Jump to content
PawelWaw

Blok jakie gniazdko

Recommended Posts

Czesc

Jeszcze brak elektryka ale moze z czasem bedzie.

Jest sobie nowy blok. O co wnioskowac do dewelopera zeby to bylo przyszlosciowe ?

Ile mocy ?

1 faza ?

 

Tak zeby jeszcze tego uzyc do odkurzenia np póki brak elektryka.

 

Edited by PawelWaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw te puki napraw ;]

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpytam brata o szczegóły, bo właśnie taki temat przerabia  przy nowym mieszkaniu, a mają plugina i elektryka. 

Trójfazowe - można osiągnąć wyższą moc ładowania = szybciej naładujesz auto.

Jeżeli kupujesz mieszkanie, to pilnuj żeby info o gnieździe i parametrach było wszędzie na piśmie - w ofercie, w umowie . Niestety brat gdzieś to przeoczył i teraz walczy z deweloperem, a ten się wypiera, że ma gniazdo o takich parametrach zapewnić.

Zwykłe gniazdko 230V przy miejscu garażowym to już chyba standard w nowych blokach i tam podłączysz sobie odkurzacz i wciągniesz te "puki" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Manx napisał:

 

Zwykłe gniazdko 230V przy miejscu garażowym to już chyba standard w nowych blokach i tam podłączysz sobie odkurzacz i wciągniesz te "puki" ;)

Nie :phi: z prostego powodu kazde musialoby miec licznik. Takto beda ladowac akumulatory czy odkurzac codziennie. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optymalnie: 32A na fazie i najlepiej 3 fazy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Manx napisał:

Zwykłe gniazdko 230V przy miejscu garażowym to już chyba standard w nowych blokach i tam podłączysz sobie odkurzacz i wciągniesz te "puki" ;)

Może w Warszawie, we Wrocławiu i ościennych powiatach nie jest to standardem w nowych blokach. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Nie :phi: z prostego powodu kazde musialoby miec licznik. Takto beda ladowac akumulatory czy odkurzac codziennie. 

Zależy od zarządcy. Jak zarządca Janusz biznesu, to faktycznie może być pod górę ;) 

W Warszawie wszędzie gdzie bywałem, gniazdko było, żeby można było np. poodkurzać samochód - licznika przy każdym miejscu jeszcze nigdzie nie widziałem. U mnie nie robią problemu nawet jakbym odkurzał codziennie ;) . Wszyscy mieszkańcy zrzucają się na koszty utrzymania hali garażowej, w tym koszy prądu jaki tam poszedł (drzwi, szlabany, oświetlenie,  windy, to co przez gniazdka wyjdzie). Odkurzaczem dużo prądu nie pociągniesz. Ładowaniem faktycznie można pociągnąć sporo.... ale jest wprost zakaz ładowania akumulatorów i samochodów elektrycznych, a kiedy się nie zastosujesz, to ktoś życzliwy Ci o tym zaraz przypomni i wyjmie wtyczkę z gniazdka :swinka:

 

Brat się dopytywał u swojego zarządcy osiedla (rok budowy 2012), czy dałoby się dołożyć licznik przy jego miejscu postojowym, bo chciałby samochód ładować - o dziwo nie powiedzieli nie 8]. Powiedzieli tylko, że musiałby opłacić koszt projektu przebudowy instalacji elektrycznej i koszt wykonania - jedyne 30'000 zł :phi: 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Manx napisał:

Powiedzieli tylko, że musiałby opłacić koszt projektu przebudowy instalacji elektrycznej i koszt wykonania - jedyne 30'000 zł :phi:

To po ilu km się zwróci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypuszczam, że nie za jego życia ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ogólnodostępne gniazdka w garażu zostały zlikwidowane. :no:

Młody u siebie załatwił formalności i ma swój podlicznik i swoje oświetlenie i gniazdka w komórce lokatorskiej za miejscem postojowym. :ok:

Nie wiem, czy 1, czy 3 fazy.

1 faza nadaje się raczej do hybryd plugin.

Auto w pełni elektryczne to raczej 3 fazy by się przydało, by przez noc naładować.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, rwIcIk napisał:

U mnie ogólnodostępne gniazdka w garażu zostały zlikwidowane. :no:

Młody u siebie załatwił formalności i ma swój podlicznik i swoje oświetlenie i gniazdka w komórce lokatorskiej za miejscem postojowym. :ok:

Nie wiem, czy 1, czy 3 fazy.

1 faza nadaje się raczej do hybryd plugin.

Auto w pełni elektryczne to raczej 3 fazy by się przydało, by przez noc naładować.

 

Na etapie budowy ceny sa kosmicznie wysokie za to, ze developer musi zmieniac plan. Takze... jak nie ma to ja bym sie wstrzymal i pozniej ze wspolnota dogadal. Kabel zawsze mozna przeciagnac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, wujekcybul napisał:

Na etapie budowy ceny sa kosmicznie wysokie za to, ze developer musi zmieniac plan. Takze... jak nie ma to ja bym sie wstrzymal i pozniej ze wspolnota dogadal. Kabel zawsze mozna przeciagnac.

Różnie z tym bywa. Czasem zrobią gratis :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, PawelWaw napisał:

Czesc

Jeszcze brak elektryka ale moze z czasem bedzie.

Jest sobie nowy blok. O co wnioskowac do dewelopera zeby to bylo przyszlosciowe ?

Ile mocy ?

1 faza ?

 

Tak zeby jeszcze tego uzyc do odkurzenia np póki brak elektryka.

 

Tak naprawdę to brać max. co uda się wydębić. 
 

Wersja absolutne minimum to:

1. zwykle jednofazowe gniazdko Schuko zabezpieczone na 16A. 
W praktyce będzie ładować ok. 3,3 -3,5 kW na godzinę. 

Wersja optymalna:

2. Trzy fazy po 16A.

Auto wyciągnie w tym przypadku ok. 3,3-3,6 kW na godzinę z każdej fazy, czyli 10-11 kW na godzinę. 
Oczywiście jeśli będzie miało taką ładowarkę wbudowaną. 
Przy wbudowanej ładowarce 1-faz, nadal max. 3,3-3,6 kW.
 

Wersja All Inclusive

3x32A

Przy 3 fazach teoretyczna możliwość przyjęcia 22 kW, zależnie od tego co obsługuje auto.

Przy 1 fazowej wbudowanej ładowarce możliwość ok. 6,6-7,2 kW na godzinę z jednej fazy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Tak naprawdę to brać max. co uda się wydębić. 
 

Wersja absolutne minimum to:

1. zwykle jednofazowe gniazdko Schuko zabezpieczone na 16A. 
W praktyce będzie ładować ok. 3,3 -3,5 kW na godzinę. 

 

Moje i3 dostało ładowarkę 2400 W  10 A.

I, z tego, co wiem to generalnie normalne gniazdo liczy się 2300 W.

 

Nawet jak będzie tylko 2300 W, to 10h daje 23 kWh. Czyli 100-200 km zasięgu dla takiego UPa. Dramatu nie ma, ale jednak to jest minimum.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Cezh napisał:

 

Moje i3 dostało ładowarkę 2400 W  10 A.

I, z tego, co wiem to generalnie normalne gniazdo liczy się 2300 W.

 

Nawet jak będzie tylko 2300 W, to 10h daje 23 kWh. Czyli 100-200 km zasięgu dla takiego UPa. Dramatu nie ma, ale jednak to jest minimum.

 

W Polsce aktualnie gniazdka zabezpiecza się 16A standardowo.

I można dokupić sobie EVSE za 600 zł, która 16A dostarczy do auta.

 

Wszystkie seryjne mają okolice 10A, bo zdarza się, że gniazdka są zabezpieczone tylko na 10 A właśnie.

Niektóre auta mają możliwość regulacji w wąskim zakresie, przykładowo Ioniq 8-10-12 A.

Podałem wartości w kW, bo tak najlepiej obrazowo. Ogólnie jeśli ładujemy nocą, to te 16A z jednej fazy już daje radę ale szedłbym w 3x16A minimum jeśli jest taka opcja,

bo taki będzie standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Polarny napisał:

To po ilu km się zwróci?

Nie ma nawet szans by się zwróciło :)

 

18 godzin temu, wujekcybul napisał:

Na etapie budowy ceny sa kosmicznie wysokie za to, ze developer musi zmieniac plan. Takze... jak nie ma to ja bym sie wstrzymal i pozniej ze wspolnota dogadal. Kabel zawsze mozna przeciagnac.

To nie takie proste - w istniejącym budynku, to nie samo przeciągnięcie kabla, tylko przebudowa istniejącej instalacji elektrycznej, no i tak jak pisałem - administrator dostał ofertę na to na kwotę 30 000 zł. 

 

Ostatecznie dowiedziałem się, że w nowo budowanym budynku, się da, ale jeden  największych deweloperów w Wawie zaoferował 1 fazowe przyłącze 3,7 kW. Take it or leave it. Plug-ina podładuje, ale elektryka już do pełna prędko nie naładuje. 

Ja czuję się jasnowidzem, bo już w 2013 budując dom załatwiłem sobie 3-fazy 16 kW, na wypadek jakby kiedyś elektryki się upowszechniły (wówczas na rynku była tylko Tesla i chiński BYD) :old:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Manx napisał:

 

Ja czuję się jasnowidzem, bo już w 2013 budując dom załatwiłem sobie 3-fazy 16 kW, na wypadek jakby kiedyś elektryki się upowszechniły (wówczas na rynku była tylko Tesla i chiński BYD) :old:

Też mam tyle - zabezpieczenie 3x25A:yay:

Ale dlatego, że ogrzewam dom prądem - 10 kW grzejników ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Manx napisał:

Ja czuję się jasnowidzem, bo już w 2013 budując dom załatwiłem sobie 3-fazy 16 kW, na wypadek jakby kiedyś elektryki się upowszechniły (wówczas na rynku była tylko Tesla i chiński BYD) :old:

Jakie tu jasnowidztwo?

W domu wiele osób ma 3 fazy do garażu podciągnięte, większość na zasadzie może się przyda.

Ja mam wolnostojący garaż z 2009, nie w bryle domu i 3 fazy w obu budynkach.

Jeżeli kiedyś nie podepnę do tego elektryka, to wątpię bym do czegokolwiek 3 faz w garażu potrzebował.

Edited by ZUBERTO

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, Manx napisał:

ale jeden  największych deweloperów w Wawie zaoferował 1 fazowe przyłącze 3,7 kW. 

 

i ile za to krzyknal ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Manx napisał:

Ostatecznie dowiedziałem się, że w nowo budowanym budynku, się da, ale jeden  największych deweloperów w Wawie zaoferował 1 fazowe przyłącze 3,7 kW. Take it or leave it. Plug-ina podładuje, ale elektryka już do pełna prędko nie naładuje. 

 

Lepsze to niż nic. Zwykle nie ładujesz od zera, a 50% nawet dużej baterii dobijesz przez noc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Jakie tu jasnowidztwo?

W domu wiele osób ma 3 fazy do garażu podciągnięte, większość na zasadzie może się przyda.

Ja mam wolnostojący garaż z 2009, nie w bryle domu i 3 fazy w obu budynkach.

Jeżeli kiedyś nie podepnę do tego elektryka, to wątpię bym do czegokolwiek 3 faz w garażu potrzebował.

Tak jak piszesz chyba większość tak robi (przynajmniej ja takowe gniazda widuję).

Sam u siebie tak też zrobiłem (choć ani razu nic nie podpiąłem :) ) właśnie ze względu na możliwość ładowania auta w przyszłości. Mam 3-fazowe + grubszy kabel do gniazd 1-fazowy (wystarczy bezpiecznik zmienić). Tylko z tego co się orientowałem to chyba obecnie za bardzo nie ma możliwości ładowania elektryków z 3-faz tak bez jakiś dodatkowych ładowarek ściennych :hmm:.

Koszty oczywiście takie rozwiązania były małe kilka metrów kabla + gniazdo, a elektryk położył to przy okazji przed tynkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Manx napisał:

Ja czuję się jasnowidzem, bo już w 2013 budując dom załatwiłem sobie 3-fazy 16 kW, na wypadek jakby kiedyś elektryki się upowszechniły (wówczas na rynku była tylko Tesla i chiński BYD) 

Bez przesady, takie przyłącze robiłem w 2008 r., także byłem większym jasnowidzem 😉
Tylko czekać na @Lucyfer i porozstawia wszystkich po kątach swoim przyłączem 😁

Edited by mrBEAN
  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, sherif napisał:

. Tylko z tego co się orientowałem to chyba obecnie za bardzo nie ma możliwości ładowania elektryków z 3-faz tak bez jakiś dodatkowych ładowarek ściennych :hmm:.

Ładowarka ścienna lub przenośna to żadne rocket science.

Po prostu decydując się pierwszy raz na elektryka montujesz dobie takie dobrodziejstwo w garażu i korzystasz.

Koszt 2000-3000 zł.

W standardzie otrzymujesz zasilacz, który ładuje auto w tempie ok. 2 kW na godzinę. 
Możesz to podpiąć zamiast lampki nocnej do gniazdka i to jest piękne w EV ;) 

Edited by mrBEAN
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, mrBEAN napisał:

Bez przesady, takie przyłącze robiłem w 2008 r., także byłem większym jasnowidzem 😉
Tylko czekać na @Lucyfer i porozstawia wszystkich po kątach swoim przyłączem 😁

 

Ja tam swojego nie będę ujawniał, natomiast ojciec w UK ma standardowo na w jednofazowej instalacji domku, jak wszyscy wokół, zabezpieczenie główne 100A ;] Natomiast mój pobór maksymalny iluśminutowy (kwadrans?) zarejestrowany przez licznik to 2,7 kW ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Lucyfer napisał:

Ja tam swojego nie będę ujawniał

Tajne! :panic:

 

38 minut temu, Lucyfer napisał:

zabezpieczenie główne 100A

:cool:

 

39 minut temu, Lucyfer napisał:

Natomiast mój pobór maksymalny iluśminutowy (kwadrans?) zarejestrowany przez licznik to 2,7 kW ;]

Cieniutko! :P ;)  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Ładowarka ścienna lub przenośna to żadne rocket sciense.

Po prostu decydując się pierwszy raz na elektryka montujesz dobie takie dobrodziejstwo w garażu i korzystasz.

Koszt 2000-3000 zł.

W standardzie otrzymujesz zasilacz, który ładuje auto w tempie ok. 2 kW na godzinę. 
Możesz to podpiąć zamiast lampki nocnej fo gniazdka i to jest piękne w EV ;) 

Na 3 fazy ? Po co mi 2kW jak więcej na wbudowanej w auto można pociągnąc. 

Rozumiem, że miałoby to sens gdy podpinam takie pudełko pod 3fazy zakończone uniwersalnym złączem / kabelkiem i jadą mocą 10-15kW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, sherif napisał:

Na 3 fazy ? Po co mi 2kW jak więcej na wbudowanej w auto można pociągnąc. 

Rozumiem, że miałoby to sens gdy podpinam takie pudełko pod 3fazy zakończone uniwersalnym złączem / kabelkiem i jadą mocą 10-15kW.

Powinienem oddzielić wersy, bo jak widać, można źle zrozumieć.

 

W standardzie z autem otrzymujesz 2 kW.

 

A 3 fazy to 3x 16A lub 3x 32A czyli odpowiednio sumarycznie 11 kW i 22 kW.

Tylko jeszcze kwestia co auto może przyjąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, mrBEAN napisał:

Powinienem oddzielić wersy, bo jak widać, można źle zrozumieć.

 

W standardzie z autem otrzymujesz 2 kW.

 

A 3 fazy to 3x 16A lub 3x 32A czyli odpowiednio sumarycznie 11 kW i 22 kW.

Tylko jeszcze kwestia co auto może przyjąć.

Czekaj, to wszystkie to auta u nas ładowane z gniazdka mają tylko 2kW ?

Ta ścienna jak rozumiem omija wbudowaną więc powinna tak ładować na max jak te szybkie :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, sherif napisał:

Czekaj, to wszystkie to auta u nas ładowane z gniazdka mają tylko 2kW ?

 

Producent do auta daje uniwersalny zasilacz (EVSE) 10A. Jest to podyktowane tym, żebyś mógł to podpiąć gdziekolwiek i nie wysadzić bezpieczników.

Jedziesz do domku letniskowego, podpinasz, ładujesz. Czy po prostu w domu do któregokolwiek gniazdka lub jak hardkor po przedłużaczu (z uziemieniem) z 5 piętra bloku ;) 

 

32 minuty temu, sherif napisał:

Ta ścienna jak rozumiem omija wbudowaną więc powinna tak ładować na max jak te szybkie :hmm:

Jeśli mowa o ładowaniu prądem AC, to ładowarka obsługująca jest wbudowana w aucie i ona decyduje o tym, co max auto może przyjąć.

Zazwyczaj jest:

1 faza: 16A (bidne wersje Leafa i inne ubogie wozy)

1 faza: 32A (e-Golf, Ioniq, Leaf bogatszy, Kona itp.)

3 fazy: 3x 16A (to dopiero nadchodzi i raczej jest za dopłatą przy kupnie, Tesla 3 e-208, ID.3 itd.)

3 fazy: 3x 32A (ZOE, starsze Tesle)

 

Z obserwacji, standardem będzie raczej 3x 16A, i mooooże opcja na 3x 32A.

 

I teraz jedna sprawa co jest w stanie przyjąć auto, a druga jaki zasilacz (EVSE) sobie kupisz.

 

Mój Ioniq przykładowo przyjmuje po AC max. 1 faz 32A, więc kupiłem EVSE 1 faz. 32A z możliwością regulacji ładowania 10-12-16-20-24-32A i ładuję jak potrzebuję.

Coś takiego:

evse32A.png.8c7153d5945d55acdb684310b58eae7d.png

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.01.2020 o 16:59, rwIcIk napisał:

1 faza nadaje się raczej do hybryd plugin.

Auto w pełni elektryczne to raczej 3 fazy by się przydało, by przez noc naładować.

 

Do ładowania Tesli się nie nadaje, ale Ioniqa gonimy właśnie 230V/16A i jest super.

W bagażniku jeździ fabryczna ładowarka (6,8,9A) i tą ładujemy się na wsi.

 

Cały czas wisi tutaj jakiś demon ładowania auta EV.... tymczasem elektrykiem (jako drugim autem w domu) jeździmy więcej, niż spalinówką z tym samym statusem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Maxit napisał:

tymczasem elektrykiem (jako drugim autem w domu) jeździmy więcej, niż spalinówką z tym samym statusem.

 

Umówiliśmy się, że z umiarem podpowiadamy :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mrBEAN napisał:

Umówiliśmy się, że z umiarem podpowiadamy :phi:

 

To dusigrosze i dyskutanci.... Zaraz i tak będą nad morze jechać "jodu złapać" ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 29.01.2020 o 22:52, mrBEAN napisał:

 

Producent do auta daje uniwersalny zasilacz (EVSE) 10A. Jest to podyktowane tym, żebyś mógł to podpiąć gdziekolwiek i nie wysadzić bezpieczników.

Jedziesz do domku letniskowego, podpinasz, ładujesz. Czy po prostu w domu do któregokolwiek gniazdka lub jak hardkor po przedłużaczu (z uziemieniem) z 5 piętra bloku ;) 

 

Jeśli mowa o ładowaniu prądem AC, to ładowarka obsługująca jest wbudowana w aucie i ona decyduje o tym, co max auto może przyjąć.

Zazwyczaj jest:

1 faza: 16A (bidne wersje Leafa i inne ubogie wozy)

1 faza: 32A (e-Golf, Ioniq, Leaf bogatszy, Kona itp.)

3 fazy: 3x 16A (to dopiero nadchodzi i raczej jest za dopłatą przy kupnie, Tesla 3 e-208, ID.3 itd.)

3 fazy: 3x 32A (ZOE, starsze Tesle)

 

Z obserwacji, standardem będzie raczej 3x 16A, i mooooże opcja na 3x 32A.

 

I teraz jedna sprawa co jest w stanie przyjąć auto, a druga jaki zasilacz (EVSE) sobie kupisz.

 

Mój Ioniq przykładowo przyjmuje po AC max. 1 faz 32A, więc kupiłem EVSE 1 faz. 32A z możliwością regulacji ładowania 10-12-16-20-24-32A i ładuję jak potrzebuję.

Coś takiego:

evse32A.png.8c7153d5945d55acdb684310b58eae7d.png

 

 

 

Do czego jest to pole zblizeniowe w zasilaczu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

Do czego jest to pole zblizeniowe w zasilaczu ?

Do zmiany amperażu. Do wyboru: 10, 12, 16, 20, 24, 32. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, mrBEAN napisał:

Do zmiany amperażu. Do wyboru: 10, 12, 16, 20, 24, 32. 

ale jak rozumiem wybiera się to po podpięciu do auto a nie po wywaleniu bezpiecznika :) ? Wszystkie auta przyjmujące 32A mają taką regulacje ?

Tak teraz patrzę ten kabel co wkleiłeś to 3-fazowe gniazdo ma a pisałeś wyżej o jednej fazie :hmm:

 

Dnia 29.01.2020 o 22:52, mrBEAN napisał:

Mój Ioniq przykładowo przyjmuje po AC max. 1 faz 32A, więc kupiłem EVSE 1 faz. 32A z możliwością regulacji ładowania 10-12-16-20-24-32A i ładuję jak potrzebuję.

Coś takiego:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, sherif napisał:

ale jak rozumiem wybiera się to po podpięciu do auto a nie po wywaleniu bezpiecznika :) ?

 

Wybiera się po sprawdzeniu zabezpieczenia jakie mamy w domu.

Mniej więcej zasada taka, że chcąc skoczyć przez okno, orientujesz się najpierw jak wysoko jesteś ;)

 

22 minuty temu, sherif napisał:

Wszystkie auta przyjmujące 32A mają taką regulacje ?

 

To nie auto ma regulację tylko zasilacz. Ten co wkleiłem zdjęcie, to jest dokupiony i ma taką funkcję.

Oryginalny zasilacz jak pisałem ma zazwyczaj <10A, by można było podpiąć gdziekolwiek.

 

24 minuty temu, sherif napisał:

Tak teraz patrzę ten kabel co wkleiłeś to 3-fazowe gniazdo ma a pisałeś wyżej o jednej fazie :hmm:

Zwykłe gniazdko (wtyczka Schuko) obsługuje tylko do 16A, chcąc zassać więcej trzeba wykorzystać gniazdo siłowe.

I takowe wykorzystuję, tylko zasysam z jednej fazy --> max. 32A.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, mrBEAN napisał:

Zwykłe gniazdko (wtyczka Schuko) obsługuje tylko do 16A, chcąc zassać więcej trzeba wykorzystać gniazdo siłowe.

 

Będąc precyzyjnym są gniazda/wtyki 32A 1-fazowe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Maxit napisał:

 

Będąc precyzyjnym są gniazda/wtyki 32A 1-fazowe. 

 

Schuko?

 

Bo te niebieskie "siłowe" to wiadomix.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Schuko?

Bo te niebieskie "siłowe" to wiadomix.

 

Nie Schuko, one mają 16A, jak pisałeś. 

 

Wyglądają podobnie do siłowego, ale mają 1 fazę :) Mam takie "nieszczęścia" w serwerowni..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Maxit napisał:

 

Nie Schuko, one mają 16A, jak pisałeś. 

 

Wyglądają podobnie do siłowego, ale mają 1 fazę :) Mam takie "nieszczęścia" w serwerowni..


To jest właśnie „nieszczęście” jak to nazwałeś i dlatego o tym nie wspominałem nawet. 
Popularne w caravaningu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.