Skocz do zawartości

Pojedynek TOYOTA RAV4 2019 vs. FORD KUGA 2019


komor

Rekomendowane odpowiedzi

Z serii tematów na weekend :pub:

 

Mamy sobie nową TOYOTE RAV4 z benzynowym 2.0 173 KM ze skrzynią CVT.  Wersja Comfort z pakietem Style za ok. 120 000 zł

 

No drugiej stronie FORD KUGA 1.5T 150 KM ze skrzynią jakąś tam automatyczną z pakietem ST Line + Pakiet X za niecałe 105 000 zł

 

Co Waszym zdaniem jest na plus dla jednego a co dla drugiego. Oba mogą być AWD po dopłacie.

Po dzisiejszych jazdach mimo, że zdecydowanie mniej podoba mi się Rav4 (mam nadzieje, że trochę mi się podoba ;l) to lepiej mi się nią jechało, po prostu bardziej komfortowo, choć przyspiesza to to nie najgorzej nawet.  Skrzynia CVT to całkowicie inna bajka niż to do czego byłem przyzwyczajony z innych aut z taką skrzynią. Wrażenia na + dla Rav4. Problem polega na to, że nie jechałem niestety fordem 1.5T tylko dieslem 2.0 180 KM.

 

Wersje w miarę porównywalne, jest coś lepszego w jednym, jednocześnie w drugim jest coś czego nie ma w pierwszym ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to jest nowa Kuga to czekac na wersje hybrid. Pewnie bedzie w polowie roku. To juz jest niezle auto, nowoczesne i prowadzic sie bedzie lepiej od japonca. A jak stara to brac to 1.5T 4cylindry i to juz zalezy od fantazji robic na 200 albo 300KM. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, komor napisał:

Z serii tematów na weekend :pub:

 

Mamy sobie nową TOYOTE RAV4 z benzynowym 2.0 173 KM ze skrzynią CVT.  Wersja Comfort z pakietem Style za ok. 120 000 zł

 

No drugiej stronie FORD KUGA 1.5T 150 KM ze skrzynią jakąś tam automatyczną z pakietem ST Line + Pakiet X za niecałe 105 000 zł

 

Co Waszym zdaniem jest na plus dla jednego a co dla drugiego. Oba mogą być AWD po dopłacie.

Po dzisiejszych jazdach mimo, że zdecydowanie mniej podoba mi się Rav4 (mam nadzieje, że trochę mi się podoba ;l) to lepiej mi się nią jechało, po prostu bardziej komfortowo, choć przyspiesza to to nie najgorzej nawet.  Skrzynia CVT to całkowicie inna bajka niż to do czego byłem przyzwyczajony z innych aut z taką skrzynią. Wrażenia na + dla Rav4. Problem polega na to, że nie jechałem niestety fordem 1.5T tylko dieslem 2.0 180 KM.

 

Wersje w miarę porównywalne, jest coś lepszego w jednym, jednocześnie w drugim jest coś czego nie ma w pierwszym ;]

Dopóki nie przejedziesz się Kugą 1.5 to nie masz co porównywać. Przecież to całkiem inny silnik niż diesel 2.0@180KM. Kuga ma większą utratę wartości. A RAV4 nie jest też większa od Ford'a? Wydaje mi się że jednak tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, wujek napisał:

Jesli to jest nowa Kuga to czekac na wersje hybrid. Pewnie bedzie w polowie roku. To juz jest niezle auto, nowoczesne i prowadzic sie bedzie lepiej od japonca. A jak stara to brac to 1.5T 4cylindry i to juz zalezy od fantazji robic na 200 albo 300KM. 

 

W Czechach jest juz cennik nowej Kugi.

Widziales ile wolaja za hybryde? Tak od 170 tys PLN 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, wujek napisał:

Jesli to jest nowa Kuga to czekac na wersje hybrid. Pewnie bedzie w polowie roku. To juz jest niezle auto, nowoczesne i prowadzic sie bedzie lepiej od japonca. A jak stara to brac to 1.5T 4cylindry i to juz zalezy od fantazji robic na 200 albo 300KM. 

 

 

23 minuty temu, Kiwal napisał:

W Czechach jest juz cennik nowej Kugi.

Widziales ile wolaja za hybryde? Tak od 170 tys PLN 😉

 

Tak jak @Kiwalzauwayżył, budżet na pewno przekroczy 120 k PLN więc hybrydy odpadają. Ogólnie hybrydy odpadają!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, komor napisał:

Problem polega na to, że nie jechałem niestety fordem 1.5T tylko dieslem 2.0 180 KM.

 

Miałem okazję jechać Kugą 1.5T z wypożyczalni. Wzięta na 4 dni, jakieś w sumie 400km Niemcy/Austria. Nie powiem żeby mi do gustu przypadła - dość mułowata. Tydzień później miałem Nissana Quaskaia na tej samej trasie z najmocniejszym dieslem (chyba 150hp) i był o niebo przyjemniejszy. Ja bym na twoim miejscy brał Toyotę, chociaż za marką też nie przepadam. Łatwiej potem sprzedać, no i może jednak będzie mniej się psuła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechałem RAV4 z 2.0 i jak dla mnie silnik jest za słaby do tego auta (te 208Nm trochę nie przystaje do dość dużego samochodu)

 

mi brakuje tam turbo, ale to kwestia przyzwyczajenia - na co dzień jeżdżę tym co w opisie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, rwIcIk napisał:

Ford robi wrażenie małego, wąskiego auta.

Dokladnie takie samo mialem wrazenie jak swoje kupowalem i Kuge tez ogladalem. Wsiadlem do srodka i szybciutko wyszlismy z salonu bez zaglebiania sie w szczegoly oferty.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.02.2020 o 17:00, prawoimotoryzacja napisał:

Ani jeden ani drugi, a jeżeli już z tym 2 to Toyota. Skoro hybryda odpada, to warto poświęcić weekend na objazd salonów.

 

Dnia 7.02.2020 o 17:02, rwIcIk napisał:

Kiedyś oglądałem różne SUVy z automatami.

W końcu wylądowałem w Hyundai :ok:

A z tych dwóch brałbym Toyotę.

120 netto?

 

120 k PLN brutto

 

Dnia 7.02.2020 o 19:14, torelek napisał:

 

Miałem okazję jechać Kugą 1.5T z wypożyczalni. Wzięta na 4 dni, jakieś w sumie 400km Niemcy/Austria. Nie powiem żeby mi do gustu przypadła - dość mułowata. Tydzień później miałem Nissana Quaskaia na tej samej trasie z najmocniejszym dieslem (chyba 150hp) i był o niebo przyjemniejszy. Ja bym na twoim miejscy brał Toyotę, chociaż za marką też nie przepadam. Łatwiej potem sprzedać, no i może jednak będzie mniej się psuła.

AT czy MT?

 

12 godzin temu, jqr napisał:

jechałem RAV4 z 2.0 i jak dla mnie silnik jest za słaby do tego auta (te 208Nm trochę nie przystaje do dość dużego samochodu)

 

mi brakuje tam turbo, ale to kwestia przyzwyczajenia - na co dzień jeżdżę tym co w opisie

Jak dla mnie powinien być w Rav4 conamniej V6, ale mamy co mamy.

5 godzin temu, spad napisał:

A Jeep Compass?

Nie rozważałem, czy warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, komor napisał:

Bardzo konstruktywna opinia. A jakieś argumenty za tym stoją?

Tak. Są to bardzo fajne samochody, bardzo źle wykonane.

Miałem jednego i teraz mam drugiego, trzeciego nie kupię. 

Ma swoje zalety, choćby zawieszenie, ale minusy zaczynają przysłaniać plusy.

8 godzin temu, Maciej__ napisał:

Kolega chyba jest fanem Opla, który przez przypadek kupił Forda ;)

Nie przez przypadek, ale coraz bardziej widzę, że kryje się w nim więcej niedoróbek niż we wszystkich poprzednich nówkach jakie miałem razem wziętych.

Od tego, że coś trzeszczy, jest krzywo złożony, zamek drzwi odsuwanych przycina się od nowości, a przy 40kkm trzeba uszczelniać silnik i skrzynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do compassa podchodziłem dwukrotnie, może za trzecim kiedys sie uda. Auto wizualnie mi sie podoba, ale powinni odświeżyć silniki i wyposażenie - diesla już nie chce, a jedna benzyna 1.4 jest paliwożerna. Brak ledow (są xenony), brak nawiewów na tył, brak cyfrowego wyświetlacza, brak rozpoznawania znaków, brak acc w standardzie i wiele innych drobnostek mnie ostatecznie zniechęciły. W końcu to nie tipo czy dacia i chcemy jednak mieć jak najwięcej z wyposażenia. Pewnie w kolejnych faceliftach dodadzą dużo rzeczy, ale jak znam życie to zepsują wygląd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pado napisał:

Do compassa podchodziłem dwukrotnie, może za trzecim kiedys sie uda. Auto wizualnie mi sie podoba, ale powinni odświeżyć silniki i wyposażenie - diesla już nie chce, a jedna benzyna 1.4 jest paliwożerna. Brak ledow (są xenony), brak nawiewów na tył, brak cyfrowego wyświetlacza, brak rozpoznawania znaków, brak acc w standardzie i wiele innych drobnostek mnie ostatecznie zniechęciły. W końcu to nie tipo czy dacia i chcemy jednak mieć jak najwięcej z wyposażenia. Pewnie w kolejnych faceliftach dodadzą dużo rzeczy, ale jak znam życie to zepsują wygląd

Najlepszy ficzer tego auta to brak miejsca na telefon w XXI wieku takze brawo Fiat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujek napisał:

Najlepszy ficzer tego auta to brak miejsca na telefon w XXI wieku takze brawo Fiat.

Fakt, jak na takie auto bardzo kiepsko ze schowkami i miejscem do odkładania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Pado napisał:

Do compassa podchodziłem dwukrotnie, może za trzecim kiedys sie uda. Auto wizualnie mi sie podoba, ale powinni odświeżyć silniki i wyposażenie - diesla już nie chce, a jedna benzyna 1.4 jest paliwożerna. Brak ledow (są xenony), brak nawiewów na tył, brak cyfrowego wyświetlacza, brak rozpoznawania znaków, brak acc w standardzie i wiele innych drobnostek mnie ostatecznie zniechęciły. W końcu to nie tipo czy dacia i chcemy jednak mieć jak najwięcej z wyposażenia. Pewnie w kolejnych faceliftach dodadzą dużo rzeczy, ale jak znam życie to zepsują wygląd

 

W tym roku będzie spory lift - zmiany we wnętrzu, nowa generacja Uconnect 5, nowe silniki 1.3 FireFly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.02.2020 o 10:22, wujek napisał:

Najlepszy ficzer tego auta to brak miejsca na telefon w XXI wieku takze brawo Fiat.

Przynajmniej bezpiecznie. Moim zdaniem to większość wypadków jest spowodowana rozmową przez telefon. Więc jak oni nie zaplanowali dla niego miejsca odbieram tylko in plus :) 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.