Skocz do zawartości

[KzAK] Wygodny sedan Lex ES/Camry


karax

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Szukany wygodny sedan lub inne auto spełniające wymagania.

Automat, benzyna lub hybryda, nie diesel
acc / distronic / czy jak to się tak zwie
automatyczne hamowanie z sytuacji wykrycia przeszkody
podgrzewane siedzenia z przodu
miejsce dla 3 osób z tyłu (2 dorosłe i fotelik)
bagażnik minimum 450-500 litrów
android auto / carplay
kamera cofania lub 360
czujniki z każdej strony 
bluetooth i zestaw głosnomówiący
w miarę sensowne audio
minimum nawiewy z tyłu

 

A teraz to co bym chciał żeby miało ale są to rzeczy na które mógłbym przymknąć oko:

bezkluczykowy dostęp i odpalanie
lane assist i utrzymywanie pasa ruchu
blind spot assist
autonomiczna jazda w korku
szyberdach
podgrzewane siedzenia również z tyłu, 
wentylowane siedzenia z przodu
webasto jako extrawagancja
3/4 strefowa klima

 

Na razie rozpatrywany jest Lexus ES i Camry.

Co innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ryb napisał:

 

Rozważałbym Arteona (wiem, to nie sedan ;]) z uwagi na multimedia i systemy wsparcia kierowcy.

:ok:

Imho Nie do zrealizowania w tym budżecie z opcjami jakie bym chciał. 

 

Godzinę temu, gobi napisał:

Mazdę 6 konfigurowałeś ?

Czy ona nadal ma takie problemy z korozją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujekcybul napisał:

Bedzie we wszystkim lepszy od Japoncow. Choc taka Camry ladnie jedzie i malo pali.

 

Tylko że multimedia to porażka. Jak sprzed kilkunastu lat. Jakby wsadzili tam system z VW to faktycznie mogłaby być całkiem ok. Chociaż uważam, że Arteon i tak się prawdopodobnie lepiej prowadzi (zwłaszcza z DCC) i może dawać więcej frajdy z jazdy (DSG vs. CVT).

:ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, muzz napisał:

a ten arteon to nie jest następca paska cc a co za tym idzie nie jest niski i średnio wygodny?

 

Jest. Ale jak ktoś chce auto wysokie i bardzo wygodne to kupuje SUVa/crossovera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, s_krzychu napisał:

Optima GTLine :P

Jakoś wcale nie była brana pod uwagę. Rozumiem że GT od GT Line różni się detalami i mocą silnika. Tak?

 

5 godzin temu, Ryb napisał:

Chyba wszystko z Twojej listy oprócz dachu i webasto wychodzi mi za 192k. Silnik 2.0 TSI 190KM DSG7.

Trzeba będzie pójść do salonu i popatrzeć. Swoją drogą na VW to patrzyłem na Passata a nie Arteona.

 

5 godzin temu, Ryb napisał:

Tylko że multimedia to porażka. Jak sprzed kilkunastu lat. Jakby wsadzili tam system z VW to faktycznie mogłaby być całkiem ok. Chociaż uważam, że Arteon i tak się prawdopodobnie lepiej prowadzi (zwłaszcza z DCC) i może dawać więcej frajdy z jazdy (DSG vs. CVT).

:ok:

Z multimediów nie korzystam. Byle BT działał i Android Auto / Car Play.

Może i rzeczywiście VW będzie lepiej się prowadził ale taki Lexus albo Toyota raczej będą trwalsze i bardziej bezawaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, karax napisał:

Jakoś wcale nie była brana pod uwagę. Rozumiem że GT od GT Line różni się detalami i mocą silnika. Tak?

 

Za mało prestiżowa :] ale np. u mnie wygrała z Insignią czy Mazdą 6. VAGi kompletnie mi nie podchodzą, więc nawet nie były brane pod uwagę.

 

Z tego co pamiętam, to oprócz silnika/mocy to główną różnicą było zawieszenie adaptacyjne. Poza tym drobne pierdoły: jakiś tryb "sportowy" wyświetlacza i elektroniczny "burczek" dźwięku silnika.

 

Nie znam aktualnego cennika, ale GTLine powinien spokojnie się zmieścić poniżej 150 ze szklanym dachem i pakietem technicznym, który zawiera ACC i inne systemy. Resztę można przepić wedle uznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, karax napisał:

Trzeba będzie pójść do salonu i popatrzeć. Swoją drogą na VW to patrzyłem na Passata a nie Arteona.

 

To bardzo fajna propozycja.

Myślę, że wersja 2.0TSI 272km z tymi wszystkimi dodatkami jest do wyrwania w zakładanym budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, karax napisał:

 

Z multimediów nie korzystam. Byle BT działał i Android Auto / Car Play.

Może i rzeczywiście VW będzie lepiej się prowadził ale taki Lexus albo Toyota raczej będą trwalsze i bardziej bezawaryjne.

 

Gdy jest dobry (lub chociaż przyzwoity) system fabryczny to AA/CP to przy tym proteza, która tylko zniechęca do korzystania.

Fabryka lepsza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, karax napisał:

 

Powiedzmy 200k

SuperB/passat z ekstra dodatkami, jeszcze zostanie na wakacje lub Premium A6 5er biznes line. 

 

Webasto vag ma z apki, zapominasz co to skrobanie szyb rano.

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ⠀ napisał:

Do dwustu klocków nie ma lepszej alternatywy od suberb lk w którym za chwilę będziesz miał plugina.

tapatalked
 

IMO tak ale pytanie co z dostepnoscia zeby sie nie okazalo, ze bedzie rok czekal az wyklepia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, muzz napisał:

a ten arteon to nie jest następca paska cc a co za tym idzie nie jest niski i średnio wygodny?

 

Z tyłu na wysokość jak siedzisz wyprostowany i masz 180 cm to sięgasz dachu.

Na szerokość, podobnie jak w Pasku, czy Mondeo.

Na nogi z tyłu masz więcej niż Pasku, czy Mondeo - nie znam parametrów Superba, ale będzie IMO niewiele mniej..

 

Mój konfig - 2.0 280 4Motion, RLine + szklany dach wyszedł po rabatach 195 - z tymże to był 2018.

Z tym silniczkiem to bardzo przyzwoicie się odpycha  i fajnie się tym po prostu jeździ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bnow napisał:

Z tyłu na wysokość jak siedzisz wyprostowany i masz 180 cm to sięgasz dachu.

Na szerokość, podobnie jak w Pasku, czy Mondeo.

Na nogi z tyłu masz więcej niż Pasku, czy Mondeo - nie znam parametrów Superba, ale będzie IMO niewiele mniej..

 

a kwestia wsiadania/wysiadania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, muzz napisał:

 

a kwestia wsiadania/wysiadania?

No jest niżej i trzeba na szybę uważać, bo bez ramki łatwo się uderzyć. 

Ale ogólnie w tej wersji auto oceniam bardzo wysoko. Chętniej nim jeżdżę niż X5, która niby jest premium. Wiem, że to porównanie różnych segmentów, ale ten VW z mocnym silnikiem i 4M naprawdę jest ok. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, s_krzychu napisał:

 

Za mało prestiżowa :] ale np. u mnie wygrała z Insignią czy Mazdą 6. VAGi kompletnie mi nie podchodzą, więc nawet nie były brane pod uwagę.

 

Z tego co pamiętam, to oprócz silnika/mocy to główną różnicą było zawieszenie adaptacyjne. Poza tym drobne pierdoły: jakiś tryb "sportowy" wyświetlacza i elektroniczny "burczek" dźwięku silnika.

 

Nie znam aktualnego cennika, ale GTLine powinien spokojnie się zmieścić poniżej 150 ze szklanym dachem i pakietem technicznym, który zawiera ACC i inne systemy. Resztę można przepić wedle uznania.

Zrobiłem sobie porównanie GT vs GT Line

 

1.6 T-GDI 180 KM 7DCT GT Line  >  132 990 / 127 990

2.0 T-GDI 238 KM 6AT  GT  >  146 990 / 141 990

 

Pakiet Technologiczny dopłata 6 000

 

GT ma więcej:

Kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego z trybem GT Racing - wskazującym stopień doładowania turbosprężarki oraz użycia momentu obrotowego

Dwie chromowane końcówki układu wydechowego zamiast Podwójna chromowana końcówka układu wydechowego

Zaciski hamulcowe kół przednich i tylnych lakierowane w kolorze czerwonym

Elektroniczny generator dźwięku - wzmacniający sportowy dźwięk wydechu w kabinie

Sportowe zawieszenie, elektronicznie sterowane

Automatyczna 6-biegowa zamiast 7-biegowa DCT

 

Czyli za dodatkowe 14k pln dostajemy jakiś tam wyświetlacz, szportowy dźwięk, dodatkowe 58 KM i starszy rodzaj skrzyni.

Imho osobiście chyba bym wolał 1.6

 

14 godzin temu, sdss napisał:

Premium A6 5er biznes line. 

Imho nie do wyrwania przy założeniu konkretnego wyposażenia w tym budżecie. Albo trzeba będzie iść na ustępstwa albo dołożyć do circa 250k pln.

Podobnie z E klasą.

 

3 godziny temu, wujekcybul napisał:

IMO tak ale pytanie co z dostepnoscia zeby sie nie okazalo, ze bedzie rok czekal az wyklepia.

Teoretycznie czas nie jest problemem byle by nie zrobiło się z roku półtora bo tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, karax napisał:

Zrobiłem sobie porównanie GT vs GT Line

 

1.6 T-GDI 180 KM 7DCT GT Line  >  132 990 / 127 990

2.0 T-GDI 238 KM 6AT  GT  >  146 990 / 141 990

 

Pakiet Technologiczny dopłata 6 000

 

GT ma więcej:

Kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego z trybem GT Racing - wskazującym stopień doładowania turbosprężarki oraz użycia momentu obrotowego

Dwie chromowane końcówki układu wydechowego zamiast Podwójna chromowana końcówka układu wydechowego

Zaciski hamulcowe kół przednich i tylnych lakierowane w kolorze czerwonym

Elektroniczny generator dźwięku - wzmacniający sportowy dźwięk wydechu w kabinie

Sportowe zawieszenie, elektronicznie sterowane

Automatyczna 6-biegowa zamiast 7-biegowa DCT

 

Czyli za dodatkowe 14k pln dostajemy jakiś tam wyświetlacz, szportowy dźwięk, dodatkowe 58 KM i starszy rodzaj skrzyni.

Imho osobiście chyba bym wolał 1.6

 

Imho nie do wyrwania przy założeniu konkretnego wyposażenia w tym budżecie. Albo trzeba będzie iść na ustępstwa albo dołożyć do circa 250k pln.

Podobnie z E klasą.

 

Teoretycznie czas nie jest problemem byle by nie zrobiło się z roku półtora bo tak.

 

Za 170 masz superba 2.0 190KM z wszystkim co wymieniłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sdss napisał:

Za 170 masz superba 2.0 190KM z wszystkim co wymieniłeś.

A właśnie, jak się zapatrujecie na kwestie napędu ?

Czy wielkie auto z FWD (Superb, Lexus ES, Camry, Arteon) jest ok czy passe ?
Auto nie służy do gnania na potęgę i robienia czasówek na torach. Ma służyć do komfortowej jazdy przed wszystkim.

Pytam bo kiedyś widziałem tu wpis Mareczka i on uważa że jak coś jest FWD to zło i narzędzie szatana :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, karax napisał:

A właśnie, jak się zapatrujecie na kwestie napędu ?

Czy wielkie auto z FWD (Superb, Lexus ES, Camry, Arteon) jest ok czy passe ?
Auto nie służy do gnania na potęgę i robienia czasówek na torach. Ma służyć do komfortowej jazdy przed wszystkim.

Pytam bo kiedyś widziałem tu wpis Mareczka i on uważa że jak coś jest FWD to zło i narzędzie szatana :skromny:

Dziś w łodzi przydał by się jakikolwiek 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, karax napisał:

A właśnie, jak się zapatrujecie na kwestie napędu ?

Czy wielkie auto z FWD (Superb, Lexus ES, Camry, Arteon) jest ok czy passe ?
Auto nie służy do gnania na potęgę i robienia czasówek na torach. Ma służyć do komfortowej jazdy przed wszystkim.

Pytam bo kiedyś widziałem tu wpis Mareczka i on uważa że jak coś jest FWD to zło i narzędzie szatana :skromny:

Brac arteona jak juz z 4x4.

Mam passka b7 z 4x4 a wczesniej mialem b7 z fwd. To jest niebo a ziemia w prowadzeniu, trzymaniu sie drogi itd. tym bardziej jak auto ma juz słuszny moment i moc.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Chalek napisał:

Brac arteona jak juz z 4x4.

Arteon nawet ze stock w wersji 4x4 nie łapie się w budżecie założonym.

 

4 godziny temu, delco napisał:

Audi A8? volvo S90?

Nie ten budżet. X2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mnie też irytuje jak sprzedawcy na oto wrzucają ceny netto

 

tapatalked

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, karax napisał:

A właśnie, jak się zapatrujecie na kwestie napędu ?

Czy wielkie auto z FWD (Superb, Lexus ES, Camry, Arteon) jest ok czy passe ?
Auto nie służy do gnania na potęgę i robienia czasówek na torach. Ma służyć do komfortowej jazdy przed wszystkim.

Pytam bo kiedyś widziałem tu wpis Mareczka i on uważa że jak coś jest FWD to zło i narzędzie szatana :skromny:

Mam Artka 190 TSI FWD i do codziennej jazdy w życiu bym nie dopłacił za 4x4. Jeździłem testowym 4x4 tyle ze w dizlu i gdybym nie zwrócił uwagi na napis na błotniku przy normalnej jeździe spokojnej jeździe w życiu bym nie wiedział o zastosowanym napędzie. Ale jeśli na forum mamy samych piratów to 4x4 jest konieczne. 
 

ps dizel to zło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ⠀ napisał:

Tak, mnie też irytuje jak sprzedawcy na oto wrzucają ceny netto

 

tapatalked

 

 

 

To cytowanej wersji dołóż jeszcze szyber za 6 koła, grzane tylne fotele za ponad 2 koła, Webasto za 7,5 koła, odpowiednie koła co by wyglądał za kolejne 4 koła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ⠀ napisał:

Tak, mnie też irytuje jak sprzedawcy na oto wrzucają ceny netto

 

tapatalked

 

 

 

Brutto na firmę, tylko trzeba być górnikiem i prawnikiem w jednej osobie i zaśpiewać dla pracowników salonu 😜😁🤣😀🤪

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-arteon-elegance-2-0-tsi-272-km-dsg-4motion-od-1-344-zl-msc-ID6CJdcV.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.01.2020 o 12:41, karax napisał:

Jak w temacie. Szukany wygodny sedan lub inne auto spełniające wymagania.

Automat, benzyna lub hybryda, nie diesel
acc / distronic / czy jak to się tak zwie
automatyczne hamowanie z sytuacji wykrycia przeszkody
podgrzewane siedzenia z przodu
miejsce dla 3 osób z tyłu (2 dorosłe i fotelik)
bagażnik minimum 450-500 litrów
android auto / carplay
kamera cofania lub 360
czujniki z każdej strony 
bluetooth i zestaw głosnomówiący
w miarę sensowne audio
minimum nawiewy z tyłu

 

A teraz to co bym chciał żeby miało ale są to rzeczy na które mógłbym przymknąć oko:

bezkluczykowy dostęp i odpalanie
lane assist i utrzymywanie pasa ruchu
blind spot assist
autonomiczna jazda w korku
szyberdach
podgrzewane siedzenia również z tyłu, 
wentylowane siedzenia z przodu
webasto jako extrawagancja
3/4 strefowa klima

 

Na razie rozpatrywany jest Lexus ES i Camry.

Co innego?

Przejedz się Artkiem tylko w TSI, uwierz mi bardzo przyjemny samochód. Z pewnością docenisz Apple car bezprzewodowy - jak już się w pełni uruchomi po 40s 😎 Ogromny bagażnik unoszony z szyba! Zawieszenie DCC, lampy LED, otwieranie pojazdu z aplikacji fajny gadżet nie raz już się przydało aby podrzucić coś żonie do auta. W moim przypadku świadomie nie brałem Dynaudio bo nie było warte swoich pieniędzy, niby 4 tys dopłaty ale musisz wsiąść dodatkowo listwy za 1.7 tys i ambiente za ponad 2 tys z czego ja wziąłem dwie ostatnie opcje pomijając pierwsza. Z kolorami nadwozia różnie bywa ja postawiłem na sraczkowaty tzw Kurkuma w innym go sobie nie wyobrażam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sdss napisał:

Brutto na firmę, tylko trzeba być górnikiem i prawnikiem w jednej osobie i zaśpiewać dla pracowników salonu 😜😁🤣😀🤪

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-arteon-elegance-2-0-tsi-272-km-dsg-4motion-od-1-344-zl-msc-ID6CJdcV.html

Nie ma połowy opcji! Mówię Ci ze nie ma bata się złapać. Moja konfiguracja wyszła na 210 tys z silnikiem 190 TSI, po rabacie 175500 a jeszcze można było kilka rzeczy dołożyć np webasto za 7 tys 

Edytowane przez johny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brutto na firmę, tylko trzeba być górnikiem i prawnikiem w jednej osobie i zaśpiewać dla pracowników salonu
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-arteon-elegance-2-0-tsi-272-km-dsg-4motion-od-1-344-zl-msc-ID6CJdcV.html
No spoko, co z tego że nie spełnia połowy wymagań postawionych przez autora wątku.

tapatalked

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.