Jump to content
Sign in to follow this  
K3

Standard gniazda przyczepy...

Recommended Posts

Gniazdo 13pin, więc razem ze wstecznym i przeciwmgielnym. 

Czyli w takim przypadku po podłączeniu wtyczki powinny się deaktywować ww. światła z tyłu auta?

Oraz czujniki cofania, ale to chyba już od pomysłu producenta auta zależy, a nie standardu jako takiego, dobrze myślę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, K3 napisał:

Gniazdo 13pin, więc razem ze wstecznym i przeciwmgielnym. 

Czyli w takim przypadku po podłączeniu wtyczki powinny się deaktywować ww. światła z tyłu auta?

Oraz czujniki cofania, ale to chyba już od pomysłu producenta auta zależy, a nie standardu jako takiego, dobrze myślę?

 

Tak, dodatkowe piny obsługują dodatkowe światła w przyczepie m. in.

 

https://www.google.pl/search?q=hak+gniazdo+13+pin+schemat&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=fQZC7Y6TwZpx4M%3A%2CCveh33WyIlP9yM%2C_&vet=1&usg=AI4_-kSmbH2J6xcxvobASZ9z2mY44wp46Q&sa=X&ved=2ahUKEwj7v7T7jMXnAhW0AxAIHchhCKIQ9QEwAHoECAkQBQ#imgrc=fQZC7Y6TwZpx4M:

Edited by steyr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, steyr napisał:

 

Tak, dodatkowe piny obsługują dodatkowe światła.

 

No to wiem.

 

Pytanie, czy standard wymusza wyłączanie świateł z tyłu pojazdu po podłączeniu przyczepy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, K3 napisał:

Czyli w takim przypadku po podłączeniu wtyczki powinny się deaktywować ww. światła z tyłu auta?

 

Nie, światła z tyłu auta świecą cały czas przecież.

 

40 minut temu, K3 napisał:

Oraz czujniki cofania, ale to chyba już od pomysłu producenta auta zależy, a nie standardu jako takiego, dobrze myślę?

 

Jeśli gniazdo nie jest zapięte na pałę (czyli nie jest sprzedawane jako "uniwersalne") to tak, komp w aucie dowiaduje się że ma przyczepę za sobą i się pod do przekonfiguruje, wyłączają się czujniki, ESP wchodzi w inny tryb, u mnie kilka asystentów zaczyna inaczej działać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, K3 napisał:

 

No to wiem.

 

Pytanie, czy standard wymusza wyłączanie świateł z tyłu pojazdu po podłączeniu przyczepy.

 

Nie, zresztą widać po ciężarowych pojazdach z naczepami/przyczepami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, ⠀ napisał:

Nie, światła z tyłu auta świecą cały czas przecież.

 

Miałem na myśli światła przeciwmgielne i cofania. W końcu przy wtyczce 13pin są one w przyczepce lub platformie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, K3 napisał:

Gniazdo 13pin

Jest jeszcze standard NATO 14 pin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, K3 napisał:

Miałem na myśli światła przeciwmgielne i cofania. W końcu przy wtyczce 13pin są one w przyczepce lub platformie...

 

Nie patrzyłem czy się dezaktywują, powinny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, ⠀ napisał:

 

Nie patrzyłem czy się dezaktywują, powinny?

 

No właśnie o to pytam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Traficu z 2008 roku mam w gnieździe elektrycznym przy haku wbudowany mechaniczny wyłącznik światła przeciwmgielnego w aucie. Minus tego rozwiązania jest taki, że po włożeniu samej przejściówki z 13 na 7 pin nie świeci się przeciwmgielne. Światła cofania nie są odłączane.

Hak był dedykowany do tego auta, z oryginalnymi wtyczkami do wpięcia się w instalację przed tylnymi lampami.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre gniazda mają mechaniczny wyłącznik, który po włożeniu wtyczki (nawet pustej) rozłącza obwód światła pmg w samochodzie. W innych rozwiązaniach we wtyczce 13 pin jest na stałe zwarcie masy i któregoś tam pinu i jeśli ten pin z gniazda jest gdzieś tam podłączony do kompa / modułu haka w samochodzie to może dezaktywować pewne funkcje np. tylne pmg, tylne czujniki cofania, etc. Jeszcze w innych rozwiązaniach komp / moduł haka rozpoznaje obciążenie obwodów po podłączeniu przyczepy i w ten sposób coś tam dezaktywuje. U mnie w S-Maxie fabryczny moduł haka rozpoznaje po obciążeniu obwodów kierunków i świateł stop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, ⠀ napisał:
14 godzin temu, K3 napisał:

Miałem na myśli światła przeciwmgielne i cofania. W końcu przy wtyczce 13pin są one w przyczepce lub platformie...

 

Nie patrzyłem czy się dezaktywują, powinny?

 

PM tył powinny się deaktywować. Czasem wymaga to modułu ori lub aftermarketowego. 

Co ciekawe gniazdo 7 pin też może rozłączać PM - włożenie wtyku przyczepy rozłącza styk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 9.02.2020 o 18:50, K3 napisał:

Gniazdo 13pin, więc razem ze wstecznym i przeciwmgielnym. 

Czyli w takim przypadku po podłączeniu wtyczki powinny się deaktywować ww. światła z tyłu auta?

Oraz czujniki cofania, ale to chyba już od pomysłu producenta auta zależy, a nie standardu jako takiego, dobrze myślę?

Teraz niemal wszystkie moduły instalacji elektrycznej haka mają opcję wyłączania tylnego światła przeciwmgłowego i czujników parkowania w samochodzie. Świateł cofania nie wyłączają.

VAG-i mają jeszcze uruchamianą dodatkową fabryczną kontrolkę kierunkowskazów przyczepy, która jest na zestawie wskaźników.

2856282900_1435169527_thumb.jpg&key=6f43

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.