Jump to content
Cezh

Dla wszystkich, co sądzą, że jak się wielcy producenci wezmą i zawezmą...

Recommended Posts

22 minuty temu, Cezh napisał:

 

Jedno drugiego nie wyklucza tak naprawdę.

Najbliższe 5 lat da odpowiedź, a do 2030 karty będą rozdane.

 

Tesla to teoretycznie powinien być produkt premium, a reszta dla mas. 

Obserwujemy ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mrBEAN napisał:

 

Jedno drugiego nie wyklucza tak naprawdę.

Najbliższe 5 lat da odpowiedź, a do 2030 karty będą rozdane.

 

Tesla to teoretycznie powinien być produkt premium, a reszta dla mas. 

Obserwujemy ;]

 

Bardziej mi chodzi o gadki w stylu: "Jak tylko Toyota z Fordem będą chcieli to za chwilę będą robić najlepsze elektryki, bo mają ...doświadczenie (!)  w produkcji samochodów."

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Cezh napisał:

 

Bardziej mi chodzi o gadki w stylu: "Jak tylko Toyota z Fordem będą chcieli to za chwilę będą robić najlepsze elektryki, bo mają ...doświadczenie (!)  w produkcji samochodów."

Ale z artykułu wynika nie, że nie potrafią tylko nie chcą, nie mogą zniszczyć łańcucha dostaw i podwykonawców.

To jest clou tego tekstu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Joki napisał:

Ale z artykułu wynika nie, że nie potrafią tylko nie chcą,

 

ta, janse, nie chca ;)

jak ktoś zaczyna się tłumaczyć...

 

 

Edited by akisel

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Cezh napisał:

 

Bardziej mi chodzi o gadki w stylu: "Jak tylko Toyota z Fordem będą chcieli to za chwilę będą robić najlepsze elektryki, bo mają ...doświadczenie (!)  w produkcji samochodów."

 

Ale Tesla to nie jest konkurencja dla Toyoty z Fordem przecież. Tesla to konkurencja (i to dla Tesli komplement) dla Porsche i innych premiumów, które właśnie postanowiły w ciągu najbliższych kilku lat ją zmarginalizować. Porsche Taycan już właściwie pozbawiło jakiegokolwiek sensu zakup Tesli S. A w drodze są elektryczne Panamera, Macan i Cayenne. Tego Musk nie udźwignie.

  • Like 4
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Cezh napisał:

 

Bardziej mi chodzi o gadki w stylu: "Jak tylko Toyota z Fordem będą chcieli to za chwilę będą robić najlepsze elektryki, bo mają ...doświadczenie (!)  w produkcji samochodów."

Doswiadczenie, marke, siec serwisowa i sprzedazy. Jednak latwiej kupic EQC niz Tesle. Albo takie Porshy Tycan no nie mow, ze wolalbys tesle?

Edited by wujek

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Ryb napisał:

Porsche Taycan już właściwie pozbawiło jakiegokolwiek sensu zakup Tesli S

 

Pozwolę sobie zacytować dziennikarza:

"Coming in at 192 miles for the Turbo S and 201 miles for the Turbo, the Taycan is light years behind the Tesla Model S, which gets ratings between 326 and 373 miles"

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, iwik napisał:

Pozwolę sobie zacytować dziennikarza:

"Coming in at 192 miles for the Turbo S and 201 miles for the Turbo, the Taycan is light years behind the Tesla Model S, which gets ratings between 326 and 373 miles"

 

Kurczę... Całe lata udowadnia się światu, że w autach elektrycznych liczy się wszystko tylko nie zasięg, bo to zupełnie nieistotny parametr i wcale nie czyni ich kompletnie nieużywalnymi, a tu nagle taki argument. Nie wiem co o tym myśleć. Porsche jest gorsze od byle jak poskładanego samochodowego iPhona tylko dlatego że... zasięg?

:lol:

 

 

Edited by Ryb
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Ryb napisał:

Kurczę... Całe lata udowadnia się światu, że w autach elektrycznych liczy się wszystko tylko nie zasięg, bo to zupełnie nieistotny parametr i wcale nie czyni ich kompletnie nieużywalnymi

 

Znaczy, oba auta są dla mnie równie "interesujące" w tej samej kategorii "nieosiągalnych", więc ciężko mi przełożyć to na sytuację życiową, jednakże wyobrażam sobie, że jakby było mnie stać na gran turismo za bańkę to kupiłbym taką, co mnie zawiezie na do ciepłego kraju z max 2-3ma przystankami, a nie z 6ma 😄

 

Jak ktoś chce mieć auto za bańkę do jeżdżenia po pobliskim torze to spoko, tylko ja mam 2 problemy:

1. nie mam wolnej bańki na koncie

2. nie mam toru GT w w okolicy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, iwik napisał:

 

Jak ktoś chce mieć auto za bańkę do jeżdżenia po pobliskim torze to spoko, tylko ja mam 2 problemy:

1. nie mam wolnej bańki na koncie

2. nie mam toru GT w w okolicy

Dlatego nie rozkminiaj co i jak byś zrobił, bo dopiero jak się jest na pozycji to wtedy perspektywa jest zazwyczaj zupełnie inna i decyzje odmienne od tych, co się wydaje 👍

 

Druga sprawa, że ten niski zasięg Porsche jest zmanipulowany.

 

Edited by mrBEAN
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, iwik napisał:

Znaczy, oba auta są dla mnie równie "interesujące" w tej samej kategorii "nieosiągalnych", więc ciężko mi przełożyć to na sytuację życiową, jednakże wyobrażam sobie, że jakby było mnie stać na gran turismo za bańkę to kupiłbym taką, co mnie zawiezie na do ciepłego kraju z max 2-3ma przystankami, a nie z 6ma 😄

 

Jak ktoś chce mieć auto za bańkę do jeżdżenia po pobliskim torze to spoko, tylko ja mam 2 problemy:

1. nie mam wolnej bańki na koncie

2. nie mam toru GT w w okolicy

 

Ja to widzę tak, że na pewno nie byłoby to jedyne auto przed domem. Tak samo też nie na tor. Po prostu wygodna i szybka zabawka na codzienne dojazdy do pracy. Mógłbym takie mieć.

:ok:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wujek napisał:

Doswiadczenie, marke, siec serwisowa i sprzedazy. Jednak latwiej kupic EQC niz Tesle. Albo takie Porshy Tycan no nie mow, ze wolalbys tesle?

 

Przemawia do mnie uboga sieć serwisowa, bo do serwisu Tesli mam ze 150 km. Nie jestem też fanem designu no i ceny w EU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki zasięg ma takie 911 turbo benzyna?
Pewnie też dużo mniej niż 2.0TDI w passacie :-)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Pozwolę sobie zacytować dziennikarza:
"Coming in at 192 miles for the Turbo S and 201 miles for the Turbo, the Taycan is light years behind the Tesla Model S, which gets ratings between 326 and 373 miles"
Teraz jedź tymi oboma autami na autostradę Zapnij na tempomacie normalną przelotową prędkość i porównaj wyniki zasięgu

Ostatnio zrobiłem w bardzo krótkim czasie ponad 9000 km tylko po autostradach niemieckich Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć że najwolniej tam jeżdżący autami są tesle

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, ppmarian napisał:

Teraz jedź tymi oboma autami na autostradę Zapnij na tempomacie normalną przelotową prędkość i porównaj wyniki zasięgu

Ostatnio zrobiłem w bardzo krótkim czasie ponad 9000 km tylko po autostradach niemieckich Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć że najwolniej tam jeżdżący autami są tesle

Wysłane z tel.
 

 

Sugerujesz, że:

 

- Przy stałej normalnej przelotowej zapiętej na tempomacie prędkością Taycan ma lepszy zasięg niż Tesla S?

 

- Wszyscy kierujący autami EV innymi niż Tesla S jeżdżą szybciej?

Share this post


Link to post
Share on other sites



... to rozniosą Teslę w pył:
 
 


Był taki film "Tucker, konstruktor marzeń", który opowiada o takim ówczesnym inżynierze z inwencją oraz dlaczego innym to nie pasowało i próbowali go zniechęcić.
Forsa wszędzie i status quo.

Wymazane po ekranie

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Sugerujesz, że:
 
- Przy stałej normalnej przelotowej zapiętej na tempomacie prędkością Taycan ma lepszy zasięg niż Tesla S?
 
- Wszyscy kierujący autami EV innymi niż Tesla S jeżdżą szybciej?
1. https://cleantechnica.com/2020/02/04/porsche-taycan-tesla-model-3-long-range-do-laps-around-leipzig-in-range-test/amp/

2. Nie zrozumiałeś. Przeczytaj mój post Jeszcze raz.

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze, ze Bill Gates podziela moje zdanie i kupil Porshe zamiast Tesli. https://www.theverge.com/2020/2/18/21142642/bill-gates-elon-musk-electric-vehicles-taycan-tesla-tweets

 

Co ciekawe jak poczytalem komentarze na twitterze to bogacze maja gdzies zasieg wola niemieckie dobrze wykonane auto zamiast Tesli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.02.2020 o 21:34, ppmarian napisał:

1. https://cleantechnica.com/2020/02/04/porsche-taycan-tesla-model-3-long-range-do-laps-around-leipzig-in-range-test/amp/

2. Nie zrozumiałeś. Przeczytaj mój post Jeszcze raz.

Wysłane z tel.
 

 

 "Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć że najwolniej tam jeżdżący autami są tesle"

 

Możesz jednak wyjaśnić?

Ja Twoje słowa zrozumiałem, że (na niemieckich autostradach) najwolniej jeżdzącymi autami są Tesle.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.02.2020 o 23:00, wujek napisał:

Widze, ze Bill Gates podziela moje zdanie i kupil Porshe zamiast Tesli. https://www.theverge.com/2020/2/18/21142642/bill-gates-elon-musk-electric-vehicles-taycan-tesla-tweets

 

Co ciekawe jak poczytalem komentarze na twitterze to bogacze maja gdzies zasieg wola niemieckie dobrze wykonane auto zamiast Tesli.

 

Bo Teslą nie można się w US wyróżnić. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
 "Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć że najwolniej tam jeżdżący autami są tesle"
 
Możesz jednak wyjaśnić?
Ja Twoje słowa zrozumiałem, że (na niemieckich autostradach) najwolniej jeżdzącymi autami są Tesle.
 
Dokładnie. Tak gdzie nie ma ograniczeń wiekszosc jedzie 150-160 w tych miejscach wiekszosc Teslaii dalej toczy się ~100-120km/h

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, ppmarian napisał:

Dokładnie. Tak gdzie nie ma ograniczeń wiekszosc jedzie 150-160 w tych miejscach wiekszosc Teslaii dalej toczy się ~100-120km/h

Wysłane z tel.
 

Ale to wynika głównie z tego, że będąc w trasie większość osób chce jak najszybciej dojechać do celu, a to nie zawsze jest równoważne z "jak najszybciej jechać". Wiadomo, że w trasie spalanie (zużycie energii) wzrasta dość mocno z prędkością (zwłaszcza przy prędkościach "autostradowych", opory powietrza,  itp.). Czas podróży, to czas jazdy i przerw (w tym na tankowanie, uzupełnianie energii), ważne jest tak dobrać prędkość podróżną, żeby zysk czasowy wynikający z dużej prędkości nie został "zjedzony" na tankowaniu (dotyczy to również samochodów spalinowych chociaż daje mniejsze różnice czasowe).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test rozwiewający większość wątpliwości nt. Porsche Taycana i Tesli S:

https://elektrowoz.pl/testy/test-porsche-taycan-4s-a-tesla-model-s-raven-performance-przy-120-km-h-na-autostradzie-wideo/

 

Podsumowując: zasięg jest proporcjonalny do pojemności baterii w obu autach, Tesla ma minimalnie mniejsze zużycie energii, Porsche zdecydowanie wygrywa w kategorii "ładowanie" (na Ionity oczywiście)

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, janusz napisał:

Ale to wynika głównie z tego, że będąc w trasie większość osób chce jak najszybciej dojechać do celu, a to nie zawsze jest równoważne z "jak najszybciej jechać". Wiadomo, że w trasie spalanie (zużycie energii) wzrasta dość mocno z prędkością (zwłaszcza przy prędkościach "autostradowych", opory powietrza,  itp.). Czas podróży, to czas jazdy i przerw (w tym na tankowanie, uzupełnianie energii), ważne jest tak dobrać prędkość podróżną, żeby zysk czasowy wynikający z dużej prędkości nie został "zjedzony" na tankowaniu (dotyczy to również samochodów spalinowych chociaż daje mniejsze różnice czasowe).

 

No właśnie. W przypadku aut spalinowych to nie jest problem z uwagi na pomijalny wręcz czas tankowania. Dla elektrycznego to już tak różowo nie wygląda.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, iwik napisał:

Test rozwiewający większość wątpliwości nt. Porsche Taycana i Tesli S:

https://elektrowoz.pl/testy/test-porsche-taycan-4s-a-tesla-model-s-raven-performance-przy-120-km-h-na-autostradzie-wideo/

 

Podsumowując: zasięg jest proporcjonalny do pojemności baterii w obu autach, Tesla ma minimalnie mniejsze zużycie energii, Porsche zdecydowanie wygrywa w kategorii "ładowanie" (na Ionity oczywiście)

 

 

Uważam, że warte podkreślenia jest też to, że chyba nikt nie kupuje Porsche akurat z powodu jego zasięgu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Ryb napisał:

 

Uważam, że warte podkreślenia jest też to, że chyba nikt nie kupuje Porsche akurat z powodu jego zasięgu.

 

Przy porownywalnej cenie obu aut, te kilkadziesiat km zasiegu moze jednak przekonac niezdecydowanego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, zinger napisał:

Przy porownywalnej cenie obu aut, te kilkadziesiat km zasiegu moze jednak przekonac niezdecydowanego.

 

To jest taki przedział cenowy, że racjonalne parametry użytkowe chyba schodzą już na dalszy plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, iwik napisał:

 

To jest taki przedział cenowy, że racjonalne parametry użytkowe chyba schodzą już na dalszy plan.

Generalnie tak, aczkolwiek nie mozna wykluczyc, ze dla ktoregos uzytkwnika wiekszy zasieg bedzie mial jednak znaczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, zinger napisał:

Przy porownywalnej cenie obu aut, te kilkadziesiat km zasiegu moze jednak przekonac niezdecydowanego.

 

911 czy Panamera też ma mniejszy zasięg niż niejeden konkurent. Być może ktoś z tego powodu zrezygnował z zakupu, ale szczerze wątpię.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, zinger napisał:

Generalnie tak, aczkolwiek nie mozna wykluczyc, ze dla ktoregos uzytkwnika wiekszy zasieg bedzie mial jednak znaczenie.

 

Tak czy siak udowodniono, że w realnym świecie zasięg jest zbliżony, tylko marketing Tesli bardziej optymistyczny. No i ZTCW Porsche może się ładować z mocą 270kW a Tesla chyba tylko 150.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Ryb napisał:

 

Uważam, że warte podkreślenia jest też to, że chyba nikt nie kupuje Porsche akurat z powodu jego zasięgu.

 

 

Szczególnie, że Tesla jeździ na kapciach 245 przód, 265 tył, jeśli dobrze pamiętam...

A Taycan 265 przód, 305 tył. Taka drobna różnica...

Edited by K3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.