Jump to content
OZI

Kto pamieta Suzuki Maruti? Czyli 2019 Maruti Suzuki S-Presso.

Recommended Posts

Maruti Suzuki kiedys bylo popularne.

 

Auto wg wielu niezniszczalne. Minelo moze 20-25 lat kiedy egzrmplarze byly sprzedawane w EU czy w bogatej czesci Asia-Pacific.

 

Mozna pomyslec, ze Maruti dawno umarlo. Otoz nie.

 

Oto generacja MY2020.

 

07833b3eb41d1470180f78c59826de7a.jpg

 

Zbiera bardzo dobre, lub dobre opinie zarowno od pismakow jak i na forum od user-ow.

 

Cenione za prostote, cene ok 25k PLN w najdrozszej wersji (India), i bezawaryjnosc.

 

Konkurencja to Datsun n-Go, czy inne auta budgeto-we. Segment tym czym kiedys mial byc Tata Nano. Nastepny krok z przesiadki od motocykla.

 

 

aae97287ec03fd80c7755a9edd7015d5.jpg

 

Od tamtych lat ten segment ewulowal, auta nie maja byc piekne, ale funkcjonalne, tanie w naprawie, i nie zostawiac kol w 30cm dziurach.

 

DLR (opcja)i przod z Suzuki Jimny poprzedniej generacji, wysokie zawieszenie, ma byc polaczeniem stylu, noweczesnos i (opcja) i praktycznosci.

 

71629198d85a8e4ada2cd5f35ebd14b9.jpg

 

 

515c141525f115c441fe03ddeaf85915.jpg

 

6a61044d20851fd79ffe72cd96a729eb.jpg

 

Masa czesci wykorzystana z Suzuki Alto, nie znalazlem % oprocz tego, ze drzwi, performacje boku, klamki, plyta etc jest z kubla czesci od Alto.

 

Srodek ma sie podobac mlodym, ktorzy gdzies pracuja dla IT, i projektuja kod do Boeing 373 Max tfu znaczy 737 Max.

 

Swatch jest aspirujacym zegarkiem do posiadania.

 

 

68a631fe1c7488a922321f14654a12a2.jpg

 

 

36393b74e7ef8939f12b3bbd5811a40f.jpg

 

cc47dc047e3ebb541fc723cba5823c46.jpg

 

Wszystko Digital i oczywiscie Apple Play i Android Auto, zeby wsmagac Oppo kodera IT.

 

Czasy gdzie nawet w India ktos sobie chce pozmienic biegi minely. Automaticzny manual AMT- a co! 5s, za extra $$$ ale jest.

 

Standardowo 5s (a nie 4- yes!!!!) manual.

 

af05573afd6d5e564af365a74d29110d.jpg

 

Srodek ma byc prawie jak SUV, znaczy masz siedziec wysoko, zawieszenie z extra przeswitem pomaga.

 

f83c63d17364844ee483d99ed820e1c2.jpg

 

Auto wazy 726kg i chwali sie ze nawet 2x ludzie o wzroscie 5'10 stop czyli jakies 178cm na EU pieniadze wygodnie siedza z tylu.

@twinsen - znalazlem sie!

 

10a13ea2d71d2ed83973cc4544b16668.jpg

 

Do poruszania Expresso wystarcza silnik od mlynka do kawy - slynny K10B.

 

(I teraz nalezy poczekac na narzedzia zeby cos o V8 napisaly, znaczy ze masturbucja do moich postow postepuje.. a fuj.)

 

998cm2 lub jak to Suzuki marketingowo sprzedaje 1.0l

 

0978fe78803517340fdac82aa556c603.jpg

 

3 cyl, 67KM @5.5k rpm i az 90Nm @3.5krpm.

 

Opinie sa takie (nie sprawdzalem,) ze latwo sie wkreca na obroty i jedzie

 

0-100km/h w 14.5sec wg YT.

 

 

Spalanie w ruchu Delhi wg Suzhki to 4.6l/100km - hmm

 

9c0f2180ca71335f0ea005b74dfd627d.jpg

 

Platforma to rozwieniecie jak VeeDud MQx. Czyli mamy glowna i dodajemy.

 

Ta na rynek IDM nazywa sie HEARTECT-K czyli wg papki marketingu Suzuki ma utrzymac wysokie auto na zakretach.

 

Auto jest w sprzedazy ok 5m, chcialem je dostac jako rental, ake nie dalo sie. W ciagu 10 dni od premiery bylo 11k zamowien, jak na India popularne.

 

Wersja bieda ma 2x Airbag, ABS, EBD, elektryczne szyby z przodu, centralny zamek, i sensory do parkowania z tylu.

 

Cena 3.69lakh czyli dokladnie 20k PLN zeby tym na ulice wyjechac w Delhi.

 

Czyli prosto, tanio, lepiej niz Smart?

 

ae4ba33f3f7b01075f23a9e0e8d48775.jpg

 

Maruti wiecznie zywe. (A AK o masowych EV pisze za 5 lat :-)

 

fc963098da60783effd30f66fdc8d6c4.jpg

 

Sent from my SM-N975F using Tapacrap z dedykacja V8 dla user Tool*-roller. czy jakos tak.

 

 

*Tool

 

Tool: (noun)

 

1.) A guy with a hugely over inflated ego, who in an attempt to get un-due attention for himself, will act like a jackass, because, in his deluded state.

 

 

 

 

  • Like 4
  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OZI ta kierownica jak z Daewoo Tico. Jest piękna. He

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, OZI napisał:

Opinie sa takie (nie sprawdzalem,) ze latwo sie wkreca na obroty i jedzie

To absolutna prawda-mialem ten silnik w zony  Splashu i non stop wywolywal usmiech na twarzy.Uwielbialem podkradac jej tego gamonia.Teraz zona ma Swifta z 1.2 i mimo ze na papierze [a z pewnoscia tez w realu] bije dynamika Splasha to jednak odczucia nie sa juz  tak przyjemne.Jednak wolnossacy R4 to padaka panie:no:

EDIT: doczytalem ze to Maruti ma 726kg masy-czyli prawie polowe wagi Splasha ;].Alez bym tym lawirowal w ruchu miejskim:jem:

Edited by wlad

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMO na Asia to dobre auto. Pewnie sprzedaz bedzie dobra. U nas jako drugie auto tez mogloby sie sprawdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, wlad napisał:

To absolutna prawda-mialem ten silnik w zony  Splashu i non stop wywolywal usmiech na twarzy.Uwielbialem podkradac jej tego gamonia.Teraz zona ma Swifta z 1.2 i mimo ze na papierze [a z pewnoscia tez w realu] bije dynamika Splasha to jednak odczucia nie sa juz  tak przyjemne.Jednak wolnossacy R4 to padaka panie:no:

EDIT: doczytalem ze to Maruti ma 726kg masy-czyli prawie polowe wagi Splasha ;].Alez bym tym lawirowal w ruchu miejskim:jem:

 

Prawda, ale dodajmy też, że po wyjeździe za miasto i próbie wyprzedzenia chociażby ciężarówki jest tragedia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, OZI napisał:

3 cyl, 67KM @5.5k rpm i az 90Nm @3.5krpm

 

Bardzo podobnie jak 1kr-fe Toyoty (a w sumie to Daihatsu), tylko nie trzeba aż tak wysoko kręcić.

1kr-fe ma 3 cyl, 67KM @6k rpm i aż 91Nm @4.8krpm

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Prawda, ale dodajmy też, że po wyjeździe za miasto i próbie wyprzedzenia chociażby ciężarówki jest tragedia.

Swift wazy ponizej tony do tego 4 cylindry i 94KM. Jak ktos nie jest panienka co boi sie wysokich obrotow to idzie az milo glownie ze wzgledu na dobre prowadzenie. Duzy plus to odpornosc na palowanie vs zuzycie paliwa. Turbo benzyna bedzie lepiej jechac bez krecenia ale jak juz dasz mu buta to spalanie szybuje w kosmos. Swift to auto typowo do miasta plus dojazdy po jakis eskach czy innych obwodnicach. Nikt tego nie kupuje po to zeby ciezarowki wyprzedzac.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Prawda, ale dodajmy też, że po wyjeździe za miasto i próbie wyprzedzenia chociażby ciężarówki jest tragedia

Przecież ciężarowy się łatwiej wyprzedza niż inny osobowy, bo

-nie jedzie szybciej niż 90

-nie zacznie przyspieszać podczas wyprzedzania

To, ze jest długa to fakt ale to już przecież wiemy przed wyprzedzaniem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Prawda, ale dodajmy też, że po wyjeździe za miasto i próbie wyprzedzenia chociażby ciężarówki jest tragedia.
A to nie wiem-przez 3 lata posiadania w/w nigdy nie zaszła taka potrzeba.

Wysłane z mojego Nokia 3.1 Plus przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, wujek napisał:

Swift wazy ponizej tony do tego 4 cylindry i 94KM. Jak ktos nie jest panienka co boi sie wysokich obrotow to idzie az milo glownie ze wzgledu na dobre prowadzenie. Duzy plus to odpornosc na palowanie vs zuzycie paliwa. Turbo benzyna bedzie lepiej jechac bez krecenia ale jak juz dasz mu buta to spalanie szybuje w kosmos. Swift to auto typowo do miasta plus dojazdy po jakis eskach czy innych obwodnicach. Nikt tego nie kupuje po to zeby ciezarowki wyprzedzac.

A czy my piszemy o swifcie? Czy tak opisujesz swoje wrażenia i mnie zacytowales przypadkowo? Bo czegoś nie kumam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, volf6 napisał:

Przecież ciężarowy się łatwiej wyprzedza niż inny osobowy, bo

-nie jedzie szybciej niż 90

-nie zacznie przyspieszać podczas wyprzedzania

To, ze jest długa to fakt ale to już przecież wiemy przed wyprzedzaniem:)

 

No i przejdź się tym autem żeby sprawdzić elastyczność z tych 90km/h do tak 120km/h. Naprawdę potrzeba pasa startowego żeby na krajowce wyprzedzić tira. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, czachabrava napisał:

A czy my piszemy o swifcie? Czy tak opisujesz swoje wrażenia i mnie zacytowales przypadkowo? Bo czegoś nie kumam. 

Swifta miala moja ex konkubina pare razy jezdzilem to opisalem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W PL to chyba sprzedają jako Suzuki Ignis

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, robciolas napisał:

W PL to chyba sprzedają jako Suzuki Ignis

 

oj nie. Ignis tez jest brzydal ale to jednak inne auto ;)

 

mo%20Suzuki%20Ignis%20front.JPG&operatio

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, czachabrava napisał:

 

No i przejdź się tym autem żeby sprawdzić elastyczność z tych 90km/h do tak 120km/h. Naprawdę potrzeba pasa startowego żeby na krajowce wyprzedzić tira. 

 

Gdzie miałbyś takim autem jechać 120 km/h? 8] Przecież to miejski maluch, na dodatek celowany na Azję, gdzie jest bardzo, bardzo duża gęstość zaludnienia i drogi "pozamiejskie" wyglądają zupełnie inaczej, niż u nas. Większość tych aut nigdy nie zobaczy 100 km/h na liczniku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne autko, z przodu mini jeep cherokee ;)

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, wladmar napisał:

Gdzie miałbyś takim autem jechać 120 km/h? 8] 

 

Po S-ce :phi: Ja swoim P107 od czasu do czasu latam w krótkie trasy (tak do 100km) i mam wtedy ciągłe 130-140 na blacie.Niejeden się już pewnie dziwił, że takie małe coś go wyprzedza ;] Jedyny problem to trochę głośno.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, shapyr napisał:

 

Po S-ce :phi: Ja swoim P107 od czasu do czasu latam w krótkie trasy (tak do 100km) i mam wtedy ciągłe 130-140 na blacie.Niejeden się już pewnie dziwił, że takie małe coś go wyprzedza ;] Jedyny problem to trochę głośno.

 

Szaleniec :bzik:

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, wladmar napisał:

Szaleniec 

Wbrew pozorom to autko jest bardzo stabilne przy tych prędkościach, a koła w narożnikach robią swoje :oki:Jeździ się tym jak gokartem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, wladmar napisał:

Gdzie miałbyś takim autem jechać 120 km/h? 8]

Regularnie Yarisem 130-140 jeżdżę. Co prawda krótkie odcinki, ale jednak raczej codziennie się to zdarza. A i V max czasem przy pustej autostradzie się chwilowo zdarzy

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, angrius napisał:

Regularnie Yarisem 130-140 jeżdżę. Co prawda krótkie odcinki, ale jednak raczej codziennie się to zdarza. A i V max czasem przy pustej autostradzie się chwilowo zdarzy

 

Ja kiedyś CC700 dojechałem do Hiszpanii w 4 osoby z bagażami i wróciłem. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, wladmar napisał:

 

Ja kiedyś CC700 dojechałem do Hiszpanii w 4 osoby z bagażami i wróciłem. 

A widzisz. Więc jednak te autka typowo miejskie mogą gdzieś wyskoczyć i pocisnąć 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

17 godzin temu, OZI napisał:

Maruti wiecznie zywe. (A AK o masowych EV pisze za 5 lat :-)

Zanim AK zaczęło pisać o masowych EV, to kilka lat wcześniej Ty pisałeś o rychłym wejściu chińskiej motoryzacji na EU rynki. Nie przeszkadza Ci wtykać szpilę gdy sam masz na koncie takie bzdury?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Zanim AK zaczęło pisać o masowych EV, to kilka lat wcześniej Ty pisałeś o rychłym wejściu chińskiej motoryzacji na EU rynki. Nie przeszkadza Ci wtykać szpilę gdy sam masz na koncie takie bzdury?
To ze PL wybrala droge sprowadzania zlomu od sasiadow, nie przewidzialem.

Tak jak nie przewidzialem VeeDud gazujacych wszystkich w okolo.

Dalej stoje, moze mylnie pod tym co napisalem, w zmienionym ksztalcie.

China juz podbija EU ale ciut inaczej.

Fabryka Great Wall w BG ma sie dobrze, UA, BY popatrz na sprzedaz lokalnie CKD lub klepanych aut. % skok rok do roku jest ogromny. To ICE.

EU ta ktora Diesel zakazala? Gdzie EV ma byc wybawieniem?

Zmienil sie krajobraz, w ktorym dzialaja. Popatrz na ciecie kosztow od D klepaczy, VeeDud, Merc, BMW etc. & popattz gdzir te 'oszczednosci' ida, sa.pompowane w gospodarke China.

Do 2022 6 klepaczy Made in China chce oferowac w EU EV. Lync & Co raczkuje, BYD raczkuje, Byton jest za rogiem, BAIC, Kayun etc

Komponenty, skad EU klepacze biora baterie, czy elektryczne komponenty? Sami wymyslaja, wyklepuja?

Nie - kupuja od China, Korea, Japan.

Baterie w BMW, VeeDud, Daimler sa kupuwane od Amperex a nie przez BMW, VeeDud, Daimler.



329fe995ed09523854b62d34aa823f8e.jpg

LG Chem jesli sie nie myle buduje/wybudowalo fabryke w PL.

Wiec, podboj nie tylko juz sie zaczal, on jest bardzo zaawansowany. Tylko ze kupujesz oczami - D Merc, D VW, D BMW... a tu zonk, 42% pod maska Made in China...

Sent from my SM-N975F using Tapacrap z dedykacja V8 dla user Tool*-roller. czy jakos tak.


*Tool

Tool: (noun)

1.) A guy with a hugely over inflated ego, who in an attempt to get un-due attention for himself, will act like a jackass, because, in his deluded state.



Share this post


Link to post
Share on other sites

@Igorek @OZI no nie dokońca byłbym taki pewien teraz tego wejścia Chińczyków. Afera CoV w chinesse niczym diselgate w USA spowodowała spadek importu podzespołów z państwa Azji. Więc jeżeli eu się uniezależni..Chińczycy mogą stracić. Moja fabryka już szuka innego kraju który zasili dla nie podzespoły. Chiny wstrzymały produkcję transport export. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, NaczelnyFilozof napisał:

Maruti to tylko 800. A nie jakieś plastikowe nowe wynalazki. 

 

 

relikt.jpg

zapakuj mu 1.0 ze swifta ;] 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten silniczek w Celerio i wiecej nie potrzeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.