Skocz do zawartości

Wyrzuca płyn chłodniczy


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Auto wyrzuca płyn chłodniczy przez zaworek odpowietrzający w zbiorniczku wyrównawczym.
Ewidentnie układ chłodzenia ma wysokie ciśnienie.
Tester na obecność CO2 niczego nie wykrywa, wczoraj sprawdzono 2 razy, raz na chłodnym a raz na rozgrzanym silniku.
Temperatura w normie, woda się nie gotuje, płyny się nie mieszają.
Wystarczy zrobić kilkanaście kilometrów i wyrzuca płyn, nawet przy temperaturze na zegarach 60 stopni.
Na postoju nie udało mi się do tego doprowadzić, nawet mimo podniesienia obrotów.
Termostat sprawny (jest nowy), zbiornik wyrównawczy nowy, układ odpowietrzony, żadnej poprawy. Po tym znowu sprawdziłem testerem na obecność CO2 i znowu nic nie wykrył.

 

Uszczelka pod głowicą? Tylko dlaczego nie ma spalin w układzie chłodzenia, a jest ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Waldek40 napisał:

w bmw się spotkałem że zaciął się termostat i rozerwało zbiorniczek, może ten nowy termostat jest jednak niesprawny?jest w tym aucie zaworek przed nagrzewnicą?

 

Termostat wymieniony na nowy ale nie pomogło. Nagrzewnica jest ok, grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, BOGUSS napisał:

Jeżeli występuje sprawdź chłodniczkę spalin przy EGR (w Touranie jest).

 

Nie ma. Silnik prosty jak konstrukcja cepa. 

Jest w ogóle techniczna możliwość żeby przez głowicę/uszczelkę rosło ciśnienie, ale w układzie nie było spalin? Co tam może dmuchać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, swienty napisał:

 

Nie ma. Silnik prosty jak konstrukcja cepa. 

Jest w ogóle techniczna możliwość żeby przez głowicę/uszczelkę rosło ciśnienie, ale w układzie nie było spalin? Co tam może dmuchać? 

Dla mnie te testy są mało wiarygodne ;] Kiedyś w sprawnym aucie pokazał że są spaliny a przy padniętej upg twierdził że jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdź ciśnienie w układzie chłodzenia (w osobowych do dopuszczalne przeważnie 1 bar, choć jak wywala to pewnie za duże...

Zaworem bezpieczeństwa jest waśnie korek zbiornika wyrównawczego, znaczy zaworek w nim ale skoro podmieniany...

Duzo tego płynu wywala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, swienty napisał:

 

I co mi to da? Ciśnienie jest za wysokie bo wywala zbiorniczkiem. :nie_wiem:

 

 

Bardzo dużo. Na postoju nic. :nie_wiem:

No to coś dmucha, chyba proste:hehe:

Możliwości są  takie

-ciśnienie z cylindrów choć jakieś spaliny powinno wykryć w teście

-spaliny Z EGR (jeśli chłodzony płynem) ale ze spalinami jak wyżej

Jest tam turbosprężarka? Jeśli tak to dochodzą nowe mozliwości:

-sama sprężarka jeśli chłodzona płynem

-kolektor ssący jeśli jest jakoś podgrzewany płynem

-intercooler jeśli też chłodzony płynem

-jakieś dziwne pęknięcie głowicy w okolicach kanału ssącego i ciśnienie przedostaje sie do płaszcza wodnego

 

Przychodzi mi do głowy jeszcze jakieś chłodzenie sprężarki powietrza płynem i tam przedostawanie sie powietrza:hmm:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.01.2020 o 08:17, swienty napisał:

Auto wyrzuca płyn chłodniczy przez zaworek odpowietrzający w zbiorniczku wyrównawczym.
Ewidentnie układ chłodzenia ma wysokie ciśnienie.
Tester na obecność CO2 niczego nie wykrywa, wczoraj sprawdzono 2 razy, raz na chłodnym a raz na rozgrzanym silniku.
Temperatura w normie, woda się nie gotuje, płyny się nie mieszają.
Wystarczy zrobić kilkanaście kilometrów i wyrzuca płyn, nawet przy temperaturze na zegarach 60 stopni.
Na postoju nie udało mi się do tego doprowadzić, nawet mimo podniesienia obrotów.
Termostat sprawny (jest nowy), zbiornik wyrównawczy nowy, układ odpowietrzony, żadnej poprawy. Po tym znowu sprawdziłem testerem na obecność CO2 i znowu nic nie wykrył.

 

Uszczelka pod głowicą? Tylko dlaczego nie ma spalin w układzie chłodzenia, a jest ciśnienie?

Jaki silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, swienty napisał:

 

OM904LA ;] 

Zgrywusa :O

Mnie tam z M54b25 nie wywala płynu ;)

edit: ok, może coś podpowiem, termostat nie otwiera całkiem i na stojącym samochodzie nawet na wyższych obrotach temperatura tak szybko nie rośnie jak na obciążonym silniku, albo pompa wody na przykład pożegnała części łopatek? ( Miałem tak w E39) i elektryczna pompa wspomagania radzi sobie z przepompowanie pewnej ilości płynu co na stojącym samochodzie i silniku bez obciążenia daję radę ale już podczas jazdy nie wystarcza i płyn zaczyna wywalać korkiem. Miałem też przypadek w samochodzie z LPG że miedziany przewód doprowadzający LPG do wtryskiwaczy był umieszczony wewnątrz rurki gumowej i o tą rurkę obcierał tak długo aż się przetarł, w wyniku czego po wyłączeniu silnika gaz który był w tej rurce prze dostawał się do płynu chłodzącego co spowodowało wzrost ciśnienia w układzie i wywalanie płynu o dziwo w trakcie jazdy problemu z przegrzewaniem nie było ;)

Edytowane przez QuickArti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto wyrzuca płyn chłodniczy przez zaworek odpowietrzający w zbiorniczku wyrównawczym.
Ewidentnie układ chłodzenia ma wysokie ciśnienie.
Tester na obecność CO2 niczego nie wykrywa, wczoraj sprawdzono 2 razy, raz na chłodnym a raz na rozgrzanym silniku.
Temperatura w normie, woda się nie gotuje, płyny się nie mieszają.
Wystarczy zrobić kilkanaście kilometrów i wyrzuca płyn, nawet przy temperaturze na zegarach 60 stopni.
Na postoju nie udało mi się do tego doprowadzić, nawet mimo podniesienia obrotów.
Termostat sprawny (jest nowy), zbiornik wyrównawczy nowy, układ odpowietrzony, żadnej poprawy. Po tym znowu sprawdziłem testerem na obecność CO2 i znowu nic nie wykrył.
 
Uszczelka pod głowicą? Tylko dlaczego nie ma spalin w układzie chłodzenia, a jest ciśnienie?

Uciekało u mnie sporo płynu przez uszkodzony korek. Po wymianie jak ręką odjął.
Nowy korek też może być wadliwy.
A układ nie odpowietrzy się w 5 minut.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, swienty napisał:

Czapka zdjęta, jutro jedzie na sprawdzenie szczelności i jeśli będzie potrzeba to na planowanie. Głowica była słabo dokręcona i teraz mamy efekt. Fajnie jakby tylko na tym się skończyło. :)  

Czyżbym miał racje ze te testy są mało wiarygodne ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, volf6 napisał:

Jak to słabo dokręcona? Kto to dokręcał:phi:

 

 

W listopadzie 2018 robiłem w warsztacie uszczelkę pod głowicą, i teraz mamy skutek niefachowej naprawy ;) 

Edytowane przez swienty
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.