Skocz do zawartości

Citroen C6


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie jedyne w miarę nowoczesne auto które mi się podoba z ostatniego dwudziestolecia w motoryzacji. Nie jest piękny, szczególnie w środku natomiast szanuje Citroena za konsekwencje Ds - Cx - Xm no i C6. Nie trzeba być znawcą żeby ją dostrzec. Xm już miałem, z Cx i Ds też troszkę do czynienia i teraz tak sobie pomyślałem może warto się zainteresowac C6? Posiadał ktoś z AK? Słyszałem że silniki i skrzynie automatyczne bardzo czułe na jakość oleju oraz całe auto na jakość obsługi. Zawieszenie ponoć za to bardzo dopracowane i bezobslugowe. Jakieś hinty przedzakupowe? ;] Wiem że 2.7HDI raczej należy omijać jeśli nie ma dobrze udokumentowanej historii częstej zmiany oleju bo panewy stają, tyle słyszałem ;)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nudzi Ci się. Jak znajdziesz od pierwszego właściciela i porządnie serwisowane to kup. Jakiś czas się nacieszysz.

Pamiętaj jednak że to francuskie patenty master level. I bez serwisówki i porządnych narzędzi nie dotykaj.

Auto rzadkie, jest mało zamienników a za oryginalne części Francuzi sobie liczą jak za premium. Rozbitków mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, koNik napisał:

W zasadzie jedyne w miarę nowoczesne auto które mi się podoba z ostatniego dwudziestolecia w motoryzacji. Nie jest piękny, szczególnie w środku natomiast szanuje Citroena za konsekwencje Ds - Cx - Xm no i C6. Nie trzeba być znawcą żeby ją dostrzec. Xm już miałem, z Cx i Ds też troszkę do czynienia i teraz tak sobie pomyślałem może warto się zainteresowac C6? Posiadał ktoś z AK? Słyszałem że silniki i skrzynie automatyczne bardzo czułe na jakość oleju oraz całe auto na jakość obsługi. Zawieszenie ponoć za to bardzo dopracowane i bezobslugowe. Jakieś hinty przedzakupowe? ;] Wiem że 2.7HDI raczej należy omijać jeśli nie ma dobrze udokumentowanej historii częstej zmiany oleju bo panewy stają, tyle słyszałem ;)

 

 

Najciekawsza opcja to chyba 3.0 V6 noPB ale tego powstalo o ile dobrze kojarze mniej niz 1000 szt ;]

Szukaj auta, ktore nie zostalo zmeczone przez poprzedniego wlasciciela i pewnie od razu wyposaz sie w Lexie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koNik napisał:

W zasadzie jedyne w miarę nowoczesne auto które mi się podoba z ostatniego dwudziestolecia w motoryzacji. Nie jest piękny, szczególnie w środku natomiast szanuje Citroena za konsekwencje Ds - Cx - Xm no i C6. Nie trzeba być znawcą żeby ją dostrzec. Xm już miałem, z Cx i Ds też troszkę do czynienia i teraz tak sobie pomyślałem może warto się zainteresowac C6? Posiadał ktoś z AK? Słyszałem że silniki i skrzynie automatyczne bardzo czułe na jakość oleju oraz całe auto na jakość obsługi. Zawieszenie ponoć za to bardzo dopracowane i bezobslugowe. Jakieś hinty przedzakupowe? ;] Wiem że 2.7HDI raczej należy omijać jeśli nie ma dobrze udokumentowanej historii częstej zmiany oleju bo panewy stają, tyle słyszałem ;)

 

Pisz do kolegi karolkk84 on ma C6, to sie dowiesz wiecej. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Najciekawsza opcja to chyba 3.0 V6 noPB ale tego powstalo o ile dobrze kojarze mniej niz 1000 szt ;]
Szukaj auta, ktore nie zostalo zmeczone przez poprzedniego wlasciciela i pewnie od razu wyposaz sie w Lexie :ok:
Najlepsza opcja to 2.2hdi w manualu ale takiej ze świecą szukać

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co jest fajne i daje frajde wymaga większych nakładów. Nie wyobrazam sobie kupowania pięknej flagowej Limuzyny po to zeby wachlować biegami i sprzęgłem w dodatku z niedoborem mocy tłumacząc to kosztami utrzymania. Nie po to sie takie auto kupuje.

Edytowane przez lisik
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.01.2020 o 23:16, Muzyk napisał:

Życzę powodzenia w utrzymaniu emoji23.pngemoji106.png

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Przecież @koNik nie będzie tym robił 100kkm rocznie, tylko kilka, może kilkanaście. Chyba nie powinno być takiego kosmosu w różnicy kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież [mention=130764]koNik[/mention] nie będzie tym robił 100kkm rocznie, tylko kilka, może kilkanaście. Chyba nie powinno być takiego kosmosu w różnicy kosztów.
Kosmos to mało powiedziane

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, swienty napisał:

 

Jako nowe - tak, masz rację. Przy kupnie wiekowej używki wypada mieć trochę rozsądku. ;] 

No nie do końca bo to nie audi a8 czy touareg v10 kupowane zeby był szacun tylko auto takie które być może będzie docenione przez ludzi z sentymentem do takich aut tym bardziej ze tam było hydro lepsze niż w c5 i hydro się skończyło i sedany się skończyły. Wiec takie auta w mojej ocenie kupuje się w max wypasie tak jak porsche się kupuje limitowane albo jakieś gt czy rs a nie 924 4cyl zeby się nie psuło. Stare Audi A8 na taxi to inny wybór niż stara cytryna do trzymania pod kocem. Wiadomo ze to auto nie podrożeje ale nie kosztuje tyle co np jakiekolwiek BMW m3

Edytowane przez lisik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muzyk napisał:

Kosmos to mało powiedziane emoji106.png

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

To przybliż. Kiedys się interesowałem tym autem i 2,7 padaka ale mnóstwo firm się specjalizuje w robieniu tych silników „od nowa” bo jagi i LR się z tymi silnikami strasznie sypia ale 3,0 co tam się może dziać? To jest jakaś ewolucja 2,7 no ale co, ze turbiny padną?a w jakim dieslu nie padają? A to 2,2 przypadkiem nie ma dwoch turbin?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przybliż. Kiedys się interesowałem tym autem i 2,7 padaka ale mnóstwo firm się specjalizuje w robieniu tych silników „od nowa” bo jagi i LR się z tymi silnikami strasznie sypia ale 3,0 co tam się może dziać? To jest jakaś ewolucja 2,7 no ale co, ze turbiny padną?a w jakim dieslu nie padają? A to 2,2 przypadkiem nie ma dwoch turbin?
3.0 ma te same problemy co 2.7 dużo się jednak nie zmieniło w tych motorach oprócz pojemności, skrzynia tam działa w limicie swoich możliwości. Zawieszenie w 2.7 i 3.0 HDi jest zupełnie inne w stosunku do podstawowych wersji, kolumna kosztuje krocie do tej wersji.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, lisik napisał:

No nie do końca bo to nie audi a8 czy touareg v10 kupowane zeby był szacun tylko auto takie które być może będzie docenione przez ludzi z sentymentem do takich aut tym bardziej ze tam było hydro lepsze niż w c5 i hydro się skończyło i sedany się skończyły. Wiec takie auta w mojej ocenie kupuje się w max wypasie tak jak porsche się kupuje limitowane albo jakieś gt czy rs a nie 924 4cyl zeby się nie psuło. Stare Audi A8 na taxi to inny wybór niż stara cytryna do trzymania pod kocem. Wiadomo ze to auto nie podrożeje ale nie kosztuje tyle co np jakiekolwiek BMW m3

Dokladnie mysle podobnie.

C6 mnie sie podoba, jako fanaberia majac np miejsce by   to trzymac i luzne 30-40k  poszukalbym w DE czy innej szwajcarii.

Na drodze to widzialem w sobote jednego, raz na kwartal. Jak sie patrzy to jakby plynal.

A ze koszty utrzymania takie a nie inne, coz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest u mnie taki na osiedlu. Kieruje kobieta. Nietuzinkowa i piękna maszyna.

Lubię włoską motoryzację za jej styl.

Intryguje mnie francuska za ciekawe rozwiązania.

Cenię niemieckie BMW i mercedes za klasyczne, inżynierskie podejście do napędów by jeździły dobrze (rozkład mas, napęd na tył, dobre zawieszenie).

Ze współczesnych aut to u Konika, tak jak w Muzeum Sztuki Współczesnej, widziałbym jeszcze np. Multiplę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak z dostępnością części, zwłaszcza do tych rzadszych wersji? Porównywanie z A8 czy BMW to chyba jest trochę nie na miejscu, jeśli uwzględnimy wielkość produkcji. Skoro wszystkich C6 wyprodukowano niewiele ponad 20 tys sztuk to może być problem nawet z używanymi częściami a nie wszystko da się dorobić czy dopasować:)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.01.2020 o 09:32, Harp napisał:

Jest u mnie taki na osiedlu. Kieruje kobieta. Nietuzinkowa i piękna maszyna.

Lubię włoską motoryzację za jej styl.

Intryguje mnie francuska za ciekawe rozwiązania.

Cenię niemieckie BMW i mercedes za klasyczne, inżynierskie podejście do napędów by jeździły dobrze (rozkład mas, napęd na tył, dobre zawieszenie).

Ze współczesnych aut to u Konika, tak jak w Muzeum Sztuki Współczesnej, widziałbym jeszcze np. Multiplę :)

Multipla jakby po lifcie, jakos ja podrobic optycznie to inna w swej oryginalnosci, bo do brzydoty to jeszcze troche zostalo.

Niewatpliwie  taki maly autobusik:)

Niestety rdza dziesiatkuje powoli  dostepnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.