Skocz do zawartości

Serwisowane auta z zachodu?


Smigiel

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, Maxit napisał:

 

W sumie to nie wiem o co Ci chodzi... 50kkm jest ok, 15-20kkm jest idiotyzmem, a 10-15kkm jest ok....

zmieniam bo mam za darmo

gdyby nie to to nie zmieniałbym w ogóle :panic:  bo jak widać można jeździć zgodnie z zaleceniami producenta bez żadnych obaw :hush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, AstraC napisał:

@dirkdiggler ciekawe, że tu piszący często w ASO nie chcą serwisowac, ale jak kupić używany to tylko pełen serwis w ASO. ;]

 

 

Dokładnie. I zawsze mnie ciekawi co piszą jak sprzedają. Czy że auto nie widziało ASO bo się brzydzą  ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, AstraC napisał:

@dirkdiggler ciekawe, że tu piszący często w ASO nie chcą serwisowac, ale jak kupić używany to tylko pełen serwis w ASO. ;]

 

Ostatnio widzę tu trend, że najlepiej to w ogóle nie serwisować auta. :hmm:

Opony wielosezon, bo nie trzeba zmieniać, olej long life najlepiej jak najdłuższe interwały, myjnia/odkurzacz - nie mam czasu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dymny napisał:

Ostatnio widzę tu trend, że najlepiej to w ogóle nie serwisować auta. :hmm:

Opony wielosezon, bo nie trzeba zmieniać, olej long life najlepiej jak najdłuższe interwały, myjnia/odkurzacz - nie mam czasu. 

 

Auto zasadniczo rzecz nabyta, użytkowa, a nie kapliczka. Im mniej wymaga atencji tym lepiej.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wald0 napisał:

 

Auto zasadniczo rzecz nabyta, użytkowa, a nie kapliczka. Im mniej wymaga atencji tym lepiej.

A czy ja pisze tu cos o modleniu sie do auta ? :ziew:

Zauwazam tylko, że normalne do niedawna czynności eksploatacyjne teraz stają się tymi problematycznymi.;]

Edytowane przez dymny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My już z mechanikiem wyciągaliśmy popychacze kombinerkami i to nie z małą siłą - właśnie po oleju LL. W misce za to gęsta smoła. Wszystko oki tylko nikt nie wymyślił filtra oleju LL. Spójrzmy np na filtr od renault ile on ma pojemności, jaki gabaryt? Każdy niech zmienia jak chce ale pierwsze co robię po zakupie auta to jest płukanka silnika i pierwsza wymiana po 1000km. Potem każda jedna wymiana co 10 tyś km, jaki olej zlewam? Taki jak na załączonym obrazku. I w każdym aucie które posiadam wygląda identycznie a świadczy tylko o tym że silnik pracuje bez nagaru i kit że w roku tych wymian robię 7 czy 8.

 

I jeszcze jedno kumpel przedstawiciel handlowy w tamtym tygodniu oddał Skodę Rapid 1.2 z przebiegiem 180tys km oczywiście serwis wg zaleceń producenta. Silnik istna grzechotka. 

IMG_20181212_121745475.jpg

Edytowane przez Luke16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Luke16 napisał:

Potem każda jedna wymiana co 10 tyś km, jaki olej zlewam? Taki jak na załączonym obrazku.

To gaz czy sama benzyna?

W dieslu takiej czystości nie osiągniesz nawet jakbyś zmieniał co 2000 km-główny zasyfiacz oleju to EGR;]

Edytowane przez volf6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, volf6 napisał:

To gaz czy sama benzyna?

Ten akurat po LPG ale identycznie wygląda u mnie sama benzyna. 

10 minut temu, volf6 napisał:

W dieslu takiej czystości nie osiągniesz nawet jakbyś zmieniał co 2000 km-główny zasyfiacz oleju to EGR;]

Bez EGR jest możliwo czysto jak się wymienia racjonalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Ryb napisał:

Tak. Chcesz kupić sprowadzonego ulepa i jedyne co Cię martwi to interwał wymian oleju

A po czym to poznałeś, że to ulep? Oglądałem osobiście, źle nie wygląda. Jedyne co mi nie pasuje to interwały serwisowe, bo 40 kkm na jednym oleju to na pewno za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Ryb napisał:

 

Po tym, że sprowadzony.

Mam krajowe auto - nigdy więcej ;) stanowczo wolę sprowadzone ale do Niemiec jadę sam i kupuje od właściciela

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Luke16 napisał:

Mam krajowe auto - nigdy więcej ;) stanowczo wolę sprowadzone ale do Niemiec jadę sam i kupuje od właściciela

 

To jest trochę inna sytuacja niż kupowanie auta sprowadzonego, które już jest w Polsce i przeszło przez ręce tureckich oraz polskich handlarzy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.02.2020 o 16:57, Manx napisał:

Kolega kupił takie auto z Włoch. W papierach było elegancko - serwisowany w ASO, zgodnie z harmonogramem... tyle że harmonogramem longlife. Kupił z przebiegiem 120 kkm, a sprzedał z ulgą przy 160 kkm, w stanie do remontu. W zasadzie to niedługo po zakupie zaczął mieć problemy z silnikiem. Mechanicy nie chcieli  się dotykać tego auta jak przyjechał

[...]

 

Wątpię by historia była wiarygodna, chyba że to jednostkowy przypadek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, futrzak napisał:

 

Wątpię by historia była wiarygodna, chyba że to jednostkowy przypadek. 

 

Historia będzie wiarygodna pod warunkiem że zdanie "kupił z przebiegiem 120kkm" zmienimy na o wiele bardziej wiarygodne "kupił z przebiegiem nieznanym".

:ok:

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 3.02.2020 o 07:58, Smigiel napisał:

Przyszła pora na zmianę wysłużonego Scenica II na coś nowszego. Przeglądam od dłuższego czasu różności (w sumie to interesuje mnie kompakt z niedużą turbo - benzyną, ewentualnie coś pod lpg). Wszystkie auta z zachodu, z którymi miałem styczność, są serwisowane w trybie long-life - mimo, że producenci zalecają zmianę oleju częściej. Mam poważne wątpliwości co do stanu silnika z łańcuchem i turbiną po przebiegu 120 kkm i z 4 razy wymienianym olejem. Wczoraj oglądałem astrę 1.4 turbo. 99 kkm potwierdzone TUVem i książką serwisową. Ostatnia wymiana oleju przy przebiegu 68 kkm 4 lata temu. Wyszło mi na to, że trzeba szukać coś z Polski bo większa szansa, że auto (o ile nie po flocie) będzie miało serwis olejowy w normalnych interwałach (10 - 15 kkm). Czy ja się czepiam?

Czepiasz sie

Kupilem dizla z nalotem 131000km i 4 wymianami zgodnie z instrukcja co 35tys m=km. Dzis 250, wymienialec co 22-18-15 zalezy ile jezdzilem. Nadal jezdzi.

Wole 131000 w trasie w rok niz 70 w miescie w 3 lata:)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.02.2020 o 09:22, Maciej__ napisał:

 

Musisz po prostu szukac na Autokaciku ;]

Tutaj prawie wszyscy wymieniaja 2-3 razy czesciej niz fabryka zaleca :ok:

 

Bo to jest GOO (Grupa Olejowych Onanistow)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.