bochumil Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Cześć Nadejszła wiekopomna chwiła i czas się rozejrzeć za półosiami/przegubami do mojego Stilo 1.9. Objawy: drgania i lekkie szarpanie w trakcie ruszania. Sprzęgło nowe, przed jego wymianą było podobnie. Prawdopodobna przyczyna - przegub/kielich wewnętrzny z krzyżakiem. Jakie firmy są zalecane w przypadku zamienników? Czy tanie chińskie marki jak GSP czy NTY brać pod uwagę? Na allegro bryluje firma Driveshaft Parts. Ktoś rozkminiał temat półosi przegubów w zamiennikach??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Jak chcesz miec spokoj to tylko ori z aso. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 46 minut temu, bochumil napisał: Czy tanie chińskie marki jak GSP czy NTY brać pod uwagę? Montowałem wielokrotnie w VAGach i żadnego nie wymieniałem ponownie. 19 minut temu, Chalek napisał: Jak chcesz miec spokoj to tylko ori z aso. Może podwoić wartość auta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 1 minutę temu, swienty napisał: Montowałem wielokrotnie w VAGach i żadnego nie wymieniałem ponownie GSP? Opinie o nich są na ogół pozytywne, ale są też mocno krytyczne. Jakby nie było GSP to jak na chińskie standardy to jest firma z krwi i kości, mają własną stronę internetową oraz katalog w pdf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Teraz, bochumil napisał: GSP? Opinie o nich są na ogół pozytywne, ale są też mocno krytyczne. Jakby nie było GSP to jak na chińskie standardy to jest firma z krwi i kości, mają własną stronę internetową oraz katalog w pdf. Tak, chyba w każdym VAGu jaki miałem wymieniałem jakiś przegub (A6, A3, 2 Passaty) na GSP i było ok. Tylko do Alhambry wrzuciłem półosie SKF bo latał z przyczepą i miałem obawy czy wytrzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 1 minutę temu, swienty napisał: Tak, chyba w każdym VAGu jaki miałem wymieniałem jakiś przegub (A6, A3, 2 Passaty) na GSP i było ok. Tylko do Alhambry wrzuciłem półosie SKF bo latał z przyczepą i miałem obawy czy wytrzymają. Nie wiem jak w VAG, ale u mnie przegub wewnętrzny to tzw kielich, który łączy się z krzyżakiem zamontowanym na półosi Wg tego co piszą często wystarczy wymienić sam krzyżak. Ja dla spokojności wymienię komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 12 minut temu, bochumil napisał: Wg tego co piszą często wystarczy wymienić sam krzyżak. To zależy-jeśli ''bieżnie'' kielicha są w idealnym stanie to tak... W sumie to rozwiązanie jest słabe, w starszych autach przegub był po prostu przykręcany do kielicha ale wiadomo-redukcja kosztów. Dla producenta auta zysk a dla posiadacza używanego już nie koniecznie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Teraz, volf6 napisał: To zależy-jeśli ''bieżnie'' kielicha są w idealnym stanie to tak... W jakim stanie jest bieżnia, nie wiem. Wiem od mechanika, ze osłona przegubu wew. była prawdopodobnie wymieniana. Czy krzyżak pracował przez jakiś czas na sucho, nie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 bo te osłony to jak wytrzymają parę miesięcy to już jest dobrze, ja przy wymianie przegubu jeździłem na wymianę gum co 4 miesiące aż zacząłem stosować takie osłony i szczerze je polecam, dokupujesz plastikowy stożek i wymieniasz rozwalona osłonę bez zbijania przegubu szukaj pod nazwą DuraBoot 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 (edytowane) GSP w 1.2 16v Fire wytrzymały mi 30kkm, oba zewnętrzne zmienione w tym samym czasie. Stukać nie stukały na zakrętach, ale był wyczuwalny luz w napędzie podczas załączania sprzęgła. Po tym czasie wróciłem org. których na szczeście nie wyrzuciłem i do tej pory na nich jeżdżę. Edytowane 26 Stycznia 2020 przez steyr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 2 godziny temu, Waldek40 napisał: bo te osłony to jak wytrzymają parę miesięcy to już jest dobrze, ja przy wymianie przegubu jeździłem na wymianę gum co 4 miesiące aż zacząłem stosować takie osłony i szczerze je polecam, dokupujesz plastikowy stożek i wymieniasz rozwalona osłonę bez zbijania przegubu szukaj pod nazwą DuraBoot Dzięki. Znalazłem też do Stilo. Spryciarze sprzedają oddzielnie lejek + smar poślizgowy Godzinę temu, steyr napisał: GSP w 1.2 16v Fire wytrzymały mi 30kkm, oba zewnętrzne zmienione w tym samym czasie. Stukać nie stukały na zakrętach, ale był wyczuwalny luz w napędzie podczas załączania sprzęgła. Po tym czasie wróciłem org. których na szczeście nie wyrzuciłem i do tej pory na nich jeżdżę. 30 tysięcy Trochę mało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 6 godzin temu, bochumil napisał: Cześć Nadejszła wiekopomna chwiła i czas się rozejrzeć za półosiami/przegubami do mojego Stilo 1.9. Objawy: drgania i lekkie szarpanie w trakcie ruszania. Sprzęgło nowe, przed jego wymianą było podobnie. Prawdopodobna przyczyna - przegub/kielich wewnętrzny z krzyżakiem. Jakie firmy są zalecane w przypadku zamienników? Czy tanie chińskie marki jak GSP czy NTY brać pod uwagę? Na allegro bryluje firma Driveshaft Parts. Ktoś rozkminiał temat półosi przegubów w zamiennikach??? Gsp i Nty nadaje sie tylko na handel.Mialem te buble i szybko ponownie wymienialem. Dla siebie i na dluzsza eksloatacje to z budzetowych np. Meyle czy Magneti Maranelli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 (edytowane) 25 minut temu, bochumil napisał: kup osłonę + lejek, za smar poślizgowy może posłużyć wd40, silikon w sprayu do uszczelek, płyn do naczyń itp , na wewnętrznej stronie pudełka masz instrukcję i rysunki jak to zamontować, najlepiej przed pierwszym montażem obejrzeć sobie filmik na YouTube filmik Edytowane 26 Stycznia 2020 przez Waldek40 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Gsp i Nty nadaje sie tylko na handel.Mialem te buble i szybko ponownie wymienialem. Dla siebie i na dluzsza eksloatacje to z budzetowych np. Meyle czy Magneti Maranelli.A co sądzisz o włoskiej firmie Zeta Erre? Cena ok 260 zł za przegub wew. z krzyżakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Teraz, bochumil napisał: 21 minut temu, dzikipzs napisał: Gsp i Nty nadaje sie tylko na handel.Mialem te buble i szybko ponownie wymienialem. Dla siebie i na dluzsza eksloatacje to z budzetowych np. Meyle czy Magneti Maranelli. Pokaż więcej A co sądzisz o włoskiej firmie Zeta Erre? Cena ok 260 zł za przegub wew. z krzyżakiem. Nie mialem stycznosci wiec nie ocenię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 (edytowane) 3 godziny temu, dzikipzs napisał: Gsp i Nty nadaje sie tylko na handel.Mialem te buble i szybko ponownie wymienialem. Dla siebie i na dluzsza eksloatacje to z budzetowych np. Meyle czy Magneti Maranelli. Może miałeś, ja tam nie wiem. Miałem GSP przegub (zrobił z 60kkm) i trzeba go było wymienić, ponieważ osłonę rozwaliło i nie dał się zdjąć (dość częste). Wymieniony na LPR (droższy ) i ten zrobiło z 10kkm - osłona do wymiany. NTY mam zacisk tylny (nawet działa, wyboru specjalnego nie było) i jedną piastę tylną. Tutaj dodam, że pisałem tylko o tym elementach, których znałem marki z jakichś przyczyn. W warsztacie w którym normalnie serwisuję część samochodów GSP też wkładają i nie narzekają na jakość, a ja w razie czego wracam z reklamacją. Co do NTY to mamy jednak pewne wątpliwości... Edytowane 26 Stycznia 2020 przez futrzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 26 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Może miałeś, ja tam nie wiem. Miałem GSP przegub (zrobił z 60kkm) i trzeba go było wymienić, ponieważ osłonę rozwaliło i nie dał się zdjąć (dość częste). Wymieniony na LPR (droższy ) i ten zrobiło z 10kkm - osłona do wymiany. NTY mam zacisk tylny (nawet działa, wyboru specjalnego nie było) i jedną piastę tylną. Też mam zaciski tylne NTY i od dwóch lat nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 1 minutę temu, bochumil napisał: Też mam zaciski tylne NTY i od dwóch lat nie narzekam Ja ogólnie nie narzekam, ale pierwszej zimy "stanął" (co nigdy mi się nie zdarzyło na ori - tak wiem, było mokro, padał deszcz i mróz przyszedł - parę młotów sytuację rozwiązało), dodatkowo średnio działa samoregulacja ręcznego (jest to lepszy patent w tym samochodzie), ale cóż począć, skoro oryginalny uszkodzono przy regeneracji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 2 godziny temu, bochumil napisał: Dzięki. Znalazłem też do Stilo. Spryciarze sprzedają oddzielnie lejek + smar poślizgowy 30 tysięcy Trochę mało... Sią ciągało z tonę na haku nie raz, może dlatego Z przegubów poszukałbym jeszcze z Metelli części. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 (edytowane) 2 godziny temu, futrzak napisał: Może miałeś, ja tam nie wiem. Miałem GSP przegub (zrobił z 60kkm) i trzeba go było wymienić, ponieważ osłonę rozwaliło i nie dał się zdjąć (dość częste). Wymieniony na LPR (droższy ) i ten zrobiło z 10kkm - osłona do wymiany. NTY mam zacisk tylny (nawet działa, wyboru specjalnego nie było) i jedną piastę tylną. Osłony przegubów zakładam przeważnie z Spidan-a, są z pcv bardzo trwałe a nie z gumy. Edytowane 26 Stycznia 2020 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dymny Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 2 godziny temu, steyr napisał: Osłony przegubów zakładam przeważnie z Spidan-a, są z pcv bardzo trwałe a nie z gumy. Też przymierzam się do wymiany polosi. GSP ma oslony gumowe? Czy plastik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 (edytowane) Ja miałem zwykłe gumowe, przy wymianie przegubów zamontowałem z Spidan-a. Te gumowe przy moich przebiegach ~40kkm to po roku pękały, syzyfowa robota. Większość zamienników ma zwykłe gumowe osłony, zresztą przegub z GSP do Punto 2 płaciłem ~70zł za komplet a sama osłona z Spidan-a ~40zł. Edytowane 26 Stycznia 2020 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dymny Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 (edytowane) Godzinę temu, steyr napisał: Ja miałem zwykłe gumowe, przy wymianie przegubów zamontowałem z Spidan-a. Dzięki! No to jednak słaba jakość tego GSP i kolejny raz sprawdza sie powiedzenie, ze co tanie to drogie. Musze dołożyc $$ i kupic Lobro, bo jedna strona jest dostępna do mojego Peugeota, na drugą strone moze dam SKF... Edytowane 26 Stycznia 2020 przez dymny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 Ja do Hondy brałem Euro DriveShafts, jeździłem na tym ponad 2 lata, wykonanie było dobre w mojej ocenie, aczkolwiek po roku musiałem zmienić opaskę na osłonie przegubu zewnętrznego. Poza tym bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.