Skocz do zawartości

kupowanie Golfa VI i VII


Bartłomiej

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Pomagam kumpeli z robo znaleźć Golfa VI bądź VII. W grę wchodzi tylko silnik benzynowy, bez znaczenia czy 1.2 czy 1.4 TSI.

Czytałem już sporo ntt w necie i wiem, że trzeba się wystrzegać EA111 a celować raczej w EA211. Gdy przeglądam ogłoszenia to zwracam na to uwagę, ale wielu sprzedawców nie dołącza zdjęć komory silnika.

 

Pytanie: czy można gdzieś w necie rozkodować numer VIN tak aby wiedzieć, jakie typ silnika w nim siedzi? Czy serwisy VW udzielają takich informacji telefonicznie?

 

Szukam VW Golf VII, 5d, 1.2/1.4 TSI, manual, 2012 wzwyż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszzz:

https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=2401.0

Ja od prawie 2,5 roku jeżdżę 1.4 tsi ea111 122km, w którym to głównym grzechem jest możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu. 

U mnie z rozrządem nic się nie dzieje,  oleju nie bierze, więc na podstawie własnego egzemplarza polecam Golfa VI ( akurat mam kombi)  jak i ten silnik. W moim przypadku przez te 2,5 roku jedyna usterka to zerwana linka od ręcznego z jednej strony. Samochód krajowy od pierwszego właściciela z wiarygodnym przebiegiem. 

Nowszy tsi na pasku zdecydowanie polecany, jeśli budżet pozwala to brać nowszego G7 :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Bartłomiej napisał:

Cześć,

Pomagam kumpeli z robo znaleźć Golfa VI bądź VII. W grę wchodzi tylko silnik benzynowy, bez znaczenia czy 1.2 czy 1.4 TSI.

Czytałem już sporo ntt w necie i wiem, że trzeba się wystrzegać EA111 a celować raczej w EA211. Gdy przeglądam ogłoszenia to zwracam na to uwagę, ale wielu sprzedawców nie dołącza zdjęć komory silnika.

 

Pytanie: czy można gdzieś w necie rozkodować numer VIN tak aby wiedzieć, jakie typ silnika w nim siedzi? Czy serwisy VW udzielają takich informacji telefonicznie?

 

Szukam VW Golf VII, 5d, 1.2/1.4 TSI, manual, 2012 wzwyż.

 

tu sie nie ma co doktoryzować, zasada jest bardzo prosta i żadnych kodów silnika nie potrzebujesz: golf 6 - EA111, golf 7 - EA211

 

1.2tsi ea111 też nie ma co się bać, tam jest prosty łańcuch bez wariatora faz rozrządu, wymiana to kosz taki sam jak paska rozrządu, a pozmianowe są trwałe, co innego 1.4tsi ea111.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TomekD000 napisał:

1.2tsi ea111 też nie ma co się bać, tam jest prosty łańcuch bez wariatora faz rozrządu, wymiana to kosz taki sam jak paska rozrządu, a pozmianowe są trwałe, co innego 1.4tsi ea111.

A co z konsumpcją oleju przez 1.2 EA111? Ten silnik miał kilka różnych wad.

 

Poza tym zdaje się, że w Golfie VI pojawiły się w 2012 roku silniki 1.2 TSI EA211; nie wiem, jak było z wersją 1.4 TSI, czy ona również występowała w G VI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tomy napisał:

Nowszy tsi na pasku zdecydowanie polecany, jeśli budżet pozwala to brać nowszego G7 :ok:

No właśnie budżet jest na pograniczu VI i VII - do wydania są okolice 35 tys złotych.

 

G7 zachęca tym, że jest jednak nowszą konstrukcją, na nowej płycie podłogowej, ma więcej nowocześniejszych bajerów  no i wygląda dużo świeżej, aniżeli G6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Bartłomiej napisał:

A co z konsumpcją oleju przez 1.2 EA111? Ten silnik miał kilka różnych wad.

 

mam octe 2fl 1.2 tsi (jest na giełdzie na sprzedaż), nigdy nie dolewałem oleju.
 

7 minut temu, Bartłomiej napisał:

Poza tym zdaje się, że w Golfie VI pojawiły się w 2012 roku silniki 1.2 TSI EA211; nie wiem, jak było z wersją 1.4 TSI, czy ona również występowała w G VI.

 

Dobrze napisałeś "zdaje się" :]  w żadnym Golfie VI nie było EA211, tak jak w G VII EA111 (i nie patrz na moce silników 1.4 122km vs 125km)

 

5 minut temu, Bartłomiej napisał:

No właśnie budżet jest na pograniczu VI i VII - do wydania są okolice 35 tys złotych.

 

G7 zachęca tym, że jest jednak nowszą konstrukcją, na nowej płycie podłogowej, ma więcej nowocześniejszych bajerów  no i wygląda dużo świeżej, aniżeli G6.

 

35 trochę mało, na fajny egzemplarz G7, ale bez zastanowienia polecam G7 vs G6, bardzo fajne auto, miałem takiego 1.2tsi

Edytowane przez TomekD000
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Bartłomiej napisał:

@TomekD000 Ja nie jestem znawcą VW, nigdy nie miałem samochodu tej marki. Golf mi się nawet podoba, ale 35 tysi za 8-letnie auto to też IMO przegięcie.

 

co ja Ci poradzę, tak rynek wygląda, G7 sie super sprzedaje na rynku wtórnym, sprzedałem w listopadzie z 2014r 1.2tsi w dwa dni za 43kpln
G7  może się podobać, ale jego główny zaleta jak dla mnie to to jak jeździ... jak jest wyciszony, wykonany

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Cezarek napisał:

A jak że spalaniem z 1.2 tsi w budzie octavi ? I jak z osiągami,  nie za mały do takiek budy ?

 

Daje radę, jedzie zaskakująco dobrze jak na 1.2 105km,  na pewno lepiej/przyjemniej od 1.6 mpi 102km, ciągnie ładnie od dołu, jeździ się jak dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TomekD000 napisał:

Daje radę, jedzie zaskakująco dobrze jak na 1.2 105km,  na pewno lepiej/przyjemniej od 1.6 mpi 102km, ciągnie ładnie od dołu, jeździ się jak dieslem.

Ja miałem okazje przejechać się Leonem z tym silnikiem. Jechaliśmy we 4 osoby i rozpędzał się bardzo żwawo i bardzo przyjemnie. Nie jest to demon prędkości, ale na bank nie zawalidroga.

 

No nic, poszukiwania Golfa VII trwają......

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.