Jump to content

po co to jest i jak to działa? - motoryzacyjnie


bez
 Share

Recommended Posts

Pytanie dotyczy rury znaczonej czerwonym prostokątem. Zdaje się, że to zawór sterujący powietrzem dolotowym (????????????) 

 

polo.jpg.7d07b409d9431ea266e87d0d9f4f40d0.jpg

 

 

W środku jest sprężyna i inne coś. Nie wygląda na to, że to się podłącza do elektryki samochodu.

Zatem po co to i jak to działa? 

 

* wiem, że w miejscu żółtego powinna być jeszcze jedna rura ale takie foto w necie znalazłem 😜 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Pimpa_Vamp napisał:

Pytanie dotyczy rury znaczonej czerwonym prostokątem. Zdaje się, że to zawór sterujący powietrzem dolotowym (????????????) 

 

polo.jpg.7d07b409d9431ea266e87d0d9f4f40d0.jpg

 

 

W środku jest sprężyna i inne coś. Nie wygląda na to, że to się podłącza do elektryki samochodu.

Zatem po co to i jak to działa? 

 

* wiem, że w miejscu żółtego powinna być jeszcze jedna rura ale takie foto w necie znalazłem 😜 

Termostat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, shapyr napisał:

 

Bo tak właśnie jest. Takie rozwiązanie miałem też w Astrze F.

czyli, że w środku musi być jakiś termostat sterujący kalpą sterującą powietrzem ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Pimpa_Vamp napisał:

czyli, że w środku musi być jakiś termostat sterujący kalpą sterującą powietrzem ?

Termostat w miejcu lacznie wlotu cieplego (podlaczonego do obudowy kolektora) i zimnego...

 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Pimpa_Vamp napisał:

czyli, że w środku musi być jakiś termostat sterujący kalpą sterującą powietrzem ?

Tak jak jest teraz też będzie działać...

Jeśli ten termostat zawór jest sprawny to mozna kawałek rury domontować ale jak klapa jest ciągle na pozycji ''ciepłe powietrze'' to lepiej zostawić jak jest, chyba, ze wymienisz/naprawisz termostat/klapkę:)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, volf6 napisał:

Tak jak jest teraz też będzie działać...

Jeśli ten termostat zawór jest sprawny to mozna kawałek rury domontować ale jak klapa jest ciągle na pozycji ''ciepłe powietrze'' to lepiej zostawić jak jest, chyba, ze wymienisz/naprawisz termostat/klapkę:)

ja akurat w ogóle tego nie mam ;l

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, Pimpa_Vamp napisał:

Pytanie dotyczy rury znaczonej czerwonym prostokątem. Zdaje się, że to zawór sterujący powietrzem dolotowym (????????????) 

 

polo.jpg.7d07b409d9431ea266e87d0d9f4f40d0.jpg

 

 

W środku jest sprężyna i inne coś. Nie wygląda na to, że to się podłącza do elektryki samochodu.

Zatem po co to i jak to działa? 

 

* wiem, że w miejscu żółtego powinna być jeszcze jedna rura ale takie foto w necie znalazłem 😜 

 

 

Brakuje rury ktora domalowales, w lecie pol biedy ale na zime bym juz kompletowal aby dzialalo !

 

;)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, andy7 napisał:

 

 

Brakuje rury ktora domalowales, w lecie pol biedy ale na zime bym juz kompletowal aby dzialalo !

 

;)

działa bez tego wszystkiego 😄

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Pimpa_Vamp napisał:

działa bez tego wszystkiego 😄

 

BEZ, 

 

plisssssssssssssssssssssssss !

 

Co najwyzej Tobie sie wydaej, ze dziala ! BEZ rury nie moze dzialac ! :phi: Przynajmniej, nie tak jak powinno !  :phi:

 

;)

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Lucyfer napisał:

 

Jak sobie być może przypomnisz, albo @koNik pokaże, były też pojazdy, w których to się przełączało ręcznie ;]

W kanciaku zdaje się coś takiego było - wróć, tam się przekręcało patelnie ;] 

Link to comment
Share on other sites

Było w polskim fiacie 125 p....
Gałka na bocznej ściance obudowy filtra sterowała którą rurą : od przodu lub znad kolektora, z boku ; bylo zasysane powietrze do filtra.

https://images.app.goo.gl/WLksiHA8if52NhXx8

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, przemo9 napisał:

Było w polskim fiacie 125 p....
Gałka na bocznej ściance obudowy filtra sterowała którą rurą : od przodu lub znad kolektora, z boku ; bylo zasysane powietrze do filtra.

https://images.app.goo.gl/WLksiHA8if52NhXx8

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
 

 

W latach 70 to w większości samochodów było ręcznie przestawiane.

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, Lucyfer napisał:

były też pojazdy, w których to się przełączało ręcznie ;]

 

Tego nie pamietam, widocznie za mlody bylem ! :phi:
 

Przelaczalo sie recznie w momencie wyciagniecia  " ssania " (  nie mylic z zona :phi: )

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Dnia 1.02.2020 o 15:56, Pimpa_Vamp napisał:

Pytanie dotyczy rury znaczonej czerwonym prostokątem. Zdaje się, że to zawór sterujący powietrzem dolotowym (????????????) 

 

polo.jpg.7d07b409d9431ea266e87d0d9f4f40d0.jpg

 

 

W środku jest sprężyna i inne coś. Nie wygląda na to, że to się podłącza do elektryki samochodu.

Zatem po co to i jak to działa? 

 

* wiem, że w miejscu żółtego powinna być jeszcze jedna rura ale takie foto w necie znalazłem 😜 

Termostat powinien działać. Weź suszarkę do włosów , dmuchnij w dziurę i zobacz czy klapka się przemieszcza. Jak się nie przemieszcza to warto wymienić ten termostat.

A rurę łączącą można kupić uniwersalną i też zamontować.

 

Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, fred77 napisał:

Termostat powinien działać. Weź suszarkę do włosów , dmuchnij w dziurę i zobacz czy klapka się przemieszcza. Jak się nie przemieszcza to warto wymienić ten termostat.

A rurę łączącą można kupić uniwersalną i też zamontować.

 

jakie korzyści odniosę z mania tego termostatu vs dotychczasowego go niemania ?

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Pimpa_Vamp napisał:

jakie korzyści odniosę z mania tego termostatu vs dotychczasowego go niemania ?

Jak kupisz to się dowiesz ;]

Zapewne taką charakterystykę pracy jaką wymyślił producent. Bez tego diwajsu skład mieszanki może różnić się od optymalnego. 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Pimpa_Vamp napisał:

jakie korzyści odniosę z mania tego termostatu vs dotychczasowego go niemania ?

Kolektor wydechowy jest elementem, który momentalnie się nagrzewa już na samym początku pracy silnika. Po prostu jest elementem, który pierwszy robi się gorący. Tym samym jest wykorzystywany do polepszenia spalania wtedy, gdy inne elementy układu zasilania są jeszcze zimne.

Ciepłe powietrze pomaga, na samym początku pracy zimnego silnika, na lepsze odparowanie paliwa. Tym bardziej gdy przy rozruchu używana jest bogatsza mieszanka.

Termostat nie ma powodować u kierowcy subiektywnych odczuć komfortu polegających na tym, że jest mu lepiej, On ma pomagać zimnemu silnikowi podczas jego początkowej pracy.

 

Od zawsze ciepłe powietrze pomagało uruchomić silnik. Nawet w starych traktorach czy ciężarówkach zimą zdejmowano filtr powietrza i podczas uruchamiania silnika przykładano do kolektora płonącą szmatę.

 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Pimpa_Vamp napisał:

jakie korzyści odniosę z mania tego termostatu vs dotychczasowego go niemania ?

Silnik będzie się szybciej nagrzewał.

W przypadku ze zdjęcia, termostat pewnie siedzi w rurze. Trzeba by sprawdzić, czy działa, a jeśli nie, to w jakiej pozycji zablokował się.

Jeśli ktoś pozbył się rury znak kolektora, to może dlatego, że ciągnął zawsze ciepłe powietrze znak kolektora, a to obniżało moc po rozgrzaniu.

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, rwIcIk napisał:

Silnik będzie się szybciej nagrzewał.

W przypadku ze zdjęcia, termostat pewnie siedzi w rurze. Trzeba by sprawdzić, czy działa, a jeśli nie, to w jakiej pozycji zablokował się.

Jeśli ktoś pozbył się rury znak kolektora, to może dlatego, że ciągnął zawsze ciepłe powietrze znak kolektora, a to obniżało moc po rozgrzaniu.

 

Chyba znad.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ja tam zawsze wywalam ten termostat i zatykam ta dziure gdzie ma niby leciec cieple powietrze. to taki pic na wode fotomontaż. przy odpalaniu i tak nie pomaga, a w krótkim okresie rozgrzewania silnika - pseudoekologia z lat 70-80-tych. Dzisiaj sa przepływomierze ….

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, gregoryj napisał:

ja tam zawsze wywalam ten termostat i zatykam ta dziure gdzie ma niby leciec cieple powietrze. to taki pic na wode fotomontaż. przy odpalaniu i tak nie pomaga, a w krótkim okresie rozgrzewania silnika - pseudoekologia z lat 70-80-tych. Dzisiaj sa przepływomierze ….

Pomaga, pomaga. Tylko, że tego nie da się zauważyć. No i warto znać zasadę działania.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, fred77 napisał:

Pomaga, pomaga. Tylko, że tego nie da się zauważyć. No i warto znać zasadę działania.

Ja w sumie zdecydowałem, że wywalę ten system, bo mi kołnierz zasysający powietrze przegnił a nowy jest dość drogi i brzydki :)

Może to mieć jakiś wpływ przy eksploatacji jedynie letniej ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.