mariox Napisano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2020 (edytowane) Cześć! Będę miał okazję nabyć auto jak w tytule. Rocznik 2014. Planuję zagazować. Ma ktoś? Jak Wasze doświadczenia w tym temacie? Jaki zbiornik wejdzie w koło zapasowe (z tego, co miałem w poprzedniej pracy służbowego, to była dojazdówka, więc pewnie niewiele?). Jakieś problemy z wlewem gazu pod klapką? Jedzie to w ogóle z gazem? Raz się przejechałem kiedyś Kią z tym silnikiem, raz Hultajem, oba bez gazu. Szału nie było, ale już dawno wyrosłem z piłowania do odcinki :). Czy trzeba na coś zwrócić uwagę, gazując? Chętnie poczytam Wasze opinie Edytowane 19 Stycznia 2020 przez mariox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2020 1.4 100KM to masz regulację luzu zaworowego za pomocą całych popychaczy bez hydrauliki. Przy lpg tego bym pilnował, czyli okresowa kontrola i ewentualna korekta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2020 On sie co do zasady do gazu nie nadaje. W DE montowali do 1.6 ale i tak sie z tego wycofali. Jak do gazu to szukalbym Astry J 140KM albo Chevroleta Cruze 1.8. W miare nowe i tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2020 (edytowane) Nada się do gazu przy poprawnym montażu i regulacji, jedyny minus to ta regulacja zaworów. Robiłem rozeznanie bo było mocno na kupnie I30 z tych roczników ale 1.6 120KM. Konstrukcja silnika bardzo podobna do 1.4 100KM. Miałem kontakt z jednym użytkownikiem I30 II z 1.6 120km gdzie przy 13kkm założył instalacje lpg a przy 120kkm robił głowicę. Warsztat mu powiedział że w tym silniku luzu się nie reguluje tylko jeździ się aż padnie, i tak też zrobił w dodatku "filterki" od lpg sam sobie wymieniał a serwis instalacji lpg omijał szerokim łukiem. Przecież za 100kkm to nie możliwe żeby ciśnienie robocze na reduktorze lpg mogło ulec zmianie, no i wydatek takich wtryskiwaczy lpg jest stały od wyjęcia z pudełka do mechanicznego zgonu Edytowane 20 Stycznia 2020 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2020 i30 z oznaczeniem silnika G4LC ma regulacje hydrauliczną luzów zaworowych i do LPG jak najbardziej się nadaje. Poprzednie jednostki miały regulację szklankami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2020 G4LC to raczej był montowany od 2017r w I30 PD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2020 6 godzin temu, steyr napisał: G4LC to raczej był montowany od 2017r w I30 PD. chyba w '15 już były montowane: https://www.proxyparts.pl/magazyn-czesci/czesc/kod-silnika/g4lc/czesc/silnik/id-czesci/7763530/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 20 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2020 O proszę, nawet o tym luzie zaworowym nie pomyślałem. Wszyscy dookoła mówią, że ten silnik do gazu się jak najbardziej nadaje. Sprawdzę, jaki silnik jest w tym egzemplarzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 25 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2020 No tak, silnik z regulacją ręczną. Opinie na temat gazowania różne, jedni odradzają, inni polecają. Kwestia tylko, jak mocno zużyte są szklanki w egzemplarzu, który bym mógł ewentualnie nabyć... No sam nie wiem, biję się z myślami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 21 godzin temu, mariox napisał: No tak, silnik z regulacją ręczną. Opinie na temat gazowania różne, jedni odradzają, inni polecają. Kwestia tylko, jak mocno zużyte są szklanki w egzemplarzu, który bym mógł ewentualnie nabyć... No sam nie wiem, biję się z myślami Miałem podobny dylemat, praktycznie byłem na kupnie I30 w Kombi z 1.6 120KM z końcówki produkcji 2015-2016r. Nawet w Czechach byłem oglądać 1 auto przy salonowym ASO z używkami. Ale jednak sprawa stanęła na bezobsługowym pod tym względem 1.4tjet w Tipo. Bo po prostu używek 1-2 letnich Tipo od pierwszego właściciela nie było, a w I30 był jakiś wybór i auto tańsze. Auto tylko pod zasilanie lpg szukałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.