Skocz do zawartości

Olej silnikowy ....jakiej marki ?


stalan

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że zbliża się termin przeglądu olejowego w ASO (samochód  jeszcze na  gwarancji) ,mam zamiar tym razem sam kupić olej . Cena 4,6 l oleju Elf 5W40 w ASO to....240 zł . Jako że pojemnik 5 l ,tego samego Elfa ,w wolnej sprzedaży można kupić za ok. 140 zł ,to "trochę" się cenią. Ale  do meritum....jak byście mieli do wyboru olej spełniający normę producenta (RN 700/710) ,5W 40 ,takich firm jak np. Elf , Valvoline  ,Liqui Moly  , Motul  ,Castrol ,Mobil … to jaki olej znawcy tematu by wybrali ? (cena ?....do ok. 270 zł za 5l).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy podejściu budżetowym ok 100zł/5l kupiłbym Valvoline Synpower lub Fuch Titan Supersyn

drożej, to Millers Trident, Ravenol VST lub Penrite HPR 5

 

ja unikam najbardziej popularnych olejów z uwagi na możliwość trafienia podróbek

 

ta norma jest dość archaiczna i większość tego co mamy na rynku ją spełnia, więc nie ma co się napinać z markami oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, PiotrekDCI napisał:

Jaki jest przebieg samochodu?

Eksploatacja miejska? Trasa?

Jaki jest interwał wymiany?

Jaki to dokładnie silnik?

 

49 kkm

miasto 70 % 

8 - 10 kkm ( Renault przewiduje...30 kkm) 

1,2 Tce H5F 

Edytowane przez stalan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, stalan napisał:

 

49 kkm

miasto 70 % 

8 - 10 kkm ( Renault przewiduje...30 kkm) 

1,2 Tce 

 

Jeśli olej jest często zmieniany i nie pałujesz go na zimno do odcinki to kup... najtańszy spełniający normy, tylko z dobrego źródła. Może być nawet Lotos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, ANDPOL napisał:

Jakby coś (odpukać) z silnikiem to nie będą mogli zrzucić winy na Twój olej

 

No tak trochę w tym racji jest :hmm:...tym bardziej że silniki   1,2 Tce miały tam jakieś "przygody" . Ale z drugiej strony jak za tę samą cenę , można wlać coś dużo lepszego ,no sam nie wiem :nie_wiem:.

Edytowane przez stalan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, stalan napisał:

 

No tak trochę w tym racji jest :hmm:...tym bardziej że silniki  ,2 Tce miały tam jakieś "przygody" . Ale z drugiej strony jak za tę samą cenę , można wlać coś dużo lepszego ,no sam nie wiem :nie_wiem:.

Mam ten silnik w Nissanie. Lałem Liqui, potem Ravenol i teraz Shell. Z uwagi, że zaczął nieco popijać olej nie zasługuje na nic innego niż Shell ;]

Edytowane przez bartekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam gdzie mogę to leję 0W40. Teraz do Laguny zaleję Shella Ultra (Pure Plus) 0W40, normę RN700/710 spełnia. Obecnie zalany jest Elf 5W30, silnik zostanie zalany płukanką i wleci ten Shell :ok: Jak będzie dobrze, tzn. nie będzie zużycia oleju to na przyszłą wymianę wleję Ravenola SSL, którego wcześniej stosowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też od ostatnich 5 lat do kilku samochodów staram się lać Shell'a i jestem bardzo zadowolony. Teraz Shell robi oleje na bardzo wysokim poziomie na bazach GTL - można pooglądać analizy olejów na ruskim forum i Shell często przewyższa te marki niby "premium" typu Liqui Moly, Motul itp., a ceny połowę niższe. Do tego na Allegro można kupić od dystrybutora na Polskę, więc nie ma obaw o podróbki. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, gandw napisał:

Ja też od ostatnich 5 lat do kilku samochodów staram się lać Shell'a i jestem bardzo zadowolony. Teraz Shell robi oleje na bardzo wysokim poziomie na bazach GTL - można pooglądać analizy olejów na ruskim forum i Shell często przewyższa te marki niby "premium" typu Liqui Moly, Motul itp., a ceny połowę niższe. Do tego na Allegro można kupić od dystrybutora na Polskę, więc nie ma obaw o podróbki. 

A z tym shellem to nie jest tak, że mają kilka rozlewni i jakość jest różna? Gdzieś coś takiego czytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, atlantic napisał:

A z tym shellem to nie jest tak, że mają kilka rozlewni i jakość jest różna? Gdzieś coś takiego czytałem

Shell produkuje swoją bazę GTL w Katarze, główna rozlewnia jest w Hamburgu i gdzieś we Włoszech. Producent raczej słynie z trzymania poziomu receptur. Co kilka lat odświeżają skład i recepturę, obecnie większość Shella spełnia API SN+, czyli można je stosować w silnikach narażonych na LSPI. Od 5 lat jest jedynym dostawcą oleju dla BMW,  od niedawna dla VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gandw napisał:

Ja też od ostatnich 5 lat do kilku samochodów staram się lać Shell'a i jestem bardzo zadowolony. Teraz Shell robi oleje na bardzo wysokim poziomie na bazach GTL - można pooglądać analizy olejów na ruskim forum i Shell często przewyższa te marki niby "premium" typu Liqui Moly, Motul itp., a ceny połowę niższe. Do tego na Allegro można kupić od dystrybutora na Polskę, więc nie ma obaw o podróbki. 

Jak poczytasz oilforum to niby rozlewnie shell na eu zachodnią mają mocno przeciętne parametry. Na Ru jest podobno inna rozlewnia i one mają lepsze parametry. Podobno..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, analyzer64 napisał:

Ja tam gdzie mogę to leję 0W40. Teraz do Laguny zaleję Shella Ultra (Pure Plus) 0W40, normę RN700/710 spełnia. Obecnie zalany jest Elf 5W30, silnik zostanie zalany płukanką i wleci ten Shell :ok: Jak będzie dobrze, tzn. nie będzie zużycia oleju to na przyszłą wymianę wleję Ravenola SSL, którego wcześniej stosowałem.

sote czy nadal dolewasz AR?

Dnia 19.01.2020 o 19:20, stalan napisał:

to jaki olej znawcy tematu by wybrali ? (cena ?....do ok. 270 zł za 5l).

meguin, shell, penrite cenowo się spokojnie zmieścisz, ale ja bym się i tak zastanowił nad 0W40, lepsza ochrona na zimno co ma istotne znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Ozarek napisał:

sote czy nadal dolewasz AR?

 

 

U mnie to będzie pierwsza wymiana, bo auto kupiłem w grudniu. Bardziej zastanawiam się nad AR2300 i potem AR2820/LM2662, co prawda olej wymieniany był co rok/12kkm a nie co 30kkm, ale myślę że dobrze to zrobi silnikowi :hmm: 

 

Mam pół butelki AR9100, zostało mi po Hondzie, ale na razie nie będę wlewał :ok: 

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, analyzer64 napisał:

U mnie to będzie pierwsza wymiana, bo auto kupiłem w grudniu. Bardziej zastanawiam się nad AR2300 i potem AR2820/LM2662, co prawda olej wymieniany był co rok/12kkm a nie co 30kkm, ale myślę że dobrze to zrobi silnikowi :hmm: 

dużo do wymiany tego elfa zostało? bo 2300 ma sens jak mu dasz przynajmniej 5kkm w obecnych warunkach.

Stosowanie szybkiej płukanki po 2300 wg mnie ma średni sens, narusza to co 2300 zaczął odkładać na gładziach.

6 minut temu, analyzer64 napisał:

Mam pół butelki AR9100, zostało mi po Hondzie, ale na razie nie będę wlewał :ok: 

dlaczego? Ja zostałem przy 9100 i nie widzę powodów do rezygnacji z niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ozarek napisał:

dużo do wymiany tego elfa zostało? bo 2300 ma sens jak mu dasz przynajmniej 5kkm w obecnych warunkach.

 

Do wymiany zostało jakieś 2-3kkm i można by to wylać.

 

8 minut temu, Ozarek napisał:

Stosowanie szybkiej płukanki po 2300 wg mnie ma średni sens, narusza to co 2300 zaczął odkładać na gładziach.

 

ale co on tam ma odkładać, tam tylko estry są :hmm:

 

8 minut temu, Ozarek napisał:

dlaczego? Ja zostałem przy 9100 i nie widzę powodów do rezygnacji z niego

 

Do Hondy wchodziło mi około 3,5L oleju, lałem po pół butelki 200ml. :ok:  A teraz nie leję, bo się chcę zapoznać z tym silnikiem ;] auto francuskie, silnik japoński (to MR20DE z Nissana).

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, analyzer64 napisał:

Do wymiany zostało jakieś 2-3kkm i można by to wylać.

to nie ma sensu lanie teraz, lepiej zrobić flush i potem do nowego zalać 2300 IMHO

2 minuty temu, analyzer64 napisał:

ale co on tam ma odkładać, tam tylko estry są :hmm:

z tego co rozmawiałem z wlyszkowem, kilka lat temu, to 2300 ma minimalny pakiet dodatków ochronnych też, takie wstępne przygotowanie powierzchni pod modyfikatory tarcia.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ozarek napisał:

z tego co rozmawiałem z wlyszkowem, kilka lat temu, to 2300 ma minimalny pakiet dodatków ochronnych też, takie wstępne przygotowanie powierzchni pod modyfikatory tarcia.

 

Ma tam ester, który redukuje tarcie :ok: 

 

Może faktycznie zrobię płukankę a na AR2300 przejeżdżę przynajmniej te 5-6kkm, w zależności co tam się będzie działo w trakcie :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AR2300 teraz dawać, to bez sensu. On potrzebuje wysokiej temperatury do działania, a w niskiej wiadomo jak się zachowuje. Lepiej przeczekać do marca i jak będzie wiadomo, że już mrozy nie przyjdą, wymienić olej z szybkim płukaniem. Największa degradacja oleju jest właśnie zimą, kiedy benzyna idzie w układ smarowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

AR2300 teraz dawać, to bez sensu. On potrzebuje wysokiej temperatury do działania, a w niskiej wiadomo jak się zachowuje. Lepiej przeczekać do marca i jak będzie wiadomo, że już mrozy nie przyjdą, wymienić olej z szybkim płukaniem. Największa degradacja oleju jest właśnie zimą, kiedy benzyna idzie w układ smarowania. 

 

Tak zrobię :ok: Dla spokoju połączę to z wymianą świec zapłonowych, a do tego trzeba zdemontować kolektor dolotowy - świece są pod nim, trochę głupie rozwiązanie.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.01.2020 o 19:20, stalan napisał:

Jako że zbliża się termin przeglądu olejowego w ASO (samochód  jeszcze na  gwarancji) ,mam zamiar tym razem sam kupić olej . Cena 4,6 l oleju Elf 5W40 w ASO to....240 zł . Jako że pojemnik 5 l ,tego samego Elfa ,w wolnej sprzedaży można kupić za ok. 140 zł ,to "trochę" się cenią. Ale  do meritum....jak byście mieli do wyboru olej spełniający normę producenta (RN 700/710) ,5W 40 ,takich firm jak np. Elf , Valvoline  ,Liqui Moly  , Motul  ,Castrol ,Mobil … to jaki olej znawcy tematu by wybrali ? (cena ?....do ok. 270 zł za 5l).

Lałbym nadal Elf lub Total.

Do francuzów te oleje chyba najlepiej podchodzą. Nie lałbym Castrola, bo każdy filmik o zasyfionym silniku HDI jest z Castrolem w roli głównej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.