Jump to content
Sign in to follow this  
K3

DLC w motoryzacji...

Recommended Posts

...czyli "downloadable content"...

 

Już teraz mamy niektóre funkcje w autach, uruchamiane kodem.

Na przykład Android Auto w VW: chcesz, to zapłać kilka stów u dealeta, odblokują...

Albo BMW: abonament miesięczny za AA i CarPlay...

 

Tesla poszła dalej...

"Do  dość nietypowej sytuacji doszło ostatnio u jednego z posiadaczy samochodu elektrycznego Tesla Model S. W listopadzie 2019 roku pojazd został kupiony na aukcji Tesli przez niezależnego dilera. Posiadaczem samochodu stał się następnie niejaki Alec, który nabył swój Model S jako samochód wyposażony m.in. w funkcje wspomagania jazdy Enhanced autopilot i pakiet Full Self-Driving Mode. Niestety po czasie te funkcje zostały mu odebrane przez producenta.

Powód? Klient posiadał samochód z funkcjami, za które nie zapłacił. Udało się to ustalić za pośrednictwem specjalnego audytu. Firma Elona Muska stwierdziła, że końcowy klient nie uiścił opłat o łącznej wysokości 8 tys. dolarów, dlatego nie może korzystać z funkcji, za które nie zapłacił. Pakiet premium został więc wyłączony zdalnie."

 

Czyli co, zmierzamy w kierunku, że za kilka lat kupimy nowe auto w wersji podstawowej, a większą moc silnika, lepsze audio, dodatkowo poduszki powietrzne będą uruchamiane kodem. Przy sprzedaży, nowy właściciel za pakiet ekstra zapłaci ponownie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla ma jakieś zapisy w

umowie jak np. z ograniczoną gwarancją dla pierwszego właściciela ? Jak tak to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne tak będzie. I juz widzę te reklamy przy trasie i w necie. Odblokowywanie funkcji Tesla, Mercedes, VAG i inne 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, wesol napisał:

Zapewne tak będzie. I juz widzę te reklamy przy trasie i w necie. Odblokowywanie funkcji Tesla, Mercedes, VAG i inne 😁

 

W Tipo uruchomienie AA to jest 5 min. roboty, zmieniasz odpowiedni bajt w konfiguracji proxy systemu. W ten sposób można uruchomić/zmienić ustawienia innych podzespołów, tylko kwestia rozgryzienia konfiguracji proxy przez odpowiednie zmiany.

Edited by steyr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@K3 możliwe. No chyba że jakiś genialny pecetowiec. Wpadnie na pomysł załadowania crack'ersa i po problemie. Możliwe też że wyssa wszystko za jednym zamachem nawet ukryte opcje ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
...czyli "downloadable content"...
 
Już teraz mamy niektóre funkcje w autach, uruchamiane kodem.
Na przykład Android Auto w VW: chcesz, to zapłać kilka stów u dealeta, odblokują...
Albo BMW: abonament miesięczny za AA i CarPlay...
 
Tesla poszła dalej...
"Do  dość nietypowej sytuacji doszło ostatnio u jednego z posiadaczy samochodu elektrycznego Tesla Model S. W listopadzie 2019 roku pojazd został kupiony na aukcji Tesli przez niezależnego dilera. Posiadaczem samochodu stał się następnie niejaki Alec, który nabył swój Model S jako samochód wyposażony m.in. w funkcje wspomagania jazdy Enhanced autopilot i pakiet Full Self-Driving Mode. Niestety po czasie te funkcje zostały mu odebrane przez producenta.

Powód? Klient posiadał samochód z funkcjami, za które nie zapłacił. Udało się to ustalić za pośrednictwem specjalnego audytu. Firma Elona Muska stwierdziła, że końcowy klient nie uiścił opłat o łącznej wysokości 8 tys. dolarów, dlatego nie może korzystać z funkcji, za które nie zapłacił. Pakiet premium został więc wyłączony zdalnie."
 
Czyli co, zmierzamy w kierunku, że za kilka lat kupimy nowe auto w wersji podstawowej, a większą moc silnika, lepsze audio, dodatkowo poduszki powietrzne będą uruchamiane kodem. Przy sprzedaży, nowy właściciel za pakiet ekstra zapłaci ponownie...
Czyli dojdziemy do sytuacji, gdzie cena auta będzie "niska" żeby je wypchnac na rynek a potem producent będzie zarabiał na miesięcznym abonamencie. A jak jeszcze połączy to z obowiązkiem serwisu w ASO to będzie zarobiony podwójnie. Coś w stylu najnowszy robot Termomix. Bulisz cenę zakupu a potem co rok abonament żeby mieć książkę kucharską w robocie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, wesol napisał:

Zapewne tak będzie. I juz widzę te reklamy przy trasie i w necie. Odblokowywanie funkcji Tesla, Mercedes, VAG i inne 😁

Chyba w Tesli tak łatwo nie pójdzie to raz a dwa takie rzeczy będą prawnie ścigane i karane😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, K3 napisał:

Tesla poszła dalej...

 

"Do  dość nietypowej sytuacji doszło ostatnio u jednego z posiadaczy samochodu elektrycznego Tesla Model S. W listopadzie 2019 roku pojazd został kupiony na aukcji Tesli przez niezależnego dilera. Posiadaczem samochodu stał się następnie niejaki Alec, który nabył swój Model S jako samochód wyposażony m.in. w funkcje wspomagania jazdy Enhanced autopilot i pakiet Full Self-Driving Mode. Niestety po czasie te funkcje zostały mu odebrane przez producenta.

Powód? Klient posiadał samochód z funkcjami, za które nie zapłacił. Udało się to ustalić za pośrednictwem specjalnego audytu. Firma Elona Muska stwierdziła, że końcowy klient nie uiścił opłat o łącznej wysokości 8 tys. dolarów, dlatego nie może korzystać z funkcji, za które nie zapłacił. Pakiet premium został więc wyłączony zdalnie."

 

Niezależny dealer kupił na aukcji Tesli auto, które nie miało mieć Autopilota - oferowany samochód był bez autopilota. Po odbiorze ten dealer zauważył, że przez czyjś błąd ta funkcja była jednak włączona. Czym prędzej sprzedał auto z opisem "Tesla z Autopilotem". Klient zapłacił i odjechał. Nieco później ludzie w Tesla się zorientowali, że nastąpiła pomyłka i doprowadzili samochód do stanu, który powinien być od początku.

 

Rozumiem rozgoryczenie klienta - ale to dealer przycfaniakował. Nie rozumiem też kupowania Tesli z niezależnych źródeł, kiedy jest program CPO. Jak zwykle CCC...

Edited by grogi
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, grogi napisał:

 

Niezależny dealer kupił na aukcji Tesli auto, które nie miało mieć Autopilota - oferowany samochód był bez autopilota. Po odbiorze ten dealer zauważył, że przez czyjś błąd ta funkcja była jednak włączona. Czym prędzej sprzedał auto z opisem "Tesla z Autopilotem". Klient zapłacił i odjechał. Nieco później ludzie w Tesla się zorientowali, że nastąpiła pomyłka i doprowadzili samochód do stanu, który powinien być od początku.

 

Rozumiem rozgoryczenie klienta - ale to dealer przycfaniakował. Nie rozumiem też kupowania Tesli z niezależnych źródeł, kiedy jest program CPO. Jak zwykle CCC...

Wszystko fajnie, ale ja w wielu samochodach zmieniłem wyposażenie sam, i mam w związku z tym dopłacić producentowi bo mam więcej opcji? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, AstraC napisał:

Wszystko fajnie, ale ja w wielu samochodach zmieniłem wyposażenie sam, i mam w związku z tym dopłacić producentowi bo mam więcej opcji? 

 

Skończy się samodzielne dokładanie. Będziesz miał wszystko w aucie, a jedynie aktywacja kodem.

Auto będzie online 24h, więc wszystko będzie monitorowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, K3 napisał:

Auto będzie online 24h, więc wszystko będzie monitorowane.

Zabezpieczenie zrobią ludzie więc inni ludzie będą potrafili je obejść. Wystarczy że monitoring nie wykaże zmian... :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Skończy się samodzielne dokładanie. Będziesz miał wszystko w aucie, a jedynie aktywacja kodem.
Auto będzie online 24h, więc wszystko będzie monitorowane.
A na wielkim ekranie w czasie jazdy będzie napis - prawdopodobnie padłeś ofiarą piractwa, używasz nielegalnej wersji auta....

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawda jest taka ze jak tak bedzie to trafia sprawy do sadu...

W US teraz walcza o 'right to repair' co sie glownie odnosi do elektroniki ale tez do... Traktorow - i wlasnie chodzi doklanie o aspekt poruszony w tym watku, tj. tam nie wolno samemu nic grzebac, wszystko trzeba kodowac / aktywowac itp. u oficjalnego dealera.

Edited by jaceq

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, jaceq napisał:

Prawda jest taka ze jak tak bedzie to trafia sprawy do sadu...

W US teraz walcza o 'right to repair' co sie glownie odnosi do elektroniki ale tez do... Traktorow - i wlasnie chodzi doklanie o aspekt poruszony w tym watku, tj. tam nie wolno samemu nic grzebac, wszystko trzeba kodowac / aktywowac itp. u oficjalnego dealera.

Czyli tu jest konflikt z prawem własności. Jak coś kupujesz i wykładasz za to monetę to jest twoje i nikomu nic do tego co z tym zrobisz. Najwyżej stracisz gwarancję.

 

IMO pójdzie to w stronę wypożyczenia - tzn. dostawcy sprzętu będą cały czas właścicielem tegoż i wtedy oni będą realizowali swoje prawo własności zgidnie ze swoim widzimisię. Klient końcowy będzie mógł za stosunkowo niską kwotę wynająć sprzęt na warunkach producenta, albo kupić wersję full wypas za nieatrakcyjną cenę.

Edited by zejk
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, zejk napisał:
Dnia 14.02.2020 o 16:31, jaceq napisał:

Prawda jest taka ze jak tak bedzie to trafia sprawy do sadu...

W US teraz walcza o 'right to repair' co sie glownie odnosi do elektroniki ale tez do... Traktorow - i wlasnie chodzi doklanie o aspekt poruszony w tym watku, tj. tam nie wolno samemu nic grzebac, wszystko trzeba kodowac / aktywowac itp. u oficjalnego dealera.

Pokaż więcej  

Czyli tu jest konflikt z prawem własności. Jak coś kupujesz i wykładasz za to monetę to jest twoje i nikomu nic do tego co z tym zrobisz. Najwyżej stracisz gwarancję.

 

W przypadku samodzielnego grzebania w sofcie producenta to nie taki proste - kupujesz auto z określonym zestawem funkcji w sofcie i sam fakt że inne opcje są tam dostępne do uruchomienia, nie daje Ci prawa żeby z nich korzystać.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.02.2020 o 09:12, K3 napisał:

Czyli co, zmierzamy w kierunku, że za kilka lat kupimy nowe auto w wersji podstawowej, a większą moc silnika, lepsze audio, dodatkowo poduszki powietrzne będą uruchamiane kodem. Przy sprzedaży, nowy właściciel za pakiet ekstra zapłaci ponownie...

Co w teorii powinno przyniść spadek cen modeli używanych ew te modele będą trudniej sprzedawalne...co przelozy sie na spadek popytu na nowe modele... - w teorii...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.02.2020 o 02:18, stig napisał:

Tesla ma jakieś zapisy w

umowie jak np. z ograniczoną gwarancją dla pierwszego właściciela ? Jak tak to...

Jeśli nie kupisz przez salon Tesla to nie masz żadnych gwarancji. 

Chodzi o to żeby auta i klienci do nich wracali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.02.2020 o 09:03, marcindzieg napisał:

Zabezpieczenie zrobią ludzie więc inni ludzie będą potrafili je obejść. Wystarczy że monitoring nie wykaże zmian... :)

Monitoring wykazuje próbę podłączenia do kompa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, HanYs napisał:

Monitoring wykazuje próbę podłączenia do kompa. 

Porządnie zrobione nic nie wykaże  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.