Skocz do zawartości

Da się czymś doszczelnić uszczelkę pod głowicą?


Josyp

Rekomendowane odpowiedzi

Uszczelka pierwszy raz robiona przy 275kkm, pełen onanizm - nowa uszczelka Elringa, uszczelki kolektorów, nowe śruby, dokręcane dynamometrem i kątowo, głowica zabielona w zakładzie itp. Przy 312kkm druga wymiana - zrobiłem budżetowy czelendź - złożone na starym rozrządzie, uszczelka najtańsze ścierwo za 40zł, głowica przejechana szczotą na wiertarze jeno, złożone i wytrzymało 8kkm, płynu ubyło, tester zmienił kolor.

 

Zawsze wywala między środkowymi cylindrami - wymiana prosta, więc ostatecznie nawet mogę przywyknąć i pocieszać się jak fiacikarze, że to czysta eksploatacja 2 razy do roku, ale pomyślałem czymś posmarować w miejscu między środkowymi cylindrami z dołu i góry dla pewności, pytanie tylko czym? Cokolwiek ma sens (jakiś hermetic czy coś?), czy przywyknąć i nic nie dawać, fura warta czapkę gruszek, więc wszelkie naprawy głowic czy szlify cylindrów odpadają. Chodzi o poprawę popeliniarską i po taniości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej metody, znaczy po taniości:phi: Jedyne co mi przychodzi do głowy do mocniejsze przykręcenie, ewentualnie dodatkowe dokręcenie po kilkuset kilometrach (w żukach tak np. instrukcja zalecała)...

Ogólnie to najtrwalsze wydają sie być uszczelki metalowe, znaczy złożone z kliku cienkich blach ale to raczej w dieslach mają zastosowanie.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Josyp napisał:

Zawsze wywala między środkowymi cylindrami

Powody mogą być różne ale jeden z częstszych  to pęknięcie bloku gdzieś pomiędzy 2 a 3 cylindrem lub pęknięcie tulei. Może się też zdarzyć osiadanie cylindrów.

Nakładanie uszczelniaczy może zakończyć się syfem w kanałach olejowych i wodnych, bo na bank głowica wyciśnie to coś spod uszczelki, a stąd prosta droga do śmierci silnika.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Josyp napisał:

Uszczelka pierwszy raz robiona przy 275kkm, pełen onanizm - nowa uszczelka Elringa, uszczelki kolektorów, nowe śruby, dokręcane dynamometrem i kątowo, głowica zabielona w zakładzie itp. Przy 312kkm druga wymiana - zrobiłem budżetowy czelendź - złożone na starym rozrządzie, uszczelka najtańsze ścierwo za 40zł, głowica przejechana szczotą na wiertarze jeno, złożone i wytrzymało 8kkm, płynu ubyło, tester zmienił kolor.

 

Zawsze wywala między środkowymi cylindrami - wymiana prosta, więc ostatecznie nawet mogę przywyknąć i pocieszać się jak fiacikarze, że to czysta eksploatacja 2 razy do roku, ale pomyślałem czymś posmarować w miejscu między środkowymi cylindrami z dołu i góry dla pewności, pytanie tylko czym? Cokolwiek ma sens (jakiś hermetic czy coś?), czy przywyknąć i nic nie dawać, fura warta czapkę gruszek, więc wszelkie naprawy głowic czy szlify cylindrów odpadają. Chodzi o poprawę popeliniarską i po taniości.

A co to za silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Josyp napisał:

Uszczelka pierwszy raz robiona przy 275kkm, pełen onanizm - nowa uszczelka Elringa, uszczelki kolektorów, nowe śruby, dokręcane dynamometrem i kątowo, głowica zabielona w zakładzie itp. Przy 312kkm druga wymiana - zrobiłem budżetowy czelendź - złożone na starym rozrządzie, uszczelka najtańsze ścierwo za 40zł, głowica przejechana szczotą na wiertarze jeno, złożone i wytrzymało 8kkm, płynu ubyło, tester zmienił kolor.

 

Zawsze wywala między środkowymi cylindrami - wymiana prosta, więc ostatecznie nawet mogę przywyknąć i pocieszać się jak fiacikarze, że to czysta eksploatacja 2 razy do roku, ale pomyślałem czymś posmarować w miejscu między środkowymi cylindrami z dołu i góry dla pewności, pytanie tylko czym? Cokolwiek ma sens (jakiś hermetic czy coś?), czy przywyknąć i nic nie dawać, fura warta czapkę gruszek, więc wszelkie naprawy głowic czy szlify cylindrów odpadają. Chodzi o poprawę popeliniarską i po taniości.

Dużo osób poleca, szczególnie jak składają motory dłubane i tuningowane :)

https://allegro.pl/oferta/loctite-3020-klej-do-uszczelek-uszczelniacz-400ml-7302830957

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, DamU napisał:

Nie wiem też jaką szczotą na wiertarze to przejechałeś. To IMHO jest średni pomysł.

Był taki kamień grubości milimetra na wszystkim, żadna chemia tego nie brała, po doczyszczeniu twardą szczotą (miękka nie dawała rady) jakby kilka koni przybyło, co potwierdził wzrost komprechy na wszystkich cylindrach o kilka setek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, r1sender napisał:

@Josyp jednak coś nie tak za pierwszym razem było zrobione skoro nawet 40 tys km od naprawy nie przejechało. Wypadałoby plaszczyznę bloku pomierzyć.

Nie mam jakichś super przyrządów pomiarowych, ale nawet na oko mi się wydaje, że między środkowymi cylindrami jest ciut niżej, stąd pomysł na doszczelnienie tego, jak długo nie wytrzyma, trudno, dzień roboty i 100zł co pół roku mogę wygospodarować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jakichś super przyrządów pomiarowych, ale nawet na oko mi się wydaje, że między środkowymi cylindrami jest ciut niżej, stąd pomysł na doszczelnienie tego, jak długo nie wytrzyma, trudno, dzień roboty i 100zł co pół roku mogę wygospodarować
Rzezbij tak jak jest. I tak to z rok max 2 potrzymasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Josyp napisał:

Nie mam jakichś super przyrządów pomiarowych, ale nawet na oko mi się wydaje, że między środkowymi cylindrami jest ciut niżej, stąd pomysł na doszczelnienie tego, jak długo nie wytrzyma, trudno, dzień roboty i 100zł co pół roku mogę wygospodarować

Przyłuż poziomice będziesz widział czy i jak jest równo...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bochumil maxymalnie mam polew z tych ludzi co płaczą śmieją się z Fiat. 

Osobiście zawsze takimi firmami się bujam. Teraz W domu same fiaty. Żona śmieszne Seicento 900 w które w ostatnich 10 latach włożyłem 500 zł. Diagnosta nie wierzy że 99r jest w tak.dobrym stanie. 

Ojciec 2 fiaty sej i Punto zero dosłownie czytaj . Zero awarii problemów itp.

Ja sam katuje stilo 1.9 16V gdyż auto zostanie że.mna aż do SDP. I też nie mam problemów z silnikiem . Alternator ? Sam się spalił że starości. He he he 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Josyp napisał:

Nie mam jakichś super przyrządów pomiarowych, ale nawet na oko mi się wydaje, że między środkowymi cylindrami jest ciut niżej, stąd pomysł na doszczelnienie tego, jak długo nie wytrzyma, trudno, dzień roboty i 100zł co pół roku mogę wygospodarować

imo bez sensu Twoja robota. TO się tylko tak mówi 100 zł ale dolicz olej, płyn, uszczelkę. A uszczelnić tego się nie da, za duże ciśnienie, w końcu wydmucha, tylko kwestia czasu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, r1sender napisał:

imo bez sensu Twoja robota. TO się tylko tak mówi 100 zł ale dolicz olej, płyn, uszczelkę. A uszczelnić tego się nie da, za duże ciśnienie, w końcu wydmucha, tylko kwestia czasu. 

Na padniętej ostatnio jeszcze kilka tysięcy/miesięcy jeździłem, więc i teraz do wiosny się dokulam, to olej i tak bym zmieniał, płyn w większości odzyskuję (ze 2 litry doleję może max), robota własna, więc w stówce się zamykam (uszczelka elringa za 82 z przesyłką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Josyp napisał:

jak długo nie wytrzyma, trudno, dzień roboty i 100zł co pół roku mogę wygospodarować

 

Auto warte czapkę gruszek więc zostaw jak jest, serio mówię. 
Tutaj trzeba planować blok, więc silnik do rozebrania. Przy montażu same uszczelki będą trochę kosztowały. A później się okaże że jakaś panewka jest już na wykończeniu, więc wypada założyć nowe. Jakiś pierścień będzie słaby, a jak cylinder lekko owalny to nie obejdzie się bez obróbki cylindrów. A biorąc pod uwagę zakres robót, koszt uszczelek, składania silnika, najlepiej zrobić wszystkie cylindry.

I dojdzie do tego że kupiłbyś 3 takie auta za kasę którą włożysz w silnik, albo oddasz auto na złom bo nie będzie warto inwestować.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.01.2020 o 20:51, Josyp napisał:

Na padniętej ostatnio jeszcze kilka tysięcy/miesięcy jeździłem, więc i teraz do wiosny się dokulam, to olej i tak bym zmieniał, płyn w większości odzyskuję (ze 2 litry doleję może max), robota własna, więc w stówce się zamykam (uszczelka elringa za 82 z przesyłką)


Spróbuj założyć Payena (dawniej Goetze).

Przy podobnych problemach w różnych autach usterka przy tej firmie znikała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.01.2020 o 16:54, Josyp napisał:

Nie mam jakichś super przyrządów pomiarowych, ale nawet na oko mi się wydaje, że między środkowymi cylindrami jest ciut niżej, stąd pomysł na doszczelnienie tego, jak długo nie wytrzyma, trudno, dzień roboty i 100zł co pół roku mogę wygospodarować

Też tak robiłem, a właściwie chciałbym bo każdy kolejny raz jest częstszy.

Niedługo co tydzień będzie trzeba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ci wypala uszczelkecw tym samym miejscu, jest duze ryzyko ze blok jest krzywy lub nadpalony w tym miejscu i uszczelka nie spelnia swojego zadania. Smarowanie czymkolwiek UPG nie ma wogole sensu.  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.