komor Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Pacjent: TOYOTA AVENSIS T25 z 2007 roku z silnikiem 2.0 D-4D 125 KM. Przebieg: ok. 230 kkm Obecne objawy: Przy odpalaniu na ZIMNYM silniku sporo dymu biało-siwego, po ok. 30 sekundach przestaje kopcić i kopcenie powraca dopiero przy kolejnym odpalaniu tylko i wyłącznie na zimnym silniku. "Znajomy" mechanik widział problem we wtryskach, zostały zregenerowane w dobrym zakładzie, auto zaczęło ładniej rozwijać moc, lecz kopcenie pozostało. Ten też mechanik wcześniej wrobił użytkownika w wymianę sprzęgła i dwumasy, gdyż uważał że nadmierne kopcenie właśnie z tego się bierze Po ujrzeniu długo świecących świec żarowych zaproponowałem użytkownikowi wymianę, po wymianie kopcenie pozostało. Od początku sugerowałem też możliwość zużycia uszczelniaczy zaworowych, lecz tej ewentualnej usterki nikt nie próbuje zdiagnozować, mechanicy chcą iść zazwyczaj na łatwiznę. Zużycie oleju ponoć znikome, podobno znika lekko płyn chłodniczy, nie znam ilości. Z racji, że samochodem jeździłem często od nowości zauważyłem większego laga do 2000 rpm, w pełnym zakresie obrotów nie puszcza żadnego nadmiernego dymu. Pomożecie rozwiązać kłopot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 Jak kopci tylko jak jest zimny i nic sie innego nie dzieje to jezdzic i tyle. Wogole sie tym nie przejmowac. O ile dobrze pamietam ceed dyzel tez rano dymil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 To mogą być uszczelniacze zaworowe albo uszczelka głowicy.Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 (edytowane) Diesle nie kopcą. Wadliwy jest użytkownik zapewne Edytowane 28 Stycznia 2020 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 W tych Toyotach była wada fabryczna w postaci zapadających się tulei cylindrowych. Najpewniej głowica do zdjęcia i roboty plus planowanie bloku. Naprawa możliwa jeden raz i nie rozwiązuje problemu. Potem silnik na złom. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 4 godziny temu, komor napisał: Po ujrzeniu długo świecących świec żarowych zaproponowałem użytkownikowi wymianę, po wymianie kopcenie pozostało. A sprawdzono fizycznie czy te świece faktycznie grzeją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 UPG puszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2020 ile plynu chlodniczego ubywa ? bo jesli niewielkie ilosci (200-300ml na 10 000 km ) to jesrt OK , ale jesli 1L co chwile dolewa to masakra... - sprawdzic czy pompa wody nie puszcza albo nie wywala rurka przy zbiorniku plynu (UPG) w obu przypadkach na wygluszeniu maski bedziez bialy nalot jak od soli drogowej .... jesli jednak plynu ubywa malo (200-300ml/10kkm) to warto sprawdzic czy wymiane wtryskiwaczy wykonano zgodnie z instrukcja Toyota : "WAŻNE : W przypadku wymiany wtryskiwaczy należy zainstalować najnowsze oprogramowanie modułu ECU silnika oraz ZRESETOWAĆ WARTOŚCI ADAPTACYJNE MODUŁU ECU WTRYSKIWACZA/-y. (Zapobiegnie to nawrotowi problemów z wtryskiwaczami)." Czy powyzsze 2 punkty zostaly wykonane ?? jak wygladaja korekcje po wymianie wtryskiwaczy ? jak wyglada dawka wtryskiwanego paliwa ? (dla silnika 1AD powinna byc miedzy 3,2 a 10,1 mm3 ) wgrac najnowsze oprogramowanie do ECU - minimum wersja dla 1AD: 305B7000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 29 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. 21 godzin temu, wujekcybul napisał: Jak kopci tylko jak jest zimny i nic sie innego nie dzieje to jezdzic i tyle. Wogole sie tym nie przejmowac. O ile dobrze pamietam ceed dyzel tez rano dymil. Tyle, że ten dym potrafi solidnie ograniczyć widoczność innym użytkownikom drogi 19 godzin temu, krzysq11998866 napisał: W tych Toyotach była wada fabryczna w postaci zapadających się tulei cylindrowych. Najpewniej głowica do zdjęcia i roboty plus planowanie bloku. Naprawa możliwa jeden raz i nie rozwiązuje problemu. Potem silnik na złom. Czyli zostawić i jeździć aż będzie kaput 17 godzin temu, volf6 napisał: A sprawdzono fizycznie czy te świece faktycznie grzeją? Ja nie jeżdżę tym autem, zasugerowałem, mechanicy wymienili, tyle. 16 godzin temu, Qrak napisał: ile plynu chlodniczego ubywa ? bo jesli niewielkie ilosci (200-300ml na 10 000 km ) to jesrt OK [...] Czy takie pytania można zadawać osobie, która zna użytkownika, ale nie jeździ jego autem? Wiem, że płynu wziął malutko, ponoć było trochę przelane, więc nadmiar pewnie przez przelew poszedł. Stąd obawy, że płyn brał. Podobno jest w normie teraz. Jak padnie kiedyś silnik to napiszę dla potomnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 18 godzin temu, volf6 napisał: A sprawdzono fizycznie czy te świece faktycznie grzeją? też był bym za tym, aby to sprawdzić biały dym na zimnym silniku to po prostu niespalona ropa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 34 minuty temu, komor napisał: Czyli zostawić i jeździć aż będzie kaput absolutnie nie jezdzic az bedzie kaput....wlasnie kaput bedzie bo bedzie sie jezdzic bez profilaktyki ... silnik jest ciasno spasowany i problemy z blokiem/tlokami powstaja co ~130-150kkm z powodu nagaru ktory odklada sie na tlokach od gory... tlok zaczyna walic w glowice i UPG leci... dlatego zalewac do paliwa co 10kkm srodek do czyszczenia wtryskiwaczy (np Archoil) zeby nagar nie narosl... i nie powinno byc kaput! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 29 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 26 minut temu, Cinos napisał: też był bym za tym, aby to sprawdzić biały dym na zimnym silniku to po prostu niespalona ropa 21 minut temu, Qrak napisał: absolutnie nie jezdzic az bedzie kaput....wlasnie kaput bedzie bo bedzie sie jezdzic bez profilaktyki ... silnik jest ciasno spasowany i problemy z blokiem/tlokami powstaja co ~130-150kkm z powodu nagaru ktory odklada sie na tlokach od gory... tlok zaczyna walic w glowice i UPG leci... dlatego zalewac do paliwa co 10kkm srodek do czyszczenia wtryskiwaczy (np Archoil) zeby nagar nie narosl... i nie powinno byc kaput! Proponowałem już użytkownikowi sptrawdzenie w poleconym przeze mnie serwisie, ale jakoś nie ma na to widocznie ochoty. Jakiś Liqui Moly lał na wtryski. To nie moje auto, więc siłą nie będę mu tego naprawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 1 godzinę temu, Qrak napisał: silnik jest ciasno spasowany i problemy z blokiem/tlokami powstaja co ~130-150kkm z powodu nagaru ktory odklada sie na tlokach od gory... tlok zaczyna walic w glowice i UPG leci... Czyli inne diesle są luźno spasowane Być moze faktycznie coś tam się w tych Toyotach odkłada ale ta historia z nagarem i ciasnym pasowaniem jest jakś dziwna, czemu w innych dieslach nic takiego się nie dzieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 (edytowane) 11 minut temu, volf6 napisał: Czyli inne diesle są luźno spasowane Być moze faktycznie coś tam się w tych Toyotach odkłada ale ta historia z nagarem i ciasnym pasowaniem jest jakś dziwna, czemu w innych dieslach nic takiego się nie dzieje... nie jest dziwna ..to jest zbadane i opisane przez Toyota w biuletynach TSB rzecz w tym ze akurat te diesle (silnik 1AD i 2AD) maja blok/glowice z aluminium --> i wyglada ze tolerancja jest tak mala, ze kilka mm nagaru na tloku powoduje ze z czasem powoli uszczelnienie glowica/blok/UPG mowi papa Edit: podejrzenie mechanikow bylo na fabryczny plyn chlodniczy zle reagujacy z aluminium - ale w oficjalnym TSB nie spotkalem sie z potwierdzeniem tego podejrzenia Edytowane 29 Stycznia 2020 przez Qrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 1 minutę temu, Qrak napisał: ze kilka mm nagaru na tloku powoduje ze z czasem powoli uszczelnienie glowica/blok/UPG mowi papa Powiem Ci, że rozbierałem wiele silników dieslowskich ale tyle nagaru to w zadnym nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 29 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 Godzinę temu, Qrak napisał: nie jest dziwna ..to jest zbadane i opisane przez Toyota w biuletynach TSB rzecz w tym ze akurat te diesle (silnik 1AD i 2AD) maja blok/glowice z aluminium --> i wyglada ze tolerancja jest tak mala, ze kilka mm nagaru na tloku powoduje ze z czasem powoli uszczelnienie glowica/blok/UPG mowi papa Edit: podejrzenie mechanikow bylo na fabryczny plyn chlodniczy zle reagujacy z aluminium - ale w oficjalnym TSB nie spotkalem sie z potwierdzeniem tego podejrzenia Czyli jak rozumiem żeby rozwiązać ten problem należało by mimo wszystko zdjąć góre i zobaczyć ile trzeba wymieniać/naprawiać? Bez dotykania wybuchnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 1 minutę temu, komor napisał: Czyli jak rozumiem żeby rozwiązać ten problem należało by mimo wszystko zdjąć góre i zobaczyć ile trzeba wymieniać/naprawiać? Bez dotykania wybuchnie? najpierw trzeba potwierdzic czy faktycznie problem wystapil...tzn potwierdzic ze UPG poszla -> wywala pod cisnieniem plyn chlodniczy przez wezyk przelewowy ...(zasyfiajac caly wygluszenie maski na bialy nalot) jesli tak to rozbierac jak najszybciej...moze bedzie tylko UPG do zrobienia.... jak temat bedzie olewany przez dluzszy czas przez dolewanie plynu chldoniczego -> to w koncu glowica zacznie jezdzic po bloku i poza UPG bedzie dodatkowo blok do wymiany/zrobienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 też był bym za tym, aby to sprawdzić biały dym na zimnym silniku to po prostu niespalona ropaBiały dym na zimnym silniku to para wodna z wydechu, a nie ropa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 1 godzinę temu, kmark2 napisał: 13 godzin temu, Cinos napisał: też był bym za tym, aby to sprawdzić biały dym na zimnym silniku to po prostu niespalona ropa Biały dym na zimnym silniku to para wodna z wydechu, a nie ropa Odłącz świece żarowe, następnie odpal zimny silnik i dym będzie a czy bardziej biały czy siwy to już inna kwestia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 Odłącz świece żarowe, następnie odpal zimny silnik i dym będzie a czy bardziej biały czy siwy to już inna kwestiaPo co mam to robić? Moje auto jak jest zimne to nie kopci na szaro tylko na biało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 15 minut temu, kmark2 napisał: Moje auto jak jest zimne to nie kopci na szaro tylko na biało. Mowa o dieslu? Czyli auto kolegi wyżej jest sprawne a on tylko głowę na forum zawraca Trochę dziwne, bo przy takich temperaturach jak obecnie i prawidłowo działających świecach nie powinien w zasadzie wcale kopcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2020 Mowa o dieslu? Czyli auto kolegi wyżej jest sprawne a on tylko głowę na forum zawraca:hmm: Trochę dziwne, bo przy takich temperaturach jak obecnie i prawidłowo działających świecach nie powinien w zasadzie wcale kopcić Tak, mowa o dieslu. Odstawiasz rozgrzane auto przed domem, w nocy temperatura w okolicach 0 i rano po odpaleniu habemus papam. Auto nowe.Tzn nie od razu kopci, gdzieś tak po kilkunastu sekundach od odpalenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 30 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 12 godzin temu, kmark2 napisał: 23 godziny temu, Cinos napisał: biały dym na zimnym silniku to po prostu niespalona ropa Biały dym na zimnym silniku to para wodna z wydechu, a nie ropa Para wodna znika po kilku sekundach geniuszu 9 godzin temu, volf6 napisał: Mowa o dieslu? Czyli auto kolegi wyżej jest sprawne a on tylko głowę na forum zawraca Trochę dziwne, bo przy takich temperaturach jak obecnie i prawidłowo działających świecach nie powinien w zasadzie wcale kopcić Widzę, że przynajmniej ktoś tu jest przytomny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 10 godzin temu, volf6 napisał: Mowa o dieslu? Czyli auto kolegi wyżej jest sprawne a on tylko głowę na forum zawraca Trochę dziwne, bo przy takich temperaturach jak obecnie i prawidłowo działających świecach nie powinien w zasadzie wcale kopcić Tylko że diesel z bezpośrednim wtryskiem w tych temperaturach to nie wiem czy w ogóle włączy świece a nawet jeśli tak to odpali tak samo że sprawnymi jak i bez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 11 minut temu, krzysq11998866 napisał: Tylko że diesel z bezpośrednim wtryskiem w tych temperaturach to nie wiem czy w ogóle włączy świece a nawet jeśli tak to odpali tak samo że sprawnymi jak i bez. Raczej grzeje i to może nie ze względu na problemy z rozruchem a bardziej z czystością spalin. W starych TDI temperatura graniczna to było chyba +5°C. W nowszych silnikach to masz jeszcze dogrzewanie po rozruchu. W moim starym jtd też grzeją przy obecnych temperaturach a różnica to właśnie dymienie lub jego brak po odpaleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 8 godzin temu, krzysq11998866 napisał: Tylko że diesel z bezpośrednim wtryskiem w tych temperaturach to nie wiem czy w ogóle włączy świece a nawet jeśli tak to odpali tak samo że sprawnymi jak i bez. Mój sprawny CDTI bez swiec palił bardzo ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.