Jump to content

Recommended Posts

3 godziny temu, Cezh napisał:

 

 

jaki jest wpływ startu od "zera" na spektakularność udziału procentowego?

udział to udział, przeszłość nie ma tu znaczenia.

 

 

 

Jak zmieniła się sprzedaż aut z napędem alternatywnym vs konwencjonalne, bo może pula alternatywnych urosła w tym czasie wypierając konwencjonalne i liczebnie sprzedaż hybryd wzrosła? Balon alternatywnych urósł i zrobiło się w nim miejsce dla EV i PHEV i jeszcze większej liczby hybryd, a balon konwencjonalnych się kurczy ;]  

Edited by tom111
Link to post
Share on other sites
14 minut temu, tom111 napisał:

Jak zmieniła się sprzedaż aut z napędem alternatywnym vs konwencjonalne, bo może pula alternatywnych urosła w tym czasie wypierając konwencjonalne i liczebnie sprzedaż hybryd wzrosła? Balon alternatywnych urósł i zrobiło się w nim miejsce dla EV i PHEV i jeszcze większej liczby hybryd, a balon konwencjonalnych się kurczy ;]  

Serio?

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, tom111 napisał:

 

 To Kalifornia, tam takie rzeczy są możliwe ;]

uff już się bałem że to Twoje przemyślenia 😄

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Kris88 napisał:

uff już się bałem że to Twoje przemyślenia 😄

Kalifornia jest traktowana jak osobny rynek, tak jak Chiny. Jeśli popatrzeć na USA pod względem aut z napędem alternatywnym to jest to głównie Kalifornia, reszta stanów się na razie prawie nie liczy. Tak to sobie Tesla z Toyotą "przemyśliwują";]

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Cezh napisał:

 

 

jaki jest wpływ startu od "zera" na spektakularność udziału procentowego?

udział to udział, przeszłość nie ma tu znaczenia.

 

 

 

no nie wiem

mi chodzi tylko i wylacznie o matematyke i przedstawianie danych

 

wstaw dla zykladu calkowita ilosc samochodow z alternatywnym napedem

2011 - 100

08.2018 - 500 (w sensie, jesli przyjac ze na koniec 2018 procent bedzie jak w sierpniu)

 

w takim przypadku 

 

Elektryk

2011 - 7,9% - 8 szt

08.2018 - 43,9% - 220szt

 

Hybryda

2011 - 89.5% - 90 szt

08.2018- 32,4% - 162 szt

 

Elektryk ma

i spektakularny wzrost procentowy ilości sprzedanych

i spektakularny wzrost udzialu 

 

Hybryda, tracac udzial w ilosci samochodow alternat, ma wzrost  80%

 

mam nadzieje ze nie pokrecilem 

 

 

Edited by akisel
Link to post
Share on other sites
Dnia 17.03.2020 o 07:44, akisel napisał:

no nie wiem

mi chodzi tylko i wylacznie o matematyke i przedstawianie danych

 

wstaw dla zykladu calkowita ilosc samochodow z alternatywnym napedem

2011 - 100

08.2018 - 500 (w sensie, jesli przyjac ze na koniec 2018 procent bedzie jak w sierpniu)

 

w takim przypadku 

 

Elektryk

2011 - 7,9% - 8 szt

08.2018 - 43,9% - 220szt

 

Hybryda

2011 - 89.5% - 90 szt

08.2018- 32,4% - 162 szt

 

Elektryk ma

i spektakularny wzrost procentowy ilości sprzedanych

i spektakularny wzrost udzialu 

 

Hybryda, tracac udzial w ilosci samochodow alternat, ma wzrost  80%

 

mam nadzieje ze nie pokrecilem 

 

 

 

Rozumiem.

 

W każdym razie tak wyglądała sprzedaż zidentyfikowanych samochodów w Kalifornii w pierwszej połowie 2019:

BEV (elektryki): 53000 (+60%)

PHEV (hybrydy z gniazdkiem): 21000 (-28%)

HEV (hybrydy bez gniazdka): 49000 (+22%)

https://insideevs.com/news/365462/tesla-model-3-best-selling-car/

Więc hybrydy bez gniazdka nadal rosną, ale szybko tracą dystans do elektryków, które rosną szybciej.

Co więcej, ten wzrost hybryd nie jest zasługą Priusa a innych hybryd.

Hipsterzy z Priusów przesiedli się do Tesli.

 

 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Cezh napisał:

 

Rozumiem.

 

W każdym razie tak wyglądała sprzedaż zidentyfikowanych samochodów w Kalifornii w pierwszej połowie 2019:

BEV (elektryki): 53000 (+60%)

PHEV (hybrydy z gniazdkiem): 21000 (-28%)

HEV (hybrydy bez gniazdka): 49000 (+22%)

https://insideevs.com/news/365462/tesla-model-3-best-selling-car/

Więc hybrydy bez gniazdka nadal rosną, ale szybko tracą dystans do elektryków, które rosną szybciej.

Co więcej, ten wzrost hybryd nie jest zasługą Priusa a innych hybryd.

Hipsterzy z Priusów przesiedli się do Tesli.

 

 

Czyli tak jak sądziłem, balon rośnie kosztem konwencjonalnych spalinowych, a nie hybryd ;]

Przyrost EV wynika ze zwiększenia podaży, (szczególnie Tesli, która jest skupiona głównie na Kalifornii) i co ważniejsze ze względu na rynek Kalifornii, który jest baaardzo specyficzny ;]

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.