Skocz do zawartości

Dla wszystkich, co sądzą, że jak się wielcy producenci wezmą i zawezmą...


HelixSv

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, Cezh napisał:

 

Jedno drugiego nie wyklucza tak naprawdę.

Najbliższe 5 lat da odpowiedź, a do 2030 karty będą rozdane.

 

Tesla to teoretycznie powinien być produkt premium, a reszta dla mas. 

Obserwujemy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

 

Jedno drugiego nie wyklucza tak naprawdę.

Najbliższe 5 lat da odpowiedź, a do 2030 karty będą rozdane.

 

Tesla to teoretycznie powinien być produkt premium, a reszta dla mas. 

Obserwujemy ;]

 

Bardziej mi chodzi o gadki w stylu: "Jak tylko Toyota z Fordem będą chcieli to za chwilę będą robić najlepsze elektryki, bo mają ...doświadczenie (!)  w produkcji samochodów."

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Cezh napisał:

 

Bardziej mi chodzi o gadki w stylu: "Jak tylko Toyota z Fordem będą chcieli to za chwilę będą robić najlepsze elektryki, bo mają ...doświadczenie (!)  w produkcji samochodów."

Ale z artykułu wynika nie, że nie potrafią tylko nie chcą, nie mogą zniszczyć łańcucha dostaw i podwykonawców.

To jest clou tego tekstu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Joki napisał:

Ale z artykułu wynika nie, że nie potrafią tylko nie chcą,

 

ta, janse, nie chca ;)

jak ktoś zaczyna się tłumaczyć...

 

 

Edytowane przez akisel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Cezh napisał:

 

Bardziej mi chodzi o gadki w stylu: "Jak tylko Toyota z Fordem będą chcieli to za chwilę będą robić najlepsze elektryki, bo mają ...doświadczenie (!)  w produkcji samochodów."

 

Ale Tesla to nie jest konkurencja dla Toyoty z Fordem przecież. Tesla to konkurencja (i to dla Tesli komplement) dla Porsche i innych premiumów, które właśnie postanowiły w ciągu najbliższych kilku lat ją zmarginalizować. Porsche Taycan już właściwie pozbawiło jakiegokolwiek sensu zakup Tesli S. A w drodze są elektryczne Panamera, Macan i Cayenne. Tego Musk nie udźwignie.

  • Lubię to 4
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Cezh napisał:

 

Bardziej mi chodzi o gadki w stylu: "Jak tylko Toyota z Fordem będą chcieli to za chwilę będą robić najlepsze elektryki, bo mają ...doświadczenie (!)  w produkcji samochodów."

Doswiadczenie, marke, siec serwisowa i sprzedazy. Jednak latwiej kupic EQC niz Tesle. Albo takie Porshy Tycan no nie mow, ze wolalbys tesle?

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ryb napisał:

Porsche Taycan już właściwie pozbawiło jakiegokolwiek sensu zakup Tesli S

 

Pozwolę sobie zacytować dziennikarza:

"Coming in at 192 miles for the Turbo S and 201 miles for the Turbo, the Taycan is light years behind the Tesla Model S, which gets ratings between 326 and 373 miles"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, iwik napisał:

Pozwolę sobie zacytować dziennikarza:

"Coming in at 192 miles for the Turbo S and 201 miles for the Turbo, the Taycan is light years behind the Tesla Model S, which gets ratings between 326 and 373 miles"

 

Kurczę... Całe lata udowadnia się światu, że w autach elektrycznych liczy się wszystko tylko nie zasięg, bo to zupełnie nieistotny parametr i wcale nie czyni ich kompletnie nieużywalnymi, a tu nagle taki argument. Nie wiem co o tym myśleć. Porsche jest gorsze od byle jak poskładanego samochodowego iPhona tylko dlatego że... zasięg?

:lol:

 

 

Edytowane przez Ryb
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

Kurczę... Całe lata udowadnia się światu, że w autach elektrycznych liczy się wszystko tylko nie zasięg, bo to zupełnie nieistotny parametr i wcale nie czyni ich kompletnie nieużywalnymi

 

Znaczy, oba auta są dla mnie równie "interesujące" w tej samej kategorii "nieosiągalnych", więc ciężko mi przełożyć to na sytuację życiową, jednakże wyobrażam sobie, że jakby było mnie stać na gran turismo za bańkę to kupiłbym taką, co mnie zawiezie na do ciepłego kraju z max 2-3ma przystankami, a nie z 6ma 😄

 

Jak ktoś chce mieć auto za bańkę do jeżdżenia po pobliskim torze to spoko, tylko ja mam 2 problemy:

1. nie mam wolnej bańki na koncie

2. nie mam toru GT w w okolicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

 

Jak ktoś chce mieć auto za bańkę do jeżdżenia po pobliskim torze to spoko, tylko ja mam 2 problemy:

1. nie mam wolnej bańki na koncie

2. nie mam toru GT w w okolicy

Dlatego nie rozkminiaj co i jak byś zrobił, bo dopiero jak się jest na pozycji to wtedy perspektywa jest zazwyczaj zupełnie inna i decyzje odmienne od tych, co się wydaje 👍

 

Druga sprawa, że ten niski zasięg Porsche jest zmanipulowany.

 

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, iwik napisał:

Znaczy, oba auta są dla mnie równie "interesujące" w tej samej kategorii "nieosiągalnych", więc ciężko mi przełożyć to na sytuację życiową, jednakże wyobrażam sobie, że jakby było mnie stać na gran turismo za bańkę to kupiłbym taką, co mnie zawiezie na do ciepłego kraju z max 2-3ma przystankami, a nie z 6ma 😄

 

Jak ktoś chce mieć auto za bańkę do jeżdżenia po pobliskim torze to spoko, tylko ja mam 2 problemy:

1. nie mam wolnej bańki na koncie

2. nie mam toru GT w w okolicy

 

Ja to widzę tak, że na pewno nie byłoby to jedyne auto przed domem. Tak samo też nie na tor. Po prostu wygodna i szybka zabawka na codzienne dojazdy do pracy. Mógłbym takie mieć.

:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujek napisał:

Doswiadczenie, marke, siec serwisowa i sprzedazy. Jednak latwiej kupic EQC niz Tesle. Albo takie Porshy Tycan no nie mow, ze wolalbys tesle?

 

Przemawia do mnie uboga sieć serwisowa, bo do serwisu Tesli mam ze 150 km. Nie jestem też fanem designu no i ceny w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Pozwolę sobie zacytować dziennikarza:
"Coming in at 192 miles for the Turbo S and 201 miles for the Turbo, the Taycan is light years behind the Tesla Model S, which gets ratings between 326 and 373 miles"
Teraz jedź tymi oboma autami na autostradę Zapnij na tempomacie normalną przelotową prędkość i porównaj wyniki zasięgu

Ostatnio zrobiłem w bardzo krótkim czasie ponad 9000 km tylko po autostradach niemieckich Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć że najwolniej tam jeżdżący autami są tesle

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, ppmarian napisał:

Teraz jedź tymi oboma autami na autostradę Zapnij na tempomacie normalną przelotową prędkość i porównaj wyniki zasięgu

Ostatnio zrobiłem w bardzo krótkim czasie ponad 9000 km tylko po autostradach niemieckich Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć że najwolniej tam jeżdżący autami są tesle

Wysłane z tel.
 

 

Sugerujesz, że:

 

- Przy stałej normalnej przelotowej zapiętej na tempomacie prędkością Taycan ma lepszy zasięg niż Tesla S?

 

- Wszyscy kierujący autami EV innymi niż Tesla S jeżdżą szybciej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



... to rozniosą Teslę w pył:
 
 


Był taki film "Tucker, konstruktor marzeń", który opowiada o takim ówczesnym inżynierze z inwencją oraz dlaczego innym to nie pasowało i próbowali go zniechęcić.
Forsa wszędzie i status quo.

Wymazane po ekranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Sugerujesz, że:
 
- Przy stałej normalnej przelotowej zapiętej na tempomacie prędkością Taycan ma lepszy zasięg niż Tesla S?
 
- Wszyscy kierujący autami EV innymi niż Tesla S jeżdżą szybciej?
1. https://cleantechnica.com/2020/02/04/porsche-taycan-tesla-model-3-long-range-do-laps-around-leipzig-in-range-test/amp/

2. Nie zrozumiałeś. Przeczytaj mój post Jeszcze raz.

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze Bill Gates podziela moje zdanie i kupil Porshe zamiast Tesli. https://www.theverge.com/2020/2/18/21142642/bill-gates-elon-musk-electric-vehicles-taycan-tesla-tweets

 

Co ciekawe jak poczytalem komentarze na twitterze to bogacze maja gdzies zasieg wola niemieckie dobrze wykonane auto zamiast Tesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.02.2020 o 21:34, ppmarian napisał:

1. https://cleantechnica.com/2020/02/04/porsche-taycan-tesla-model-3-long-range-do-laps-around-leipzig-in-range-test/amp/

2. Nie zrozumiałeś. Przeczytaj mój post Jeszcze raz.

Wysłane z tel.
 

 

 "Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć że najwolniej tam jeżdżący autami są tesle"

 

Możesz jednak wyjaśnić?

Ja Twoje słowa zrozumiałem, że (na niemieckich autostradach) najwolniej jeżdzącymi autami są Tesle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.02.2020 o 23:00, wujek napisał:

Widze, ze Bill Gates podziela moje zdanie i kupil Porshe zamiast Tesli. https://www.theverge.com/2020/2/18/21142642/bill-gates-elon-musk-electric-vehicles-taycan-tesla-tweets

 

Co ciekawe jak poczytalem komentarze na twitterze to bogacze maja gdzies zasieg wola niemieckie dobrze wykonane auto zamiast Tesli.

 

Bo Teslą nie można się w US wyróżnić. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 "Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć że najwolniej tam jeżdżący autami są tesle"
 
Możesz jednak wyjaśnić?
Ja Twoje słowa zrozumiałem, że (na niemieckich autostradach) najwolniej jeżdzącymi autami są Tesle.
 
Dokładnie. Tak gdzie nie ma ograniczeń wiekszosc jedzie 150-160 w tych miejscach wiekszosc Teslaii dalej toczy się ~100-120km/h

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ppmarian napisał:

Dokładnie. Tak gdzie nie ma ograniczeń wiekszosc jedzie 150-160 w tych miejscach wiekszosc Teslaii dalej toczy się ~100-120km/h

Wysłane z tel.
 

Ale to wynika głównie z tego, że będąc w trasie większość osób chce jak najszybciej dojechać do celu, a to nie zawsze jest równoważne z "jak najszybciej jechać". Wiadomo, że w trasie spalanie (zużycie energii) wzrasta dość mocno z prędkością (zwłaszcza przy prędkościach "autostradowych", opory powietrza,  itp.). Czas podróży, to czas jazdy i przerw (w tym na tankowanie, uzupełnianie energii), ważne jest tak dobrać prędkość podróżną, żeby zysk czasowy wynikający z dużej prędkości nie został "zjedzony" na tankowaniu (dotyczy to również samochodów spalinowych chociaż daje mniejsze różnice czasowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test rozwiewający większość wątpliwości nt. Porsche Taycana i Tesli S:

https://elektrowoz.pl/testy/test-porsche-taycan-4s-a-tesla-model-s-raven-performance-przy-120-km-h-na-autostradzie-wideo/

 

Podsumowując: zasięg jest proporcjonalny do pojemności baterii w obu autach, Tesla ma minimalnie mniejsze zużycie energii, Porsche zdecydowanie wygrywa w kategorii "ładowanie" (na Ionity oczywiście)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, janusz napisał:

Ale to wynika głównie z tego, że będąc w trasie większość osób chce jak najszybciej dojechać do celu, a to nie zawsze jest równoważne z "jak najszybciej jechać". Wiadomo, że w trasie spalanie (zużycie energii) wzrasta dość mocno z prędkością (zwłaszcza przy prędkościach "autostradowych", opory powietrza,  itp.). Czas podróży, to czas jazdy i przerw (w tym na tankowanie, uzupełnianie energii), ważne jest tak dobrać prędkość podróżną, żeby zysk czasowy wynikający z dużej prędkości nie został "zjedzony" na tankowaniu (dotyczy to również samochodów spalinowych chociaż daje mniejsze różnice czasowe).

 

No właśnie. W przypadku aut spalinowych to nie jest problem z uwagi na pomijalny wręcz czas tankowania. Dla elektrycznego to już tak różowo nie wygląda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

Test rozwiewający większość wątpliwości nt. Porsche Taycana i Tesli S:

https://elektrowoz.pl/testy/test-porsche-taycan-4s-a-tesla-model-s-raven-performance-przy-120-km-h-na-autostradzie-wideo/

 

Podsumowując: zasięg jest proporcjonalny do pojemności baterii w obu autach, Tesla ma minimalnie mniejsze zużycie energii, Porsche zdecydowanie wygrywa w kategorii "ładowanie" (na Ionity oczywiście)

 

 

Uważam, że warte podkreślenia jest też to, że chyba nikt nie kupuje Porsche akurat z powodu jego zasięgu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał:

 

Uważam, że warte podkreślenia jest też to, że chyba nikt nie kupuje Porsche akurat z powodu jego zasięgu.

 

Przy porownywalnej cenie obu aut, te kilkadziesiat km zasiegu moze jednak przekonac niezdecydowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, zinger napisał:

Przy porownywalnej cenie obu aut, te kilkadziesiat km zasiegu moze jednak przekonac niezdecydowanego.

 

To jest taki przedział cenowy, że racjonalne parametry użytkowe chyba schodzą już na dalszy plan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, iwik napisał:

 

To jest taki przedział cenowy, że racjonalne parametry użytkowe chyba schodzą już na dalszy plan.

Generalnie tak, aczkolwiek nie mozna wykluczyc, ze dla ktoregos uzytkwnika wiekszy zasieg bedzie mial jednak znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, zinger napisał:

Przy porownywalnej cenie obu aut, te kilkadziesiat km zasiegu moze jednak przekonac niezdecydowanego.

 

911 czy Panamera też ma mniejszy zasięg niż niejeden konkurent. Być może ktoś z tego powodu zrezygnował z zakupu, ale szczerze wątpię.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, zinger napisał:

Generalnie tak, aczkolwiek nie mozna wykluczyc, ze dla ktoregos uzytkwnika wiekszy zasieg bedzie mial jednak znaczenie.

 

Tak czy siak udowodniono, że w realnym świecie zasięg jest zbliżony, tylko marketing Tesli bardziej optymistyczny. No i ZTCW Porsche może się ładować z mocą 270kW a Tesla chyba tylko 150.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Ryb napisał:

 

Uważam, że warte podkreślenia jest też to, że chyba nikt nie kupuje Porsche akurat z powodu jego zasięgu.

 

 

Szczególnie, że Tesla jeździ na kapciach 245 przód, 265 tył, jeśli dobrze pamiętam...

A Taycan 265 przód, 305 tył. Taka drobna różnica...

Edytowane przez K3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.