stig Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 (edytowane) Chyba każdy słyszał o jego wybuchowych właściwościach, ale od tak dramatycznego nagrania włos jeży się na głowie....https://spidersweb.pl/autoblog/pozar-samochodu-na-a2-mercedes-r1234yf/ Edytowane 21 Lutego 2020 przez stig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 1 godzinę temu, stig napisał: Chyba każdy słyszał o jego wybuchowych właściwościach, ale od tak dramatycznego nagrania włos jeży się na głowie....https://spidersweb.pl/autoblog/pozar-samochodu-na-a2-mercedes-r1234yf/ A poczym wnioskujesz za zapalil sie czynnik z klimatyzacji? Pomijam juz fakt, ze noPB w zbiorniku paliwa tez sie swietnie pali i jakos nikt nie robi z tego afery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 (edytowane) @Maciej__ Oficjalnie jeszcze nie wiadomo, ale chyba nie podważasz jego właściwości? W filmach akcji faktycznie paliwo ze zbiornika ładnie wybucha. Edytowane 21 Lutego 2020 przez stig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Teraz, stig napisał: @Maciej__ Oficjalnie jeszcze nie wiadomo, ale chyba nie podważasz jego właściwości? Mysle, ze 50l noPB lub LPG w baku jest daleko bardziej latwoplane niz kilkaset g czynnika z klimatyzacji... Ilosc aut z czynnikiem R1234yf idzie juz pewnie w miliony i jakos nie slychac, zeby sie palily na potege. Szukanie taniej sensacji i tyle... 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 15 minut temu, Maciej__ napisał: Mysle, ze 50l noPB lub LPG w baku jest daleko bardziej latwoplane niz kilkaset g czynnika z klimatyzacji... Ilosc aut z czynnikiem R1234yf idzie juz pewnie w miliony i jakos nie slychac, zeby sie palily na potege. Szukanie taniej sensacji i tyle... To, ze jest palne to chyba pół biedy, gorzej z tym kwasem fluorowodorowym co się przy tym wydziela Dodatkowo dochodzi chora cena i monopol na produkcję... I po co to wszystko jak mozna dać mieszankę propan-izobutan (care 30) 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 27 minut temu, Maciej__ napisał: Mysle, ze 50l noPB lub LPG w baku jest daleko bardziej latwoplane niz kilkaset g czynnika z klimatyzacji... Ilosc aut z czynnikiem R1234yf idzie juz pewnie w miliony i jakos nie slychac, zeby sie palily na potege. Szukanie taniej sensacji i tyle... Zweryfikuj jeszcze raz upierdliwość palenia się tego gazu. Coś na kształt gaszenia baterii w Tesli...tylko w innym aspekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 3 minuty temu, stig napisał: Zweryfikuj jeszcze raz upierdliwość palenia się tego gazu. Coś na kształt gaszenia baterii w Tesli...tylko w innym aspekcie. A jakie to ma znaczenie? Jak auto zacznie sie palic, to jedyna rozsadna opcja jest oddalic sie na bezpieczna odelglosc 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 @Maciej__ To jeszcze raz ci napisze żebyś wyrzucił z głowy obraz wybuchającego zbiornika paliwa po kolizji. Po drugie dochodzi wspomniany efekt uboczny w postaci tego kwasu wiec nawet szansy nie dostaniesz na te twoje rozsądne oddalenie się na bezpieczną odległość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 28 minut temu, stig napisał: @Maciej__ To jeszcze raz ci napisze żebyś wyrzucił z głowy obraz wybuchającego zbiornika paliwa po kolizji. Po drugie dochodzi wspomniany efekt uboczny w postaci tego kwasu wiec nawet szansy nie dostaniesz na te twoje rozsądne oddalenie się na bezpieczną odległość. No dobrze, to ile znasz potwierdzonych przypadkow w skali globalnej, ze ten czynnik doprowadzil do smierci? Bo mam wrazenie, ze zachowujesz sie troche jak antyszczepionkowcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 Wszystko przez globalne ocieplenie...he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 @Maciej__ Przeczytaj sobie ten artykuł . Co ciekawe to właśnie Daimler kwestionował użycie tego czynnika. Pytanie dlaczego skoro inni producenci nie kwestionowali? Zalatuje tutaj (to będzie dobre słowo) co najmniej kontrowersją. https://www.hvacr.pl/hfo-1234yf-bezpieczny-czy-nie-na-pewno-obowiazkowy-od-1-stycznia-2013-598 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 14 minut temu, stig napisał: @Maciej__ Przeczytaj sobie ten artykuł . Co ciekawe to właśnie Daimler kwestionował użycie tego czynnika. Pytanie dlaczego skoro inni producenci nie kwestionowali? Zalatuje tutaj (to będzie dobre słowo) co najmniej kontrowersją. https://www.hvacr.pl/hfo-1234yf-bezpieczny-czy-nie-na-pewno-obowiazkowy-od-1-stycznia-2013-598 Czytalem to juz kiedys... Od tego czasu minelo 7 lat i miliony aut na drogach jezdza z tym czynnikiem. Ja nie twierdze, ze on jest calkowicie bezpieczny, ale skala problemu jesli w ogole istnieje to jest marginalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 @Maciej__ Może tak być chociaż to może być tez pierwszy udokumentowany przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 Pierwsze auto z nowym czynnikiem które uległo spaleniu ? Naprawdę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 (edytowane) Jacek Balkan w Motodzinniku podejmował ten temat kilka razy, ale do tej pory chyba brak konkretów ze strony śledczych na temat przyczyn tego pożaru. Ja jestem ciekaw czy niezależne warsztaty już opanowaly technicznie możliwość napełnienia nowej instalacji ac starym czynnikiem R134a w przypadku 'ulotnienia się' 1234yf z auta. Edytowane 22 Lutego 2020 przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 1 godzinę temu, iwik napisał: Ja jestem ciekaw czy niezależne warsztaty już opanowaly technicznie możliwość napełnienia nowej instalacji ac starym czynnikiem R134a w przypadku 'ulotnienia się' 1234yf z auta. Oczywiście! Więcej wiary w niezależne warsztaty 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 (edytowane) 7 godzin temu, sdss napisał: Pierwsze auto z nowym czynnikiem które uległo spaleniu ? Naprawdę? Przeglądam internety a tu kolejny. No nie wiem . Edytowane 22 Lutego 2020 przez stig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 No dobrze, to ile znasz potwierdzonych przypadkow w skali globalnej, ze ten czynnik doprowadzil do smierci? Bo mam wrazenie, ze zachowujesz sie troche jak antyszczepionkowcy Od pewnego czasu coraz częściej samochody płoną i giną ludzie. Vide przykład z ubiegłego roku kiedy tirowiec pod Szczecinem rozjechał kilka samochodów. Nikt Ci nie poda statystyk mówiących o śmierci przez czynnik. Zawsze bezpośrednią przyczyną w statystykach policyjnych jest kolizja związana z niedostosowaniem np. prędkości do warunków itd. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 Dnia 21.02.2020 o 21:46, volf6 napisał: To, ze jest palne to chyba pół biedy, gorzej z tym kwasem fluorowodorowym co się przy tym wydziela Dodatkowo dochodzi chora cena i monopol na produkcję... I po co to wszystko jak mozna dać mieszankę propan-izobutan (care 30) Dodatkowo propan i butan mają bardzo małe GPW. 11 godzin temu, iwik napisał: Jacek Balkan w Motodzinniku podejmował ten temat kilka razy, ale do tej pory chyba brak konkretów ze strony śledczych na temat przyczyn tego pożaru. Ja jestem ciekaw czy niezależne warsztaty już opanowaly technicznie możliwość napełnienia nowej instalacji ac starym czynnikiem R134a w przypadku 'ulotnienia się' 1234yf z auta. Zamiast 1234yf najlepiej sprawdzi się propan-butan. Instalacja jest pod niego właściwie stworzona, bo jest tez palny jak 1234yf oraz ma podobne właściwości termodynamiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 @stig zrob przykład dla potomnych ... Wypusc czynnik z instalacji i jeździj bez... Po co się tak szczypiesz z tym tematem ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 4 minuty temu, maras77 napisał: Zamiast 1234yf najlepiej sprawdzi się propan-butan. Instalacja jest pod niego właściwie stworzona, bo jest tez palny jak 1234yf oraz ma podobne właściwości termodynamiczne. No ale jak już ma być bezpiecznie to wolałbym jednak napełnić czymś niepalnym 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 4 minuty temu, iwik napisał: No ale jak już ma być bezpiecznie to wolałbym jednak napełnić czymś niepalnym Propan - butan ma taką właściwość, że nie reaguje z olejem, szybko się ulatnia, a w materiałach na temat 1234yf są opisane przypadki samozapłonu na zaolejonych gorących elementach. W domu mam lodówkę Samsunga z izobutanem jako czynnik i działa już ponad 12 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 (edytowane) Normalnie jak Ford Pinto A poniżej crashtest Mercedesa z Fordem Pinto. https://www.youtube.com/watch?v=gKQ-U-rnLdo Edytowane 22 Lutego 2020 przez maras77 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 Myk polega na tym, że preparat jest skrajnie niebezpieczny przy kontakcie z wodą (gaszenie pożaru). Wystarczy trochę poczytać. Natomiast producenci samochodów stosują nawet w .....tych samych modelach.... rożne czynniki w zależności od ...rynku sprzedaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 46 minut temu, maras77 napisał: Dodatkowo propan i butan mają bardzo małe GPW. Zamiast 1234yf najlepiej sprawdzi się propan-butan. Instalacja jest pod niego właściwie stworzona, bo jest tez palny jak 1234yf oraz ma podobne właściwości termodynamiczne. Wystarczy nabić zamiast 1234yf starym R134a i po problemie. Działa bez żadnego kłopotu tylko przed zabiegiem trzeba wypłukać układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 23 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 9 godzin temu, iwik napisał: No ale jak już ma być bezpiecznie to wolałbym jednak napełnić czymś niepalnym Właśnie o to chodzi. Niektórzy dalej tego nie rozumieją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 4 godziny temu, stig napisał: Właśnie o to chodzi. Niektórzy dalej tego nie rozumieją. Nadal nie rozumiesz, ze czynniki chłodnicze to miliony ton produkcji rocznie, z klórych całośc predzej, czy później trafi do atmosfery. Czynnik musi miec odpowiednie właściwosci termodynamiczne, aby w ogóle działał i do tego sprawnie. Potem nie moze niszczyc warstwy ozonowej, wzmacniac emisji radiacyjnej (efekt cieplarniany), byc toksyczny. R134a ma bardzo duzy potencjał cieplarniany. A propan butan ma pomijalny. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 23 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 @maras77 Proszę cię . Ekologia w tym wszystkim jest na samym końcu. Globalnie nikogo nie obchodzi ochrona środowiska patrz wycofanie się USA z porozumienia klimatycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemo9 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 Akurat jeżeli chodzi o ekologię, to w chłodnictwie zrobiono zdaje się sporo- dzieki zmianie czynników zatrzymano rozwój "dziury ozonowej " ....Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 10 minut temu, przemo9 napisał: Akurat jeżeli chodzi o ekologię, to w chłodnictwie zrobiono zdaje się sporo- dzieki zmianie czynników zatrzymano rozwój "dziury ozonowej " .... Zatrzymano rozwój (a nawet dość mocno cofnięto degradację) wprowadzając właśnie R134a do klimatyzacji i inne gazy do dezodorantów zamiast freonów. Przejście teraz na 1234yf jest tylko i wyłącznie "ukłonem" w stronę 2 koncernów chemicznych, mających monopol produkcję tej trucizny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 Godzinę temu, iwik napisał: Zatrzymano rozwój (a nawet dość mocno cofnięto degradację) wprowadzając właśnie R134a do klimatyzacji i inne gazy do dezodorantów zamiast freonów. Przejście teraz na 1234yf jest tylko i wyłącznie "ukłonem" w stronę 2 koncernów chemicznych, mających monopol produkcję tej trucizny. R134a nie ma przyszłości w świecie walki z GO, bo ma duży potencjał cieplarniany GWP. 1234yf jest pod tym kątem wzorowy, tylko kosztem palności i toksyczności po podgrzaniu. Zamiast 1234yf można stosować propan lub izobutan, który jest też palny, tylko mniej, oraz nie jest toksyczny, więc jest sumarycznie lepszy. Tylko propan butan jest dostępny na wyciągnięcie ręki w milionach ton w cenie 2 zł za kg, a 1234yf jest opatentowany i kosztuje kilkaset zł za kg. Więc racją jest, że 1234yf to nie ekologia, tylko biznes. Ale wycofanie R134a to już jest dbanie nie tylko o ekologię, ale o przyszłość ludzkości na tej planecie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 5 godzin temu, iwik napisał: Zatrzymano rozwój (a nawet dość mocno cofnięto degradację) wprowadzając właśnie R134a do klimatyzacji i inne gazy do dezodorantów zamiast freonów. Przejście teraz na 1234yf jest tylko i wyłącznie "ukłonem" w stronę 2 koncernów chemicznych, mających monopol produkcję tej trucizny. Trochę ponad 20 lat temu chodziłem do technikum samochodowego. I tam jeden z nauczycieli powiedział że wojna z R12 to tylko walka o kasę bo patent się skończył. I dlatego wymuszają R134a. I powiedział jeszcze że jak się skończy patent na R134a historia się powtórzy. Za jakieś 15- 20 lat jakiś nowy gaz wymyślą. No masz ci los - 20 lat przeszło i nowy gaz trzeba bo akurat 20lat trwają patenty. I już nie można zarabiać na prawach do produkcji... 8 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2020 Jacek Balkan wrócił do tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 24 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2020 Dnia 23.02.2020 o 21:09, pawel_78 napisał: I tam jeden z nauczycieli powiedział że wojna z R12 to tylko walka o kasę bo patent się skończył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 (edytowane) Dnia 23.02.2020 o 14:48, iwik napisał: Zatrzymano rozwój (a nawet dość mocno cofnięto degradację) wprowadzając właśnie R134a do klimatyzacji i inne gazy do dezodorantów zamiast freonów. Przejście teraz na 1234yf jest tylko i wyłącznie "ukłonem" w stronę 2 koncernów chemicznych, mających monopol produkcję tej trucizny. R134a ma gigantyczne zasługi w walce z dziurą ozonową, ale i spory potencjał cieplarniany (GWP 1430). 1234yf jest równie dla ozonu niegroźny, a potencjał GWP ma ... 4. R600a, R22 czy R290 mają też bardzo fajne właściwości GWP, ale są bardzo palne - i dlatego w motoryzacji nie stosowane. Zaletą 1234yf jest jego palność - wg klasyfikacji ASHRAE mało-palny: potrzebuje dużej energii do zapłonu, dużego stężenia w powietrzu żeby się palić oraz pali się stosunkowo wolno. Nie pisz więc proszę, że to tylko 'ekologiczne' bzdury, kiedy nie masz pojęcia o wyobrażeniu. Edytowane 25 Lutego 2020 przez grogi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 (edytowane) 6 godzin temu, grogi napisał: Nie pisz więc proszę, że to tylko 'ekologiczne' bzdury, kiedy nie masz pojęcia o wyobrażeniu. Przyznam, że nie wiem co to jest "pojęcie o wyobrażeniu" , ale wiem co oznacza sytuacja kiedy patent na produkcję "zatwierdzonego" gazu do ac mają wyłącznie 2 koncerny. Na pewno zupełnie przypadkowo zamiast palety dostępnych na rynku i tanich gazów, które mogą tak samo dobrze działać w układach klimatyzacji wybrano akurat ten opatentowany i drogi, co do którego jeszcze jeden z największych producentów moto zgłaszał uzasadnione obawy co do bezpieczeństwa. Co do "potencjału cieplarnianego": w układzie klimatyzacji jest tylko pół kilograma gazu, który ulatuje do atmosfery w całości statystycznie raz na 10 lat. Pół kilograma innego gazu cieplarnianego, czyli CO2, emituje samochód po przejechaniu 5km. Jaki jest potencjał cieplarniany tego pół kg gazu w układzie AC w stosunku do ton CO2 emitowanych przez lata eksploatacji samochodu? Edytowane 25 Lutego 2020 przez iwik 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 25 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 Potencjał cieplarniany to jest dopiero w pierdzacych krowach .... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 8 godzin temu, grogi napisał: , dużego stężenia w powietrzu żeby się palić oraz pali się stosunkowo wolno. pomiędzy 6-12% to wcale nie jest duże stężenie, LPG ma 5-15% więc ja bym wcale nie twierdził, że 1234yf jest mniej palny/wybuchowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 9 godzin temu, grogi napisał: Zaletą 1234yf jest jego palność - wg klasyfikacji ASHRAE mało-palny: potrzebuje dużej energii do zapłonu, dużego stężenia w powietrzu żeby się palić oraz pali się stosunkowo wolno. ale to jest zaleta względem czego? Bo porównując do R134a to są jego główne wady Cytuj The pressure/temperature relationship and the latent heat values of R-134a are very similar to those of R-12. Also, R-134a is a very safe refrigerant with an ASHRAE safety classification of A1. This means it is not flammable and has very low toxicity levels. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 (edytowane) 6 godzin temu, stig napisał: Potencjał cieplarniany to jest dopiero w pierdzacych krowach .... I znowu pudło. Krowie gazy cieplarniane wydobywają się z jej drugiego końca. Wystarczy im pasze minimalnie zmodyfikować i już gazów metanu nie wydzielają.... Edytowane 25 Lutego 2020 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 (edytowane) 5 godzin temu, Ozarek napisał: ale to jest zaleta względem czego? Bo porównując do R134a to są jego główne wady Wobec propanu i pochodnych. R134a jest bardzo bezpieczny, ale tez bardzo cieplarniany. Edytowane 25 Lutego 2020 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 25 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 16 minut temu, grogi napisał: I znowu pudło. Krowie gazy cieplarniane wydobywają się z jej drugiego końca. Wystarczy im pasze minimalnie zmodyfikować i już gazów metanu nie wydzielają.... Robią tak? Pisałem wyżej - globalnie wszyscy mają gdzieś ekologię. Jesz mięso? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 (edytowane) 16 minut temu, stig napisał: Robią tak? Niestety nie. Tak długo jak nie będzie odgórnych regulacji, to nikt nie będzie. Ale potem zaraz uszłyszymy, że Unia Zła, bo mówi jak mam swoje krowy karmić Cytuj Pisałem wyżej - globalnie wszyscy mają gdzieś ekologię. Jesz mięso? Jem. Max dwa razy w tygodniu. Nie pamiętam, kiedy jadłem wołowinę... Edytowane 25 Lutego 2020 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 3 godziny temu, grogi napisał: Wobec propanu i pochodnych. R134a jest bardzo bezpieczny, ale tez bardzo cieplarniany. no ale jednak 1234yf jest bardzo niebezpieczny jak już do tego zapłonu dojdzie. Rozwiązanie jest bardzo proste R744 czyli poprostu CO2, Mercedes napewno nad tym pracował, nie wiem z jakim skutkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 3 minuty temu, Ozarek napisał: Rozwiązanie jest bardzo proste R744 czyli poprostu CO2 Tu będzie duży problem - jak tu zarobić na sprzedaży gazu, którego wszędzie jest w nadmiarze. Nie będzie komu opłacić drogich badań potwierdzających że ten gaz jest na pewno bezpieczny w układach klimatyzacji oraz że ma niski współczynnik xy (tu można wymyślić dowolny działający na wyobraźnię parametr absolutnie bez żadnego znaczenia), zebrać podpisów gremium "fachowców" oraz "przekonać" rzeszę urzędników, że to najlepszy wybór. 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 25 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 3 godziny temu, grogi napisał: Niestety nie. Tak długo jak nie będzie odgórnych regulacji, to nikt nie będzie. Ale potem zaraz uszłyszymy, że Unia Zła, bo mówi jak mam swoje krowy karmić Jem. Max dwa razy w tygodniu. Nie pamiętam, kiedy jadłem wołowinę... Skoro jesz mięso to także produkty odzwierzęce. Przecież krówki to nie tylko rasy mięsne. Taka widzisz ekologia zależna od strony z której się patrzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 Godzinę temu, Ozarek napisał: Rozwiązanie jest bardzo proste R744 czyli poprostu CO2, Mercedes napewno nad tym pracował, nie wiem z jakim skutkiem. Opracował i stosuje w klasie S i E. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 Dnia 24.02.2020 o 21:31, maras77 napisał: Jak coś chcesz mi powiedzieć to napisz mi własnymi słowami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 25 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 (edytowane) 4 godziny temu, Ozarek napisał: no ale jednak 1234yf jest bardzo niebezpieczny jak już do tego zapłonu dojdzie. No jest. I trudno się go gasi. Cytuj Rozwiązanie jest bardzo proste R744 czyli poprostu CO2, Mercedes napewno nad tym pracował, nie wiem z jakim skutkiem. No nie jest takie proste. Układ na CO2 wymaga ~100 atmosfer w układzie - to 10 razy wyższe ciśnienie w układzie niż układy zaprojektowane na R134a/1234yf. VW ID3 też wg zapowiedzi CO2 miał używać - nie wiem, co z tego wyszło... Edytowane 25 Lutego 2020 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.