Skocz do zawartości

Skoda Superb iV


format

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po jeździe próbnej i... z rozpędu zapytałem o ofertę, mimo że (do dziś) miałem zamiast swoją Astrę trzymać jeszcze 2 lata.

 

W największym skrócie, tak jak hybrydy Toyoty właściwie obrzydzają jazdę, tak tu wszystko zdaje się działać jak powinno. W jeździe miejskiej auto przyspiesza w trybie EV jak zwykły benzyniak, w trasie w trybie hybrid mocy też jest pod dostatkiem, nawet zebranie się ze świateł nie jest jakąś tragedią, acz 2.0tsi 4x4 to to nie jest.

 

Zobaczymy co przyjdzie, popyt nie jest jakiś masakrycznie duży, więc może da się ugrać większy rabat (4%) niż zaproponowano mi na CitigoE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ⠀ napisał:

Jestem po jeździe próbnej i... z rozpędu zapytałem o ofertę, mimo że (do dziś) miałem zamiast swoją Astrę trzymać jeszcze 2 lata.

 

W największym skrócie, tak jak hybrydy Toyoty właściwie obrzydzają jazdę, tak tu wszystko zdaje się działać jak powinno. W jeździe miejskiej auto przyspiesza w trybie EV jak zwykły benzyniak, w trasie w trybie hybrid mocy też jest pod dostatkiem, nawet zebranie się ze świateł nie jest jakąś tragedią, acz 2.0tsi 4x4 to to nie jest.

 

Zobaczymy co przyjdzie, popyt nie jest jakiś masakrycznie duży, więc może da się ugrać większy rabat (4%) niż zaproponowano mi na CitigoE.

 

Mnie sie koncepcja plug in naprawde podoba :ok:

W zasadzie moglbym od pon do pt jezdzic tylko na pradzie, a jedynie weekendowe/wakacyjne wypady ogarniac na noPB.

Floty raczej nie beda tego brac na potege, wiec moze z dostepnoscia i rabatami nie bedzie az tak zle :)

W nowej Octavii chyba tez ma byc wersja PHEV?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Mnie sie koncepcja plug in naprawde podoba :ok:
W zasadzie moglbym od pon do pt jezdzic tylko na pradzie, a jedynie weekendowe/wakacyjne wypady ogarniac na noPB.
Floty raczej nie beda tego brac na potege, wiec moze z dostepnoscia i rabatami nie bedzie az tak zle
W nowej Octavii chyba tez ma byc wersja PHEV?
 
Ma być w rsie, a już teraz wyposażona pod kurek octa jest niewiele tańsza niż Superb. Jak przyjdzie do tego jeszcze zapłacić podatek od bycia rsem, podatek od nowej wersji, to się może okazać że Superb za 190 wyjdzie lepiej. Ale nie musi oczywiście

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 21.02.2020 o 18:42, rwIcIk napisał:

Tylko 1,4 w takim gabarycie.

Się porobiło.

Do tej pory 1,8 ledwo dawało radę, gdy załadować 4 os.

 

 

Pamiętam, że dość dawno już miałem okazję jeździć Passatem CC z silnikiem 1.4 TSI i dawało toto radę całkiem przyzwoicie.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Ryb napisał:

 

Pamiętam, że dość dawno już miałem okazję jeździć Passatem CC z silnikiem 1.4 TSI i dawało toto radę całkiem przyzwoicie.

 

U mnie taki silnik siedzi. Przesiadlem sie z 280KM Ravki i dramatu nie bylo. To ma 8.5 do setki. Wiadomo, ze wyprzedzanie w wiekszej predkosci to juz nie jest takie przyjemne jak bylo we wczesniejszym i tu czuc brak mocy, ale ogolnie oceniam pozytywnie i bardzo rozsadnie jesli idzie o stosunek osiagi/spalanie. Do codziennej jazdy w sam raz, na trasach tez jest ok.

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.02.2020 o 18:16, Maciej__ napisał:

 

Mnie sie koncepcja plug in naprawde podoba :ok:

W zasadzie moglbym od pon do pt jezdzic tylko na pradzie, a jedynie weekendowe/wakacyjne wypady ogarniac na noPB.

Floty raczej nie beda tego brac na potege, wiec moze z dostepnoscia i rabatami nie bedzie az tak zle :)

W nowej Octavii chyba tez ma byc wersja PHEV?

 

 

To tylko środek transportu z A do B i nie ma co sobie dOOpy pierdołami zawracać.

Poza tym nie opłaca się! :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.02.2020 o 17:42, ⠀ napisał:

więc może da się ugrać większy rabat (4%)

 

Męcz ich, dzwoń, pytaj nękaj.

Możliwości mają duże.

Kocmyrzowska Kraków i Gall Wrocław. 

Tam swego czasu byli konkretni ludzie nastawieni na sprzedaż, a nie na pieszczoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Męcz ich, dzwoń, pytaj nękaj.
Możliwości mają duże.
Kocmyrzowska Kraków i Gall Wrocław. 
Tam swego czasu byli konkretni ludzie nastawieni na sprzedaż, a nie na pieszczoty.
Na razie doszedłem bez męki do 9%, ale czasowo dałem sobie spokój. Szykują mi się ekstra spore wydatki chyba.

tapatalked

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.02.2020 o 17:42, ⠀ napisał:

Jestem po jeździe próbnej i... z rozpędu zapytałem o ofertę, mimo że (do dziś) miałem zamiast swoją Astrę trzymać jeszcze 2 lata.

 

W największym skrócie, tak jak hybrydy Toyoty właściwie obrzydzają jazdę, tak tu wszystko zdaje się działać jak powinno. W jeździe miejskiej auto przyspiesza w trybie EV jak zwykły benzyniak, w trasie w trybie hybrid mocy też jest pod dostatkiem, nawet zebranie się ze świateł nie jest jakąś tragedią, acz 2.0tsi 4x4 to to nie jest.

 

Zobaczymy co przyjdzie, popyt nie jest jakiś masakrycznie duży, więc może da się ugrać większy rabat (4%) niż zaproponowano mi na CitigoE.

 

 

Ja bym raczej stopował ten hura-optymizm.

Skoda 218KM Hybrid z silnika 1.4t

Toyota 218KM Hybrid z silnika 2.5

 

Japończyki to raczej przemyśleli, a VAG zrobił bo musiał obniżać emisje. Rynek pokaże za parę lat która koncepcja była lepsza. Toyoty hybrydowe będą jeździć latami i będą poszukiwane na rynku wtórnym, a takiego kilkuletniego hybrydowego VAGa 1.4 nikt nie będzie chciał kupować używanego przez co RV będzie bardzo niskie.

Na tą chwilę poza reklamami w TV oraz pojedynczymi samcohodami demo hybrydowy VAG jest jak Yetti, nie ma samochodów, albo są do zamówienia na nie wiadomo kiedy.............................

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, robertinio napisał:

Ja bym raczej stopował ten hura-optymizm.

Skoda 218KM Hybrid z silnika 1.4t

Toyota 218KM Hybrid z silnika 2.5

 

Ja też, szczególnie w porównywaniu samochodów hybrydowych z hybrydami plugin.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, robertinio napisał:

 

 

Ja bym raczej stopował ten hura-optymizm.

Skoda 218KM Hybrid z silnika 1.4t

Toyota 218KM Hybrid z silnika 2.5

 

Japończyki to raczej przemyśleli, a VAG zrobił bo musiał obniżać emisje. Rynek pokaże za parę lat która koncepcja była lepsza. Toyoty hybrydowe będą jeździć latami i będą poszukiwane na rynku wtórnym, a takiego kilkuletniego hybrydowego VAGa 1.4 nikt nie będzie chciał kupować używanego przez co RV będzie bardzo niskie.

Na tą chwilę poza reklamami w TV oraz pojedynczymi samcohodami demo hybrydowy VAG jest jak Yetti, nie ma samochodów, albo są do zamówienia na nie wiadomo kiedy.............................

 

Czy Ty przypadkiem nie handlujesz Toyotami? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ⠀ napisał:

 

Ja też, szczególnie w porównywaniu samochodów hybrydowych z hybrydami plugin.

 

Mniej więcej tak, jakby porównywać odwagę do odważnika.

 

Toyoty celują w klientów, dla których podłączenie ładowarki jest zbyt skomplikowane. Nie ma to jak samoładujący się napęd elektryczny. :old:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Cezh napisał:

 

Mniej więcej tak, jakby porównywać odwagę do odważnika.

 

Toyoty celują w klientów, dla których podłączenie ładowarki jest zbyt skomplikowane. Nie ma to jak samoładujący się napęd elektryczny. :old:

 

Raczej wmawiają ludziom, że podłączenie ładowarki jest zbyt skomplikowane bo dla nich samych zrobienie gniazdka okazało się zbyt skomplikowane. A że zrobienie w pełni elektrycznego napędu okazało się jeszcze bardziej skomplikowane, to postanowili zwykły, spalinowy napęd nazwać "elektrycznym" bo to takie modne słowo.

Zakładają, że ich klienci są niezbyt rozgarnięci i się nie kapną. O reklamach, że lekarze zalecają jazdę Lexusem to chyba nawet nie trzeba wspominać. Toyota permanentnie nadużywa niektórych sztuczek słownych (i nie tylko) w reklamach, licząc że ujdzie jej to na sucho a potencjalny klient jest za głupi żeby się zorientować. Co ciekawe - są kraje w których musieli wycofać twierdzenia o "samoładującym się napędzie elektrycznym".

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Ryb napisał:

Raczej wmawiają ludziom, że podłączenie ładowarki jest zbyt skomplikowane bo dla nich samych zrobienie gniazdka okazało się zbyt skomplikowane.

 

Naprawdę odpuść sobie teksy że nie potrafią. Robią to, co się sprzedaje. Co widać po statystykach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

 

Naprawdę odpuść sobie teksy że nie potrafią. Robią to, co się sprzedaje. Co widać po statystykach.

 

Nie robią to co się sprzedaje, tylko sprzedają to co robią. Odkryli (i za to szczere chapeau bas), że ludziom nie trzeba wymyślać auta elektrycznego i płacić na R&D - lepiej zapłacić ułamek z tego na marketing i nazwać elektrycznym pierwsze lepsze auto spalinowe. Ciemny lud to kupi.

 

I to jak kupi!

 

Toyota robi hybrydy - szał, innowacja, Toyota liderem, nikt nie nadąży.

Toyota robi auta na wodór - szał, innowacja, Toyota liderem, nikt nie nadąży.

Toyota nie ma hybrydy plug-in (do niedawna) - po co komu plug-in? Trzeba z kablem latać, lepsze są samoładujące się akumulatory.

Toyota nie ma auta elektrycznego - po co to komu, przecież to się nie sprzedaje (powiedz to Muskowi), umieją tylko nie chcą bo skoro wystarczy auto spalinowe nazwać elektrycznym...

 

Coś mi to przypomina... No tak, amejzing Apple - po co komu MMSy, po co komu dual SIM... Czekam aż Toyota w końcu ogarnie jakiegoś elektryka i rozlegnie się pisk zachwytu.

 

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Naprawdę odpuść sobie teksy że nie potrafią. Robią to, co się sprzedaje. Co widać po statystykach.

Tiguan sprzedaje się najlepiej w EU, Duster też gdzie w rankingu jest Rav4? Corolla benzyna stary Sedan sprzedaje się super w pl i wmawiacie że to ten nowy model. Hybrydy były tak dobre, że Toyota uwolniła patenty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Super. Teraz napisz jaki Musk wykazuje zysk a jaki Toyota. I może zamknijmy temat.

 

"Zysk" to mało reprezentatywne pojęcie, bo wystarczy inwestować i zysku nie ma - a jednak wartość rośnie. Mam więc coś lepszego.

 

image.png.fe5ca01a106b58f617b7505e945b2709.png

 

image.png.581dd84cf7772414ee12fbb8b563bd9e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ryb napisał:

"Zysk" to mało reprezentatywne pojęcie, bo wystarczy inwestować i zysku nie ma - a jednak wartość rośnie. Mam więc coś lepszego.

 

Tesla nigdy nie wygenerowała ani dolara zysku. Być może nie pamiętasz ale w 2008 wiele firm miało gigantyczną wartość. I nagle z dnia na dzień stały się śmieciem bez wartości. Nie twierdze że z Teslą będzie to samo ale póki co żyje z pieniędzy inwestorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Tesla nigdy nie wygenerowała ani dolara zysku. Być może nie pamiętasz ale w 2008 wiele firm miało gigantyczną wartość. I nagle z dnia na dzień stały się śmieciem bez wartości. Nie twierdze że z Teslą będzie to samo ale póki co żyje z pieniędzy inwestorów.

 

Mniejsza o to co kto robi z przychodami. Grunt że auta elektryczne potrafią się sprzedawać jak ciepłe bułeczki.

Tak jak pisałem - Toyota chce coś z tego tortu ugryźć bez inwestowania w R&D, więc wymyśla te sztuczki. Nie zrozum mnie źle - ja to właściwie podziwiam, bawi mnie tylko że ludzie się nabierają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Ryb napisał:

 

- ja to właściwie podziwiam, bawi mnie tylko że ludzie się nabierają.

 

 

jakiś czas temu, gdzieś przeczytałem, że tylko około 20% ludzi w normalnie rozwiniętym kraju (czyli nie chodziło o "3 świat") potrafi zrozumeić sens jakiegoś artykułu  przeczytanego w "NIE żółtej prasie"

 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ryb napisał:

Mniejsza o to co kto robi z przychodami. Grunt że auta elektryczne potrafią się sprzedawać jak ciepłe bułeczki.

 

Dasz odpowiednią cenę to wszystko sprzedasz. Wydaje mi się że w handlu jednak chodzi o zysk.

 

8 minut temu, Ryb napisał:

Tak jak pisałem - Toyota chce coś z tego tortu ugryźć bez inwestowania w R&D, więc wymyśla te sztuczki. Nie zrozum mnie źle - ja to właściwie podziwiam, bawi mnie tylko że ludzie się nabierają.

 

Widzisz - Toyota jest jednym z naszych klientów. Więc piszę Ci po raz kolejny - inwestuje i potrafi robić elektryki. Chyba że jesteś w zarządzie i wiesz lepiej. To że mają taki a nie inny model biznesowy to już sprawa marketingu. Skoro jednak przynosi zyski to chyba nie jest zły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Raczej wmawiają ludziom, że podłączenie ładowarki jest zbyt skomplikowane bo dla nich samych zrobienie gniazdka okazało się zbyt skomplikowane. A że zrobienie w pełni elektrycznego napędu okazało się jeszcze bardziej skomplikowane, to postanowili zwykły, spalinowy napęd nazwać "elektrycznym" bo to takie modne słowo.

Zakładają, że ich klienci są niezbyt rozgarnięci i się nie kapną. O reklamach, że lekarze zalecają jazdę Lexusem to chyba nawet nie trzeba wspominać. Toyota permanentnie nadużywa niektórych sztuczek słownych (i nie tylko) w reklamach, licząc że ujdzie jej to na sucho a potencjalny klient jest za głupi żeby się zorientować. Co ciekawe - są kraje w których musieli wycofać twierdzenia o "samoładującym się napędzie elektrycznym".

 

 

 

 

 

gdybyś trochę poczytał to byś wiedział że Toyota ma w ofercie samochody elektryczne tylko nie na rynku europejskim,

gdybyś też trochę poczytał to byś wiedział że w Polsce jest dostępna Toyota Plug-in, ale nie sprzedaje się w dużych ilościach.

sprzedają w europie hybrydy bo to w tej chwili najtańsze w produkcji rozwiązanie pozwalające obniżyć emisję oraz spalanie.

 

z tego co wiem japończycy przyszość widzą w wodorze ale to to jeszcze dobre kilka jak nie kilkanaście lat.

 

auta elektryczne są fajne, natomiast wymagają długiego ładowania co wyklucza ich stosowanie na dużą skalę, nie wspominając o materiałach do produkcji akumulatorów które są przecież kilkuktotnie większe niż w hybrydach.

 

nie oszukujmy się że mamy teraz wysyp wszelkiej maści hybryd elektryków itp wśród producentów tylko dlatego że unia europejska wprowadziła ograniczenia w emisji.

niestety zazwyczaj jak coś jest robione na szybko i z przymusu to do trwałości można mieć uwagi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

 

Naprawdę odpuść sobie teksy że nie potrafią. Robią to, co się sprzedaje. Co widać po statystykach.

 

Raczej robią co mogą żeby wciskać ludziom szybko starzającą się technologie.

W Polsce się to udaje bardzo dobrze, bo rząd im sporo pomógł, prawo pozwala na bardzo naciągane reklamy a i społeczeństwo jest jakie jest.

 

Skoro mowa o statystykach, to tu mam dość ciekawą.

 

Procentowa sprzedaż aut z alternatywnymi napędami w Kalifornii.

 

Ładnie widać sukces Toyoty, której Prius (większość niebieskiego) jeszcze w 2011 dzielił i rządził.

Nic dziwnego, że Toyota musi się skupić na rynkach mniej cywilizowanych.

 

Jak się szybko nie ogarnie, to skończy jak Kodak czy Nokia.

 

Image result for prius tesla sales development

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

Dasz odpowiednią cenę to wszystko sprzedasz. Wydaje mi się że w handlu jednak chodzi o zysk.

 

Nie jestem przekonany, czy akurat cenę Tesli można określić jako "odpowiednią". Innych elektryków zresztą też.

 

Cytuj

Widzisz - Toyota jest jednym z naszych klientów. Więc piszę Ci po raz kolejny - inwestuje i potrafi robić elektryki. Chyba że jesteś w zarządzie i wiesz lepiej.

 

Może i potrafi, tylko na masową skalę nie robi. Ok, skoro można to zrobić taniej...

 

Cytuj

To że mają taki a nie inny model biznesowy to już sprawa marketingu. Skoro jednak przynosi zyski to chyba nie jest zły.

 

No właśnie. To jest tak jak z TVP (przykład przerysowany ale trudno). Tam przecież nie siedzą kompletni idioci lecz ludzie inteligentni, którzy odkryli że idiotów to mają po drugiej stronie.

Toyota też widzi, że ludzie nie odróżnią auta elektrycznego od spalinowego jeśli je dobrze podpisać i że będą przekonani, że hybryda bez plug-in nie emituje gazów, które tworzą smog. Eksploatuje to i zarabia. Wiadomo, że na głupocie można dużo zarobić.

 

Edytowane przez Ryb
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, robertinio napisał:

gdybyś trochę poczytał to byś wiedział że Toyota ma w ofercie samochody elektryczne tylko nie na rynku europejskim,

 

I nie na amerykańskim. Ani australijskim. Ani żadnym liczącym się globalnie i wizerunkowo. Więc tak jakby nie miała.

 

Godzinę temu, robertinio napisał:

gdybyś też trochę poczytał to byś wiedział że w Polsce jest dostępna Toyota Plug-in, ale nie sprzedaje się w dużych ilościach.

 

Ale ja wiem, i nawet wyżej o tym wspomniałem. Ale proszę, nie żartuj. Jeden jedyny Prius plug-in (bo RAVki chyba jeszcze nie ma?) w czasach gdzie plug-iny mają już chyba wszyscy? Nie sprzedaje się bo to Prius. Czasy gdy auto hybrydowe musiało wyglądać jak mydelniczka już dawno odeszły. Teraz da się nawet elektryczne tak zrobić, żeby wyglądały normalnie.

Kto kupi Priusa, jeśli może mieć normalnego Golfa czy Passata?

 

Godzinę temu, robertinio napisał:

sprzedają w europie hybrydy bo to w tej chwili najtańsze w produkcji rozwiązanie pozwalające obniżyć emisję oraz spalanie.

 

No i ja się z tym zgadzam. Z grubsza - bo nadal taniej i łatwiej to wszystko można zrobić dieslem.

 

Godzinę temu, robertinio napisał:

z tego co wiem japończycy przyszość widzą w wodorze ale to to jeszcze dobre kilka jak nie kilkanaście lat.

 

I to może być powód do szacunku dla firmy. Bo obecne reklamy raczej nim nie są.

 

Godzinę temu, robertinio napisał:

auta elektryczne są fajne, natomiast wymagają długiego ładowania co wyklucza ich stosowanie na dużą skalę,

 

Wygląda na to, że poza Toyotą nikt inny tego nie wie, bo elektryczne auta wyrastają jak grzyby po deszczu.

;l

 

Godzinę temu, robertinio napisał:

nie wspominając o materiałach do produkcji akumulatorów które są przecież kilkuktotnie większe niż w hybrydach.

 

Ale myślę, że zrobienie wtyczki w tej samej hybrydzie to jednak nie jest aż taki koszt, skoro wszyscy inni potrafią?

 

Godzinę temu, robertinio napisał:

nie oszukujmy się że mamy teraz wysyp wszelkiej maści hybryd elektryków itp wśród producentów tylko dlatego że unia europejska wprowadziła ograniczenia w emisji.

niestety zazwyczaj jak coś jest robione na szybko i z przymusu to do trwałości można mieć uwagi.

 

No to napisz proszę jakie konkretnie masz te uwagi. Bo ja o awaryjności rozwiązań hybrydowych czy elektrycznych (poza Teslą, u której to nie dotyczy napędu i raczej są to niedoskonałości montażu związane z chorobami wieku dziecięcego i brakiem odpowiednich możliwości produkcyjnych) jakoś nie słyszę. Ale jeśli masz jakieś dane to się podziel, bo na razie to tylko gadka w stylu marketingowców Toyoty właśnie. Można mieć uwagi ale nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Ryb napisał:

Toyota też widzi, że ludzie nie odróżnią auta elektrycznego od spalinowego jeśli je dobrze podpisać i że będą przekonani, że hybryda bez plug-in nie emituje gazów, które tworzą smog. Eksploatuje to i zarabia. Wiadomo, że na głupocie można dużo zarobić.

 

Strasznie nisko oceniasz ludzi. Jechałem ostatnio taksówką - nowym Priusem. Na pytanie jak się sprawuje auto odpowiedział - pali 5 po mieście (pokazywał licznik) i nie psuje się. Nie było nic ani o ekologii ani o samoładowaniu. To że Tobie coś nie pasuje to nie znaczy że wszyscy inni są idiotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

 

Strasznie nisko oceniasz ludzi. Jechałem ostatnio taksówką - nowym Priusem. Na pytanie jak się sprawuje auto odpowiedział - pali 5 po mieście (pokazywał licznik) i nie psuje się. Nie było nic ani o ekologii ani o samoładowaniu. To że Tobie coś nie pasuje to nie znaczy że wszyscy inni są idiotami.

 

Ale to nie ja mam ludzi za głupców lecz Toyota. Przeczytaj to i spróbuj się nie śmiać:

 

https://www.lexus-polska.pl/hybrid/stop-smog/

 

Czy tak powinien brzmieć opis samochodu, który w mieście pali średnio tyle co pierwszy lepszy diesel a w trasie więcej od niego i mniej więcej tyle co przeciętna turbobenzyna? To jest przecież ewidentne robienie ludziom wody z mózgu. O ile w przypadku hybryd plug-in można by te teksty uznać za lekko naciągane, to w przypadku zwykłych hybryd, co nie przejadą nawet kilkunastu kilometrów na napędzie elektrycznym jest to ewidentne wciskanie ludziom kitu.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

Ale to nie ja mam ludzi za głupców lecz Toyota. Przeczytaj to i spróbuj się nie śmiać:

 

Ja znam te reklamy. W Subaru wiecznie słyszę że to premium. I dalej się dziwnie czuję w tym ich ASO. Ale napisałem Ci wyżej dlaczego prosta złotowa kupiła Priusa. I większość ludzi kupuję z tego samego powodu a nie z powodu tych bredni z reklam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

 

Ja znam te reklamy. W Subaru wiecznie słyszę że to premium. I dalej się dziwnie czuję w tym ich ASO. Ale napisałem Ci wyżej dlaczego prosta złotowa kupiła Priusa. I większość ludzi kupuję z tego samego powodu a nie z powodu tych bredni z reklam.

 

Jeśli tak jest to tylko się cieszyć. Bo marketingowcy ewidentnie mają ludzi za głupków. Chciałbym żeby się mylili.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Ryb napisał:

 

Jeśli tak jest to tylko się cieszyć. Bo marketingowcy ewidentnie mają ludzi za głupków. Chciałbym żeby się mylili.

 

Oczywiście marketingowcy robią, co im każe zarząd.

 

Toyota uparcie twierdzi, że hybrydy są lepsze od elektryków i plug-inów. Bo nie trzeba stać jak głupek przy ładowarce, nie trzeba być członkiem mensy, żeby wcześniej auto do ładowarki podłączyć, a i że hybryda potrafi przejechać 80% na prądzie (cytat z ostatniej reklamy tv).

Ciekawe, jak wytłumaczą wprowadzenie do sprzedaży RAV4 plug-in. Czyżby koniec ery magicznych selfcharging hybrid? Toyota cofa się w rozwoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Ja znam te reklamy. W Subaru wiecznie słyszę że to premium. I dalej się dziwnie czuję w tym ich ASO. Ale napisałem Ci wyżej dlaczego prosta złotowa kupiła Priusa. I większość ludzi kupuję z tego samego powodu a nie z powodu tych bredni z reklam.

 

Na taksówkę Prius, czy nawet Corolla hybrid i Camry hybrid nadają się bardzo dobrze.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Cezh napisał:

 

Oczywiście marketingowcy robią, co im każe zarząd.

 

Toyota uparcie twierdzi, że hybrydy są lepsze od elektryków i plug-inów. Bo nie trzeba stać jak głupek przy ładowarce, nie trzeba być członkiem mensy, żeby wcześniej auto do ładowarki podłączyć, a i że hybryda potrafi przejechać 80% na prądzie (cytat z ostatniej reklamy tv).

 

To dobre. 80% czego? Coraz lepsi są.

;l

 

45 minut temu, Cezh napisał:

Ciekawe, jak wytłumaczą wprowadzenie do sprzedaży RAV4 plug-in. Czyżby koniec ery magicznych selfcharging hybrid? Toyota cofa się w rozwoju.

 

:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Ale to nie ja mam ludzi za głupców lecz Toyota. Przeczytaj to i spróbuj się nie śmiać:

 

https://www.lexus-polska.pl/hybrid/stop-smog/

 

Czy tak powinien brzmieć opis samochodu, który w mieście pali średnio tyle co pierwszy lepszy diesel a w trasie więcej od niego i mniej więcej tyle co przeciętna turbobenzyna? To jest przecież ewidentne robienie ludziom wody z mózgu. O ile w przypadku hybryd plug-in można by te teksty uznać za lekko naciągane, to w przypadku zwykłych hybryd, co nie przejadą nawet kilkunastu kilometrów na napędzie elektrycznym jest to ewidentne wciskanie ludziom kitu.

 

imo za samo "stop smog go hybrid" powinni dostać kare

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kris88 napisał:

imo za samo "stop smog go hybrid" powinni dostać kare

Dlaczego? Ktoś tu udowadniał kiedyś że większość smogu produkowana przez samochody pochodzi ze ścierania klocków hamulcowych. Hybrydy Toyoty hamują prawie nie używając klocków,  więc mniej produkują smogu niż inne spalinówki ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cezh napisał:

 

Na taksówkę Prius, czy nawet Corolla hybrid i Camry hybrid nadają się bardzo dobrze.

 

Tym bardziej że można do tego zamontować najtańszą instalację LPG, przejechać bez awarii 500000 km i koszty jazdy stają się porównywalne z EV  ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tom111 napisał:

Dlaczego? Ktoś tu udowadniał kiedyś że większość smogu produkowana przez samochody pochodzi ze ścierania klocków hamulcowych. Hybrydy Toyoty hamują prawie nie używając klocków,  więc mniej produkują smogu niż inne spalinówki ;]

bo stop nie znaczy reduce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Cezh napisał:

 

Oczywiście marketingowcy robią, co im każe zarząd.

 

 

Przeciez kupno hybrydy w PL nie generuje absolutnie zadnych koszysci finansowych czy padatkowych :facepalm:

I w przeciwienstwie do elektrykow nikt nawet nie probuje udawac ze jest inaczej :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tom111 napisał:

 

Tym bardziej że można do tego zamontować najtańszą instalację LPG, przejechać bez awarii 500000 km i koszty jazdy stają się porównywalne z EV  ;]

 

Jak doliczysz utrate wartosci w EV to hybryda z LPG wyjdzie 3 razy taniej ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Jak doliczysz utrate wartosci w EV to hybryda z LPG wyjdzie 3 razy taniej ;]

 

Niedawno sprzedanem dwie Toyoty hybrydowe z LPG, każda miała grubo powyżej 200tyś przebiegu. Utrata wartości była nadspodziewanie mała ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, tom111 napisał:

 

Napisz do marketingowców Toyoty jak należy się posługiwać językiem angielskim, albo ich pozwij. Będą mieli ubaw  ;]

W Polsce pewnie tak, poświeciłem tak z 2 minutki na poszukanie tego angielskiego sloganu na stronach w USA - nie znalazłem.

Pracuje z ludźmi z USA i są naprawdę dalecy od ideału ale zawsze ich szanowałem za to że nie pozwalają sobie wciskać ściemy w reklamach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.03.2020 o 17:32, Cezh napisał:

 

Skoro mowa o statystykach, to tu mam dość ciekawą.

 

Procentowa sprzedaż aut z alternatywnymi napędami w Kalifornii.

 

Ładnie widać sukces Toyoty, której Prius (większość niebieskiego) jeszcze w 2011 dzielił i rządził.

Nic dziwnego, że Toyota musi się skupić na rynkach mniej cywilizowanych.

 

 

Image result for prius tesla sales development

 

 

 

żeby prawidłowo zrobić jakieś wnioski, przydała by się konkretna liczba, suma sprzedanych samochodow z alternatywnym napedem

moze sie okazac, że, dla przykłady HYBRIDS mają nawet wzrost od roku do roku, ale ELEKTRYK ma wzrost od "ZERA" dla tego tak spektakuranie wyglada podział procentowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, akisel napisał:

 

moze sie okazac, że, dla przykłady HYBRIDS mają nawet wzrost od roku do roku, ale ELEKTRYK ma wzrost od "ZERA" dla tego tak spektakuranie wyglada podział procentowy

 

jaki jest wpływ startu od "zera" na spektakularność udziału procentowego?

udział to udział, przeszłość nie ma tu znaczenia.

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.