Bartłomiej Napisano 10 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2020 Cześć, Pomagam kumpeli z robo znaleźć Golfa VI bądź VII. W grę wchodzi tylko silnik benzynowy, bez znaczenia czy 1.2 czy 1.4 TSI. Czytałem już sporo ntt w necie i wiem, że trzeba się wystrzegać EA111 a celować raczej w EA211. Gdy przeglądam ogłoszenia to zwracam na to uwagę, ale wielu sprzedawców nie dołącza zdjęć komory silnika. Pytanie: czy można gdzieś w necie rozkodować numer VIN tak aby wiedzieć, jakie typ silnika w nim siedzi? Czy serwisy VW udzielają takich informacji telefonicznie? Szukam VW Golf VII, 5d, 1.2/1.4 TSI, manual, 2012 wzwyż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 10 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2020 Proszzz: https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=2401.0 Ja od prawie 2,5 roku jeżdżę 1.4 tsi ea111 122km, w którym to głównym grzechem jest możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu. U mnie z rozrządem nic się nie dzieje, oleju nie bierze, więc na podstawie własnego egzemplarza polecam Golfa VI ( akurat mam kombi) jak i ten silnik. W moim przypadku przez te 2,5 roku jedyna usterka to zerwana linka od ręcznego z jednej strony. Samochód krajowy od pierwszego właściciela z wiarygodnym przebiegiem. Nowszy tsi na pasku zdecydowanie polecany, jeśli budżet pozwala to brać nowszego G7 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 11 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 18 godzin temu, Bartłomiej napisał: Cześć, Pomagam kumpeli z robo znaleźć Golfa VI bądź VII. W grę wchodzi tylko silnik benzynowy, bez znaczenia czy 1.2 czy 1.4 TSI. Czytałem już sporo ntt w necie i wiem, że trzeba się wystrzegać EA111 a celować raczej w EA211. Gdy przeglądam ogłoszenia to zwracam na to uwagę, ale wielu sprzedawców nie dołącza zdjęć komory silnika. Pytanie: czy można gdzieś w necie rozkodować numer VIN tak aby wiedzieć, jakie typ silnika w nim siedzi? Czy serwisy VW udzielają takich informacji telefonicznie? Szukam VW Golf VII, 5d, 1.2/1.4 TSI, manual, 2012 wzwyż. tu sie nie ma co doktoryzować, zasada jest bardzo prosta i żadnych kodów silnika nie potrzebujesz: golf 6 - EA111, golf 7 - EA211 1.2tsi ea111 też nie ma co się bać, tam jest prosty łańcuch bez wariatora faz rozrządu, wymiana to kosz taki sam jak paska rozrządu, a pozmianowe są trwałe, co innego 1.4tsi ea111. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 11 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 1 godzinę temu, TomekD000 napisał: 1.2tsi ea111 też nie ma co się bać, tam jest prosty łańcuch bez wariatora faz rozrządu, wymiana to kosz taki sam jak paska rozrządu, a pozmianowe są trwałe, co innego 1.4tsi ea111. A co z konsumpcją oleju przez 1.2 EA111? Ten silnik miał kilka różnych wad. Poza tym zdaje się, że w Golfie VI pojawiły się w 2012 roku silniki 1.2 TSI EA211; nie wiem, jak było z wersją 1.4 TSI, czy ona również występowała w G VI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 11 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 10 godzin temu, tomy napisał: Nowszy tsi na pasku zdecydowanie polecany, jeśli budżet pozwala to brać nowszego G7 No właśnie budżet jest na pograniczu VI i VII - do wydania są okolice 35 tys złotych. G7 zachęca tym, że jest jednak nowszą konstrukcją, na nowej płycie podłogowej, ma więcej nowocześniejszych bajerów no i wygląda dużo świeżej, aniżeli G6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 11 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 (edytowane) 7 minut temu, Bartłomiej napisał: A co z konsumpcją oleju przez 1.2 EA111? Ten silnik miał kilka różnych wad. mam octe 2fl 1.2 tsi (jest na giełdzie na sprzedaż), nigdy nie dolewałem oleju. 7 minut temu, Bartłomiej napisał: Poza tym zdaje się, że w Golfie VI pojawiły się w 2012 roku silniki 1.2 TSI EA211; nie wiem, jak było z wersją 1.4 TSI, czy ona również występowała w G VI. Dobrze napisałeś "zdaje się" w żadnym Golfie VI nie było EA211, tak jak w G VII EA111 (i nie patrz na moce silników 1.4 122km vs 125km) 5 minut temu, Bartłomiej napisał: No właśnie budżet jest na pograniczu VI i VII - do wydania są okolice 35 tys złotych. G7 zachęca tym, że jest jednak nowszą konstrukcją, na nowej płycie podłogowej, ma więcej nowocześniejszych bajerów no i wygląda dużo świeżej, aniżeli G6. 35 trochę mało, na fajny egzemplarz G7, ale bez zastanowienia polecam G7 vs G6, bardzo fajne auto, miałem takiego 1.2tsi Edytowane 11 Lutego 2020 przez TomekD000 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 11 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 @TomekD000 Ja nie jestem znawcą VW, nigdy nie miałem samochodu tej marki. Golf mi się nawet podoba, ale 35 tysi za 8-letnie auto to też IMO przegięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 11 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 3 minuty temu, Bartłomiej napisał: @TomekD000 Ja nie jestem znawcą VW, nigdy nie miałem samochodu tej marki. Golf mi się nawet podoba, ale 35 tysi za 8-letnie auto to też IMO przegięcie. co ja Ci poradzę, tak rynek wygląda, G7 sie super sprzedaje na rynku wtórnym, sprzedałem w listopadzie z 2014r 1.2tsi w dwa dni za 43kpln G7 może się podobać, ale jego główny zaleta jak dla mnie to to jak jeździ... jak jest wyciszony, wykonany 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezarek Napisano 11 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 A jak że spalaniem z 1.2 tsi w budzie octavi ? I jak z osiągami, nie za mały do takiek budy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 8 godzin temu, Cezarek napisał: A jak że spalaniem z 1.2 tsi w budzie octavi ? I jak z osiągami, nie za mały do takiek budy ? Ten 1.2 daje sobie dużo lepiej rade jak 1.6 MPI pod lpg. Wolałbym na stacji płacic wiecej za benzyne jak jezdzić OII z 1.6. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 (edytowane) @czachabrava to nie jest tylko kwestia kosztów paliwa, ale również świętego spokoju. Ja np. wybrałbym 1.6 Edytowane 12 Lutego 2020 przez DamU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 15 godzin temu, Cezarek napisał: A jak że spalaniem z 1.2 tsi w budzie octavi ? I jak z osiągami, nie za mały do takiek budy ? Daje radę, jedzie zaskakująco dobrze jak na 1.2 105km, na pewno lepiej/przyjemniej od 1.6 mpi 102km, ciągnie ładnie od dołu, jeździ się jak dieslem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Godzinę temu, TomekD000 napisał: Daje radę, jedzie zaskakująco dobrze jak na 1.2 105km, na pewno lepiej/przyjemniej od 1.6 mpi 102km, ciągnie ładnie od dołu, jeździ się jak dieslem. Ja miałem okazje przejechać się Leonem z tym silnikiem. Jechaliśmy we 4 osoby i rozpędzał się bardzo żwawo i bardzo przyjemnie. Nie jest to demon prędkości, ale na bank nie zawalidroga. No nic, poszukiwania Golfa VII trwają...... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.