Skocz do zawartości

Czy silnik 2.0 benzyna (nissan) to dobry pomysł?


tomata

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ten silnik właśnie w L3, czy taki słaby konstrukcyjnie to nie wiem, poza regulacją zaworów za pomocą szklanek to nic mu nie dolega.

 

Były dwie rewizje, 704 i 726. Ten pierwszy ma kiepskie gniazda zaworowe, drugi jest przystosowany do zasilania E85 i te gniazda ma poprawione. Ja mam 726.

 

Świece pod kolektorem ssącym, koło dwumasowe dość drogie jak na wolnossącą benzynę. Łączony ze skrzynią TL4 - taka sobie ta skrzynia, mnóstwo tego nawkładali w różnych modelach Renault - to akurat plus, bo łatwo dostępna. Nie jest precyzyjna, potrafią w niej huczeć łożyska, bardzo krótkie przełożenia - ja o tym nie wiedziałem, musiałem się sam przekonać.

 

Poza tym bez większych udziwnień. Na forum Renault Laguny jest nagonka na ten silnik, poczytaj sobie na forum Nissana o MR20DE (to to samo), a zobaczysz że ludzie mają inne zdanie na ten temat.

 

Zależy co Cię interesuje, najlepiej oczywiście kupić GT z manualem, ale rocznikowo nie bedzie to najmłodsze auto. Kupisz 2.0T 170KM to będzie z automatem, który też jakiś rewelacyjny nie jest, tzn. jest trwały (potrafią jednak paść elektrozawory), ale jest wolny (reprog trochę poprawia sytuację). Do tego rozrząd na pasku, drogawe koło pasowe.

 

Ja chciałem mieć L3 jak najmłodszą, więc tu zostaje tylko M4R albo diesel. Z plusów to masz rozrząd na łańcuchu, całkiem dobre osiągi. Nie jest to cięzkie auto, więc te 140KM w zupełności wystarczy.

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, analyzer64 napisał:

Ja chciałem mieć L3 jak najmłodszą, więc tu zostaje tylko M4R albo diesel. Z plusów to masz rozrząd na łańcuchu, całkiem dobre osiągi. Nie jest to cięzkie auto, więc te 140KM w zupełności wystarczy.

 

A to nie jest tak, ze zdecydowana wiekszosc problemow wynika z mozntazu LPG?

W Nissanach te silniki robia bez problemu po 300kkm+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał:

 

A to nie jest tak, ze zdecydowana wiekszosc problemow wynika z mozntazu LPG?

W Nissanach te silniki robia bez problemu po 300kkm+

 

Dokładnie tak, można zamontować LPG ale tu trzeba to zrobić to starannie i pilnować zaworów. Do regulacji luzów trzeba rozpiąć rozrzad, wyjąć wałki, to dość spory koszt, ale myślę że w 1200 można się zmieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.