Skocz do zawartości

Kto pamieta Suzuki Maruti? Czyli 2019 Maruti Suzuki S-Presso.


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Maruti Suzuki kiedys bylo popularne.

 

Auto wg wielu niezniszczalne. Minelo moze 20-25 lat kiedy egzrmplarze byly sprzedawane w EU czy w bogatej czesci Asia-Pacific.

 

Mozna pomyslec, ze Maruti dawno umarlo. Otoz nie.

 

Oto generacja MY2020.

 

07833b3eb41d1470180f78c59826de7a.jpg

 

Zbiera bardzo dobre, lub dobre opinie zarowno od pismakow jak i na forum od user-ow.

 

Cenione za prostote, cene ok 25k PLN w najdrozszej wersji (India), i bezawaryjnosc.

 

Konkurencja to Datsun n-Go, czy inne auta budgeto-we. Segment tym czym kiedys mial byc Tata Nano. Nastepny krok z przesiadki od motocykla.

 

 

aae97287ec03fd80c7755a9edd7015d5.jpg

 

Od tamtych lat ten segment ewulowal, auta nie maja byc piekne, ale funkcjonalne, tanie w naprawie, i nie zostawiac kol w 30cm dziurach.

 

DLR (opcja)i przod z Suzuki Jimny poprzedniej generacji, wysokie zawieszenie, ma byc polaczeniem stylu, noweczesnos i (opcja) i praktycznosci.

 

71629198d85a8e4ada2cd5f35ebd14b9.jpg

 

 

515c141525f115c441fe03ddeaf85915.jpg

 

6a61044d20851fd79ffe72cd96a729eb.jpg

 

Masa czesci wykorzystana z Suzuki Alto, nie znalazlem % oprocz tego, ze drzwi, performacje boku, klamki, plyta etc jest z kubla czesci od Alto.

 

Srodek ma sie podobac mlodym, ktorzy gdzies pracuja dla IT, i projektuja kod do Boeing 373 Max tfu znaczy 737 Max.

 

Swatch jest aspirujacym zegarkiem do posiadania.

 

 

68a631fe1c7488a922321f14654a12a2.jpg

 

 

36393b74e7ef8939f12b3bbd5811a40f.jpg

 

cc47dc047e3ebb541fc723cba5823c46.jpg

 

Wszystko Digital i oczywiscie Apple Play i Android Auto, zeby wsmagac Oppo kodera IT.

 

Czasy gdzie nawet w India ktos sobie chce pozmienic biegi minely. Automaticzny manual AMT- a co! 5s, za extra $$$ ale jest.

 

Standardowo 5s (a nie 4- yes!!!!) manual.

 

af05573afd6d5e564af365a74d29110d.jpg

 

Srodek ma byc prawie jak SUV, znaczy masz siedziec wysoko, zawieszenie z extra przeswitem pomaga.

 

f83c63d17364844ee483d99ed820e1c2.jpg

 

Auto wazy 726kg i chwali sie ze nawet 2x ludzie o wzroscie 5'10 stop czyli jakies 178cm na EU pieniadze wygodnie siedza z tylu.

@twinsen - znalazlem sie!

 

10a13ea2d71d2ed83973cc4544b16668.jpg

 

Do poruszania Expresso wystarcza silnik od mlynka do kawy - slynny K10B.

 

(I teraz nalezy poczekac na narzedzia zeby cos o V8 napisaly, znaczy ze masturbucja do moich postow postepuje.. a fuj.)

 

998cm2 lub jak to Suzuki marketingowo sprzedaje 1.0l

 

0978fe78803517340fdac82aa556c603.jpg

 

3 cyl, 67KM @5.5k rpm i az 90Nm @3.5krpm.

 

Opinie sa takie (nie sprawdzalem,) ze latwo sie wkreca na obroty i jedzie

 

0-100km/h w 14.5sec wg YT.

 

 

Spalanie w ruchu Delhi wg Suzhki to 4.6l/100km - hmm

 

9c0f2180ca71335f0ea005b74dfd627d.jpg

 

Platforma to rozwieniecie jak VeeDud MQx. Czyli mamy glowna i dodajemy.

 

Ta na rynek IDM nazywa sie HEARTECT-K czyli wg papki marketingu Suzuki ma utrzymac wysokie auto na zakretach.

 

Auto jest w sprzedazy ok 5m, chcialem je dostac jako rental, ake nie dalo sie. W ciagu 10 dni od premiery bylo 11k zamowien, jak na India popularne.

 

Wersja bieda ma 2x Airbag, ABS, EBD, elektryczne szyby z przodu, centralny zamek, i sensory do parkowania z tylu.

 

Cena 3.69lakh czyli dokladnie 20k PLN zeby tym na ulice wyjechac w Delhi.

 

Czyli prosto, tanio, lepiej niz Smart?

 

ae4ba33f3f7b01075f23a9e0e8d48775.jpg

 

Maruti wiecznie zywe. (A AK o masowych EV pisze za 5 lat :-)

 

fc963098da60783effd30f66fdc8d6c4.jpg

 

Sent from my SM-N975F using Tapacrap z dedykacja V8 dla user Tool*-roller. czy jakos tak.

 

 

*Tool

 

Tool: (noun)

 

1.) A guy with a hugely over inflated ego, who in an attempt to get un-due attention for himself, will act like a jackass, because, in his deluded state.

 

 

 

 

  • Lubię to 4
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, OZI napisał:

Opinie sa takie (nie sprawdzalem,) ze latwo sie wkreca na obroty i jedzie

To absolutna prawda-mialem ten silnik w zony  Splashu i non stop wywolywal usmiech na twarzy.Uwielbialem podkradac jej tego gamonia.Teraz zona ma Swifta z 1.2 i mimo ze na papierze [a z pewnoscia tez w realu] bije dynamika Splasha to jednak odczucia nie sa juz  tak przyjemne.Jednak wolnossacy R4 to padaka panie:no:

EDIT: doczytalem ze to Maruti ma 726kg masy-czyli prawie polowe wagi Splasha ;].Alez bym tym lawirowal w ruchu miejskim:jem:

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, wlad napisał:

To absolutna prawda-mialem ten silnik w zony  Splashu i non stop wywolywal usmiech na twarzy.Uwielbialem podkradac jej tego gamonia.Teraz zona ma Swifta z 1.2 i mimo ze na papierze [a z pewnoscia tez w realu] bije dynamika Splasha to jednak odczucia nie sa juz  tak przyjemne.Jednak wolnossacy R4 to padaka panie:no:

EDIT: doczytalem ze to Maruti ma 726kg masy-czyli prawie polowe wagi Splasha ;].Alez bym tym lawirowal w ruchu miejskim:jem:

 

Prawda, ale dodajmy też, że po wyjeździe za miasto i próbie wyprzedzenia chociażby ciężarówki jest tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, OZI napisał:

3 cyl, 67KM @5.5k rpm i az 90Nm @3.5krpm

 

Bardzo podobnie jak 1kr-fe Toyoty (a w sumie to Daihatsu), tylko nie trzeba aż tak wysoko kręcić.

1kr-fe ma 3 cyl, 67KM @6k rpm i aż 91Nm @4.8krpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Prawda, ale dodajmy też, że po wyjeździe za miasto i próbie wyprzedzenia chociażby ciężarówki jest tragedia.

Swift wazy ponizej tony do tego 4 cylindry i 94KM. Jak ktos nie jest panienka co boi sie wysokich obrotow to idzie az milo glownie ze wzgledu na dobre prowadzenie. Duzy plus to odpornosc na palowanie vs zuzycie paliwa. Turbo benzyna bedzie lepiej jechac bez krecenia ale jak juz dasz mu buta to spalanie szybuje w kosmos. Swift to auto typowo do miasta plus dojazdy po jakis eskach czy innych obwodnicach. Nikt tego nie kupuje po to zeby ciezarowki wyprzedzac.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Prawda, ale dodajmy też, że po wyjeździe za miasto i próbie wyprzedzenia chociażby ciężarówki jest tragedia

Przecież ciężarowy się łatwiej wyprzedza niż inny osobowy, bo

-nie jedzie szybciej niż 90

-nie zacznie przyspieszać podczas wyprzedzania

To, ze jest długa to fakt ale to już przecież wiemy przed wyprzedzaniem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Prawda, ale dodajmy też, że po wyjeździe za miasto i próbie wyprzedzenia chociażby ciężarówki jest tragedia.
A to nie wiem-przez 3 lata posiadania w/w nigdy nie zaszła taka potrzeba.

Wysłane z mojego Nokia 3.1 Plus przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał:

Swift wazy ponizej tony do tego 4 cylindry i 94KM. Jak ktos nie jest panienka co boi sie wysokich obrotow to idzie az milo glownie ze wzgledu na dobre prowadzenie. Duzy plus to odpornosc na palowanie vs zuzycie paliwa. Turbo benzyna bedzie lepiej jechac bez krecenia ale jak juz dasz mu buta to spalanie szybuje w kosmos. Swift to auto typowo do miasta plus dojazdy po jakis eskach czy innych obwodnicach. Nikt tego nie kupuje po to zeby ciezarowki wyprzedzac.

A czy my piszemy o swifcie? Czy tak opisujesz swoje wrażenia i mnie zacytowales przypadkowo? Bo czegoś nie kumam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, volf6 napisał:

Przecież ciężarowy się łatwiej wyprzedza niż inny osobowy, bo

-nie jedzie szybciej niż 90

-nie zacznie przyspieszać podczas wyprzedzania

To, ze jest długa to fakt ale to już przecież wiemy przed wyprzedzaniem:)

 

No i przejdź się tym autem żeby sprawdzić elastyczność z tych 90km/h do tak 120km/h. Naprawdę potrzeba pasa startowego żeby na krajowce wyprzedzić tira. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, czachabrava napisał:

A czy my piszemy o swifcie? Czy tak opisujesz swoje wrażenia i mnie zacytowales przypadkowo? Bo czegoś nie kumam. 

Swifta miala moja ex konkubina pare razy jezdzilem to opisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, czachabrava napisał:

 

No i przejdź się tym autem żeby sprawdzić elastyczność z tych 90km/h do tak 120km/h. Naprawdę potrzeba pasa startowego żeby na krajowce wyprzedzić tira. 

 

Gdzie miałbyś takim autem jechać 120 km/h? 8] Przecież to miejski maluch, na dodatek celowany na Azję, gdzie jest bardzo, bardzo duża gęstość zaludnienia i drogi "pozamiejskie" wyglądają zupełnie inaczej, niż u nas. Większość tych aut nigdy nie zobaczy 100 km/h na liczniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wladmar napisał:

Gdzie miałbyś takim autem jechać 120 km/h? 8] 

 

Po S-ce :phi: Ja swoim P107 od czasu do czasu latam w krótkie trasy (tak do 100km) i mam wtedy ciągłe 130-140 na blacie.Niejeden się już pewnie dziwił, że takie małe coś go wyprzedza ;] Jedyny problem to trochę głośno.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, shapyr napisał:

 

Po S-ce :phi: Ja swoim P107 od czasu do czasu latam w krótkie trasy (tak do 100km) i mam wtedy ciągłe 130-140 na blacie.Niejeden się już pewnie dziwił, że takie małe coś go wyprzedza ;] Jedyny problem to trochę głośno.

 

Szaleniec :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wladmar napisał:

Gdzie miałbyś takim autem jechać 120 km/h? 8]

Regularnie Yarisem 130-140 jeżdżę. Co prawda krótkie odcinki, ale jednak raczej codziennie się to zdarza. A i V max czasem przy pustej autostradzie się chwilowo zdarzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, angrius napisał:

Regularnie Yarisem 130-140 jeżdżę. Co prawda krótkie odcinki, ale jednak raczej codziennie się to zdarza. A i V max czasem przy pustej autostradzie się chwilowo zdarzy

 

Ja kiedyś CC700 dojechałem do Hiszpanii w 4 osoby z bagażami i wróciłem. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

17 godzin temu, OZI napisał:

Maruti wiecznie zywe. (A AK o masowych EV pisze za 5 lat :-)

Zanim AK zaczęło pisać o masowych EV, to kilka lat wcześniej Ty pisałeś o rychłym wejściu chińskiej motoryzacji na EU rynki. Nie przeszkadza Ci wtykać szpilę gdy sam masz na koncie takie bzdury?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Zanim AK zaczęło pisać o masowych EV, to kilka lat wcześniej Ty pisałeś o rychłym wejściu chińskiej motoryzacji na EU rynki. Nie przeszkadza Ci wtykać szpilę gdy sam masz na koncie takie bzdury?
To ze PL wybrala droge sprowadzania zlomu od sasiadow, nie przewidzialem.

Tak jak nie przewidzialem VeeDud gazujacych wszystkich w okolo.

Dalej stoje, moze mylnie pod tym co napisalem, w zmienionym ksztalcie.

China juz podbija EU ale ciut inaczej.

Fabryka Great Wall w BG ma sie dobrze, UA, BY popatrz na sprzedaz lokalnie CKD lub klepanych aut. % skok rok do roku jest ogromny. To ICE.

EU ta ktora Diesel zakazala? Gdzie EV ma byc wybawieniem?

Zmienil sie krajobraz, w ktorym dzialaja. Popatrz na ciecie kosztow od D klepaczy, VeeDud, Merc, BMW etc. & popattz gdzir te 'oszczednosci' ida, sa.pompowane w gospodarke China.

Do 2022 6 klepaczy Made in China chce oferowac w EU EV. Lync & Co raczkuje, BYD raczkuje, Byton jest za rogiem, BAIC, Kayun etc

Komponenty, skad EU klepacze biora baterie, czy elektryczne komponenty? Sami wymyslaja, wyklepuja?

Nie - kupuja od China, Korea, Japan.

Baterie w BMW, VeeDud, Daimler sa kupuwane od Amperex a nie przez BMW, VeeDud, Daimler.



329fe995ed09523854b62d34aa823f8e.jpg

LG Chem jesli sie nie myle buduje/wybudowalo fabryke w PL.

Wiec, podboj nie tylko juz sie zaczal, on jest bardzo zaawansowany. Tylko ze kupujesz oczami - D Merc, D VW, D BMW... a tu zonk, 42% pod maska Made in China...

Sent from my SM-N975F using Tapacrap z dedykacja V8 dla user Tool*-roller. czy jakos tak.


*Tool

Tool: (noun)

1.) A guy with a hugely over inflated ego, who in an attempt to get un-due attention for himself, will act like a jackass, because, in his deluded state.



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Igorek @OZI no nie dokońca byłbym taki pewien teraz tego wejścia Chińczyków. Afera CoV w chinesse niczym diselgate w USA spowodowała spadek importu podzespołów z państwa Azji. Więc jeżeli eu się uniezależni..Chińczycy mogą stracić. Moja fabryka już szuka innego kraju który zasili dla nie podzespoły. Chiny wstrzymały produkcję transport export. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.