Josyp Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 Uszczelka pierwszy raz robiona przy 275kkm, pełen onanizm - nowa uszczelka Elringa, uszczelki kolektorów, nowe śruby, dokręcane dynamometrem i kątowo, głowica zabielona w zakładzie itp. Przy 312kkm druga wymiana - zrobiłem budżetowy czelendź - złożone na starym rozrządzie, uszczelka najtańsze ścierwo za 40zł, głowica przejechana szczotą na wiertarze jeno, złożone i wytrzymało 8kkm, płynu ubyło, tester zmienił kolor. Zawsze wywala między środkowymi cylindrami - wymiana prosta, więc ostatecznie nawet mogę przywyknąć i pocieszać się jak fiacikarze, że to czysta eksploatacja 2 razy do roku, ale pomyślałem czymś posmarować w miejscu między środkowymi cylindrami z dołu i góry dla pewności, pytanie tylko czym? Cokolwiek ma sens (jakiś hermetic czy coś?), czy przywyknąć i nic nie dawać, fura warta czapkę gruszek, więc wszelkie naprawy głowic czy szlify cylindrów odpadają. Chodzi o poprawę popeliniarską i po taniości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 Nie ma takiej metody, znaczy po taniości Jedyne co mi przychodzi do głowy do mocniejsze przykręcenie, ewentualnie dodatkowe dokręcenie po kilkuset kilometrach (w żukach tak np. instrukcja zalecała)... Ogólnie to najtrwalsze wydają sie być uszczelki metalowe, znaczy złożone z kliku cienkich blach ale to raczej w dieslach mają zastosowanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 Wywalić motor, rozebrać w mak i "zabielić" też blok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 2 godziny temu, Josyp napisał: Zawsze wywala między środkowymi cylindrami Powody mogą być różne ale jeden z częstszych to pęknięcie bloku gdzieś pomiędzy 2 a 3 cylindrem lub pęknięcie tulei. Może się też zdarzyć osiadanie cylindrów. Nakładanie uszczelniaczy może zakończyć się syfem w kanałach olejowych i wodnych, bo na bank głowica wyciśnie to coś spod uszczelki, a stąd prosta droga do śmierci silnika. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 3 godziny temu, Josyp napisał: Uszczelka pierwszy raz robiona przy 275kkm, pełen onanizm - nowa uszczelka Elringa, uszczelki kolektorów, nowe śruby, dokręcane dynamometrem i kątowo, głowica zabielona w zakładzie itp. Przy 312kkm druga wymiana - zrobiłem budżetowy czelendź - złożone na starym rozrządzie, uszczelka najtańsze ścierwo za 40zł, głowica przejechana szczotą na wiertarze jeno, złożone i wytrzymało 8kkm, płynu ubyło, tester zmienił kolor. Zawsze wywala między środkowymi cylindrami - wymiana prosta, więc ostatecznie nawet mogę przywyknąć i pocieszać się jak fiacikarze, że to czysta eksploatacja 2 razy do roku, ale pomyślałem czymś posmarować w miejscu między środkowymi cylindrami z dołu i góry dla pewności, pytanie tylko czym? Cokolwiek ma sens (jakiś hermetic czy coś?), czy przywyknąć i nic nie dawać, fura warta czapkę gruszek, więc wszelkie naprawy głowic czy szlify cylindrów odpadają. Chodzi o poprawę popeliniarską i po taniości. A co to za silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Nie wiem też jaką szczotą na wiertarze to przejechałeś. To IMHO jest średni pomysł. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 12 godzin temu, Josyp napisał: Uszczelka pierwszy raz robiona przy 275kkm, pełen onanizm - nowa uszczelka Elringa, uszczelki kolektorów, nowe śruby, dokręcane dynamometrem i kątowo, głowica zabielona w zakładzie itp. Przy 312kkm druga wymiana - zrobiłem budżetowy czelendź - złożone na starym rozrządzie, uszczelka najtańsze ścierwo za 40zł, głowica przejechana szczotą na wiertarze jeno, złożone i wytrzymało 8kkm, płynu ubyło, tester zmienił kolor. Zawsze wywala między środkowymi cylindrami - wymiana prosta, więc ostatecznie nawet mogę przywyknąć i pocieszać się jak fiacikarze, że to czysta eksploatacja 2 razy do roku, ale pomyślałem czymś posmarować w miejscu między środkowymi cylindrami z dołu i góry dla pewności, pytanie tylko czym? Cokolwiek ma sens (jakiś hermetic czy coś?), czy przywyknąć i nic nie dawać, fura warta czapkę gruszek, więc wszelkie naprawy głowic czy szlify cylindrów odpadają. Chodzi o poprawę popeliniarską i po taniości. Dużo osób poleca, szczególnie jak składają motory dłubane i tuningowane https://allegro.pl/oferta/loctite-3020-klej-do-uszczelek-uszczelniacz-400ml-7302830957 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 28 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 15 godzin temu, maras77 napisał: A co to za silnik? 1,6 8v bena z gazem z meganki I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 28 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 7 godzin temu, DamU napisał: Nie wiem też jaką szczotą na wiertarze to przejechałeś. To IMHO jest średni pomysł. Był taki kamień grubości milimetra na wszystkim, żadna chemia tego nie brała, po doczyszczeniu twardą szczotą (miękka nie dawała rady) jakby kilka koni przybyło, co potwierdził wzrost komprechy na wszystkich cylindrach o kilka setek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 @Josyp jednak coś nie tak za pierwszym razem było zrobione skoro nawet 40 tys km od naprawy nie przejechało. Wypadałoby plaszczyznę bloku pomierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 28 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 15 minut temu, r1sender napisał: @Josyp jednak coś nie tak za pierwszym razem było zrobione skoro nawet 40 tys km od naprawy nie przejechało. Wypadałoby plaszczyznę bloku pomierzyć. Nie mam jakichś super przyrządów pomiarowych, ale nawet na oko mi się wydaje, że między środkowymi cylindrami jest ciut niżej, stąd pomysł na doszczelnienie tego, jak długo nie wytrzyma, trudno, dzień roboty i 100zł co pół roku mogę wygospodarować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Nie mam jakichś super przyrządów pomiarowych, ale nawet na oko mi się wydaje, że między środkowymi cylindrami jest ciut niżej, stąd pomysł na doszczelnienie tego, jak długo nie wytrzyma, trudno, dzień roboty i 100zł co pół roku mogę wygospodarowaćRzezbij tak jak jest. I tak to z rok max 2 potrzymasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 40 minut temu, Josyp napisał: Nie mam jakichś super przyrządów pomiarowych, ale nawet na oko mi się wydaje, że między środkowymi cylindrami jest ciut niżej, stąd pomysł na doszczelnienie tego, jak długo nie wytrzyma, trudno, dzień roboty i 100zł co pół roku mogę wygospodarować Przyłuż poziomice będziesz widział czy i jak jest równo... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 22 godziny temu, Josyp napisał: pocieszać się jak fiacikarze Trzeba było kupić Fiata i martwić się jedynie o alternator 1 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 @bochumil maxymalnie mam polew z tych ludzi co płaczą śmieją się z Fiat. Osobiście zawsze takimi firmami się bujam. Teraz W domu same fiaty. Żona śmieszne Seicento 900 w które w ostatnich 10 latach włożyłem 500 zł. Diagnosta nie wierzy że 99r jest w tak.dobrym stanie. Ojciec 2 fiaty sej i Punto zero dosłownie czytaj . Zero awarii problemów itp. Ja sam katuje stilo 1.9 16V gdyż auto zostanie że.mna aż do SDP. I też nie mam problemów z silnikiem . Alternator ? Sam się spalił że starości. He he he 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 3 godziny temu, Josyp napisał: Nie mam jakichś super przyrządów pomiarowych, ale nawet na oko mi się wydaje, że między środkowymi cylindrami jest ciut niżej, stąd pomysł na doszczelnienie tego, jak długo nie wytrzyma, trudno, dzień roboty i 100zł co pół roku mogę wygospodarować imo bez sensu Twoja robota. TO się tylko tak mówi 100 zł ale dolicz olej, płyn, uszczelkę. A uszczelnić tego się nie da, za duże ciśnienie, w końcu wydmucha, tylko kwestia czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 28 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 15 minut temu, r1sender napisał: imo bez sensu Twoja robota. TO się tylko tak mówi 100 zł ale dolicz olej, płyn, uszczelkę. A uszczelnić tego się nie da, za duże ciśnienie, w końcu wydmucha, tylko kwestia czasu. Na padniętej ostatnio jeszcze kilka tysięcy/miesięcy jeździłem, więc i teraz do wiosny się dokulam, to olej i tak bym zmieniał, płyn w większości odzyskuję (ze 2 litry doleję może max), robota własna, więc w stówce się zamykam (uszczelka elringa za 82 z przesyłką) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 3 godziny temu, Josyp napisał: jak długo nie wytrzyma, trudno, dzień roboty i 100zł co pół roku mogę wygospodarować Auto warte czapkę gruszek więc zostaw jak jest, serio mówię. Tutaj trzeba planować blok, więc silnik do rozebrania. Przy montażu same uszczelki będą trochę kosztowały. A później się okaże że jakaś panewka jest już na wykończeniu, więc wypada założyć nowe. Jakiś pierścień będzie słaby, a jak cylinder lekko owalny to nie obejdzie się bez obróbki cylindrów. A biorąc pod uwagę zakres robót, koszt uszczelek, składania silnika, najlepiej zrobić wszystkie cylindry. I dojdzie do tego że kupiłbyś 3 takie auta za kasę którą włożysz w silnik, albo oddasz auto na złom bo nie będzie warto inwestować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2020 Dnia 28.01.2020 o 20:51, Josyp napisał: Na padniętej ostatnio jeszcze kilka tysięcy/miesięcy jeździłem, więc i teraz do wiosny się dokulam, to olej i tak bym zmieniał, płyn w większości odzyskuję (ze 2 litry doleję może max), robota własna, więc w stówce się zamykam (uszczelka elringa za 82 z przesyłką) Spróbuj założyć Payena (dawniej Goetze). Przy podobnych problemach w różnych autach usterka przy tej firmie znikała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 4 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2020 Dnia 28.01.2020 o 16:54, Josyp napisał: Nie mam jakichś super przyrządów pomiarowych, ale nawet na oko mi się wydaje, że między środkowymi cylindrami jest ciut niżej, stąd pomysł na doszczelnienie tego, jak długo nie wytrzyma, trudno, dzień roboty i 100zł co pół roku mogę wygospodarować Też tak robiłem, a właściwie chciałbym bo każdy kolejny raz jest częstszy. Niedługo co tydzień będzie trzeba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 5 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2020 Jezeli ci wypala uszczelkecw tym samym miejscu, jest duze ryzyko ze blok jest krzywy lub nadpalony w tym miejscu i uszczelka nie spelnia swojego zadania. Smarowanie czymkolwiek UPG nie ma wogole sensu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 5 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2020 To może dwie uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.