_jedrek_ Napisano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 Witam, taki temat zmieniłem olej w silniku benzynowym jakieś 2 miesiące temu czyli zrobiłem ok 2tys km olej jest czarny. Stąd pomysł dolać teraz płukankę spuścić olej wlać świeży razem z plukanka zlać zmienić filtr i wlać olej docelowy. Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 Napisz jaki przebieg, auto, czy robisz dolewki oleju itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 30 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 Przebieg 80tys właśnie trochę oleju łyka ale podobno TTTM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 To śmiało poczekaj do następnej wymiany oleju i wtedy możesz się bawić w płukanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 30 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 Już jedną mam za sobą wymianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 Można zrobić całą serię płukanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 U siebie po wymianie też miałem czarny olej, następnie kolejna wymiana po 2kkm i teraz widać, że jest dużo lepiej. Następna zrobię po 8kkm i mysle, ze w zupełności wystarczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 30 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 2 godziny temu, czachabrava napisał: U siebie po wymianie też miałem czarny olej, następnie kolejna wymiana po 2kkm i teraz widać, że jest dużo lepiej. Następna zrobię po 8kkm i mysle, ze w zupełności wystarczy. Bardziej chodzi o to czy robić dwie płukanki pod rząd na starym filtrze z nowym olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 Imo bez sensu filtr "myć" 2 x. Nowy olej nowy filtr. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 2 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2020 Dnia 30.01.2020 o 18:42, _jedrek_ napisał: Bardziej chodzi o to czy robić dwie płukanki pod rząd na starym filtrze z nowym olejem Bez sensu. Zalej LM 2640 zgodnie z instrukcją, spuść i zalej świeży olej, zmieniając równocześnie filtr. I napisz co to za silnik i ile tego oleju bierze? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 3 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 10 godzin temu, kenickie napisał: Bez sensu. Zalej LM 2640 zgodnie z instrukcją, spuść i zalej świeży olej, zmieniając równocześnie filtr. I napisz co to za silnik i ile tego oleju bierze? Silnik 2,0T 265PS Przeplukalem LM Proline trochę dłużej niż zaleca producent. Do oleju nowego dodałem dodatek forte. Póki co efekt taki, że olej po 200km jest czysciutki, po poprzedniej wymianie odrazu byl brąz ciemny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 3 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 19 minut temu, _jedrek_ napisał: Silnik 2,0T 265PS Megane RS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 3 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 50 minut temu, ccLot napisał: Megane RS? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 3 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 Zrobiłbym z 5 kkm, zrobił płukankę i wlał nowy olej z filtrem i obserwował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przygodownik Napisano 3 Marca 2021 Udostępnij Napisano 3 Marca 2021 Ważne aby wlać dobrą płukankę z wysokim TBN, aby realnie wypłukała co się da - płukanie naftą i słabymi płukankami daje słabe efekty - polecam Oilem ReleaseTech Power jedna z najskuteczniejszych i bezpiecznych płukanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Marca 2021 Udostępnij Napisano 5 Marca 2021 Ważne aby wlać dobrą płukankę z wysokim TBN, aby realnie wypłukała co się da - płukanie naftą i słabymi płukankami daje słabe efekty - polecam Oilem ReleaseTech Power jedna z najskuteczniejszych i bezpiecznych płukanekNie wiem czy taka droga, czy ta za tania.https://allegro.pl/oferta/k2-t371-motor-flush-plukanka-silnika-250-ml-8843928238?utm_medium=app_share&utm_source=facebookTa się nie nadaje, co sądzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 5 Marca 2021 Udostępnij Napisano 5 Marca 2021 Skoro sezon na wykopki to i ja się podepnę . Wątek podlinkowany trochę długi, w wolnej chwili przejrzę, ale ten K2 to dobry / słaby preparat ? Stosowałem taki do silnika po remoncie/czyszczeniu, ale raczej dla laika trudno ocenić skuteczność po kolorze oleju. Parametrów jak TBN raczej próżno szukać w opisac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Marca 2021 Udostępnij Napisano 5 Marca 2021 Z płukanek dobry jest AR2820, teraz zmieniła się formuła i tam nie ma nafty. Druga dobra a nawet lepsza to Oilem Release Tech Cleaner, w wersji szybkiej i LL jako dlugodystansowa-odpowiednik AR2300. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Marca 2021 Udostępnij Napisano 5 Marca 2021 5 minut temu, analyzer64 napisał: Z płukanek dobry jest AR2820, teraz zmieniła się formuła i tam nie ma nafty. Druga dobra a nawet lepsza to Oilem Release Tech Cleaner, w wersji szybkiej i LL jako dlugodystansowa-odpowiednik AR2300. W jaki sposób testowałeś te produkty i na ilu silnikach? W jakich jednostkach można przedstawić wyniki tych testów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Marca 2021 Udostępnij Napisano 5 Marca 2021 (edytowane) AR2820 lałem zawsze w poprzednim aucie, używałem co wymianę oleju. W sumie 6-krotnie go lałem do jednego silnika. Lany był też do samochodu mamy i do Citroena C4, którego kiedyś miałem, więc w 3 silnikach. Oilem- nie używałem opieram się na informacjach od człowieka z Archoila, na porównaniu obu produktów. Względem AR2820 Oilem ma mocniejszy pakiet detergentów (AR 2820 - TBN +5,5, Oilem TBN 30+), z chęcią bym go kupił, ale mam już puszkę AR2820 przygotowaną do zalania w obecnym samochodzie, więc nie będę wydawał kasy na to. W jakich jednostkach - nie wiem, ja widziałem pokrywę zaworów od wewnątrz, wałki, krzywki - w aucie, w którym lałem ją co wymianę i trzymałem nawet 45 minut, te elementy nawet w zakamarkach nie miały nawet śladu depozytów, wszystko w kolorze metalu a nie ciemnozłote czy brązowe. Edytowane 5 Marca 2021 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 5 Marca 2021 Udostępnij Napisano 5 Marca 2021 Ja lałem dotąd liqui moly 2640 przed wymianą oleum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Marca 2021 Udostępnij Napisano 5 Marca 2021 (edytowane) 14 minut temu, aviator napisał: Ja lałem dotąd liqui moly 2640 przed wymianą oleum... Ja kiedyś LM 2662, okazuje się, że to jest to samo co 2640, tylko pojemność inna. Skład obu ten sam i stężenie to samo. Edytowane 5 Marca 2021 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przygodownik Napisano 5 Marca 2021 Udostępnij Napisano 5 Marca 2021 Ja do swojego auta stosuje taki zestaw - moi zadniem najlepsza relacja jakości do ceny: Płukanka: Oilem releasetech power flush Olej: Meguin Super Leichtlauf 5W40 Dodatek: Archoil 9200 V2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Marca 2021 Udostępnij Napisano 5 Marca 2021 (edytowane) Sam tego Meguina rozważam, ale 0W40 MIalem już chęć brać EXTREME AMG VR2 GTR ale nie mają oficjalnych aprobat, poza tym wyczytałem że kilku osobom lubił znikać. Edytowane 5 Marca 2021 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 5 Marca 2021 Udostępnij Napisano 5 Marca 2021 Cały czas nie rozumiem po co te płukanki. mialem pod koniec 90 lat paseratti na 15w40 1.8 benzyna i natluklem 350 później teściu do 420 i później kolega odkupił i do pół banki dobił i w silniku jeden raz od nowości była czapka ściągnięta bo upalił się zawór bo kawałek świecy odpadł. Wiec jeszcze raz na spokojnie - po co te płukanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 (edytowane) w autach z lat 90-tych widziałem już parę razy po ściągnięciu pokrywy zaworowej złogi zbitej czarnej mazi, nie wiem czy to wina oleju czy czegoś innego, nie będę się z tego doktoryzował, w moim pierwszym aucie lanosie jeździłem na oleju lotos 10w40, gdy padła mi uszczelka pokrywy zaworowej i ściągnięciu jej było 0 nagaru , podobno lotos ma wysoki TBN i nie zanieczyszcza silnika, rok temu kupiłem citroena ze Szwecji z przebiegiem 153 tys. z dokumentami potwierdzającymi taki przebieg oraz sam sprawdziłem przebieg na stronie urzędu szwedzkiego, olej był wymieniany co 30 tyś. Total 5w40, (za woreczek i na drzewo co takie interwały wymiany oleju wymyślił ) przy kupnie auta widziałem że olej jest czarny i jest wyciek spod uszczelek pokryw zaworowych ale nie myślałem że aż tak duży ,te silniki podobno lubią olej nawet do 1L. na 1000km, po zakupie auta standardowo wymiana rozrządu oleju filtrów i płynów, pojeździłem trochę i zaczęło ubywać oleju więc trzeba było zabrać się za wymianę uszczelek po zdjęciu pokryw tez było trochę takich czarnych złogów które to wydłubywałem wkrętakiem i skrobakiem z pokrywy, i nie ma szansy aby najlepszy olej wypłukał tak zbitą maź i zapewne po to stosuje się takie płukanki aby trochę tego nagaru rozpuścić i wypłukać, po takin zabiegu świeży olej zachowuje dłużnej czystość ,ale też nie stosował bym takich płukanek przed każdorazowa wymianą oleju, ot takie jest moje zdanie p.s. po wymianie uszczelek bardzo znacząco zmniejszył się apetyt na olej i prawie go nie ubywa ,a niby takie niewielkie tylko wycieki były Edytowane 6 Marca 2021 przez Waldek40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 11 godzin temu, Camel napisał: Cały czas nie rozumiem po co te płukanki. mialem pod koniec 90 lat paseratti na 15w40 1.8 benzyna i natluklem 350 później teściu do 420 i później kolega odkupił i do pół banki dobił i w silniku jeden raz od nowości była czapka ściągnięta bo upalił się zawór bo kawałek świecy odpadł. Wiec jeszcze raz na spokojnie - po co te płukanki Np, po to aby nie mieć tak: W wielu zakamarkach można było łyżeczką wybierać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 6 minut temu, sherif napisał: Np, po to aby nie mieć Widok raczej nierealny przy stosowaniu oleju syntetycznego i regularnej jego wymianie nawet co 30 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 5 minut temu, aviator napisał: Widok raczej nierealny przy stosowaniu oleju syntetycznego i regularnej jego wymianie nawet co 30 tys. Pewnie tak, ale jak pewnie wiesz nie każdy jest syntetyczny i nie każdy go regularnie wymienia, w szczególności w starszych autach. Padło pytanie po co, to odpowiedziałem, z racji iż się tutaj wypowiadałem i stosowałem płukankę. Pewnie też będę dalej stosował, bo nawet najlepsze wymycie i wyczyszczenie nie usunie wszystkiego co było wcześniej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 25 minut temu, sherif napisał: Np, po to aby nie mieć tak: W wielu zakamarkach można było łyżeczką wybierać . Przecież to jakiś śmietnik a nie silnik Generalnie taka płukanka nie wpływa negatywnie na panewki i wałki rozrządu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 1 minutę temu, Camel napisał: Przecież to jakiś śmietnik a nie silnik Generalnie taka płukanka nie wpływa negatywnie na panewki i wałki rozrządu ? Płukankę wlewa się tuż przed wymianą oleju, następnie silnik pracuje przez 10 - 12 minut na wolnych obrotach i wypuszcza całe dziadostwo korkiem spustowym. Stosuje tak w wielu samochodach prywatnych i firmowych i wszystko jest OK. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 3 minuty temu, pejus1982 napisał: Płukankę wlewa się tuż przed wymianą oleju, następnie silnik pracuje przez 10 - 12 minut na wolnych obrotach i wypuszcza całe dziadostwo korkiem spustowym. Stosuje tak w wielu samochodach prywatnych i firmowych i wszystko jest OK. tylko jaki to ma sens w zdrowym silniku i przy normalnej eksploatacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 1 minutę temu, Camel napisał: tylko jaki to ma sens w zdrowym silniku i przy normalnej eksploatacji ? Może nieprecyzyjnie się wyraziłem: płukanki wlewam do aut, które mają przejechane już tak około 150kkm i więcej. Dlaczego? U nas w firmie szef bardzo długo trzyma auta, właściwie do ich mechanicznej śmierci, dlatego wlejwając takie coś przy co drugiej wymianie oleju na pewno nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 3 minuty temu, Camel napisał: tylko jaki to ma sens w zdrowym silniku i przy normalnej eksploatacji ? Jeśli ktoś chce mieć czyściutki silnik to ma, tak czy owak to nawet ten silnik co łyżką mozna nagar zbierać też pracuje normalnie Najważniejsze, żeby w ogóle był jakiś olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 Oglądałem jakieś filmiki na ten temat i to mnie przekonało. Olej też staram się wymieniać co 10 -12kkm. Niektóre auta jak Opel Vivaro, czy Octavia II mają już u nas około 450kkm i jakoś jeszcze śmigają 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 (edytowane) 8 minut temu, volf6 napisał: Jeśli ktoś chce mieć czyściutki silnik to ma, tak czy owak to nawet ten silnik co łyżką mozna nagar zbierać też pracuje normalnie Najważniejsze, żeby w ogóle był jakiś olej Auto-Świat zrobił rozebrał kiedyś silnik FSI w Octavii II po 100kkm i było już w nim dużo nagaru. Mamy tutaj na AK kilku zawodowych mechaników więc może niech ktoś kto naprawia auta wypowie się na ten temat @kaczorek79 Edytowane 6 Marca 2021 przez pejus1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 1 minutę temu, pejus1982 napisał: Auto-Świat zrobił rozebrał kiedyś silnik FSI w Octavii II po 100kkm i było już w nim dużo nagaru. Olej zmieniany co ile tam był? Silniki w takich kredensach, malaczach czy żukach zawsze miały sporo nagaru i w sumie za wiele im to nie szkodził ale wiadomo, ze tam nie było hydraulicznych popychaczy, które są chyba najbardziej wrażliwe ta takie rzeczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 (edytowane) 6 minut temu, volf6 napisał: Olej zmieniany co ile tam był? To był jakiś 2004 rok i obstawiam że VW już wtedy proponował wymianę co 30kkm. Edit: Zdjęcie nr 14 link do testu Edytowane 6 Marca 2021 przez pejus1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 25 minut temu, Camel napisał: Przecież to jakiś śmietnik a nie silnik Generalnie taka płukanka nie wpływa negatywnie na panewki i wałki rozrządu ? Pokaż zdjęcie swojego silnika . Dlaczego ma wpływać negatywnie, to rozpuszcza i czyści nagar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 5 minut temu, volf6 napisał: Olej zmieniany co ile tam był? Silniki w takich kredensach, malaczach czy żukach zawsze miały sporo nagaru i w sumie za wiele im to nie szkodził ale wiadomo, ze tam nie było hydraulicznych popychaczy, które są chyba najbardziej wrażliwe ta takie rzeczy... Miały, bo były gorsze oleje a z wymianą też bywało różnie. U mnie są hydrauliczne popychacze i mimo że silnik jest wielki to jest masę wąziutkich kanałów olejowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 28 minut temu, sherif napisał: Pokaż zdjęcie swojego silnika . Dlaczego ma wpływać negatywnie, to rozpuszcza i czyści nagar. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 53 minuty temu, Camel napisał: super, ale przez te plastiki nic nie widać .. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 2 hours ago, Camel said: tylko jaki to ma sens w zdrowym silniku i przy normalnej eksploatacji ? Jesli znasz auto od poczatku, wymieniasz olej co max 20-30kkm/rok to wg mnie zaden... Oczywisce moze dzieki tym plukankom silnik zrobic 550kkm zamiast 450kkm ale to raczej nie bedzie Twoje problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 8 minut temu, Maciej__ napisał: Jesli znasz auto od poczatku, wymieniasz olej co max 20-30kkm/rok to wg mnie zaden... Oczywisce moze dzieki tym plukankom silnik zrobic 550kkm zamiast 450kkm ale to raczej nie bedzie Twoje problem Ale jak sie 6 wlasciciel ucieszy Dla samego tego faktu warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 2 godziny temu, pejus1982 napisał: Auto-Świat zrobił rozebrał kiedyś silnik FSI w Octavii II po 100kkm i było już w nim dużo nagaru. Mamy tutaj na AK kilku zawodowych mechaników więc może niech ktoś kto naprawia auta wypowie się na ten temat @kaczorek79 Ale ten nagar jest cecha wtrysku bezposredniego.Co takiego zrobi plukanka olejowa jesli nagar osadza sie na zaworach dolotowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 14 minut temu, Maciej__ napisał: Jesli znasz auto od poczatku, wymieniasz olej co max 20-30kkm/rok to wg mnie zaden... Oczywisce moze dzieki tym plukankom silnik zrobic 550kkm zamiast 450kkm ale to raczej nie bedzie Twoje problem I tutaj jest pewien problem: nigdy nie trzymałem auto z większym przebiegiem niż 200kkm, ale tak jak pisałem szef w firmie wymaga żeby auta jeździły do samego końca. I właśnie dla takich użytkowników są takie płukanki, pewnie niewielki % ale zawsze jest. P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 Just now, pejus1982 said: I tutaj jest pewien problem: nigdy nie trzymałem auto z większym przebiegiem niż 200kkm, ale tak jak pisałem szef w firmie wymaga żeby auta jeździły do samego końca. I właśnie dla takich użytkowników są takie płukanki, pewnie niewielki % ale zawsze jest. P Pewnie tak, ale wlewanie tego przed kazda wymiana oleju, jak ktos regularnie zmienia to wg mnie wyrzucanie $$$ w bloto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Pewnie tak, ale wlewanie tego przed kazda wymiana oleju, jak ktos regularnie zmienia to wg mnie wyrzucanie $$$ w bloto Raz na jakiś czas można zrobić 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 Just now, stig said: Raz na jakiś czas można zrobić Zaszkodzic, pewnie nie zaszkodzi Ja nigdy nie wlewalem do zadnego silnika i nawet "wadliwy" 1.9 dci dojezdzil u ojca do 340kkm. Jak ja go kupowalem to mial 210kkm i olej byl zmieniany co 30kkm w firmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 6 Marca 2021 Udostępnij Napisano 6 Marca 2021 25 minut temu, Maciej__ napisał: Jesli znasz auto od poczatku, wymieniasz olej co max 20-30kkm/rok to wg mnie zaden... Oczywisce moze dzieki tym plukankom silnik zrobic 550kkm zamiast 450kkm ale to raczej nie bedzie Twoje problem Zgadza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.