Skocz do zawartości

Silnik 1.6CDTI Opel


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Poszukuje opinii o tym silniku.

W intenecie są wpisy hurraoptymistyczne i ale zdarzają się też takie, gdzie są wieszane psy na tym motorze, ze względu - a jakże - na łańcuchowy rozrząd umieszczony po stronie skrzyni i napinacz tegoż, nie trzymający ciśnienia. Prowadzi to w prostej linii do problemów znanych z motorów noPb 1.6 Peugeota/BMW, albo dieslach BMW N47.

 

To gdzie jest prawda?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, el_guapo napisał:

Cześć

Poszukuje opinii o tym silniku.

W intenecie są wpisy hurraoptymistyczne i ale zdarzają się też takie, gdzie są wieszane psy na tym motorze, ze względu - a jakże - na łańcuchowy rozrząd umieszczony po stronie skrzyni i napinacz tegoż, nie trzymający ciśnienia. Prowadzi to w prostej linii do problemów znanych z motorów noPb 1.6 Peugeota/BMW, albo dieslach BMW N47.

 

To gdzie jest prawda?

 

 

 

Kolega ma juz druga sluzbowke z 1.6 cdti (Astra J i K) i zupelnie bezproblemowo.

Pali smieszne ilosci paliwa. W zeszlym roku bylismy ta Astra na Balkanach w 4 osoby to z ponad 5kkm spalanie wyszlo jakies 5,2l :ok:

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, trychu napisał:

Jeszcze świece żarowe z czujnikiem ciśnienia w cylindrze. 500zyla sztuka.. :)

 

Wszystkie 1.6cdti?

W Insigni część 2.0 cdti miało takie świece, a pozostałe nie miały - podobno z kodu motoru ani z VIN to nie wynika, a nie wiem czy z zewnątrz taka świeca się czymś różni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, el_guapo napisał:

Cześć

Poszukuje opinii o tym silniku.

W intenecie są wpisy hurraoptymistyczne i ale zdarzają się też takie, gdzie są wieszane psy na tym motorze, ze względu - a jakże - na łańcuchowy rozrząd umieszczony po stronie skrzyni i napinacz tegoż, nie trzymający ciśnienia. Prowadzi to w prostej linii do problemów znanych z motorów noPb 1.6 Peugeota/BMW, albo dieslach BMW N47.

 

To gdzie jest prawda?

 

 

Mam takie dwa. Jeden w Mokka 136km. Po 146kkm strzelił jeden ślizg na rozrządzie i łańcuch się zaczął mocno tłuc. Rozrząd od strony skrzyni, Mokka automat i wyszło za zmianę około 2300pln. Drugi w Astrze J, 110km, aktualny przebieg 98kkm. Był objaw z tłuczeniem rozrządu po zapaleniu (ok 1-2 sekundy). Po wymianie oleju z płukaniem przeszło bezpowrotnie. W praktyce pomaga dobre oprogramowanie do Opla - ja kupiłem Vxdiaga i wykalibrowałem czujniki po wymianie rozrządu - Mokka dostała powera i pali w Krakowie w korkach ok. 6.5l/100 (automat, żona z dzieckiem :)). Astra kombi przy średniej 130-140 z Polski do Francji i z powrotem wyszło 5.3l/100. Tak więc mimo małych problemów i początkowej niepewności - polecam.

Edytowane przez MKrzyś
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, dzikipzs napisał:

A to konstrukcja opla czy nastepny "udany" wynalazek fiata jak 1.3 cdti?

Akurat na 1.3 nie mam co narzekać. Mam w corsie, nie ma lekko ze mną i jestem zadowolony. A i wymiana łańcucha nie stanowi problemu..

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, trychu napisał:

Akurat na 1.3 nie mam co narzekać. Mam w corsie, nie ma lekko ze mną i jestem zadowolony. A i wymiana łańcucha nie stanowi problemu..

W firmie mielismy flote opli z tym padlem. W polowie egz. strzelil lancuch i silniki na smietnik. Notoryczne problemy z dpf.ropa szla do oleju silnikowego. Totalny brak dolu momentu obrotowego. Do 2 tys nie chcialy wogole z miejsca jechac. Ja i koledzy z fimy oceniali ten produkt jako ogromna porazke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, dzikipzs napisał:

A to konstrukcja opla czy nastepny "udany" wynalazek fiata jak 1.3 cdti?

 

Jak zawsze, kowal zawinił, cygana powiesili :) Producentem tego silnika jest GM podobnie jak cudownej skrzyni M32 :) Poniżej kilka wad tego silnika opisanych przez administratora forum Opla Mokka

 

https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dzikipzs napisał:

W firmie mielismy flote opli z tym padlem. W polowie egz. strzelil lancuch i silniki na smietnik. Notoryczne problemy z dpf.ropa szla do oleju silnikowego. Totalny brak dolu momentu obrotowego. Do 2 tys nie chcialy wogole z miejsca jechac. Ja i koledzy z fimy oceniali ten produkt jako ogromna porazke.

 

Nie wiem czego się menadżer d/s zakupów flotowych spodziewał po silniku 1.3. Przecież maksymalna moc tego silnika w najmocniejszej wersji to bodajże 95KM i 210Nm.  

Jeśli mieliście problem z turbodziurą to czyszczenia lub wymiany domagał się najprawdopodobniej zawór EGR. Rozciąganie się łańcucha rozrządu to efekt agresywnej jazdy - tak przynajmniej twierdzą ci co je naprawiają. Ci sami twierdzą, że konsekwencje zerwania łańcuszka w tym motorze to z reguły konieczność naprawy głowicy, a nie całego silnika. Co do przybywania oleju to problem dotyczy wielu silników, wielu marek - niewłaściwa eksploatacja lub problem natury technicznej silnika. Koledze przybywał olej w Mitsubishi ASX. Wg tego co mi przekazał po naprawie, winien był czujnik ciśnienia przed filtrem dpf.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bochumil napisał:

 

Jak zawsze, kowal zawinił, cygana powiesili :) Producentem tego silnika jest GM podobnie jak cudownej skrzyni M32 :) Poniżej kilka wad tego silnika opisanych przez administratora forum Opla Mokka

 

https://mokkaforum.pl/topic/387-silnik-diesla-16-cdti-whisper-diesel-czyli-b16dth-przestroga/

 

Tak się zastanawiam-jakim jest cel takiej konstrukcji co nawet gwarancji nie wytrzyma a koszty naprawy idą w grubą kasę?8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dzikipzs napisał:

W polowie egz. strzelil lancuch i silniki na smietnik.

Bo opel a przynajmniej część mechaników,  twierdził że się gow 1.3 nie wymienia bo to łańcuch. Nasz też tak twierdził do momentu wymiany silnika :facepalm:

We fiatach się wymienia i problemów ponoć nie ma, znam kilka które mają drugi licznik i się dalej kulają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, volf6 napisał:

 

Tak się zastanawiam-jakim jest cel takiej konstrukcji co nawet gwarancji nie wytrzyma a koszty naprawy idą w grubą kasę?8]

 

Nie sądzę aby zakładali, że awarie pojawią się w okresie gwarancyjnym ;) Czas jednak zweryfikował zapewnienia marketingowców ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  GM nie jest producentem M32 tylko Getrag.  

 

 

Też tak myślałem. Ostatnio słyszałem, że jednak GM. Wg linka poniżej producentem jest Opel czyli GM.

 

  

https://www.skrzynie.com.pl/m32-oznaczenia-skrzyni.html

 

Na skrzyni nie znajdziesz najmniejszego logo firmy Getrag.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bochumil napisał:

Też tak myślałem. Ostatnio słyszałem, że jednak GM. Wg linka poniżej producentem jest Opel czyli GM.

https://www.skrzynie.com.pl/m32-oznaczenia-skrzyni.html

 

Nie wiem na ile to wiarygodne, byc moze znaczy to tyle, ze byla wyprodukwana dla Opla.

W wielu miejscach jednak bylo, ze to skrzynia konstrukcji Getrag.

W sumie to i tak bez znaczenia ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bochumil napisał:

 

Nie wiem czego się menadżer d/s zakupów flotowych spodziewał po silniku 1.3. Przecież maksymalna moc tego silnika w najmocniejszej wersji to bodajże 95KM i 210Nm.  

Jeśli mieliście problem z turbodziurą to czyszczenia lub wymiany domagał się najprawdopodobniej zawór EGR. Rozciąganie się łańcucha rozrządu to efekt agresywnej jazdy - tak przynajmniej twierdzą ci co je naprawiają. Ci sami twierdzą, że konsekwencje zerwania łańcuszka w tym motorze to z reguły konieczność naprawy głowicy, a nie całego silnika. Co do przybywania oleju to problem dotyczy wielu silników, wielu marek - niewłaściwa eksploatacja lub problem natury technicznej silnika. Koledze przybywał olej w Mitsubishi ASX. Wg tego co mi przekazał po naprawie, winien był czujnik ciśnienia przed filtrem dpf.

Problem turbodziury to nie brudny egr. Bo dziura z dolu wystepowala od wyjazdu z salonu.

Lancuchy nam strzelaly juz od 120 tys w moim przy 160. Jest to tragiczna zywotnosc. Rozrzad na pasku potrafi latac 180 tys np w hdi a to tylko guma.

Wczesniejsze hdi jezdzily we flocie bez wiekszych problemow. Pozniejsze tdi rowniez.

Tylko ta silnikowo fiatowska flota byla padlem. Bo jak wyjasnic ze niemiecka i francuska flota u tych samych pracownikow pracowala jak trzeba.

Edytowane przez dzikipzs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, dzikipzs napisał:

W firmie mielismy flote opli z tym padlem. W polowie egz. strzelil lancuch i silniki na smietnik. Notoryczne problemy z dpf.ropa szla do oleju silnikowego. Totalny brak dolu momentu obrotowego. Do 2 tys nie chcialy wogole z miejsca jechac. Ja i koledzy z fimy oceniali ten produkt jako ogromna porazke.

Reanimowałem kilka tych silników po strzale łańcucha i jakoś po za połamanymi dźwigienkami i raz połamanym wałkiem wydechowym nic sie nie stało.wiec albo tak pałucecie te silniki spodziewając się osiągów 2.0 albo notorycznie robią was w ch...jeden egzemplarz umarł śmiercią naturalną przy przebiegu ok 550tkm tracąc ciśnienie na cylindrach i to nie do zera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, dzikipzs napisał:

Problem turbodziury to nie brudny egr. Bo dziura z dolu wystepowala od wyjazdu z salonu.

Lancuchy nam strzelaly juz od 120 tys w moim przy 160. Jest to tragiczna zywotnosc. Rozrzad na pasku potrafi latac 180 tys np w hdi a to tylko guma.

Wczesniejsze hdi jezdzily we flocie bez wiekszych problemow. Pozniejsze tdi rowniez.

Tylko ta silnikowo fiatowska flota byla padlem. Bo jak wyjasnic ze niemiecka i francuska flota u tych samych pracownikow pracowala jak trzeba.

A pracownik głuchy czy ma aż tak wy..ne że nie słyszy grzechotania w silniku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, trychu napisał:

Reanimowałem kilka tych silników po strzale łańcucha i jakoś po za połamanymi dźwigienkami i raz połamanym wałkiem wydechowym nic sie nie stało.wiec albo tak pałucecie te silniki spodziewając się osiągów 2.0 albo notorycznie robią was w ch...jeden egzemplarz umarł śmiercią naturalną przy przebiegu ok 550tkm tracąc ciśnienie na cylindrach i to nie do zera...

Fakt nikt sie samochodami nie ceregieli bo maja pracowac a nie stac i wygladac. Podkresle to co w poprzednim poscie wczesniejsze i pozniejsze floty byly bez zarzutu, a ta porazką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, trychu napisał:

A pracownik głuchy czy ma aż tak wy..ne że nie słyszy grzechotania w silniku? 

Na przykladzie mojego egz. Grzechotanie uslyszalem przez 3 sek i nastapil strzal w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dzikipzs napisał:

Fakt nikt sie samochodami nie ceregieli bo maja pracowac a nie stac i wygladac. Podkresle to co w poprzednim poscie wczesniejsze i pozniejsze floty byly bez zarzutu, a ta porazką.

Prędzej z pretensją udał bym się do typa który zarządza flotą w Waszej firmie. 1.3 nie jest świeżynką technologiczną i informacji na ten temat jest na pęczki.albo nastała taka bida w firmie że łapał się najtańszej opcji. Zazwyczaj jak sprawdza się przykładowo vw golf to się zmienia na vw golfa tyle ze nowego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, trychu napisał:

Prędzej z pretensją udał bym się do typa który zarządza flotą w Waszej firmie. 1.3 nie jest świeżynką technologiczną i informacji na ten temat jest na pęczki.albo nastała taka bida w firmie że łapał się najtańszej opcji. Zazwyczaj jak sprawdza się przykładowo vw golf to się zmienia na vw golfa tyle ze nowego..

Z twoich postow wynika ze kazdy winny tylko nie producent. Uzytkownicy pałują. Uzytkownicy glusi. Flotowiec winny bo buble kupil. 

Ja bym jednak wskazal producenta jako winnego wypuszczenia bubla.

Fan boya fiata i tak nie przekonam. Jak dla mnie EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, dzikipzs napisał:

Na przykladzie mojego egz. Grzechotanie uslyszalem przez 3 sek i nastapil strzal w silniku.

Musiałeś akurat nacisnąć przycisk mute na radiu...sorry ale mamy flote masterów trójek i podobnie..na 15 kierowców znajdzie się JEDEN który się zainteresuje wozem którym jeździ...zazwyczaj jest ze złe auto, nagle koło odpadło z piastą a nic nie chuczało, dwumas się obrócił i wiele ciekawych historyjek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dzikipzs napisał:

Z twoich postow wynika ze kazdy winny tylko nie producent. Uzytkownicy pałują. Uzytkownicy glusi. Flotowiec winny bo buble kupil. 

Ja bym jednak wskazal producenta jako winnego wypuszczenia bubla.

Fan boya fiata i tak nie przekonam. Jak dla mnie EOT.

Nie jestem fanem ani fiata ani opla..i nie napisałem że te silniki są cudem techniki tylko to jak użytkownicy dbają o swoje narzędzie pracy. Póki jedzie to dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.01.2020 o 17:24, trychu napisał:

Jeszcze świece żarowe z czujnikiem ciśnienia w cylindrze. 500zyla sztuka.. :)

 

 

jakoś dziwnie wychodzi mi że w tym silniku są "normalne świece" bez znaczenia na moc silnika:

 

image.png.a81d4e1a1fa995abf9c749956bff3529.png

 

 

patrz cena DETAL która czasem jest lekko z D...

 

image.png.51b1e3413fcee140c7250b31249f40f9.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, 51cent napisał:

 

 

jakoś dziwnie wychodzi mi że w tym silniku są "normalne świece" bez znaczenia na moc silnika:

 

image.png.a81d4e1a1fa995abf9c749956bff3529.png

 

 

patrz cena DETAL która czasem jest lekko z D...

 

image.png.51b1e3413fcee140c7250b31249f40f9.png

https://e-opel24.pl/produkt/swieca-zarowa-z-czujnikiem-cisnienia-do-opel-zafira-c-1-6-1214099-55571600/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, trychu napisał:

 

 

wg mojego sklepu wychodzi że świeczka z czujnikiem jest tylko do zafiry C, a do astry te co podałem powyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

No więc zaryzykowaliśmy...

1.6 cdti 110KM w Astrze K z 12.2017 - jest szansa, że coś poprawili w napinaczu/rozrządzie.

Na razie nic nie chrobocze w rozrządzie przy uruchamianiu i na zimno (pierwszy rozruch) i na ciepło po 10min od wyłączenia silnika (olej w teorii powinien już spłynąć z napinacza).

 

Jak na razie:

- rewelacyjne spalanie - 4,5/100 przy 130km/h na tempomacie (oczywiście wszystko z kompa pokładowego)

- cisza...pokłady ciszy - pierwszy rozruch i jakieś 5-7sek klekotania jak diesel, potem cisza...

- już te 110km jest dynamiczne, aczkolwiek czuć że poniżej 1500obr./min. nic się nie dzieje

- długa skrzynia, a sam raz na trasę - 130km/h to jakieś 2150-2200obr/min.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.