Skocz do zawartości

Diesel CR kopci białym dymem przy odpalaniu


komor

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: TOYOTA AVENSIS T25 z 2007 roku z silnikiem 2.0 D-4D 125 KM.

Przebieg: ok. 230 kkm

 

Obecne objawy:

Przy odpalaniu na ZIMNYM silniku sporo dymu biało-siwego, po ok. 30 sekundach przestaje kopcić i kopcenie powraca dopiero przy kolejnym odpalaniu tylko i wyłącznie na zimnym silniku.

"Znajomy" mechanik widział problem we wtryskach, zostały zregenerowane w dobrym zakładzie, auto zaczęło ładniej rozwijać moc, lecz kopcenie pozostało. Ten też mechanik wcześniej wrobił użytkownika w wymianę sprzęgła i dwumasy, gdyż uważał że nadmierne kopcenie właśnie z tego się bierze :pad:

Po ujrzeniu długo świecących świec żarowych zaproponowałem użytkownikowi wymianę, po wymianie kopcenie pozostało.

 

Od początku sugerowałem też możliwość zużycia uszczelniaczy zaworowych, lecz tej ewentualnej usterki nikt nie próbuje zdiagnozować, mechanicy chcą iść zazwyczaj na łatwiznę.

Zużycie oleju ponoć znikome, podobno znika lekko płyn chłodniczy, nie znam ilości.

Z racji, że samochodem jeździłem często od nowości zauważyłem większego laga do 2000 rpm, w pełnym zakresie obrotów nie puszcza żadnego nadmiernego dymu.

 

Pomożecie rozwiązać kłopot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile plynu chlodniczego ubywa ?

bo jesli niewielkie ilosci (200-300ml na 10 000 km ) to jesrt OK , ale jesli 1L co chwile dolewa to masakra... - sprawdzic czy pompa wody nie puszcza albo nie wywala rurka przy zbiorniku plynu (UPG)

w obu przypadkach na wygluszeniu maski bedziez bialy nalot jak od soli drogowej ....

 

jesli jednak plynu ubywa malo (200-300ml/10kkm) to warto sprawdzic czy wymiane wtryskiwaczy wykonano zgodnie z instrukcja Toyota :

"WAŻNE :

W przypadku wymiany wtryskiwaczy należy zainstalować najnowsze oprogramowanie modułu ECU silnika oraz ZRESETOWAĆ WARTOŚCI ADAPTACYJNE MODUŁU ECU WTRYSKIWACZA/-y. (Zapobiegnie to nawrotowi problemów z wtryskiwaczami)."

 

Czy powyzsze 2 punkty zostaly wykonane ??

jak wygladaja korekcje po wymianie wtryskiwaczy ?  

jak wyglada dawka wtryskiwanego paliwa ?  (dla silnika 1AD powinna byc miedzy 3,2 a 10,1 mm3 )

wgrac najnowsze oprogramowanie do ECU - minimum wersja dla 1AD:   305B7000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

21 godzin temu, wujekcybul napisał:

Jak kopci tylko jak jest zimny i nic sie innego nie dzieje to jezdzic i tyle. Wogole sie tym nie przejmowac. O ile dobrze pamietam ceed dyzel tez rano dymil.

 

Tyle, że ten dym potrafi solidnie ograniczyć widoczność innym użytkownikom drogi ;]

19 godzin temu, krzysq11998866 napisał:

W tych Toyotach była wada fabryczna w postaci zapadających się tulei cylindrowych. Najpewniej głowica do zdjęcia i roboty plus planowanie bloku. Naprawa możliwa jeden raz i nie rozwiązuje problemu. Potem silnik na złom.

Czyli zostawić i jeździć aż będzie kaput ;]

 

17 godzin temu, volf6 napisał:

A sprawdzono fizycznie czy te świece faktycznie grzeją?

Ja nie jeżdżę tym autem, zasugerowałem, mechanicy wymienili, tyle.

 

16 godzin temu, Qrak napisał:

ile plynu chlodniczego ubywa ?

bo jesli niewielkie ilosci (200-300ml na 10 000 km ) to jesrt OK [...]

 

Czy takie pytania można zadawać osobie, która zna użytkownika, ale nie jeździ jego autem? ;)

Wiem, że płynu wziął malutko, ponoć było trochę przelane, więc nadmiar pewnie przez przelew poszedł. Stąd obawy, że płyn brał. Podobno jest w normie teraz.

 

Jak padnie kiedyś silnik to napiszę dla potomnych :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, komor napisał:

Czyli zostawić i jeździć aż będzie kaput ;]

 

 

 

absolutnie nie jezdzic az bedzie kaput....wlasnie kaput bedzie bo bedzie sie jezdzic bez profilaktyki ...

silnik jest ciasno spasowany i problemy z blokiem/tlokami powstaja co ~130-150kkm  z powodu nagaru ktory odklada sie na tlokach od gory... tlok zaczyna walic w glowice i UPG leci...

dlatego zalewac do paliwa co 10kkm srodek do czyszczenia wtryskiwaczy (np Archoil) zeby nagar nie narosl... i nie powinno byc kaput! 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Cinos napisał:

też był bym za tym, aby to sprawdzić

 

biały dym na zimnym silniku to po prostu niespalona ropa

 

21 minut temu, Qrak napisał:

 

absolutnie nie jezdzic az bedzie kaput....wlasnie kaput bedzie bo bedzie sie jezdzic bez profilaktyki ...

silnik jest ciasno spasowany i problemy z blokiem/tlokami powstaja co ~130-150kkm  z powodu nagaru ktory odklada sie na tlokach od gory... tlok zaczyna walic w glowice i UPG leci...

dlatego zalewac do paliwa co 10kkm srodek do czyszczenia wtryskiwaczy (np Archoil) zeby nagar nie narosl... i nie powinno byc kaput!

 

Proponowałem już użytkownikowi sptrawdzenie w poleconym przeze mnie serwisie, ale jakoś nie ma na to widocznie ochoty.

Jakiś Liqui Moly lał na wtryski. To nie moje auto, więc siłą nie będę mu tego naprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Qrak napisał:

silnik jest ciasno spasowany i problemy z blokiem/tlokami powstaja co ~130-150kkm  z powodu nagaru ktory odklada sie na tlokach od gory... tlok zaczyna walic w glowice i UPG leci...

Czyli inne diesle są luźno spasowane8]

 

Być moze faktycznie coś tam się w tych Toyotach odkłada ale ta historia z nagarem i ciasnym pasowaniem jest jakś dziwna, czemu w innych dieslach nic takiego się nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, volf6 napisał:

Czyli inne diesle są luźno spasowane8]

 

Być moze faktycznie coś tam się w tych Toyotach odkłada ale ta historia z nagarem i ciasnym pasowaniem jest jakś dziwna, czemu w innych dieslach nic takiego się nie dzieje...

 

nie jest dziwna ..to jest zbadane i opisane przez Toyota w biuletynach TSB

rzecz w tym ze akurat te diesle (silnik 1AD i 2AD) maja blok/glowice z aluminium --> i wyglada ze  tolerancja jest tak mala,  ze kilka mm nagaru na tloku powoduje ze z czasem powoli uszczelnienie glowica/blok/UPG mowi papa

Edit: podejrzenie mechanikow bylo na fabryczny plyn chlodniczy zle reagujacy z aluminium - ale w oficjalnym TSB nie spotkalem sie z potwierdzeniem tego podejrzenia

Edytowane przez Qrak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Qrak napisał:

 

nie jest dziwna ..to jest zbadane i opisane przez Toyota w biuletynach TSB

rzecz w tym ze akurat te diesle (silnik 1AD i 2AD) maja blok/glowice z aluminium --> i wyglada ze  tolerancja jest tak mala,  ze kilka mm nagaru na tloku powoduje ze z czasem powoli uszczelnienie glowica/blok/UPG mowi papa

Edit: podejrzenie mechanikow bylo na fabryczny plyn chlodniczy zle reagujacy z aluminium - ale w oficjalnym TSB nie spotkalem sie z potwierdzeniem tego podejrzenia

 

Czyli jak rozumiem żeby rozwiązać ten problem należało by mimo wszystko zdjąć góre i zobaczyć ile trzeba wymieniać/naprawiać?

Bez dotykania wybuchnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, komor napisał:

 

Czyli jak rozumiem żeby rozwiązać ten problem należało by mimo wszystko zdjąć góre i zobaczyć ile trzeba wymieniać/naprawiać?

Bez dotykania wybuchnie?

najpierw trzeba potwierdzic czy faktycznie problem wystapil...tzn potwierdzic ze UPG poszla ->  wywala pod cisnieniem plyn chlodniczy przez wezyk przelewowy ...(zasyfiajac caly wygluszenie maski na bialy nalot)

 

jesli tak to  rozbierac jak najszybciej...moze bedzie tylko UPG do zrobienia....

jak temat bedzie olewany przez dluzszy czas przez dolewanie plynu chldoniczego ->  to w koncu glowica zacznie jezdzic po bloku i poza UPG bedzie dodatkowo blok do wymiany/zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kmark2 napisał:
13 godzin temu, Cinos napisał:
też był bym za tym, aby to sprawdzić
 
biały dym na zimnym silniku to po prostu niespalona ropa

Biały dym na zimnym silniku to para wodna z wydechu, a nie ropa

Odłącz świece żarowe, następnie odpal zimny silnik i dym będzie a czy bardziej biały czy siwy to już inna kwestia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kmark2 napisał:

Moje auto jak jest zimne to nie kopci na szaro tylko na biało.

Mowa o dieslu? Czyli auto kolegi wyżej jest sprawne a on tylko głowę na forum zawraca:hmm:

Trochę dziwne, bo przy takich temperaturach jak obecnie i prawidłowo działających świecach nie powinien w zasadzie wcale kopcić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Mowa o dieslu? Czyli auto kolegi wyżej jest sprawne a on tylko głowę na forum zawraca:hmm:

Trochę dziwne, bo przy takich temperaturach jak obecnie i prawidłowo działających świecach nie powinien w zasadzie wcale kopcić

 

Tak, mowa o dieslu. Odstawiasz rozgrzane auto przed domem, w nocy temperatura w okolicach 0 i rano po odpaleniu habemus papam. Auto nowe.

Tzn nie od razu kopci, gdzieś tak po kilkunastu sekundach od odpalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kmark2 napisał:
23 godziny temu, Cinos napisał:
biały dym na zimnym silniku to po prostu niespalona ropa

Biały dym na zimnym silniku to para wodna z wydechu, a nie ropa

 

Para wodna znika po kilku sekundach geniuszu ;]

 

9 godzin temu, volf6 napisał:

Mowa o dieslu? Czyli auto kolegi wyżej jest sprawne a on tylko głowę na forum zawraca:hmm:

Trochę dziwne, bo przy takich temperaturach jak obecnie i prawidłowo działających świecach nie powinien w zasadzie wcale kopcić:)

 

Widzę, że przynajmniej ktoś tu jest przytomny :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, volf6 napisał:

Mowa o dieslu? Czyli auto kolegi wyżej jest sprawne a on tylko głowę na forum zawraca:hmm:

Trochę dziwne, bo przy takich temperaturach jak obecnie i prawidłowo działających świecach nie powinien w zasadzie wcale kopcić:)

Tylko że diesel z bezpośrednim wtryskiem w tych temperaturach to nie wiem czy w ogóle włączy świece a nawet jeśli tak to odpali tak samo że sprawnymi jak i bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, krzysq11998866 napisał:

Tylko że diesel z bezpośrednim wtryskiem w tych temperaturach to nie wiem czy w ogóle włączy świece a nawet jeśli tak to odpali tak samo że sprawnymi jak i bez.

Raczej grzeje i to może nie ze względu na problemy z rozruchem a bardziej z czystością spalin. W starych TDI temperatura graniczna to było chyba +5°C. W nowszych silnikach to masz jeszcze dogrzewanie po rozruchu.

W moim starym jtd też grzeją przy obecnych temperaturach a różnica to właśnie dymienie lub jego brak po odpaleniu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, krzysq11998866 napisał:

Tylko że diesel z bezpośrednim wtryskiem w tych temperaturach to nie wiem czy w ogóle włączy świece a nawet jeśli tak to odpali tak samo że sprawnymi jak i bez.

Mój sprawny CDTI bez swiec palił bardzo ciężko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.