Skocz do zawartości

Zmiana rozmiaru opon z 17 na 16 - czym to grozi? ;]


KotLarry

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mamy fiata bravo na kola 17 225/45.

Na co dzień jeździ nim żona i nieco narzeka na komfort.

 

Nie narzeka za to na jego parametry ~230KM/500Nm. ;]

 

Pytanie brzmi, z jakimi konsekwencjami mam się liczyć przy takich osiągach, gdybym zrealizował szalony pomysł przeskoku na koła 16 205/55?

 

 

U mnie w pracy na golfach występują takie koła i kolega widzi różnicę pomiędzy 16 a 17, w necie czytam, że bzdura, nie czuć...

To w końcu jak?

 

PS jeździmy jednak raczej normalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Golfie 6 przesiadłem się z 205/55/16 na 225/40/18 różnica w komforcie dla mnie prawie pomijalna (na 18 było oczywiście sztywniej).

Myślę, że to też sporo zależy od konkretnego modelu opony i jej twardości/sztywności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, KotLarry napisał:

Cześć!

Mamy fiata bravo na kola 17 225/45.

Na co dzień jeździ nim żona i nieco narzeka na komfort.

 

Pewnie bardziej kwestia twardego zawiasu.

Niech sprawdzi ciśnienie - jak nie szaleje, to niech utrzymuje minimum, jakie zalecają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, KotLarry napisał:

Cześć!

Mamy fiata bravo na kola 17 225/45.

Na co dzień jeździ nim żona i nieco narzeka na komfort.

 

Ja w C4 VTS mialem na lato 205/50/17 a na zime 205/55/16 i roznica byla wyczuwalna w komforcie.

Ale to pewnie tez kwestia opony zimowa/letnia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, KotLarry napisał:

Cześć!

Mamy fiata bravo na kola 17 225/45.

Na co dzień jeździ nim żona i nieco narzeka na komfort.

 

Nie narzeka za to na jego parametry ~230KM/500Nm. ;]

 

Pytanie brzmi, z jakimi konsekwencjami mam się liczyć przy takich osiągach, gdybym zrealizował szalony pomysł przeskoku na koła 16 205/55?

 

 

U mnie w pracy na golfach występują takie koła i kolega widzi różnicę pomiędzy 16 a 17, w necie czytam, że bzdura, nie czuć...

To w końcu jak?

 

PS jeździmy jednak raczej normalnie...

W Subaru miałem dwa komplety kół (zgodne z instrukcją): 215/55R17 i 215/60R16. Te drugie były na zimę i znacznie przyjemniej mi się na nich jeździło. Tak, odczuwałem tą róznicę 10mm profilu.

Przy FWD, 230KM i 205/55 będzie problem z trakcją przy ruszaniu. Szczególnie będzie trzeba uważać na mokrym (kiedyś moja małżonka doniosła mi, że coś szura w jej aucie jak rusza na mokrym :phi: a ma tylko 95KMi automat). Może dobierz rozmiar który nie będzie węższy a bedzie miał wyższy profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, KotLarry napisał:

Pytanie brzmi, z jakimi konsekwencjami mam się liczyć przy takich osiągach, gdybym zrealizował szalony pomysł przeskoku na koła 16 205/55?

 

Jeżeli nie występuje większa tarcza hamulcowa to raczej z żadnymi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarcG napisał:

W bravo 16 to standardowy rozmiar.

Standardowy to pewne, ale moc silnika to coś więcej niż standard. Dlatego, możliwe, że minimalny rozmiar dla tego silnika to 17".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bamaj napisał:

Standardowy to pewne, ale moc silnika to coś więcej niż standard. Dlatego, możliwe, że minimalny rozmiar dla tego silnika to 17".

 

Fiat miał te same wersje silnikowe w różnych wersjach wyposażenia, a pakiet Sport był tylko wersją "optyczną". Technicznie, czyli hamulce takie same...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, KotLarry napisał:

Faktycznie zapomniałem dodać że mam wersję sport, więc zawieszenie twardsze...

 

Ojciec w Tiguan nie czuje różnicy po zmianie z 20" na 17"

 

 

Jeśli masz twardsze zawieszenie, to samą oponą dużo nie zmienisz.

Ja mam w Punto  letnie 17" a zimowe 15" - różnicę czuć,  ale to są dwa cale.

Zaobserwowałem też, tak jak niektórzy tutaj mówili, różnicę pomiędzy samymi oponami które były założone na 17".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KotLarry Zostawić jak jest bo Bravo na nich fajnie wyglada 😁. Ewentualnie przyjrzeć się jakie to opony bo niektóre mają wzmacniane boki przez co są bardzo sztywne (np. Dunlop Sportmax) które miałem. 
Ten rozmiar jest ok. Nie jest to jakiś naleśnik . Dieselek po modzie wiec trakcja powinna być priorytetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, stig napisał:

@KotLarry Zostawić jak jest bo Bravo na nich fajnie wyglada 😁. Ewentualnie przyjrzeć się jakie to opony bo niektóre mają wzmacniane boki przez co są bardzo sztywne (np. Dunlop Sportmax) które miałem. 
Ten rozmiar jest ok. Nie jest to jakiś naleśnik . Dieselek po modzie wiec trakcja powinna być priorytetem.

 

Fakt mam opony wzmacniane na bokach plus na obciążalność... [quatrac 5]

To może przez to :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Audi na lato mam 17 225/45/17 na zime 15 195/65. Na gwincie k&w różnica w komforcie znacza, różnica w osiągach odczuwalna ( auto prawie 200 koni ).
Mam takie same komplety na zmianę, ale bez gwintu, różnica w komforcie znaczna na korzyść 15. Ale 15 to już balon przy 17.

U kolegi właśnie balona brakuje, żeby komfortu przybyło.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zapomniałem dodać że mam wersję sport, więc zawieszenie twardsze...
 
Ojciec w Tiguan nie czuje różnicy po zmianie z 20" na 17"
 
Czym cięższe auto tym mniejsza różnica

Wysłane z mojego moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, KotLarry napisał:

Cześć!

Mamy fiata bravo na kola 17 225/45.

Na co dzień jeździ nim żona i nieco narzeka na komfort.

 

Nie narzeka za to na jego parametry ~230KM/500Nm. ;]

 

Pytanie brzmi, z jakimi konsekwencjami mam się liczyć przy takich osiągach, gdybym zrealizował szalony pomysł przeskoku na koła 16 205/55?

 

 

U mnie w pracy na golfach występują takie koła i kolega widzi różnicę pomiędzy 16 a 17, w necie czytam, że bzdura, nie czuć...

To w końcu jak?

 

PS jeździmy jednak raczej normalnie...

Trochę mniejsze spalanie, trochę mniejsza przyczepność, lepsze resorowanie, lepsza dynamika, trochę ciszej w środku itd. 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mam taką sytuację 17 -225/45 i 16- 205/55 i powiem że różnica w komforcie jest ewidentnie odczuwalna na + dla 16. Masz dużą moc i moment więc tego nie odczujesz ale ja przy 120KM w Tipo czuję też  lepsze osiągi na 16. Jak dla mnie plus 17-tek  to głównie wygląd, parametry trakcyjne nie są mega lepsze za to utrata komfortu dość znaczna. 

Jak dla mnie w  tego typu autach 15 -195/65 to zaleta ceny opon i komfortu tłumienia, 16-205/55 złoty środek, 17-225/45 to głównie wygląd, minimalnie lepsza trakcja (pewno tylko na suchym) niezbyt odczuwalna na codzien, za to spalanie i dziury już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na próbę załóż 205/50/17 bez wzmacnianych ścianek i powinno być git.

230 KM to nie jakieś szaleństwo, dobra guma o szerokości 205 powinna ogarnąć :)

Ja przerabiałem takie warianty:

- zawias eibach 30mm: 225/45/17 lato + 195/65/15 zima => mega różnica w wybieraniu dziur, koleinach, przyczepności auta

- 205/45/17 lato + zima 195/55/16 => różnica widoczna, czuć pracę zimówki w zakrętach branych "ciut" za szybko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KotLarry na łódzkich drogach jak się przesiadam z 205/45/17 na 185/65/15 to jest duza różnica

opona duzo bardziej pracuje i czuć to że amortyzuje sporo, zupełnie inny profil balon vs. niski profil no i ciśnienie w kołach, w 17" mam większe niż w 15" a opona też sporo pracuje

 

patrzyłeś ciśnienia? może masz napakowane po 3 bary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Cinos napisał:

@KotLarry na łódzkich drogach jak się przesiadam z 205/45/17 na 185/65/15 to jest duza różnica

opona duzo bardziej pracuje i czuć to że amortyzuje sporo, zupełnie inny profil balon vs. niski profil no i ciśnienie w kołach, w 17" mam większe niż w 15" a opona też sporo pracuje

 

patrzyłeś ciśnienia? może masz napakowane po 3 bary

 

Nie no wg tabelki mam między 2.3 a 2.6 ja utrzymuje 2.4, ale zejdę z nim może do 2.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, KotLarry napisał:


tak tak wersja sport ale bez dodatkowych udziwnień. ;) Seria

tak, wiem, ale seria sport ma inne sprężyny niż seria np emotion :)

może znajdź kogoś z Bravo zwykłym bądź emotion

bo może warto zmienić sprężyny np zamiast opon :)

 

a sprężyna prędzej czy później i tak pęknie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cinos napisał:

tak, wiem, ale seria sport ma inne sprężyny niż seria np emotion :)

może znajdź kogoś z Bravo zwykłym bądź emotion

bo może warto zmienić sprężyny np zamiast opon :)

 

a sprężyna prędzej czy później i tak pęknie :P

 

Chodziło mi o to, że nie zmieniałem sprężyn serii sport na jeszcze bardziej fikuśne :)

 

A sprężyn nie chcę zmieniać na zwykłe bo raz nie ruszam póki dobre dwa nie chcę, żeby mi zawieszenie piało jak w pandzie 4x4 ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.02.2020 o 09:38, KotLarry napisał:

Cześć!

Mamy fiata bravo na kola 17 225/45.

Na co dzień jeździ nim żona i nieco narzeka na komfort.

 

Nie narzeka za to na jego parametry ~230KM/500Nm. ;]

 

Pytanie brzmi, z jakimi konsekwencjami mam się liczyć przy takich osiągach, gdybym zrealizował szalony pomysł przeskoku na koła 16 205/55?

 

 

U mnie w pracy na golfach występują takie koła i kolega widzi różnicę pomiędzy 16 a 17, w necie czytam, że bzdura, nie czuć...

To w końcu jak?

 

PS jeździmy jednak raczej normalnie...

Zalezy kto jak wrazliwy jest na radosc z wygladu.

Croma na 16 wyglada komicznie, na 18 juz kozacko, ale jest odczuwalnie twardziej. jednak wybralem 18" na lato z imem mam na ori 17"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KotLarry trzymaj się wytycznych z instrukcji i nie kombinuj. Jeżdżenie na oponach niezgodnych z homologacja to wg mnie strzał w kolano. Jeżeli trafisz na kogoś upartego cfaniaka może cierpieć i bulic xtra pensje.

Sam kiedyś chciałem zmienić rozmiar opon. Ale pewien pan z ergohestii poinformował mnie że możliwe że na dzisiejsze czasy ja bym płacił bo mam.opony nie zgodne z danymi homologacyjnymi. 

Dlatego trzymam się książki..

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

@KotLarry trzymaj się wytycznych z instrukcji i nie kombinuj. Jeżdżenie na oponach niezgodnych z homologacja to wg mnie strzał w kolano. Jeżeli trafisz na kogoś upartego cfaniaka może cierpieć i bulic xtra pensje.

Sam kiedyś chciałem zmienić rozmiar opon. Ale pewien pan z ergohestii poinformował mnie że możliwe że na dzisiejsze czasy ja bym płacił bo mam.opony nie zgodne z danymi homologacyjnymi. 

Dlatego trzymam się książki..

Dokladnie, dzis cwaniakow nie brakuje zeby wyrwac darmo kase, wiec lepiejj przy aucie nie kozaczyc z brakiem homologacji, glupie zarowki moga krwi napsuc nie mowiac o zenonach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.