Skocz do zawartości

po co to jest i jak to działa? - motoryzacyjnie


bez

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie dotyczy rury znaczonej czerwonym prostokątem. Zdaje się, że to zawór sterujący powietrzem dolotowym (????????????) 

 

polo.jpg.7d07b409d9431ea266e87d0d9f4f40d0.jpg

 

 

W środku jest sprężyna i inne coś. Nie wygląda na to, że to się podłącza do elektryki samochodu.

Zatem po co to i jak to działa? 

 

* wiem, że w miejscu żółtego powinna być jeszcze jedna rura ale takie foto w necie znalazłem 😜 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Pimpa_Vamp napisał:

Pytanie dotyczy rury znaczonej czerwonym prostokątem. Zdaje się, że to zawór sterujący powietrzem dolotowym (????????????) 

 

polo.jpg.7d07b409d9431ea266e87d0d9f4f40d0.jpg

 

 

W środku jest sprężyna i inne coś. Nie wygląda na to, że to się podłącza do elektryki samochodu.

Zatem po co to i jak to działa? 

 

* wiem, że w miejscu żółtego powinna być jeszcze jedna rura ale takie foto w necie znalazłem 😜 

Termostat.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, shapyr napisał:

 

Bo tak właśnie jest. Takie rozwiązanie miałem też w Astrze F.

czyli, że w środku musi być jakiś termostat sterujący kalpą sterującą powietrzem ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Pimpa_Vamp napisał:

czyli, że w środku musi być jakiś termostat sterujący kalpą sterującą powietrzem ?

Termostat w miejcu lacznie wlotu cieplego (podlaczonego do obudowy kolektora) i zimnego...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Pimpa_Vamp napisał:

czyli, że w środku musi być jakiś termostat sterujący kalpą sterującą powietrzem ?

Tak jak jest teraz też będzie działać...

Jeśli ten termostat zawór jest sprawny to mozna kawałek rury domontować ale jak klapa jest ciągle na pozycji ''ciepłe powietrze'' to lepiej zostawić jak jest, chyba, ze wymienisz/naprawisz termostat/klapkę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał:

Tak jak jest teraz też będzie działać...

Jeśli ten termostat zawór jest sprawny to mozna kawałek rury domontować ale jak klapa jest ciągle na pozycji ''ciepłe powietrze'' to lepiej zostawić jak jest, chyba, ze wymienisz/naprawisz termostat/klapkę:)

ja akurat w ogóle tego nie mam ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Pimpa_Vamp napisał:

Pytanie dotyczy rury znaczonej czerwonym prostokątem. Zdaje się, że to zawór sterujący powietrzem dolotowym (????????????) 

 

polo.jpg.7d07b409d9431ea266e87d0d9f4f40d0.jpg

 

 

W środku jest sprężyna i inne coś. Nie wygląda na to, że to się podłącza do elektryki samochodu.

Zatem po co to i jak to działa? 

 

* wiem, że w miejscu żółtego powinna być jeszcze jedna rura ale takie foto w necie znalazłem 😜 

 

 

Brakuje rury ktora domalowales, w lecie pol biedy ale na zime bym juz kompletowal aby dzialalo !

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, andy7 napisał:

 

 

Brakuje rury ktora domalowales, w lecie pol biedy ale na zime bym juz kompletowal aby dzialalo !

 

;)

działa bez tego wszystkiego 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pimpa_Vamp napisał:

działa bez tego wszystkiego 😄

 

BEZ, 

 

plisssssssssssssssssssssssss !

 

Co najwyzej Tobie sie wydaej, ze dziala ! BEZ rury nie moze dzialac ! :phi: Przynajmniej, nie tak jak powinno !  :phi:

 

;)

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Lucyfer napisał:

 

Jak sobie być może przypomnisz, albo @koNik pokaże, były też pojazdy, w których to się przełączało ręcznie ;]

W kanciaku zdaje się coś takiego było - wróć, tam się przekręcało patelnie ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było w polskim fiacie 125 p....
Gałka na bocznej ściance obudowy filtra sterowała którą rurą : od przodu lub znad kolektora, z boku ; bylo zasysane powietrze do filtra.

https://images.app.goo.gl/WLksiHA8if52NhXx8

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przemo9 napisał:

Było w polskim fiacie 125 p....
Gałka na bocznej ściance obudowy filtra sterowała którą rurą : od przodu lub znad kolektora, z boku ; bylo zasysane powietrze do filtra.

https://images.app.goo.gl/WLksiHA8if52NhXx8

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
 

 

W latach 70 to w większości samochodów było ręcznie przestawiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Lucyfer napisał:

były też pojazdy, w których to się przełączało ręcznie ;]

 

Tego nie pamietam, widocznie za mlody bylem ! :phi:
 

Przelaczalo sie recznie w momencie wyciagniecia  " ssania " (  nie mylic z zona :phi: )

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.02.2020 o 15:56, Pimpa_Vamp napisał:

Pytanie dotyczy rury znaczonej czerwonym prostokątem. Zdaje się, że to zawór sterujący powietrzem dolotowym (????????????) 

 

polo.jpg.7d07b409d9431ea266e87d0d9f4f40d0.jpg

 

 

W środku jest sprężyna i inne coś. Nie wygląda na to, że to się podłącza do elektryki samochodu.

Zatem po co to i jak to działa? 

 

* wiem, że w miejscu żółtego powinna być jeszcze jedna rura ale takie foto w necie znalazłem 😜 

Termostat powinien działać. Weź suszarkę do włosów , dmuchnij w dziurę i zobacz czy klapka się przemieszcza. Jak się nie przemieszcza to warto wymienić ten termostat.

A rurę łączącą można kupić uniwersalną i też zamontować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, fred77 napisał:

Termostat powinien działać. Weź suszarkę do włosów , dmuchnij w dziurę i zobacz czy klapka się przemieszcza. Jak się nie przemieszcza to warto wymienić ten termostat.

A rurę łączącą można kupić uniwersalną i też zamontować.

 

jakie korzyści odniosę z mania tego termostatu vs dotychczasowego go niemania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Pimpa_Vamp napisał:

jakie korzyści odniosę z mania tego termostatu vs dotychczasowego go niemania ?

Jak kupisz to się dowiesz ;]

Zapewne taką charakterystykę pracy jaką wymyślił producent. Bez tego diwajsu skład mieszanki może różnić się od optymalnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Pimpa_Vamp napisał:

jakie korzyści odniosę z mania tego termostatu vs dotychczasowego go niemania ?

Kolektor wydechowy jest elementem, który momentalnie się nagrzewa już na samym początku pracy silnika. Po prostu jest elementem, który pierwszy robi się gorący. Tym samym jest wykorzystywany do polepszenia spalania wtedy, gdy inne elementy układu zasilania są jeszcze zimne.

Ciepłe powietrze pomaga, na samym początku pracy zimnego silnika, na lepsze odparowanie paliwa. Tym bardziej gdy przy rozruchu używana jest bogatsza mieszanka.

Termostat nie ma powodować u kierowcy subiektywnych odczuć komfortu polegających na tym, że jest mu lepiej, On ma pomagać zimnemu silnikowi podczas jego początkowej pracy.

 

Od zawsze ciepłe powietrze pomagało uruchomić silnik. Nawet w starych traktorach czy ciężarówkach zimą zdejmowano filtr powietrza i podczas uruchamiania silnika przykładano do kolektora płonącą szmatę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pimpa_Vamp napisał:

jakie korzyści odniosę z mania tego termostatu vs dotychczasowego go niemania ?

Silnik będzie się szybciej nagrzewał.

W przypadku ze zdjęcia, termostat pewnie siedzi w rurze. Trzeba by sprawdzić, czy działa, a jeśli nie, to w jakiej pozycji zablokował się.

Jeśli ktoś pozbył się rury znak kolektora, to może dlatego, że ciągnął zawsze ciepłe powietrze znak kolektora, a to obniżało moc po rozgrzaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rwIcIk napisał:

Silnik będzie się szybciej nagrzewał.

W przypadku ze zdjęcia, termostat pewnie siedzi w rurze. Trzeba by sprawdzić, czy działa, a jeśli nie, to w jakiej pozycji zablokował się.

Jeśli ktoś pozbył się rury znak kolektora, to może dlatego, że ciągnął zawsze ciepłe powietrze znak kolektora, a to obniżało moc po rozgrzaniu.

 

Chyba znad.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam zawsze wywalam ten termostat i zatykam ta dziure gdzie ma niby leciec cieple powietrze. to taki pic na wode fotomontaż. przy odpalaniu i tak nie pomaga, a w krótkim okresie rozgrzewania silnika - pseudoekologia z lat 70-80-tych. Dzisiaj sa przepływomierze ….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gregoryj napisał:

ja tam zawsze wywalam ten termostat i zatykam ta dziure gdzie ma niby leciec cieple powietrze. to taki pic na wode fotomontaż. przy odpalaniu i tak nie pomaga, a w krótkim okresie rozgrzewania silnika - pseudoekologia z lat 70-80-tych. Dzisiaj sa przepływomierze ….

Pomaga, pomaga. Tylko, że tego nie da się zauważyć. No i warto znać zasadę działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fred77 napisał:

Pomaga, pomaga. Tylko, że tego nie da się zauważyć. No i warto znać zasadę działania.

Ja w sumie zdecydowałem, że wywalę ten system, bo mi kołnierz zasysający powietrze przegnił a nowy jest dość drogi i brzydki :)

Może to mieć jakiś wpływ przy eksploatacji jedynie letniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.