Omen81 Napisano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2006 Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelCz Napisano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2006 > Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok > temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam > oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym > 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na > kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka w takich starych uniakach jak nasze śmialo mozesz lac lotosa, ja leje ELFa 15W40 po 14zl/litr i nie narzekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Omen81 Napisano 10 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2006 > w takich starych uniakach jak nasze śmialo mozesz lac lotosa, ja leje > ELFa 15W40 po 14zl/litr i nie narzekam hmm, dziekuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unomarco Napisano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2006 > Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok > temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam > oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym > 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na > kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka popieram Elf Sporti 15W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2006 > w takich starych uniakach jak nasze śmialo mozesz lac lotosa, ja leje swojemu Lotosa 10W40 i nie mam takiego starego aż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Omen81 Napisano 11 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2006 > popieram Elf Sporti 15W40 jaka cena???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelCz Napisano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2006 > jaka cena???? w Bełchatowie 14zl/litr wymiana gratis, ale to raczej daleko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iceman66 Napisano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2006 Moja rakieta jeździ na Lotos Semisyntetic 10W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kukis Napisano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2006 > Moja rakieta jeździ na Lotos Semisyntetic 10W40 moja tyz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2006 > moja tyz to jest już nas czech Mała ciekawostka: powąchałem przypadkiem olej Orlena do smarowania łańcucha od piły do drewna, ręcznej, i pachnie tak samo jak nasze semisynthetic. olej Texaco nowy oczywiście, pachnie inaczej niż nasze 10w40 i orlen, też nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2006 > to jest już nas czech Mała ciekawostka: powąchałem przypadkiem olej > Orlena do smarowania łańcucha od piły do drewna, ręcznej, i > pachnie tak samo jak nasze semisynthetic. olej Texaco nowy > oczywiście, pachnie inaczej niż nasze 10w40 i orlen, też nowe. teraz jest nas czterech, brakuje psa . Olej raczej dolewam nie dla zapachu a olej to olej, ten do łańcuchów ma inne zadanie i inne dodatki niż "nasz". A różnica w zapachach olejów biorą sie z zaawansowania rafinacji, to tak jak z olejami jadalnymi, są takie na zapach których nawet jeść już się nie chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2006 > Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok > temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam > oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym > 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na > kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka Ważne, że siwieży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luck48 Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > to jest już nas czech Mała ciekawostka: powąchałem przypadkiem olej > Orlena do smarowania łańcucha od piły do drewna, ręcznej, i > pachnie tak samo jak nasze semisynthetic. olej Texaco nowy > oczywiście, pachnie inaczej niż nasze 10w40 i orlen, też nowe. A ja jeżdze na Mobil S 10W 40 i odpala w zimę jak złotko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 ... jeździłem na Lotosie prawie 5 lat i nie mam żadnych zastrzeżeń - polecam - dobry kompromis między ceną a jakością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 ... potwierdzam - ekstra olejek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciol Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 Mój uniak jeździł na półsyntetiku Lotos 10W-40 ale ostatnio na 85000Km postanowiłem że musi mi jeszcze posłużyć i zalałem go troszke lebszym Fullsyntetik 5W-30. Stawiam na jakość. 15W-40 mineralny to lałem do malacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > postanowiłem że musi mi jeszcze posłużyć i zalałem go > troszke lebszym Fullsyntetik 5W-30. Stawiam na jakość. 15W-40 > mineralny to lałem do malacza podobno dobra jest zasada że lepiej przechodzić z syntetyka na półsyntetyk i z półsyn. na mineralny. Nigdy na odwrót bo się silnik rozszczelnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciol Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > podobno dobra jest zasada że lepiej przechodzić z syntetyka na > półsyntetyk i z półsyn. na mineralny. Nigdy na odwrót bo się > silnik rozszczelnia. też tak słyszałem ale powiedział że co innego jakbym wcześniej lał półsyntetyk 15W-40 a że lałem 10W-40 to % nie powinno mu zaszkodzić mam przelatane 85000 ale silniczek suchutki żadnych wycieków nawet spod klawiatóry zaworów jak wymieniłem uszczelke i poprawił znajomy pastą uszczelniajacą to ani kropeczki . Dzisiaj coś mi uniak zachorował dopiero odkąd go mam dostał jakiś zawirowań, poczytasz na głównym temacie na forum tam opisałem dzisiejszy swój pierwszy poważniejszy problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak1 Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok > temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam > oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym > 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na > kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka jak co to mi leży mineral Selenia 5L, w promocji z bajerami w korkach, jeszcze zalaminowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok > temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam > oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym > 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na > kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka możesz spokojnie lać Lotosa - dobry olej Ja do swojego leje tylko Shella odkąd uniak jste w rodzinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strawberry Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 Mi poradzili zalać Castrol GTX Magnatec 15W40 i na takim jeżdzeod roku ale z tego co widze to nikt się nie wypowiada z jeżdżących na tym oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > Mi poradzili zalać Castrol GTX Magnatec 15W40 i na takim jeżdzeod > roku ale z tego co widze to nikt się nie wypowiada z jeżdżących > na tym oleju. ja zmienilem tego castrola 15w40 na lotosa mineralnego bo taniej o 10zł wychodzi 1 litr na dolewki i jakos smaruje ten lotos! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciol Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > ja zmienilem tego castrola 15w40 na lotosa mineralnego bo taniej o > 10zł wychodzi 1 litr na dolewki i jakos smaruje ten lotos! Ja nie wiem po co wam dolewki jak wymieniłem olej to nic nie dolewałem wymieniam co 15 000 wlewam tak 3/4 wysokości na bagnecie a jak dochodzi do wymiany to zanim olej zostanie zmieniony to mam 0,5 wskazania na bagnecie. Jeżdziłem na 10w-40 obecnie mu wlałem 5W-30 silniczek ma przelatane 85 000km i jak narazie to praktycznie nic mi nie bierze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > Ja nie wiem po co wam dolewki > jak wymieniłem olej to nic nie dolewałem wymieniam co 15 000 wlewam > tak 3/4 wysokości na bagnecie a jak dochodzi do wymiany to zanim > olej zostanie zmieniony to mam 0,5 wskazania na bagnecie. > Jeżdziłem na 10w-40 obecnie mu wlałem 5W-30 silniczek ma > przelatane 85 000km i jak narazie to praktycznie nic mi nie > bierze. No jak ci malo bierze lub wogole to masz spokoj ja musze pilnowac pozomu! a i do znikania przyczynia sie lpg wyciek z pod pokrywy zaworkow! i ogolnie złozycie silnika! wiec przeszedłem na lotosa 15w40! tani dobry olej uno to nie jakis tam porsche wydstarczy mu mineralny lotos! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalwin Napisano 1 Października 2006 Udostępnij Napisano 1 Października 2006 a ja mam pytanko bo przy kupnie strzelilem gafe i nieiwem jaki mam olej w silniku na jakie go wymienic by nic nie rozwalic ?????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolek97 Napisano 1 Października 2006 Udostępnij Napisano 1 Października 2006 > Moja rakieta jeździ na Lotos Semisyntetic 10W40 a moja zato na ORLENIE semi 10W/40 i tyż lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolek97 Napisano 1 Października 2006 Udostępnij Napisano 1 Października 2006 > a ja mam pytanko bo przy kupnie strzelilem gafe i nieiwem jaki mam > olej w silniku na jakie go wymienic by nic nie rozwalic ?????? mój znajomy mech powiedział mi kiedyś, że jeśli niewiesz jaki miałeś a silnik ma już trochę przebiegane to wlać minerala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 > a ja mam pytanko bo przy kupnie strzelilem gafe i nieiwem jaki mam > olej w silniku na jakie go wymienic by nic nie rozwalic ?????? Chcesz wymienić czy dolać ? Do wymiany nie potrzebna Ci znajomość oleju który wylejesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalwin Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 > mój znajomy mech powiedział mi kiedyś, że jeśli niewiesz jaki miałeś > a silnik ma już trochę przebiegane to wlać minerala. Bede wymienial olej dzieki i chyba tak zrobie juz kilka osob mi tak powiedzialo czyli sie wsio zgadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ceka1 Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 > a ja mam pytanko bo przy kupnie strzelilem gafe i nieiwem jaki mam > olej w silniku na jakie go wymienic by nic nie rozwalic ?????? Spoko - lej Lotosa 15W14; jezeli nie mozesz sobie przypomnieć jaki masz obecnie olej. Wskazane co najwyżej dokładne spuszczenie i odczekanie na ściekniecie resztek z dna miski olejowej, tych najbrudniejszych ostatnich kropli. Uważam tu odsysanie sasawką w dużych warsztatach za niezbyt dokładne. Podobnie uważam, ze wszystkie "normalne" oleje silnikowe są w miare zamienne i nie jest konieczne przepłukiwanie silnika przy zmianie gatunku oleju. Nie zapomnij o wymianie filtra oleju. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 2 Października 2006 Udostępnij Napisano 2 Października 2006 > Spoko - lej Lotosa 15W14; 15w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TarNovy Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Mój uniak jeździł na półsyntetiku Lotos 10W-40 ale ostatnio zalałem go > troszke lebszym Fullsyntetik 5W-30. No to niedługo będziesz miał tego efekty, jak chcesz jeszcze pojeździc to lepiej zmień szybko na 15W/40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TarNovy Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > też tak słyszałem ale powiedział że co innego jakbym wcześniej lał > półsyntetyk 15W-40 a że lałem 10W-40 5W/40 - syntetyk 10W/40 półsyntetyk 15W/40 Mineralny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TarNovy Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > a ja mam pytanko bo przy kupnie strzelilem gafe i nieiwem jaki mam > olej w silniku na jakie go wymienic by nic nie rozwalic ?????? Jedno jest pewne 15W/40 czyli mineralny, a wybór producenta zależy już od ciebie. Ja wymieniam na Lotos Mineralny(cena 5l - 50zł) i sądzę że mu wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalwin Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Jedno jest pewne 15W/40 czyli mineralny, a wybór producenta zależy > już od ciebie. Ja wymieniam na Lotos Mineralny(cena 5l - 50zł) i > sądzę że mu wystarczy. czyli nie wazne jaki sie lalo wczesniej jak lejesz mineralny ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TarNovy Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > czyli nie wazne jaki sie lalo wczesniej jak lejesz mineralny ??? tak , mineralny jest najgęściejszym z wszystkich olejów i ma mniej srodków myjących silnik i jest odpowiednim olejem do samochodów z dużym przebiegiem i mających juz "kilka" lat czyli w sam raz do naszych Uniaqów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalwin Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > tak , mineralny jest najgęściejszym z wszystkich olejów i ma mniej > srodków myjących silnik i jest odpowiednim olejem do samochodów > z dużym przebiegiem i mających juz "kilka" lat czyli w sam raz > do naszych Uniaqów. Dzieki za jasna odpowiedz teraz bede spokojny jak bede zmienial niedlugo olej wielkie dzieki. POZDRO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TarNovy Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Dzieki za jasna odpowiedz teraz bede spokojny jak bede zmienial > niedlugo olej wielkie dzieki. POZDRO No problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > 5W/40 - syntetyk > 10W/40 półsyntetyk > 15W/40 Mineralny To nieprawda sa oleje w pełni syntetyczne 10W-60 np. Castrol RS , Motul produkuje też 15W- półsyntetyczne ja w instrukcji od Tipo mam napisane olej półsyntetyczny 15W-40 więc w jakiej technologi jest olej najlepiej przeczytać a 5W,10W itp oznaczają gęstość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > Mi poradzili zalać Castrol GTX Magnatec 15W40 i na takim jeżdzeod > roku ale z tego co widze to nikt się nie wypowiada z jeżdżących > na tym oleju. Ja jeżdze na Castrolach mineralnych i polecam teraz właśnie będe zmianiał na Magnateca 15W-40 robiony on jest w technologi półsyntetycznej a jest olejem mineralnym zastępuje GTX3 który był jednym z najlepszych olei mineralnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 A ja mam pytanie: Mam uniaka '94 120tys. przebiegu i lany był cały czas półsyntetyk. Zamierzam zmienić teraz olej i co wlać?? Minerał czy półsyntetyk?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > A ja mam pytanie: Mam uniaka '94 120tys. przebiegu i lany był cały > czas półsyntetyk. Zamierzam zmienić teraz olej i co wlać?? > Minerał czy półsyntetyk?? Jak nie chłepce go za wiele to lej nadal półsyntetyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > tak , mineralny jest najgęściejszym z wszystkich olejów i ma mniej > srodków myjących silnik i jest odpowiednim olejem do samochodów > z dużym przebiegiem i mających juz "kilka" lat czyli w sam raz > do naszych Uniaqów. Mój to też uniak, ale leję mu cały czas półsyntetyk. Mineralnym był zalany jedynie raz - do pierwszej wymiany serwisowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > 5W/40 - syntetyk > 10W/40 półsyntetyk > 15W/40 Mineralny żadna reguła. 10W40 może być mineralny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciol Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > No to niedługo będziesz miał tego efekty, jak chcesz jeszcze > pojeździc to lepiej zmień szybko na 15W/40. przestań ty mnie straszysz czy co?? silniczek na tym oleju już przejechał prawie 10 000 zaraz kolejna wymiana nic mu nie dolega nawet sie nie poci przy moich osiagach pracuje sobie normalnie bardzo cicho i bez zadnych zakaszleń bo dostaje to co dobre, dobry olei i dobre paliwko shell v-power to receptura na dlugowiecznosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciol Napisano 3 Października 2006 Udostępnij Napisano 3 Października 2006 > A ja mam pytanie: Mam uniaka '94 120tys. przebiegu i lany był cały > czas półsyntetyk. Zamierzam zmienić teraz olej i co wlać?? > Minerał czy półsyntetyk?? jesli ci sie nie poci nie masz jeszcze wiekszych wyciekow to nie zmienian na mineralny tylko zostan przy polsyntetyku olej jest lebszy a przeciez 120 tys. to jeszcze nie duzo masz dopiero autko dotarte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Października 2006 Udostępnij Napisano 4 Października 2006 > Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok > temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam > oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym > 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na > kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka Wiadomo ze mozesz, auto nie rozroznia gatunkow oleju, a juz tym bardziej firm ktore go produkuja. Kazdy olej sie nadaje o ile spelnia wymagania producenta(wlasciwie na rynku nie znajdziesz oleju ktory by sie nie nadawal do UNO). Tak wiec czy wlejesz lotos, vavoline,elf,orlen, castrol, to jest OBOJETNE. Wazne aby wlac olej conajmniej tak dobry jak kaze producent. Lepszy mozna lac takze, ale z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to zadnego sensu, gdyz juz nawet najtanszy bedzie i tak "za dobry". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalwin Napisano 4 Października 2006 Udostępnij Napisano 4 Października 2006 Doszedlem jaki mam olej w silniku 10w/40 a teraz pytanko co ile go zmieniac ????? (kkm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Października 2006 Udostępnij Napisano 4 Października 2006 > tak , mineralny jest najgęściejszym z wszystkich olejów i ma mniej > srodków myjących silnik i jest odpowiednim olejem do samochodów akurat wszystkie oleje; mineralne,syntetyki czy pol maja te sama gestosc ok 0.8g/cm3 tak wiec teoria o wiekszej gestosci oleju mineralnego od syntetycznego jest tylko bajka. Gestosc to inaczej masa wlasciwia i ona zalezy(przy cieczach) od temp ale takze od cisnienia. Tak jak napisalem wczesniej; "najbadziewniejszy" olej jaki mozna kupic obecnie na rynku bedzie i tak o klase czy dwie lepszy niz ten ktory silnik w tym aucie wymaga. Istota tkwi glownie w lepkosci i temp. plyniecia, a tego sie organoleptycznie nie stwierdzi. Dobry olej ma lepkosc conajmniej 130 a wiekszosc ktore sa na rynku maja okolo 150 w zwyz. Stad pisze iz trudno kupic taki ktory by sie nie nadawal do UNO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Października 2006 Udostępnij Napisano 4 Października 2006 > przestań ty mnie straszysz czy co?? silniczek na tym oleju już > przejechał prawie 10 000 zaraz kolejna wymiana nic mu nie dolega > nawet sie nie poci przy moich osiagach pracuje sobie normalnie > bardzo cicho i bez zadnych zakaszleń bo dostaje to co dobre, > dobry olei i dobre paliwko shell v-power to receptura na > dlugowiecznosc straszy Cie, bo sie naczytal mitow i bajek o tym ze po zamianie oleju mineralnego na syntetyk silnik sie zacznie sypac(tracic olej) sa to oczywiscie tylko mity garazowe, i wlasciwie nie maja zadnego uzasadnienia technologicznego. kiedys dla experymentu zalalem elfem full syynt. fiata 125p, ktory mial przebieg 90tys i zadnych tego typo spraw nie zauwazylem, poza jednym -znacznie spadlo zuzycie oleju (gdzie podobno mialo wzrosnac). pozniej jeszcze zalalem takim drogim olejem trabanta1.1 od szwagra, bo go bylo stac na dobry olej, a takze jeszcze kilka innych silnikow i nigdy nikt nie zglaszal po takiej zmianie ZADNYCH reklamacji ani problemow ze szczelnoscia. tak wiec to aby nie zmieniac minelanego na syntetyk jest niesttey tylko mitem dalej powielanym przez wyszystkich mechanikow w calej Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.