Skocz do zawartości

Jak to jest z waszymi DPF


atlantic

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, adamm_mk1 napisał:

W moim Fordzie Mondeo 2.0 TDCI rok 2013 140 @ 190 KM jak się jedzie pomału, normalnie to nie widać nic, jedynie po zatrzymaniu czuć ciepło spod samochodu i zapach spalonego. Natomiast jak się kilka razy go przegoni i zacznie wypalać to kopci jak Jelcz z węglem pod górę...

 

54 minuty temu, volf6 napisał:

Ja wiem jak to działa, znaczy powinno działać ale chyba nie twierdzisz, ze skoro dymi to wydala tylko zupełnie nieszkodliwe CO2😁

 

Jak ładnie się te posty składają... Jak się tego Mondeo pogoni, to weźmie odrobinę oleju, którego resztki przy wypalaniu DPF będą kopcić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.01.2020 o 00:24, atlantic napisał:

że podczas wypalania dpf za samochodem ciągnie się niebiesko-siwa chmura dymu🤮. To normalne czy szukać gdzieś usterki?

 

W wątku mowa jest o tym a nie o mondeo ale skoro twierdzisz, ze to normalne😁

 

29 minut temu, grogi napisał:

Jak ładnie się te posty składają... Jak się tego Mondeo pogoni, to weźmie odrobinę oleju, którego resztki przy wypalaniu DPF będą kopcić. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał:

W wątku mowa jest o tym a nie o mondeo ale skoro twierdzisz, ze to normalne

 

Dymienie nie jest normalne - w sprawnym samochodzie go nie ma. Jak auto puszcza bąki z oleju (czy podbiera przez pierścienie, czy z przelania) to przy wypalaniu DPF będzie dymić... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, grogi napisał:

 

Dymienie nie jest normalne - w sprawnym samochodzie go nie ma. Jak auto puszcza bąki z oleju (czy podbiera przez pierścienie, czy z przelania) to przy wypalaniu DPF będzie dymić... 

Moja Alfa w dieslu bierze olej a nie dymi przy wypalaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, grogi napisał:

 

 

Jak ładnie się te posty składają... Jak się tego Mondeo pogoni, to weźmie odrobinę oleju, którego resztki przy wypalaniu DPF będą kopcić. 

 

Może i tak może i nie. Auto ma 120kkm przebiegu. Oleju bierze na 10 000km około 200ml czyli z 3/4 na 1/2 stanu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jak ma się to ubywanie/nieubywanie oleum do przedostawania się ropy do miski oleju górą podczas wypalania DPF. Mam wrażenie , że u mnie jest zwyżka oleju i traci smarowność.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, tatmar40 napisał:

No a jak ma się to ubywanie/nieubywanie oleum do przedostawania się ropy do miski oleju górą podczas wypalania DPF. Mam wrażenie , że u mnie jest zwyżka oleju i traci smarowność.
 

Dlatego m.in. w Tucsonie zmieniam olej co 15 kkm.

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.01.2020 o 10:54, grogi napisał:

 

 

Jak ładnie się te posty składają... Jak się tego Mondeo pogoni, to weźmie odrobinę oleju, którego resztki przy wypalaniu DPF będą kopcić. 

W sobote jechalem wroclaw-warsawa-wroclaw, zauwazylem, ze podczas jazdy z predkoscia 110-130kmh zapelnienie filtra mialem na poziomie 4,5%/100km

Spalanie cos kolo 5,4, na pokladzie w jedna strone ok 350kg w druga ok 550kg

Edytowane przez fanlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Panowie zmieniłem stacje. Od tamtego czasu auto wypaliło dpf kilka razy. Zupelnie bezdymnie. Podejrzewam, ze paliwo było czymś zanieczyszczone i odkładało się w kat i filtrze. Innych zmian nie zauważyłem. Nie mniej jestem szczęśliwy bo nie wyglada to już przypalowo😁

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.01.2020 o 12:48, rwIcIk napisał:

Dlatego m.in. w Tucsonie zmieniam olej co 15 kkm.

 

 

Robię dokładnie tak samo. Interwał mam jakiś wysoki nawet już nie pamiętam ile było czy 25 czy 30 kkm, ale zmieniam tak co ok 12-15 kkm. Zależy jak wypadnie i jak stoję z czasem. I od razu filtr oleju i zawsze raz w roku filtr powietrza, kabinowy, i teraz paliwa zmienię jeszcze. 

Płyn hamulcowy co 3 lata wymieniam. Podobnie z płynem chłodniczym. Klocki i tarcze wiadomo jak przyjdzie pora. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.01.2020 o 19:43, futrzak napisał:

Mam FAP, a nie DPF. Nie kopci, nie dymi, nie ma problemów ;]

 

Ja tak samo mam FAP, euro 5 i nie mam pojęcie kiedy, czy, jak się wypala. Po prostu jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.