Skocz do zawartości

Olej silnikowy...


Omen81

Rekomendowane odpowiedzi

Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok

> temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam

> oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym

> 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na

> kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka

w takich starych uniakach jak nasze śmialo mozesz lac lotosa, ja leje ELFa 15W40 po 14zl/litr i nie narzekam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok

> temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam

> oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym

> 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na

> kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka

popieram Elf Sporti 15W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moja tyz

to jest już nas czech wink.gif Mała ciekawostka: powąchałem przypadkiem olej Orlena do smarowania łańcucha od piły do drewna, ręcznej, i pachnie tak samo jak nasze semisynthetic. olej Texaco nowy oczywiście, pachnie inaczej niż nasze 10w40 i orlen, też nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest już nas czech Mała ciekawostka: powąchałem przypadkiem olej

> Orlena do smarowania łańcucha od piły do drewna, ręcznej, i

> pachnie tak samo jak nasze semisynthetic. olej Texaco nowy

> oczywiście, pachnie inaczej niż nasze 10w40 i orlen, też nowe.

teraz jest nas czterech, brakuje psa wink.gif.

Olej raczej dolewam nie dla zapachu smile.gif a olej to olej, ten do łańcuchów ma inne zadanie i inne dodatki niż "nasz". A różnica w zapachach olejów biorą sie z zaawansowania rafinacji, to tak jak z olejami jadalnymi, są takie na zapach których nawet jeść już się nie chce. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok

> temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam

> oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym

> 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na

> kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka

Ważne, że siwieży smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest już nas czech Mała ciekawostka: powąchałem przypadkiem olej

> Orlena do smarowania łańcucha od piły do drewna, ręcznej, i

> pachnie tak samo jak nasze semisynthetic. olej Texaco nowy

> oczywiście, pachnie inaczej niż nasze 10w40 i orlen, też nowe.

A ja jeżdze na Mobil S 10W 40 i odpala w zimę jak złotko smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój uniak jeździł na półsyntetiku Lotos 10W-40 ale ostatnio na 85000Km postanowiłem że musi mi jeszcze posłużyć i zalałem go troszke lebszym Fullsyntetik 5W-30. Stawiam na jakość. 15W-40 mineralny to lałem do malacza spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> postanowiłem że musi mi jeszcze posłużyć i zalałem go

> troszke lebszym Fullsyntetik 5W-30. Stawiam na jakość. 15W-40

> mineralny to lałem do malacza

podobno dobra jest zasada że lepiej przechodzić z syntetyka na półsyntetyk i z półsyn. na mineralny. Nigdy na odwrót bo się silnik rozszczelnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobno dobra jest zasada że lepiej przechodzić z syntetyka na

> półsyntetyk i z półsyn. na mineralny. Nigdy na odwrót bo się

> silnik rozszczelnia.

też tak słyszałem ale powiedział że co innego jakbym wcześniej lał półsyntetyk 15W-40 a że lałem 10W-40 to % nie powinno mu zaszkodzić mam przelatane 85000 ale silniczek suchutki żadnych wycieków nawet spod klawiatóry zaworów jak wymieniłem uszczelke i poprawił znajomy pastą uszczelniajacą to ani kropeczki smile.gif. Dzisiaj coś mi uniak zachorował dopiero odkąd go mam dostał jakiś zawirowań, poczytasz na głównym temacie na forum tam opisałem dzisiejszy swój pierwszy poważniejszy problem frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok

> temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam

> oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym

> 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na

> kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka

jak co to mi leży mineral Selenia 5L, w promocji z bajerami w korkach, jeszcze zalaminowane. zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok

> temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam

> oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym

> 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na

> kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka

możesz spokojnie lać Lotosa - dobry olej waytogo.gif

Ja do swojego leje tylko Shella odkąd uniak jste w rodzinie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi poradzili zalać Castrol GTX Magnatec 15W40 i na takim jeżdzeod

> roku ale z tego co widze to nikt się nie wypowiada z jeżdżących

> na tym oleju.

ja zmienilem tego castrola 15w40 na lotosa mineralnego bo taniej o 10zł wychodzi 1 litr na dolewki smile.gif i jakos smaruje ten lotos!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja zmienilem tego castrola 15w40 na lotosa mineralnego bo taniej o

> 10zł wychodzi 1 litr na dolewki i jakos smaruje ten lotos!

Ja nie wiem po co wam dolewki rotfl.gif

jak wymieniłem olej to nic nie dolewałem wymieniam co 15 000 wlewam tak 3/4 wysokości na bagnecie a jak dochodzi do wymiany to zanim olej zostanie zmieniony to mam 0,5 wskazania na bagnecie. Jeżdziłem na 10w-40 obecnie mu wlałem 5W-30 silniczek ma przelatane 85 000km i jak narazie to praktycznie nic mi nie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie wiem po co wam dolewki

> jak wymieniłem olej to nic nie dolewałem wymieniam co 15 000 wlewam

> tak 3/4 wysokości na bagnecie a jak dochodzi do wymiany to zanim

> olej zostanie zmieniony to mam 0,5 wskazania na bagnecie.

> Jeżdziłem na 10w-40 obecnie mu wlałem 5W-30 silniczek ma

> przelatane 85 000km i jak narazie to praktycznie nic mi nie

> bierze.

No jak ci malo bierze lub wogole to masz spokoj ja musze pilnowac pozomu! a i do znikania przyczynia sie lpg wyciek z pod pokrywy zaworkow! i ogolnie złozycie silnika! wiec przeszedłem na lotosa 15w40! tani dobry olej uno to nie jakis tam porsche wydstarczy mu mineralny lotos!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> a ja mam pytanko bo przy kupnie strzelilem gafe i nieiwem jaki mam

> olej w silniku na jakie go wymienic by nic nie rozwalic ??????

mój znajomy mech powiedział mi kiedyś, że jeśli niewiesz jaki miałeś a silnik ma już trochę przebiegane to wlać minerala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja mam pytanko bo przy kupnie strzelilem gafe i nieiwem jaki mam

> olej w silniku na jakie go wymienic by nic nie rozwalic ??????

Chcesz wymienić czy dolać ?

Do wymiany nie potrzebna Ci znajomość oleju który wylejesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja mam pytanko bo przy kupnie strzelilem gafe i nieiwem jaki mam

> olej w silniku na jakie go wymienic by nic nie rozwalic ??????

Spoko - lej Lotosa 15W14; jezeli nie mozesz sobie przypomnieć jaki masz obecnie olej. Wskazane co najwyżej dokładne spuszczenie i odczekanie na ściekniecie resztek z dna miski olejowej, tych najbrudniejszych ostatnich kropli. Uważam tu odsysanie sasawką w dużych warsztatach za niezbyt dokładne.

Podobnie uważam, ze wszystkie "normalne" oleje silnikowe są w miare zamienne i nie jest konieczne przepłukiwanie silnika przy zmianie gatunku oleju.

Nie zapomnij o wymianie filtra oleju.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja mam pytanko bo przy kupnie strzelilem gafe i nieiwem jaki mam

> olej w silniku na jakie go wymienic by nic nie rozwalic ??????

Jedno jest pewne 15W/40 czyli mineralny, a wybór producenta zależy już od ciebie. Ja wymieniam na Lotos Mineralny(cena 5l - 50zł) i sądzę że mu wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli nie wazne jaki sie lalo wczesniej jak lejesz mineralny ???

tak , mineralny jest najgęściejszym z wszystkich olejów i ma mniej srodków myjących silnik i jest odpowiednim olejem do samochodów z dużym przebiegiem i mających juz "kilka" lat czyli w sam raz do naszych Uniaqów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak , mineralny jest najgęściejszym z wszystkich olejów i ma mniej

> srodków myjących silnik i jest odpowiednim olejem do samochodów

> z dużym przebiegiem i mających juz "kilka" lat czyli w sam raz

> do naszych Uniaqów.

Dzieki za jasna odpowiedz teraz bede spokojny jak bede zmienial niedlugo olej wielkie dzieki. POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5W/40 - syntetyk

> 10W/40 półsyntetyk

> 15W/40 Mineralny

To nieprawda sa oleje w pełni syntetyczne 10W-60 np. Castrol RS , Motul produkuje też 15W- półsyntetyczne ja w instrukcji od Tipo mam napisane olej półsyntetyczny 15W-40

więc w jakiej technologi jest olej najlepiej przeczytać a 5W,10W itp oznaczają gęstość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi poradzili zalać Castrol GTX Magnatec 15W40 i na takim jeżdzeod

> roku ale z tego co widze to nikt się nie wypowiada z jeżdżących

> na tym oleju.

Ja jeżdze na Castrolach mineralnych i polecam teraz właśnie będe zmianiał na Magnateca 15W-40 robiony on jest w technologi półsyntetycznej a jest olejem mineralnym zastępuje GTX3 który był jednym z najlepszych olei mineralnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak , mineralny jest najgęściejszym z wszystkich olejów i ma mniej

> srodków myjących silnik i jest odpowiednim olejem do samochodów

> z dużym przebiegiem i mających juz "kilka" lat czyli w sam raz

> do naszych Uniaqów.

Mój to też uniak, ale leję mu cały czas półsyntetyk. Mineralnym był zalany jedynie raz - do pierwszej wymiany serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to niedługo będziesz miał tego efekty, jak chcesz jeszcze

> pojeździc to lepiej zmień szybko na 15W/40.

przestań ty mnie straszysz czy co?? silniczek na tym oleju już przejechał prawie 10 000 zaraz kolejna wymiana nic mu nie dolega nawet sie nie poci przy moich osiagach pracuje sobie normalnie bardzo cicho i bez zadnych zakaszleń bo dostaje to co dobre, dobry olei i dobre paliwko shell v-power to receptura na dlugowiecznosc palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam pytanie: Mam uniaka '94 120tys. przebiegu i lany był cały

> czas półsyntetyk. Zamierzam zmienić teraz olej i co wlać??

> Minerał czy półsyntetyk??

jesli ci sie nie poci nie masz jeszcze wiekszych wyciekow to nie zmienian na mineralny tylko zostan przy polsyntetyku olej jest lebszy a przeciez 120 tys. to jeszcze nie duzo masz dopiero autko dotarte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Helo. czeka mnie neibawem zmiana Oleju w silniczku. Mam pytanko. Rok

> temu zalałem go mineralnym Valvoline 15W-40 (niepamietam

> oznaczeń) a teraz pytam czy warto go zastapic LOTOSEM Mineralnym

> 15W-40 SJ/CF ?? co myslicie o lotosie? powiem ze zależy mi na

> kasiorce a Lotos 20 dyszki tańszy jest.... pozdrówka

Wiadomo ze mozesz, auto nie rozroznia gatunkow oleju, a juz tym bardziej firm ktore go produkuja. Kazdy olej sie nadaje o ile spelnia wymagania producenta(wlasciwie na rynku nie znajdziesz oleju ktory by sie nie nadawal do UNO).

Tak wiec czy wlejesz lotos, vavoline,elf,orlen, castrol, to jest OBOJETNE.

Wazne aby wlac olej conajmniej tak dobry jak kaze producent. Lepszy mozna lac takze, ale z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to zadnego sensu, gdyz juz nawet najtanszy bedzie i tak "za dobry".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak , mineralny jest najgęściejszym z wszystkich olejów i ma mniej

> srodków myjących silnik i jest odpowiednim olejem do samochodów

akurat wszystkie oleje; mineralne,syntetyki czy pol maja te sama gestosc ok 0.8g/cm3

tak wiec teoria o wiekszej gestosci oleju mineralnego od syntetycznego jest tylko bajka.

Gestosc to inaczej masa wlasciwia i ona zalezy(przy cieczach) od temp ale takze od cisnienia.

Tak jak napisalem wczesniej; "najbadziewniejszy" olej jaki mozna kupic obecnie na rynku bedzie i tak o klase czy dwie lepszy niz ten ktory silnik w tym aucie wymaga.

Istota tkwi glownie w lepkosci i temp. plyniecia, a tego sie organoleptycznie nie stwierdzi.

Dobry olej ma lepkosc conajmniej 130 a wiekszosc ktore sa na rynku maja okolo 150 w zwyz. Stad pisze iz trudno kupic taki ktory by sie nie nadawal do UNO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przestań ty mnie straszysz czy co?? silniczek na tym oleju już

> przejechał prawie 10 000 zaraz kolejna wymiana nic mu nie dolega

> nawet sie nie poci przy moich osiagach pracuje sobie normalnie

> bardzo cicho i bez zadnych zakaszleń bo dostaje to co dobre,

> dobry olei i dobre paliwko shell v-power to receptura na

> dlugowiecznosc

straszy Cie, bo sie naczytal mitow i bajek o tym ze po zamianie oleju mineralnego na syntetyk silnik sie zacznie sypac(tracic olej)

sa to oczywiscie tylko mity garazowe, i wlasciwie nie maja zadnego uzasadnienia technologicznego.

kiedys dla experymentu zalalem elfem full syynt. fiata 125p, ktory mial przebieg 90tys i zadnych tego typo spraw nie zauwazylem, poza jednym -znacznie spadlo zuzycie oleju (gdzie podobno mialo wzrosnac). pozniej jeszcze zalalem takim drogim olejem trabanta1.1 od szwagra, bo go bylo stac na dobry olej, a takze jeszcze kilka innych silnikow i nigdy nikt nie zglaszal po takiej zmianie ZADNYCH reklamacji ani problemow ze szczelnoscia.

tak wiec to aby nie zmieniac minelanego na syntetyk jest niesttey tylko mitem dalej powielanym przez wyszystkich mechanikow w calej Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.