Skocz do zawartości

Pismo z UFG


tomata

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Kumpel dostał pismo z UFG że ma do zapłacenia karę 900zl że brak ciągłości polisy. Na druku który dostał pocztą z PZU jest czarno na  białym "termin płatności 01.11". Kolega na poczcie zapłacił 31.X. PZU powiadomiło UFG że brak polisy bo wg nich liczy się data zaksięgowania pieniędzy na ich koncie (dostali je niby dopiero 04.11). To jak to w końcu jest? Skoro jest jak byk napisane termin płatności i kolega się w tym terminie zmieścił to czemu dostał karę? Na razie napisał odwołanie do UFG i czeka co odpiszą. Co sądzicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

to byl czwartek. na przyszlosc powiedz koledze zeby konto w banku zalozyl to w piatek 1.11 by bylo na docelowym koncie :)

 

No i co to zmienia że był czwartek? A jakby była środa? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, tomata napisał:

Cześć. Kumpel dostał pismo z UFG że ma do zapłacenia karę 900zl że brak ciągłości polisy. Na druku który dostał pocztą z PZU jest czarno na  białym "termin płatności 01.11". Kolega na poczcie zapłacił 31.X. PZU powiadomiło UFG że brak polisy bo wg nich liczy się data zaksięgowania pieniędzy na ich koncie (dostali je niby dopiero 04.11). To jak to w końcu jest? Skoro jest jak byk napisane termin płatności i kolega się w tym terminie zmieścił to czemu dostał karę? Na razie napisał odwołanie do UFG i czeka co odpiszą. Co sądzicie? 

 

Niech sie cieszy, ze w okresie 2.11-4.11 nie spowodowal jakiegos wypadku...

Jesli termin platnosci byl 01.11 to dal pewnosci mogl wyslac przelew 30.10.

I tak, liczy sie moment zaksiegowania srodkow na rachunku jak wszedzie, wiec kolega sie nie zmiescil w terminie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Niech sie cieszy, ze w okresie 2.11-4.11 nie spowodowal jakiegos wypadku...

Jesli termin platnosci byl 01.11 to dal pewnosci mogl wyslac przelew 30.10.

I tak, liczy sie moment zaksiegowania srodkow na rachunku jak wszedzie, wiec kolega sie nie zmiescil w terminie.

To po co piszą: "termin płatności" na blankiecie? 🤔

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, tomata napisał:

To po co piszą: "termin płatności" na blankiecie? 🤔

 

Dla mnie termin platnosci to termin platnosci, a nie termin zlozenia dyspozycji przelewu ;]

Kolega mial im zapalcic do 1 listopada, ale nie zaplacil bo oni srodkow nie dostali...

Pomijam juz sam pomysl zlecania takiego przelewu w ostatnim momencie przez poczte :facepalm:

 

 

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maxit napisał:

 

A co ma termin płatności do polisy OC? Jeśli się wznowiła, to mogą go ścigać za brak płatności, ale polisa i tak działa...

 

Pod warunkiem, ze sie wznowila w tym samym TU co poprzednia...

Jesli zmienial TU i wypowiedzial poprzednia polise to juz tak nie dziala.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, PawelWaw napisał:

 

to byl czwartek. na przyszlosc powiedz koledze zeby konto w banku zalozyl to w piatek 1.11 by bylo na docelowym koncie :)

 

 

1.11 to święto, więc nic by nie było na koncie.

Jak już to robił "za pięć dwunasta" to mógł zapłacić w BOK PZU, albo przez internet jakimś PayU czy kartą.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

Jesli zmienial TU i wypowiedzial poprzednia polise to juz tak nie dziala.

 

Mówisz o automatycznym wznowieniu, ale jeśli nawet wymówił w TU1, a potem poszedł do agenta i zawarł W TU2 i nie zapłacił w terminie to owa polisa i tak działa, a TU2 będzie go windykować o kasę..

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maxit napisał:

 

Mówisz o automatycznym wznowieniu, ale jeśli nawet wymówił w TU1, a potem poszedł do agenta i zawarł W TU2 i nie zapłacił w terminie to owa polisa i tak działa, a TU2 będzie go windykować o kasę..

 

Jestes pewien, ze tak to dziala? Wg mnie warunkiem zawarcia nowej polisy, jest oplacenie jest w terminie...

TU i tak daje zazwyczaj 14 dni, wiec w zasadzie kredytuje ochrone ubezpieczeniowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

Jestes pewien, ze tak to dziala? Wg mnie warunkiem zawarcia nowej polisy, jest oplacenie jest w terminie...

TU i tak daje zazwyczaj 14 dni, wiec w zasadzie kredytuje ochrone ubezpieczeniowa.

 

Tak, jestem pewien. Tak jest przy OC.

 

Tak jak Ty piszesz jest przy AC (ubezpieczenie obowiązkowe vs dobrowolne).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maxit napisał:

Tak, jestem pewien. Tak jest przy OC.

Zgadza się. Moja była przerabiała. Głupia agentka wrobiła ją w podwójne OC i tak się dowiedziała.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, tomata napisał:

Cześć. Kumpel dostał pismo z UFG że ma do zapłacenia karę 900zl że brak ciągłości polisy. Na druku który dostał pocztą z PZU jest czarno na  białym "termin płatności 01.11". Kolega na poczcie zapłacił 31.X. PZU powiadomiło UFG że brak polisy bo wg nich liczy się data zaksięgowania pieniędzy na ich koncie (dostali je niby dopiero 04.11). To jak to w końcu jest? Skoro jest jak byk napisane termin płatności i kolega się w tym terminie zmieścił to czemu dostał karę? Na razie napisał odwołanie do UFG i czeka co odpiszą. Co sądzicie? 

Do odkręcania. Niech pisze odwołanie.  Mam bardzo dobre doświadczenia z nimi w wielu sprawach moich klientów 

Edytowane przez prawoimotoryzacja
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś ubezpieczałem nowe auto i dostałem opcję, ze mogę zapłacić przelewem w terminie 7 dni...

Trochę się zdziwiłem i właśnie dopytywałem, że jak to ma działać, skoro jest niezapłacone. Ale dostałem informację, że ubezpieczenie będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też potwierdzam. Ciągłość liczy się wg. dat obowiązywania polis. Termin płatności, to umowny moment między ubezpieczycielem a ubezpieczonym i nie ma nic wspólnego z obowiązywaniem polisy. Wynika to z ustawy.

Powyższe dotyczy OC.

Ubezpieczenia dobrowolne natomiast przeważnie nie działają bez opłaty, ale to też regulują OWU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maxit napisał:

 

A co ma termin płatności do polisy OC? Jeśli się wznowiła, to mogą go ścigać za brak płatności, ale polisa i tak działa...

Nie wiemy czy to było wznowienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Jestes pewien, ze tak to dziala? Wg mnie warunkiem zawarcia nowej polisy, jest oplacenie jest w terminie...

TU i tak daje zazwyczaj 14 dni, wiec w zasadzie kredytuje ochrone ubezpieczeniowa.

@AkuQ mi tłumaczył, że działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, SebeKK napisał:

Nie ma znaczenia czy polisa OC zaplacona czy nie. Licza sie daty utworzenia polisy. Jezeli jesr ciaglosc polis nie maja prawa dawac kary. 

Auto kupił w połowie roku. Zgłosił w PZU zakup i chciał tam kontynuować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, tomata napisał:

Cześć. Kumpel dostał pismo z UFG że ma do zapłacenia karę 900zl że brak ciągłości polisy. Na druku który dostał pocztą z PZU jest czarno na  białym "termin płatności 01.11". Kolega na poczcie zapłacił 31.X. PZU powiadomiło UFG że brak polisy bo wg nich liczy się data zaksięgowania pieniędzy na ich koncie (dostali je niby dopiero 04.11). To jak to w końcu jest? Skoro jest jak byk napisane termin płatności i kolega się w tym terminie zmieścił to czemu dostał karę? Na razie napisał odwołanie do UFG i czeka co odpiszą. Co sądzicie? 

Czy aby nie mamy do czynienia z sytuacją, że polisa została kupiona z pojazdem i to nie było wznowienie tylko zaproszenie do skorzystania z oferty?

58 minut temu, tomata napisał:

Auto kupił w połowie roku. Zgłosił w PZU zakup i chciał tam kontynuować 

Ano właśnie :phi:

Czyli tak naprawdę nie zawarł polisy, a TU nie mając środków na koncie nie miało czego wznowić automatycznie zgodnie z ustawą, bo nie była to jego polisa.

Co do samych płatności i odroczenia-żadnej patologii tu nie ma, polisa zawarta=działa, przy OC będzie działała nawet jak spóźni się z płatnością kilka m-cy, przy AC większość TU wypowie taką polisę na AC jeśli nie opłacona będzie w terminie. Zazwyczaj ok 30 dnia od niezapłacenia jest wypowiadana (ale to nie jest stały termin, bardziej z doświadczenia). Przy OC będzie windykowana zaległość, ale polisa działać będzie.

W przypadku założyciela wątku-dobra wola TU czy polisę wznowią. Niech śle dowód wpłaty z pismem, że zmieścił się w terminie.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

No to dobrze wiedziec, aczkolwiek to jest troche "patologia" ;]

Natomiast rozumiem, ze ustawodawca chcial isc na reke kierowcom, zeby ponzniej nie bylo dramatow...

OT W Danii w momencie zakupu pojazdu rejestrujesz go i podajesz firmę ubezpieczeniową (przez Internet) i od tego czasu masz działające ubezpieczenie. Po jakimś czasie wybrana firma składa Ci ofertę i pisze ile Cię to kosztuje. Ale od momentu rejestracji masz 14 dni na zmianę firmy bez ponoszenia żadnych kosztów. Czyli w praktyce podczas zakupu podajesz dowolną firmę, a później masz czas na znalezienie najlepszej oferty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, volf6 napisał:

A liczy się data wysłania kasy czy wpływu na konto odbiorcy:hmm:

 

Generalnie TU może nie uruchomić takiej polisy, bo zgodnie z ustawą ona wygasa a nie mieli żadnego potwierdzenia wpłaty, więc też żadnego info czy klient chce/nie chce. No i po prostu nic się nie zadziało, gdyby polisa była "jego" to automat by ją wznowił, a tak-nie może, więc teraz pisałbym pismo do PZU z załączeniem dowodu wpłaty i pisemkiem, że zostały spełnione w piśmie warunki by polisę uruchomili z datą X, natomiast tutaj chyba bardziej dobra wola, bo zgodnie z prawem TU postępuje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, volf6 napisał:

 

Czyli kara prawie pewna:(

I tak ma szczęście, ze nie zaksięgowali dzień później, bo zamiast 900 zeta płaciłby 22508]

 

Szczescie to ma, ze nie spowodowal jakiejs kolizji, w ktorej ktos powaznie ucierpial...

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, volf6 napisał:

Czyli kara prawie pewna:(

Może nie, czasami wystarczy coś wyjaśnić do końca. Niestety najwięcej przerw w ubezpieczeniu z którymi się spotykam, to nie celowe działanie (czyli to do czego został powołany dział kontroli), a przeoczenia związane z "polisami kupionymi z samochodem".

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy z terminami płatności nie jest tak, że jak wypada termin na dzień wolny od pracy, to płatność w najbliższym dniu roboczym jest uznawana za płatność w terminie?

W skarbówce i ZUSie tak to funkcjonuje.

 

Np. termin płatności podatku VAT jest 25 dnia miesiąca,  i jak ten dzień wypadnie w sobotę to wpłata w poniedziałek (27 dnia miesiąca) jest traktowana jako wpłata w terminie.

 

I jeszcze jedno mi się przypomniało. Poczta Polska jest (była ???) traktowana dość ulgowo przez ZUS i Skarbówkę, bo honorują one datę stempla pocztowego, jako wpłatę (złożenie dokumentów) w terminie.

 

Niech się Twój kolega tym posiłkuje przy składaniu reklamacji do UFG/Ubezpieczyciela.......

 

 

 

Edytowane przez JacWeg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, JacWeg napisał:

A czy z terminami płatności nie jest tak, że jak wypada termin na dzień wolny od pracy, to płatność w najbliższym dniu roboczym jest uznawana za płatność w terminie?

W skarbówce i ZUSie tak to funkcjonuje.

 

Np. termin płatności podatku VAT jest 25 dnia miesiąca,  i jak ten dzień wypadnie w sobotę to wpłata w poniedziałek (27 dnia miesiąca) jest traktowana jako wpłata w terminie.

 

Tu nie rozchodzi się o płatność (tzn rozchodzi się ale nie do końca), po prostu TU nie mogło wystawić polisy bez niczyjej woli. Wystarczył telefon na infolinię w dniu przelewu i by wystawili nową polisę, a tak...z mocy ustawy wygasła ta po poprzedniku, a kasy fizycznie nie mieli, więc nie wystartowali polisy nowej. W takich przypadkach lepiej dzwonić na infolinię, albo jeśli to był ostatni dzień skontaktować się z agentem ubezpieczeniowym. Ale to łatwo pisze się "po".

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, AkuQ napisał:

Tu nie rozchodzi się o płatność (tzn rozchodzi się ale nie do końca), po prostu TU nie mogło wystawić polisy bez niczyjej woli. Wystarczył telefon na infolinię w dniu przelewu i by wystawili nową polisę, a tak...z mocy ustawy wygasła ta po poprzedniku, a kasy fizycznie nie mieli, więc nie wystartowali polisy nowej. W takich przypadkach lepiej dzwonić na infolinię, albo jeśli to był ostatni dzień skontaktować się z agentem ubezpieczeniowym. Ale to łatwo pisze się "po".

Ja kiedyś zarejestrowałem auto i dopiero wieczorem uświadomiłem sobie, że muszę mieć polisę w dniu rejestracji, a do tego chciałem koniecznie od tego samego dnia i OC i AC. Okazało się, że dopiero u któregoś ubezpieczyciela dało się przez telefon kupić komplet i zapłacić kartą kredytową.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.02.2020 o 21:21, tomata napisał:

No i co to zmienia że był czwartek? A jakby była środa? ;]

w tej sytuacji akurat IMHO dużo...

AFAIK termin płatności przypadający na dzień ustawowo wolny (kiedy nie 'chodzą' elixiry) jest prolongowany na następny dzień roboczy.

Czyli w tej sytuacji 1-2-3.XI są wolne i termin wpadan a 4.XI...

 

Cytuj

art. 115 k.c. „Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą”.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.02.2020 o 18:05, AkuQ napisał:

Tu nie rozchodzi się o płatność (tzn rozchodzi się ale nie do końca), po prostu TU nie mogło wystawić polisy bez niczyjej woli. Wystarczył telefon na infolinię w dniu przelewu i by wystawili nową polisę, a tak...z mocy ustawy wygasła ta po poprzedniku, a kasy fizycznie nie mieli, więc nie wystartowali polisy nowej. W takich przypadkach lepiej dzwonić na infolinię, albo jeśli to był ostatni dzień skontaktować się z agentem ubezpieczeniowym. Ale to łatwo pisze się "po".

A czy oświadczenie woli lub pismo procesowe, którego termin wypada 1.11 w piątek, złożone na poczcie 31.10 wywołuje skutki prawne? Wywołuje.

 

Więc sprawa nie jest oczywista i trzeba się odwoływać, może skończy się nawet jakimś wyrokiem SN lub nawet TK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.