworzyłem drzwi i robiłem zdjęcie progu :hehe: 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Listwa w takim miejscu, ze co by nie nalozyc to zmyje. Wczesniej czy pozniej. Moze okleic folia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie czyszcze pasta Aluchrom. Raz na pol roku wystarczy zeby odzyskaly blask. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Fili_P napisał:

Nieee. Takie na zewnątrz. Zaraz zrobię fotę

 

Ale wynalazek, ja mialem takie listwy jak Bergerac wstawil...

Tutaj to chyba jedynie oklejenie cos da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maciej__ tak jak piszesz,..@Fili_P najlepiej sprobowalbym to ogarnąć folia okleina bezbarwna+opalarka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=134087]Maciej__[/mention] tak jak piszesz,..[mention=130990]Fili_P[/mention] najlepiej sprobowalbym to ogarnąć folia okleina bezbarwna+opalarka...

Folia ma to do siebie ,e po roku wymiana w zasadzie.... A w tym miejscu to raczej na pewno :-((( 

Mam jakiś krążek na dachu jak jeszcze CB woziłem.... Od roku dumam jak to zdjąć bez lakieru pod spodem a nie wygląda fajnie....chyba się nie skuszę na tę drogę.... Ale dzieki

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rdzawe kropki to pewnie lotna rdza dobrze widoczna na jasnym elemencie - spryskać deironizerem do kół i powinno zejść.

Z polerowaniem tej listwy Autosolem do chromu bym uważał, bo to pewnie jest plastik z natryśniętą cieniutką warstwą chromową, więc można ją łatwo uszkodzić. Z wyczuciem oczywiście można spróbować ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Rdzawe kropki to pewnie lotna rdza dobrze widoczna na jasnym elemencie - spryskać deironizerem do kół i powinno zejść.
ą, więc można ją łatwo uszkodzić. Z wyczuciem oczywiście można spróbować
 
 


Tx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 12.01.2020 o 00:17, Fili_P napisał:

Folia ma to do siebie ,e po roku wymiana w zasadzie.... A w tym miejscu to raczej na pewno :-((( 

Mam jakiś krążek na dachu jak jeszcze CB woziłem.... Od roku dumam jak to zdjąć bez lakieru pod spodem a nie wygląda fajnie....chyba się nie skuszę na tę drogę.... Ale dzieki

 

 

 

 

Raz do roku chyba można godzinkę poświęcić na wymianę.

A co do krążka. Spróbuj WD40 obsikać na krawędziach. Minimalnie paznokciem podważyć w jednym miejscu i tam szczególnie podlać. Chwila zabawy z tym będzie, no i fajnie jakby to zrobić przy nieco wyższej temperaturze niż obecnie mamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
W P2008 jakiś mądry inaczej wpadł na to żeby progi od zewnątrz miały nakładki chromowe....chyba nie muszę mówić co sól z tym robi i w jakim tempie....
1.Czym to oczyscic dokładnie żeby za mocno nie porysiwac( takie jakby rdzawe/wzery solne-kropki próbują się robić).?
2. I czym zabezpieczyć (mam tylko wosk mequirsa chyba)?
Z góry dzieki
 
 
 
Ten chrom to plastik? Rdzawy nalot to głównie smoła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, PAWELwaw84 napisał:

Raz na rok Aluchromem i bedzie dobrze.

Tylko, że te wszystkie pasty są cierne a jeżeli to plastik to dość szybko można go pozbawić napylonej warstwy.

Poza tym IMO znacznie lepszy jest Autosol do tego celu :ok:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, sherif napisał:

Tylko, że te wszystkie pasty są cierne a jeżeli to plastik to dość szybko można go pozbawić napylonej warstwy.

Poza tym IMO znacznie lepszy jest Autosol do tego celu :ok:.

Aluchrom nie jest pasta mocnoscierna-agresywna. Jak ktos uzyje raz na rok, to watpie by przez cale uzytkowanie auta narobila jakis szkod. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rdzawy nalot to rozpuszczona smoła z drogi lub tzw. "lotna rdza", która przyczepiła się do lakieru. Spryskać de-ironizeremm, porządnie spłukać i po problemie.

Co do zabezpieczania tego "chromu" na drzwiach - z chromem to zapewne nie ma nic wspólnego, bo na ogół w takich przypadkach jest to "metalizowany" plastik, czyli polakierowany farbą udającą metal. Dość delikatna rzecz z cienką warstwą lakieru i nie traktowałbym tego niczym ściernym - może co najwyżej pastą finiszową żeby usunąć ew. swirle, a potem nałożyć na to wosk lub folię (folia uchroni to też przed odpryskami, a to nieuchronne). Dobra folia, dobrze nałożona, to parę lat spokoju. Czasami po jakiś 8-10 latach te pseudochromy mają tendencję do obłażenia z farby, jeśli miały odpryski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy czy plastik czy metal a jeśli metal to jaki. 

 

Prawdziwy chrom na stalowych zderzakach (taki jak np. w 125p) to faktycznie zimy/soli nie lubi i najlepiej jakimś olejem to pociągnąć a na wiosnę porządnie zmyć.

Wszystkie woski i pasty na niewiele się zdają, chyba, że będzie czyszczone i woskowane po każdym ''solnym'' wyjeździe... Jak się zaniedbało to piękne wżery się robiły a w skrajnych przypadkach dziury na wylot, oczywiście nie po jednej zimie ale:)

 

 

 

Edited by volf6

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, czachabrava napisał:

Aluchrom nie jest pasta mocnoscierna-agresywna. Jak ktos uzyje raz na rok, to watpie by przez cale uzytkowanie auta narobila jakis szkod. 

Raz na rok przez trzy lata to tak, tylko co to da ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepiej glinką usuwa sie ten rdzawy syf

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Rado_ napisał:

najlepiej glinką usuwa sie ten rdzawy syf

Też można, ale jak się pryśnie de-ironizerem, to potem mniej jej zostaje, a często nawet wszystko zejdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Też można, ale jak się pryśnie de-ironizerem, to potem mniej jej zostaje, a często nawet wszystko zejdzie.
Ćwiczyłem na lakierze i zawsze musiałem poprawiać glinką, ale może kwestia ilości zabrudzeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Rado_ napisał:
16 godzin temu, Manx napisał:
Też można, ale jak się pryśnie de-ironizerem, to potem mniej jej zostaje, a często nawet wszystko zejdzie.

Ćwiczyłem na lakierze i zawsze musiałem poprawiać glinką, ale może kwestia ilości zabrudzeń.

ilośći zabrudzeń, stanu lakieru (jego gładkości, czy jest czymś zabezpieczony), jak silny jest środek którego używasz.

Mi po polerowaniu i na zawoskowanym lakierze, nie jest to regułą, ale zdarzało się że po IronX schodziło wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.