Skocz do zawartości

Volvo znika - bo sie laczy z Geely w jedna firme ...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Troche skomplikowane, bo Volvo nelezy do Geely. Ale jest autonomiczne.

 

ed40a7bdd1d6f6240c1e8e4db8ee95b9.jpg

 

Otoz Volvo przestanie istniec, a Stanie się jedna z marek Geely.

 

Czyli powstanie de facto pierwszy China Generals Motors.

 

Jak kiedyś Opel, czy Holden logo Geeky będzie wszędzie ;-)

 

b7faff7ac13822adfdde6460f9d087a5.jpg

 

2ff534719644cd8f07b5ef0d3d41c40d.jpg

 

5ce33aa0dd7a164b3bc6b07825a90b2f.jpg

 

Co to w zasiądzie oznacza?

 

Likwidacja Volvo jako osobnej firmy.

 

Wyniesienie się z giełd w EU i przeniesienie się na giełdę w Hong Kong, z możliwością późniejszego powrotu na giełdzie w Stockholm.

 

Połączenie wszelkich struktur, a dokładniej wchłonięcie ich przez Geely od HR, przez desing, po sieć dealerów.

 

Zalety dla Geely - powstanie pierwszy China Generals Motors, koszt. Każda praca np HR, mające duplikacje zostanie wyeliminowane - czyli np szwedzki klepacz Volvo będzie miał płacone przez kogoś naciskajacego Enter w Shangahai, czy Wuhan. Oszczędności ok $1.8b zielonych dolcow.

 

Zaleta dla klienta:

 

W EU ruszy podbój innych marek, bo cześć dealerów stanie się multi franchise, czyli będzie sprzedawać Volvo, Lync & Co, Geely, Polestar pod jednym dachem, Lotus prawdopodobnie będzie nadal dalej osobno.

 

Czyli będzie jak Fiat/Chrysler/Jeep - wszystko pod jednym dachem.

 

b887bac69dc29cf514b451bbd30f6fc7.jpg

 

Czas - koniec 2020, początek 2021.

 

Trivia- zakończy się ból pupci posiadaczy Volvo ‚ czy moje auto jest Chińskie ??? - jak tu żyć ???...’

 

 

Jednoznaczna odpowiedz, będzie/jest TAK.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Ryb napisał:

Który scenariusz jest bardziej prawdopodobny?

 

1. Świat uzna Geely za markę premium.

2. Świat uzna, że Volvo stało się chińszczyzną.

 

:hmm:

 

VW już próbował zrobić się premium... Jednak nikt nie chciał wydawać ciężkiego bilonu przy tym samym biurku co John w walonkach kupował Polo...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Ryb napisał:

Który scenariusz jest bardziej prawdopodobny?

 

1. Świat uzna Geely za markę premium.

2. Świat uzna, że Volvo stało się chińszczyzną.

 

:hmm:

 

3. Świat oceni stosunek jakość/cena i wyda werdykt. Sprzedaż pokaże.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bizz napisał:

 

3. Świat oceni stosunek jakość/cena i wyda werdykt. Sprzedaż pokaże.

 

W tej klasie cena nie jest tylko pochodną jakości, ale też znaczka. No i ten znaczek postanowiono nagle zepsuć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ryb napisał:

 

W tej klasie cena nie jest tylko pochodną jakości, ale też znaczka. No i ten znaczek postanowiono nagle zepsuć.

 

 

IMO ten znaczek psuje się już od dawna. Choć sam pomysł wydaje mi się dziwny, z reguły takie marki się reaktywuje a nie zabija.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Manx napisał:

Naprawdę chcesz tego? 

One są gorzej wykonane niż francuskie, których nie lubisz ;)

Ozie tu wklejal pare marek i nie bylo jakiegos znow szoku. Spodziewam sie, ze po tym jak Volvo przejeli to sie jeszcze poprawia dzieki know how.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy, który stworzy w EU sieć dealersko-serwisową z prawdziwego zdarzenia dla tych sensowniejszych chińczyków, będzie wygrany.

 

Prędzej czy później i tak nas zaleją, a jeżeli stosunek ceny. ChRL vs EU będzie -15-20%, to się przyjmą, zwłaszcza, że sporo technologii już jest współdzielonych.

 

image.png.9c20c3a9355084d3608a4ad0bbd5b651.png

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sie zaczynaja pojawiac w motorsporcie, promując markę.

Pamietam w jakim bylem szoku co to jest za auta w serii WTCR. A tu sie okazuje, ze to Chinczyk - Lynk & Co i to wystawiając od razu dwa teamy. A na koniec sezonu 2019 kierowcy tego teamu zajmują 3 i 4 w generalce. :totalszok:

 

yvan-muller-cyan-racing-lynk-c-1.jpg

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie często tak jest, że marka to jeden byt, a firma, która stoi za marką, to kolejny.
 


Wiadomo, ze jak nie wiadomo oco chodzi = to chodzi o $$$z

Pogrzebalem trochę jak to jest zbudowane dlatego, ze zboczeniowo lubię wiedzieć jak to działa.


Zhejiang Geely Holding Group (zgh.cn lub zgh.com jak ktoś chce) jest podzielone na 5 głównych grup, które de facto ze sobą handlują - i są odrębnymi podatkowo jednostkami ;-)


Geely Auto Group (GAG)
Volvo Car Group (VCG)
Geely Technology Group (GTG)
Geely New Energy Commercial Vehicle Group (GNEV)
Mitime Group

I tak, projektując nowe Fofo kupujemy usługi GTG, używając design od VCG, amortyzujące koszt przez GNEV. :-) i tym sposobem mamy ... stratę.


GAG połączy się w jedna grupę z VCG, pełna fuzja.


8df3f51367f7b9eef0ff17aa63fb5395.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre rozwiazanie. Moze zacznie sie ekspansja chinskich marek do Europy.



AFAIK Geometry po Lync & Co jest druga marka Geely - de facto specjalnie stworzona do podboju EU.

Cel - pobić EU normy. Tylko EV.

a68bbfc879f924ceabdbf99c2f1c64a2.jpg


74629b61ae160b02a04b6d1a50c250a8.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]
Prędzej czy później i tak nas zaleją, a jeżeli stosunek ceny. ChRL vs EU będzie -15-20%, to się przyjmą, zwłaszcza, że sporo technologii już jest współdzielonych.
 



47ac65cf78e4db0694e028bdcfbdee1d.jpg

Macie CKD i klepanie Geely za oknem. Białoruś, śledzę jak to chodzi i dobrze żre, ani nie zdycha.

Planowane pełne klepanie 120,000 aut.

W 2019 - ciężko mi znaleść dane, planowane wyklepanje było ok 10,000 Atlas i wyrzeźbili (CKD) ok 25,000 Emgrand X7. AFAIK osiągneli 600 sztuk X7 na miesiąc. Atlas był na poziomie 1,000-1,500 sztuk/miesiąc.


a8f48c2e3493091367a80036715686e6.jpg

aab54b69d82f422add1b69b536291576.jpg

e7fbb65d54fa24f3ad8b491b89708e14.jpg

23,000 rubli - jakieś 40k PLN


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z bezpieczeństwem w autach Volvo...  ? Spadnie do poziomu chińskiego czy zostanie utrzymane... Tak wiem i tak podzespoły są Made in China...


Fabryka Hyundai klepiąca Palisade w Korea stanęła, powód, Wuhan + Corona virus = brak części.

W Mustang Mrs Ozi Wszystkie a to wszystkie kable są Made in China.

Pardon, dumnie Made in China by Ford ;-) czytając naklejki ...

Obecnie AFAIK żaden EU producent nie korzysta z baterii do EV które są EU.

(Chętnie zostanę poprawiony przez kacikowych EV manuff).




Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bizz napisał:

 

IMO ten znaczek psuje się już od dawna. Choć sam pomysł wydaje mi się dziwny, z reguły takie marki się reaktywuje a nie zabija.

 

Dokładnie. W EU jest mnóstwo fajnych znaczków z jakąś tradycją do kupienia, więc wskrzeszenie czegoś, co ludzie kupią chętnie i jeszcze będą się cieszyć jest łatwiejsze niż pchanie się tu z czymś zupełnie nieznanym i ładowanie mnóstwa kasy w to, żeby w głowach klientów znaczyło to więcej niż tania chińszczyzna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Ryb napisał:

 

Dokładnie. W EU jest mnóstwo fajnych znaczków z jakąś tradycją do kupienia, więc wskrzeszenie czegoś, co ludzie kupią chętnie i jeszcze będą się cieszyć jest łatwiejsze niż pchanie się tu z czymś zupełnie nieznanym i ładowanie mnóstwa kasy w to, żeby w głowach klientów znaczyło to więcej niż tania chińszczyzna.

 

Jakby Kłamteusz dobrze pogadal to moze by wzieli FSO albo FSM ;) chociaz tak sobie mysle, ze to komunistyczne. No to nie bedzie handlu ;) 

A tak bardziej powaznie to we Francji, Włoszech czy Niemczech jakieś martwe marki by sie znalazly. Pytanie czy by sie dobrze kojarzyly

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Filipfm napisał:

 

Jakby Kłamteusz dobrze pogadal to moze by wzieli FSO albo FSM ;) chociaz tak sobie mysle, ze to komunistyczne. No to nie bedzie handlu ;) 

A tak bardziej powaznie to we Francji, Włoszech czy Niemczech jakieś martwe marki by sie znalazly. Pytanie czy by sie dobrze kojarzyly

 

 

DeLorean, Hummer, Lancia, MG, Saab, Packard, Pontiac, Rover, Triumph, Wiesmann...

 

IMO niektóre po wskrzeszeniu sprzedawałyby się jak ciepłe bułeczki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Ryb napisał:

 

DeLorean, Hummer, Lancia, MG, Saab, Packard, Pontiac, Rover, Triumph, Wiesmann...

 

IMO niektóre po wskrzeszeniu sprzedawałyby się jak ciepłe bułeczki.

 

 

Ja to bym chętnie pojeździł osobową Tatrą.

Jest jeszcze Oltcit, ale tego chyba nie da się wskrzesić:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bizz napisał:

Ja to bym chętnie pojeździł osobową Tatrą.

 

Albo Daimler, Jensen, Bristol czy swojski Ził. To marki, które mają trochę tradycji w odróżnieniu od chińskich wynalazków.

 

1 minutę temu, bizz napisał:

Jest jeszcze Oltcit, ale tego chyba nie da się wskrzesić:D

 

To może Yugo chociaż?

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Ryb napisał:

 

DeLorean, Hummer, Lancia, MG, Saab, Packard, Pontiac, Rover, Triumph, Wiesmann...

 

IMO niektóre po wskrzeszeniu sprzedawałyby się jak ciepłe bułeczki.

 

 

No to widze, ze troche rozszerzyles nam EU ;)

Lancia jeszcze żyje ;) ma wprawdzie jeden model i to tylko w Italii ale i tak tego sprzedaje chyba wiecej niz Pandy :)

MG i Rover juz zdaje sie sa Chinskie od ładych paru lat.

Triumph to zdaje sie portfel BMW ;)

Wiesmann to mala manufaktura nieznana szerzej zwyklemu konsumentowi aut masowych.

Hummer szykuje jakis comeback w postaci EV.

 

Ale nadal spokojnie moznaby cos znalesc, w EU i UK a w US ze smietnika historii w GM czy FMC to do wyboru do koloru 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Filipfm napisał:

 

No to widze, ze troche rozszerzyles nam EU ;)

 

Fakt, odrobinkę.  ;]

 

1 minutę temu, Filipfm napisał:

Lancia jeszcze żyje ;) ma wprawdzie jeden model i to tylko w Italii ale i tak tego sprzedaje chyba wiecej niz Pandy :)

 

Myślę, że Fiat by ją chętnie odsprzedał - i tak nie ma lepszego pomysłu. Bo to co sprzedają teraz (zakładam że model Y) to kpina z tradycji marki.

 

1 minutę temu, Filipfm napisał:

MG i Rover juz zdaje sie sa Chinskie od ładych paru lat.

 

O, tego nie wiedziałem. :ok:

 

1 minutę temu, Filipfm napisał:

Triumph to zdaje sie portfel BMW ;)

Wiesmann to mala manufaktura nieznana szerzej zwyklemu konsumentowi aut masowych.

Hummer szykuje jakis comeback w postaci EV.

 

Hummer EV? Świat się kończy...

:facepalm:

 

1 minutę temu, Filipfm napisał:

Ale nadal spokojnie moznaby cos znalesc, w EU i UK a w US ze smietnika historii w GM czy FMC to do wyboru do koloru 

 

Można. Więc IMO pchanie się w jakieś Geely to tylko przerost ambicji.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:
Cytuj

MG i Rover juz zdaje sie sa Chinskie od ładych paru lat.

 

O, tego nie wiedziałem. :ok:

 

troche sie zapatrzyli na design Mazdy 😄 jak to zobaczylem pierwszy raz w Azji to bylem nieco zdziwiony 😄 

mg-zs-china-1.jpg

 

MG_6_II_02_China_2018-03-06.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Filipfm napisał:

 

troche sie zapatrzyli na design Mazdy 😄 jak to zobaczylem pierwszy raz w Azji to bylem nieco zdziwiony 😄 

mg-zs-china-1.jpg

 

MG_6_II_02_China_2018-03-06.jpg

 

A fuj. Zamiast wskrzesić markę to przykleili ten znaczek do jednej ze swoich podróbek. Nie tak powinno to wyglądać.

:chory:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OZI napisał:

Macie CKD i klepanie Geely za oknem. Białoruś, śledzę jak to chodzi i dobrze żre, ani nie zdycha.

Do nas Bialorusini przyjeżdżają na zakupy, więc ze 3 auta Geely widziałem na żywo pod marketem i powiem, że źle nie wyglądały.

Kwestia ceny i sieci sprzedaży, serwisowej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, OZI napisał:

Otoz Volvo przestanie istniec, a Stanie się jedna z marek Geely.

.

.

.

.

Czyli będzie jak Fiat/Chrysler/Jeep - wszystko pod jednym dachem.

Zastanowiłem się nad tym dluższa chwile i jest mi to doskonale obojętne....

Edytowane przez delco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ZUBERTO napisał:

Do nas Bialorusini przyjeżdżają na zakupy, więc ze 3 auta Geely widziałem na żywo pod marketem i powiem, że źle nie wyglądały.

Kwestia ceny i sieci sprzedaży, serwisowej.

 

We wczesniejszych Chinczykach czar pryskał jak sie zerknelo do srodka. Ale patrzac na tempo ich rozwoju, juz pewnie dogonili i nie ma wstydu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




AFAIK Geometry po Lync & Co jest druga marka Geely - de facto specjalnie stworzona do podboju EU.

Cel - pobić EU normy. Tylko EV.

a68bbfc879f924ceabdbf99c2f1c64a2.jpg&key=827a6d277d91d8ef9e370668eec569fe75d3f1f7a8542378a26ae38fbf9b14c9


74629b61ae160b02a04b6d1a50c250a8.jpg&key=807d5a164582c1c27526efd6dc586067b5cf9600b15d9bce70966c8a1f2c8c82



Sent from my iPhone using Tapatalk
GeoMetro już kiedyś było ;]



natapane Redmi5

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, delco napisał:

oraz niezawodności...

Też. Ktoś odważny musi przetestować, a odwadze pomoże cena i gwarancja.

Daewoo wchodząc do PL było Geely tamtych czasów i taki Lanos pozytywnie zaskoczył.

Inne może aż takiej furory nie zrobiły, ale strasznej wtopy z niezawodnością raczej nie było.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce zarejstrowania firmy, narodowość właściciela czy też akcjonariuszy nie ma nic do rzeczy. To nie te czasy, kiedy auto było francuskie, japońskie, czy amerykańskie.

Już 12 lat temu mialem francuskie auto z japońskim silnikiem wyprodukowanym w Wałbrzychu. To nie kraje produkują samochody tylko globalne firmy.

 

Volvo jest chińskie od kilku lat i wiedzie mu się bardzo dobrze.

...tak samo jak Ikea jest holenderska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, delco napisał:

oraz niezawodności...

 

Dziesiatki milionow chinczykow tym jezdza, wiec raczej nie powinno byc tak zle :ok:

Jak sie to przelozy na efekt skali, to za chwile te chinskie auta beda rownie niezawodne jak japonskie ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

Dziesiatki milionow chinczykow tym jezdza, wiec raczej nie powinno byc tak zle

Hm miałem kiedys nową łade i pierwsza usterka pojawiła sie przy przebiegu 110 kkm. Nastepnie miałem nowe UNO i do 90 kkm miałem z 50 usterek... a miliony europejczyków tym jeździły...

 

OK wiem że każde auto sie psuje... i każdym da sie jeździć... IMO kluczowe jak częśto i jak trudna/droga/upierdliwa jest naprawa...

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, delco napisał:

Hm miałem kiedys nową łade i pierwsza usterka pojawiła sie przy przebiegu 110 kkm. Nastepnie miałem nowe UNO i do 90 kkm miałem z 50 usterek... a miliony europejczyków tym jeździły...

 

OK wiem że każde auto sie psuje... i każdym da sie jeździć... IMO kluczowe jak częśto i jak trudna/droga/upierdliwa jest naprawa...

 

Wg mnie Chiny motoryzacyjnie sa w takim momencie, jak Hyundai czy Kia byly 10-15 lat temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Też. Ktoś odważny musi przetestować, a odwadze pomoże cena i gwarancja.

Daewoo wchodząc do PL było Geely tamtych czasów i taki Lanos pozytywnie zaskoczył.

Inne może aż takiej furory nie zrobiły, ale strasznej wtopy z niezawodnością raczej nie było.

 

DU kupiło FSO i to im pomogło - sieć salonów i serwisów

Do tego mieli jakiś pakiet 3x zero ?

I w sumie sprzedawali fajne auta za niezła cenę

Matiz miał 5d ws do 3d fiata, Lanos i Nubira był najtańsze w swojej klasie

I chwyciło

 

Chińczycy muszą też wejść z kopyta, żeby ludzie się przekonali - sieć serwisów, dobra cena, jakaś promo na serwis, gwarancja

 

Konkurowanie samą ceną skończy sie jak z tata czy sangyong

Za pół ceny nie zrobią solidnego auta

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

troche sie zapatrzyli na design Mazdy  jak to zobaczylem pierwszy raz w Azji to bylem nieco zdziwiony  

mg-zs-china-1.jpg&key=0dbe23eede4e4c730aebb0d2a70d7bedfb2679799a89856e0d03bbe7dc200e90

 

MG_6_II_02_China_2018-03-06.jpg&key=baae8565e9ec2874b263dea998a21c331e0c563bad8768d15ebd36fb95f76d16

Paradoksalnie MG jest % najlepiej sprzedajaca sie marka u mnie.

 

d93c93fff2d24f71169e615cfda31a2c.jpg&key=63072c7313f10fb88c2445ec6bc22af2ac1a070b05935fe0fbb31ad52b85e561

 

# 20 sprzedazy - 186% wzrost za 2019.

 

Wypchneli 8,326 sztuk.

 

Dla porownania

Toyota #1 sprzedala 205,767 sztuk, spadek o 5.2%

 

#8 Volkswagen 49,928 -11.8% w dol.

 

#22 Skoda 7,001 sztuk -20.6% w gore.

 

#25 Porsche 4,161 - 6.4% w gore.

 

Ot poprostu zostalismy szczurami do probowania ich posilkow.

 

Zajelo pare lat, raz wtopili kase, padlo, ok 5,000 aut (nowych) wywalili na zlom jak postaly 3-4 lata bez kupcow.

 

Potem znow podeszli, ladnie uczac sie na bledach. Podwineli najlepszych ludzi od Toyota Australia, Mazda, Hyundai.

 

Zmienili cala dystrybucje, gwarancje, strukture cen, marketing. (Zaloze sie ze przecietny skzaniec z ulicy nie wie, ze MG jest China).

 

Potem staczanie sie GM im pomoglo, wzieli co lepszych lokalnych inzynierow, ktorzy im zawieszenie, wyposazenie, dostosowali do lokalnych gustow.

 

I najlepsze jest to ze teraz ci co ich zatrudnili u mnie na wyspie skazancow, ida w gore, podbijajac dla MG Asia-Pacific, obecnie buduja fabryke MG w Thailand-i.

 

Co w zasadzie jest sukcesem?

 

Co ciekawe nie jest to do konca cena. Marka budgetowa ale wziela model Lexus od obsugi klienta. Siec dystrybucji czesci, lokalna. Czyli np Skoda - czekasz 3-10 dni jak samolot przywiezie z EU. MG, mowisz - masz.

 

Siec dealerow - chyba mam juz z 6 w okolicy.

 

Gwarancja - nie ma ze ci nie naprawia, albo karza spadac. Ich budget na naprawy gwarancyjne jest % cholernie duzy. Koszt nie gra roli, byle but wsadzony za drzwii sie utrzymal i posunal, czyli zdobyl wiecej klientow.

 

No i nauczyli sie, MG marketing zaczal penetrowac rental. Avis/Hertz/Enterprise etc - kazdy ma flote MG.

 

I nagle lud odkryl, ze te auta nie sa jak 5 lat temu. Maja 'fajny' design, sa poskladane dobrze, i silnik jest od 2 kosiarek a nie jednej. Przyczym kosztuje 20% mniej niz konkurencja, a dealer za rogiem.

 

Boom - ruszylo.

 

1c339e117e0210ef9c0d05d3bc6c58f4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Koonrad napisał:

Chińczycy muszą też wejść z kopyta, żeby ludzie się przekonali - sieć serwisów, dobra cena, jakaś promo na serwis, gwarancja

Myślisz, że miałem co innego na myśli pisząc wcześniej:

"Kwestia ceny i sieci sprzedaży, serwisowej."?

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
DeLorean, Hummer, Lancia, MG, Saab, Packard, Pontiac, Rover, Triumph, Wiesmann...
 
IMO niektóre po wskrzeszeniu sprzedawałyby się jak ciepłe bułeczki.
 
No wlasnie nie.

GM ma ten problem. Wyszlo, ze 'stare' marki sa totalnie nieznane dla generacji iPhone.

Lepiej stworzyc nowa marke, dac $$$ na marketing i jedziemy.

Zacznijmy np sprzedawac EV w EU.

DKW Fabia EV

lub hmm Horch Octavia EV

Rover czy SAAB maja generacje ludzi krorzy pamietaja jakim Q wyklepania porazka byly te auta.

Jesli bedzie to cos, to Geely ma 50% Smart ( i 10% Mercedes-Benz).

Dla kogos kto sprzedaje nerke, aby kupic iPhone, dobrze wymarketingowane 'Geometry' bedzie takim samym marzeniem - sprzeda druga nerke...

Premiery juz zaczely przypominac te z Apple.

19355e1987512dddad0343fd19521944.jpg


0042393f2da564a023ae88a923a67b89.jpg

dba83bbf3b0a576cdb685ea7a1ddd285.jpg


d98ea4e93e2ccf615cf28e216c16b04d.jpg



Sent from my SM-N975F using Tapacrap z dedykacja V8 dla user Tool*-roller. czy jakos tak.


*Tool

Tool: (noun)

1.) A guy with a hugely over inflated ego, who in an attempt to get un-due attention for himself, will act like a jackass, because, in his deluded state.



  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Havala h9 kupiłbym chętnie.
Haval nie chwyta u mnie narazie.

Jest postep, ale jeszcze nauki nie odebrali jak SAIC z MG.

Siec dealerow ich pcha w dol, problemy produktowe, czyli de facto nie to co klient chce.

Brak jakiejs spojnosci i entuzjazmu na przyszlosc. MG sie nauczylo, cala dystrubucja, service,.magazyny etc jest kontrolowana bezposrednio przez fabryke (SAIC).

Haval ma dystrybutora, i co za tym idzie, inne wsparcie, albo brak jak kto woli.

Nawet jesli cena jest dobra, to ludzie omijaja ich.

Paradoksalnie Haval H2 jest chyba najlepiej poskladanym autem Made in China jakie.mialem w rekach...

60e4ea819f1a01515cbc8f1d771f6c9b.jpg

Sent from my SM-N975F using Tapacrap z dedykacja V8 dla user Tool*-roller. czy jakos tak.


*Tool

Tool: (noun)

1.) A guy with a hugely over inflated ego, who in an attempt to get un-due attention for himself, will act like a jackass, because, in his deluded state.



  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
- Czym jeździsz?
- Żelkiem.
Brzmi dumnie i prestiżowo :phi:
A co teraz brzmi prestizowo? Nawet Merc, BMW, Audi na nikim nie robi wrazenia. Taki Geely brzmi tak samo jak VW, Opel, Honda, etc.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, OZI napisał:

 

Troche skomplikowane, bo Volvo nelezy do Geely. Ale jest autonomiczne.

 

ed40a7bdd1d6f6240c1e8e4db8ee95b9.jpg

 

Otoz Volvo przestanie istniec, a Stanie się jedna z marek Geely.

 

 

 

 

Rynek samochodowy nie rychliwy i wszystko tam dłużej trwa - nawet nieuniknione zmiany.

 

240px-Panasonic_logo_(Blue).svg.png

 

 

240px-Sanyo_logo.svg.png

 

240px-Technics-Logo.svg.png

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co teraz brzmi prestizowo? Nawet Merc, BMW, Audi na nikim nie robi wrazenia. Taki Geely brzmi tak samo jak VW, Opel, Honda, etc.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Ja myśle ze teraz atak China na EU jest w dobrym punkcie.

Dlaczego?

Bo zmusza was się do spełniania norm, które przeczą (taniej) inżynierii.

Ceny aut idą w górę, sprzedaż spada. China jest jakieś 10lat bardziej zaawansowana w tym, do czego was się zmusza.

Wielu uważa, ze np kupno 10% Mercedes przez Geeely zostało zrobione właśnie aby te nowe zasady pobić.

Hipotetycznie:
- Geely daje produkt- gotowy, daje know-how.
- Merc daje znaczek, i może nowe opakowanie.

I mamy redukcje średniego CO2.

Ale do czego zmierzam, do tego - ze klient nie musi chcec kupić Geely, ale chętnie zapłaci 3x tyle za 85% tego samego Geely i 15% Mercedes.

Ale tez opcja #2 zakładając ze ceny nowych aut w EU będą rosnąć tak jak rosną, to może się okazać, ze klient będzie miał w pupci cenę Mercedes i pójdzie kupić Żelki - o ile ma Service i dealera Zelek pod nosem...

Proudly desing by Apple in California, product Made in China...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ryb Sergio zamknął.rynek.lancii dla oszczędności,pewnie myśląc że alfa wstanie z nóg lepiej niż kiedykolwiek. Zamknęli produkcję grande punto . Lancia ypsilon uzupełniła im braki. Mało.tego w najbliższym czasie pokaże się mildHybrid. Co przełoży się na sprzedaż z dotacja.

W tamtym.roku znajoma.z.wloch kupiła nówkę Lancie Y za 7500euro. Obecnie ceny już grubo ponad 10k€

 

 

 

1570810284551.jpg--.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.