Skocz do zawartości

Astra Light


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, bergerac napisał:

Niegłupi temat jeśli ktoś szuka taniego miejskiego wozidła:

 

 

Spoko, warto tylko pamiętać że auto na zdjęciu to zupełnie inna wersja wyposażenia. Astra Light to zaślepka na stalówkach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ⠀ napisał:

 

Spoko, warto tylko pamiętać że auto na zdjęciu to zupełnie inna wersja wyposażenia. Astra Light to zaślepka na stalówkach.

 

Zaślepka?

 

czujnik deszczu

czujnik światła

czujniki parkowania przód i tył

lusterko wewn. fotochromatyczne

radio 7 cali kolor z bluetooth

tempomat

podłokietnik

dzienny LEDy

 

Zaślepka to można powiedzieć o podstawowej Daci...

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, ⠀ napisał:

 

Spoko, warto tylko pamiętać że auto na zdjęciu to zupełnie inna wersja wyposażenia. Astra Light to zaślepka na stalówkach.

tak, oczywiście :) to folder reklamowy. Ale zasadniczo nie jest źle:

image.png.e5ec2501bc525efe9e6936e00c06d066.png

 

w miarę rozsądnych pieniądzach można to doposażyć:

 

image.png.9a26bc52e5460c900bcbf78227239974.png

metalic 650 zł, Koła 1000 zł, klima automatyczna 1500 zł. Multimedia są raczej wystarczające w standardzie. Nie wiem tylko jak ten silnik, bo nie miałem okazji się zaznajomić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, bergerac napisał:

tak, oczywiście :) to folder reklamowy. Ale zasadniczo nie jest źle:

image.png.e5ec2501bc525efe9e6936e00c06d066.png

 

w miarę rozsądnych pieniądzach można to doposażyć:

 

image.png.9a26bc52e5460c900bcbf78227239974.png

metalic 650 zł, Koła 1000 zł, klima automatyczna 1500 zł. Multimedia są raczej wystarczające w standardzie. Nie wiem tylko jak ten silnik, bo nie miałem okazji się zaznajomić.

Metalic jest w Standardzie, specjalny metalic jest za 650... nie wiem do konca co to znaczy i na czym polega specjalnosc 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na maila reklama przyszła.

Na szybko przejrzałem cennik.

Pakiety i wyposażenie dodatkowe wydaje się być w dobrych cenach.

Ciekawe ile konfigurator by pokazał, ale raczej przyzwyczajony do astry za ok 80 (10 z pakietow pewnie by doleciała) nie jestem.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jaceq napisał:

Metalic jest w Standardzie, specjalny metalic jest za 650... nie wiem do konca co to znaczy i na czym polega specjalnosc 😄

Bez wertowania www, może to perła, a może kolory tak nazwane jako specjalne żeby były droższe od niespecjalnych.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, jaceq napisał:

A tez GMowe czy zrobili potworka, troche z GM i troche z PSA?

nie. Astra to platforma przygotowana przez GM. Silniki 3-cylindrowe są również przygotowane przez GM. Badania i rozwój tych jednostek były mocno zaawansowane już na etapie podpisania umowy z PSA i o ile pamietam używanie ich przez jakiś czas było częścią deala.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bizz napisał:

Zaślepka?

 

czujnik deszczu

czujnik światła

czujniki parkowania przód i tył

lusterko wewn. fotochromatyczne

radio 7 cali kolor z bluetooth

tempomat

podłokietnik

dzienny LEDy

 

No to jest standardowe wyposażenie Astry K, może z wyjątkiem lusterka i czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bergerac napisał:

tak, oczywiście :) to folder reklamowy. Ale zasadniczo nie jest źle

 

Według mnie jest, za tą cenę, dwa lata temu można było wyrwać lepszy wypas. Oczywiście mówię o cenie transakcyjnej. Bo od Astry Light jest zapewne 0% rabatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, amazaque napisał:

Ta Astra nie jest warta nawet połowy ceny. Dacia im mocno depcze po piętach, a Fiat dawno przegonił :hehe:. Marce Opel osobiście daję jakieś trzy, góra cztery lata :facepalm:.

 

Otototo, tylko Renault! :old:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ⠀ napisał:

 

Według mnie jest, za tą cenę, dwa lata temu można było wyrwać lepszy wypas. Oczywiście mówię o cenie transakcyjnej. Bo od Astry Light jest zapewne 0% rabatu.

z pewnością. Ale zauważyłeś pewnie, że w ciągu ostatnich dwóch lat ceny poszły trochę do góry ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bergerac napisał:

z pewnością. Ale zauważyłeś pewnie, że w ciągu ostatnich dwóch lat ceny poszły trochę do góry ;) 

 

I sprzedaż padła na pysk. Jak zapewne wiesz, nie sztuką jest podnieść ceny, sztuką jest mieć wyższy przychód ze sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bergerac napisał:

Niegłupi temat jeśli ktoś szuka taniego miejskiego

 

2 miesiące temu stały w salonie 1.4t, które z pocałowaniem w rękę sprzedawali za 65k. 

Także podniesienie sztucznie cen do 80k za podstawową wersję z jakimś 1.2, żeby za chwilę próbować mi wcisnąć to za 70k udając, że robią extra "promocję" mogę co najwyżej uznać za próbę obrażenia mnie. 

 

Jakbym chciał auta miejskiego to wziąłbym nową corsę za 57k. Jak czegoś większego to albo astrę z 1.0 z resztek w salonach jakby miało być tanio, albo Scalę z wyprzedaży za 67k. Ewentualnie golfa 7 za 70.

A ze swoim "liftingiem" polegającym na włożeniu gorszego silnika i podniesieniu cen o 20k niech się gonią. 

 

Edit: W ogłoszeniach widzę, że sami doszli do słusznego wniosku, że z ceną 80k nie mają czego tutaj szukać. To jest poziom, którego jest warte to auto:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-salon-opel-najoszczedniejsza-wersja-1-2-turbo-ID6CPTlk.html

 

A za 70k lepiej wziąć coś z zeszłego roku z normalnym silnikiem:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-enjoy-1-4-125-km-ferie-z-astra-150-litrow-paliwa-w-cenie-ID6CNuvx.html

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, iwik napisał:

 

2 miesiące temu stały w salonie 1.4t, które z pocałowaniem w rękę sprzedawali za 65k. 

Także podniesienie sztucznie cen do 80k za podstawową wersję z jakimś 1.2, żeby za chwilę próbować mi wcisnąć to za 70k udając, że robią extra "promocję" mogę co najwyżej uznać za próbę obrażenia mnie. 

 

Jakbym chciał auta miejskiego to wziąłbym nową corsę za 57k. Jak czegoś większego to albo astrę z 1.0 z resztek w salonach jakby miało być tanio, albo Scalę z wyprzedaży za 67k. Ewentualnie golfa 7 za 70.

A ze swoim "liftingiem" polegającym na włożeniu gorszego silnika i podniesieniu cen o 20k niech się gonią. 

 

Edit: W ogłoszeniach widzę, że sami doszli do słusznego wniosku, że z ceną 80k nie mają czego tutaj szukać. To jest poziom, którego jest warte to auto:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-salon-opel-najoszczedniejsza-wersja-1-2-turbo-ID6CPTlk.html

 

A za 70k lepiej wziąć coś z zeszłego roku z normalnym silnikiem:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-enjoy-1-4-125-km-ferie-z-astra-150-litrow-paliwa-w-cenie-ID6CNuvx.html

Szczerze mówiąc to ja kompletnie rozumiem o czym piszesz. Wklejasz linka do Astry z motorem 110 KM ? Przecież nie zmuszam Cię, żebyś kupował, wstawiłem tylko linka z ofertą, jako ciekawostkę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bergerac napisał:

Szczerze mówiąc to ja kompletnie rozumiem o czym piszesz. Wklejasz linka do Astry z motorem 110 KM ?

Przecież to ten sam silnik, tylko z innym programem. 

Tak czy inaczej jeśli już astrę, to wziąłbym ze stocku ze 'starym' 1.4 i nie bawił się te "ciekawostki".

Ten 1.2 to nie jest francuski kulturalny puretech tylko jakiś ichni wytwór, podobno kiepsko to jeździ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, amazaque napisał:

Ta Astra nie jest warta nawet połowy ceny. Dacia im mocno depcze po piętach, a Fiat dawno przegonił :hehe:. Marce Opel osobiście daję jakieś trzy, góra cztery lata :facepalm:.

Nie jestem fanem Opla ale może wskażesz w którym miejscu Dacia dogania a Fiat przegonił? Tak na przykładach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, bergerac napisał:

Niegłupi temat jeśli ktoś szuka taniego miejskiego wozidła:

image.png.9c55ed876953f4dc5a3b282d5b5853c8.png

 

 

Ciekawe czemu w tej promocyjnej wersji dają silnik 1.2 145KM, a nie podstawowy 1.2 110KM :hmm:

Według cenników, jest pomiędzy nimi 7 tysięcy różnicy i nawet jakby w wersji Light różnica miała być mniejsza, to inaczej wygląda Opel Astra za 65 niż za 70.

Ciekawe czy będzie wersja Sports Tourer Light :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ⠀ napisał:

 

I sprzedaż padła na pysk. Jak zapewne wiesz, nie sztuką jest podnieść ceny, sztuką jest mieć wyższy przychód ze sprzedaży.

 

Jakas tęga głowa z Honda Poland sie wypowiadala, ze ich celem jest przychod ze sprzedazy aut. I nie widza problemu, ze sprzedadza mniej ale z wieksza marza. I to jest totalnie krotkowzroczne. Bo producent zarabia na autach, ale tez zarabia na czesciach. A wiecej aut to wiecej czesci. Juz nie mowiac o ASO, ktore zyje glownie z serwisu a nie ze sprzedazy aut. I dla nich to strzal juz nawet nie w stope, ale nawet w kolano

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Filipfm napisał:

 

Jakas tęga głowa z Honda Poland sie wypowiadala, ze ich celem jest przychod ze sprzedazy aut. I nie widza problemu, ze sprzedadza mniej ale z wieksza marza. I to jest totalnie krotkowzroczne. Bo producent zarabia na autach, ale tez zarabia na czesciach. A wiecej aut to wiecej czesci. Juz nie mowiac o ASO, ktore zyje glownie z serwisu a nie ze sprzedazy aut. I dla nich to strzal juz nawet nie w stope, ale nawet w kolano

to jest mimo wszystko dość złożone. Musisz przeanalizować koszty jednostkowe produkcji przy różnym efekcie skali, koszty stałe utrzymania produkcji i sieci dealersko-serwisowej, "amortyzację" kosztów R&D, licencje, produkcje części i półproduktów. Model jest dość skomplikowany i jak widać nie wszystkie firmy sobie z tym radzą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, bergerac napisał:

to jest mimo wszystko dość złożone. Musisz przeanalizować koszty jednostkowe produkcji przy różnym efekcie skali, koszty stałe utrzymania produkcji i sieci dealersko-serwisowej, "amortyzację" kosztów R&D, licencje, produkcje części i półproduktów. Model jest dość skomplikowany i jak widać nie wszystkie firmy sobie z tym radzą.

 

Do tego europejski rynek samochodowy jest dosc specyficzny...

W zasadzie zaden azjatycki producent nie odniosl tutaj sukcesu w dluzszym okresie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Do tego europejski rynek samochodowy jest dosc specyficzny...

W zasadzie zaden azjatycki producent nie odniosl tutaj sukcesu w dluzszym okresie.

 

no to mnie zaskoczyłeś opinią. A Mazda, Toyota, Hyuandai, Kia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bergerac napisał:

no to mnie zaskoczyłeś opinią. A Mazda, Toyota, Hyuandai, Kia ?

 

Sprawdz sobie jakie oni maja wyniki sprzedazy na najwiekszych europejskich rynkach...

Pojedyncze modele lapia sie ledwie do pierwszej dziesiatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Sprawdz sobie jakie oni maja wyniki sprzedazy na najwiekszych europejskich rynkach...

Pojedyncze modele lapia sie ledwie do pierwszej dziesiatki.

ale mają zyski. Spójrz na Forda - co z tego, że sprzedają jak tracą kasę ?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bergerac napisał:

ale mają zyski. Spójrz na Forda - co z tego, że sprzedają jak tracą kasę ?

 

To juz jest zupelnie inna kwestia, zwlaszcza w przypadku takich globalnych organizacji ;)

Ja mialem na mysli przede wszystskim wolumen sprzedazy :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

To juz jest zupelnie inna kwestia, zwlaszcza w przypadku takich globalnych organizacji ;)

Ja mialem na mysli przede wszystskim wolumen sprzedazy :ok:

 

To fakt, chyba jedynie Toyota nawiązuje kontakt z czołówką. Tzw. "stara europa" jest dość konserwatywna w podejściu do marek aut. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, bergerac napisał:

To fakt, chyba jedynie Toyota nawiązuje kontakt z czołówką. Tzw. "stara europa" jest dość konserwatywna w podejściu do marek aut. 

i jako jedynej udało jej się wejść z marką premium. Honda nawet nie probowala pchac tu Acury (nie dotyczy Rosji i Ukrainy) a Nissan zwija Infiniti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Majkiel napisał:

 

 

Ciekawe czemu w tej promocyjnej wersji dają silnik 1.2 145KM, a nie podstawowy 1.2 110KM :hmm:

Według cenników, jest pomiędzy nimi 7 tysięcy różnicy i nawet jakby w wersji Light różnica miała być mniejsza

 

Z ich punktu widzenia to ten sam koszt produkcji, bo na 99% jedyną różnicą między tymi wersjami jest program sterujący silnikiem. 

Najwyraźniej chcą przekonać kupujących, że dają coś więcej niż w 1.4 125KM... :hehe:

 

Swoją drogą 7k PLN za inny soft, który każdy tuner może zrobić za 1.5k PLN to gruba "premia" dla producenta. 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, iwik napisał:

 

Z ich punktu widzenia to ten sam koszt produkcji, bo na 99% jedyną różnicą między tymi wersjami jest program sterujący silnikiem. 

Najwyraźniej chcą przekonać kupujących, że dają coś więcej niż w 1.4 125KM... :hehe:

 

Swoją drogą 7k PLN za inny soft, który każdy tuner może zrobić za 1.5k PLN to gruba "premia" dla producenta. 

 

Z tego co kojarze, to te silniki dosc mocno sie roznia konstrukcyjnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Z tego co kojarze, to te silniki dosc mocno sie roznia konstrukcyjnie...

Tak ale w nowej jest 1.2 i ma trzy moce. 110/130/145 IMO to ten sam silnik wiele producentow tak robi, ze roznia sie tylko softem. Roznica w cenie spora... 

 

image.png.1995d24b4b3e3a60ac3570f07adc9795.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HARDTECHNO napisał:

@wujek softem.i turbo.

W najsłabszej wersji może być najtańsze .nie dające za dużych codow po wirusie.

(Np Abarth 500 /145Km turbo IHI

163/(Belgia)165/180 garett )

Trzeba by popatrzec. Bo Ecoboosty 1.0 mialy to samo. Z drugiej strony mozna wsadzic hybryde za pare k, remap, westgate i lepszy dolot. Bedzie taniej a pojedzie lepiej. Glownie to bedzie oplacalne w uzywkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wujek napisał:

Tak ale w nowej jest 1.2 i ma trzy moce. 110/130/145 IMO to ten sam silnik wiele producentow tak robi, ze roznia sie tylko softem. Roznica w cenie spora... 

 

image.png.1995d24b4b3e3a60ac3570f07adc9795.png

skąd wiesz, że jedyne czym się ten silnik różni to soft ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd wiesz, że jedyne czym się ten silnik różni to soft ?
Domorośli chip tunerzy tak sobie wmawiają, wmawiają od lat. Pozwala im to wyciągnąć wniosek że wygrali z systemem, jak chytra baba z Radomia. Tymczasem wystarczy otworzyć pierwszy lepszy katalog gratów i bardzo często okazuje się że jednak najsłabsze wersje nie mają tych samych hamulców, nie mają takiego samego sprzęgła co jednostki najmocniejsze itd. o turbawkach, ickach, czy głupich chłodniczych oleju nie wspominając.

tapatalked

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ⠀ napisał:

Domorośli chip tunerzy tak sobie wmawiają, wmawiają od lat. Pozwala im to wyciągnąć wniosek że wygrali z systemem, jak chytra baba z Radomia. Tymczasem wystarczy otworzyć pierwszy lepszy katalog gratów i bardzo często okazuje się że jednak najsłabsze wersje nie mają tych samych hamulców, nie mają takiego samego sprzęgła co jednostki najmocniejsze itd. o turbawkach, ickach, czy głupich chłodniczych oleju nie wspominając.

tapatalked
 

tuningowanie 1.2L z 3 cylindrami to prawdziwy hardcore tuning. Myślę, że mógłby wstawiać furę do fast&furious.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak oni to w ogóle robią, zerknąłem na katalog
1.2 130 koni ma 9,9(!) do paki, golf 1.4 tsi 125 koni ma 9,1...
1.2 145 koni robi 9,4 Golf 1.5 TSI 150 robi 8,3...
 
te 1.2 to sa puretech od Peugeota?
Z jednej strony GM robi po prostu gorsze niż TSI silniki, z drugiej VAG stopniuje skrzynie biegów pod przyspieszenie do setki.

tapatalked

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, ⠀ napisał:

Z jednej strony GM robi po prostu gorsze niż TSI silniki, z drugiej VAG stopniuje skrzynie biegów pod przyspieszenie do setki.

tapatalked
 

Przede wszystkim, żeby kompleksowo porównać osiągi to trzeba mieć kilka parametrów. Samo przyspieszenie 0-100 nie jest do końca wymierne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, ⠀ napisał:

Z jednej strony GM robi po prostu gorsze niż TSI silniki, z drugiej VAG stopniuje skrzynie biegów pod przyspieszenie do setki.

tapatalked
 

w DSG7 to faktycznie, bo 100km/h robi na 3 biegu, ale manual 1.4 TSI 125 robi setke na dwojce chyba jak pociągniesz pod odcięcie, ale lepiej i tak chyba 3 wrzucic

 

jak patrze po katalogu 1.2 z Opla 225Nm 2000-3500 VW 1.4 200Nm 1400-4000

Golf ma max moc od 5000 do 6000, Opel ma przy 5500 obr/min i pewnie potem już słabnie

 

nie podoba mi sie ten Puretech, ale nie ukrywam ze jestem troche fanbojem VW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ⠀ napisał:

Domorośli chip tunerzy tak sobie wmawiają, wmawiają od lat. Pozwala im to wyciągnąć wniosek że wygrali z systemem, jak chytra baba z Radomia. Tymczasem wystarczy otworzyć pierwszy lepszy katalog gratów i bardzo często okazuje się że jednak najsłabsze wersje nie mają tych samych hamulców, nie mają takiego samego sprzęgła co jednostki najmocniejsze itd. o turbawkach, ickach, czy głupich chłodniczych oleju nie wspominając.
 

Części w silniku też potrafią być inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bergerac napisał:

skąd wiesz, że jedyne czym się ten silnik różni to soft ?

Na przykladzie silnikow BMW czy Forda. Po prostu sie nie oplaca wkladac chociazby wiekszego IC czy turbo. Zdechnie przy wyzszych temp ale to bez znaczenia. Dlatego czasem wystarczy podmienic program. Jesli nawet rozni sie czym to dla pierwszego i drugiego wlascieciala nie ma znaczenia. najwyzej bardziej sie zmeczy i eksploduje przy 200kkm.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.