eryko Napisano 24 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2020 Panowie potrzebuję rady silnik renault 1,2 16V silnik w czasie jazdy przez OBD nie pokazuje więcej niż 82-84 sC tak właściwie trzyma stałe 82 , 84 jak mu się mocniej pociągnie . I teraz mam dylemat czy aby nie jest niedogrzany motor , termostat ma mieć temperaturę otwarcia dla tego silnik 89 sC , czy dobrze kombinuje że te 82 to trochę mało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2020 (edytowane) Może i mało-tylko to moze być zarówno termostat (niewłaściwy/uszkodzony) jak i sam czujnik temperatury wskazujący te 82°C albo i budowa układu chłodzenia bądź umieszczenie samego czujnika... Najlepiej porównać z innym egzemplarzem takiego auta Edytowane 24 Lutego 2020 przez volf6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 24 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2020 Panowie potrzebuję rady silnik renault 1,2 16V silnik w czasie jazdy przez OBD nie pokazuje więcej niż 82-84 sC tak właściwie trzyma stałe 82 , 84 jak mu się mocniej pociągnie . I teraz mam dylemat czy aby nie jest niedogrzany motor , termostat ma mieć temperaturę otwarcia dla tego silnik 89 sC , czy dobrze kombinuje że te 82 to trochę mało ?Mój mechanik twierdzi, że 1.2 16V ma problem z niedogrzewaniem się w zimie.Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 24 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2020 (edytowane) 18 minut temu, Phil_ips napisał: Mój mechanik twierdzi, że 1.2 16V ma problem z niedogrzewaniem się w zimie. no właśnie pod korkiem robi się lekki majonez , próba gazowa układu chłodzenia wykluczyła uszczelkę , czyli potwierdza się po raz kolejny teza o nie dogrzaniu Edytowane 24 Lutego 2020 przez eryko korekta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 24 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2020 3 godziny temu, eryko napisał: Panowie potrzebuję rady silnik renault 1,2 16V silnik w czasie jazdy przez OBD nie pokazuje więcej niż 82-84 sC tak właściwie trzyma stałe 82 , 84 jak mu się mocniej pociągnie . I teraz mam dylemat czy aby nie jest niedogrzany motor , termostat ma mieć temperaturę otwarcia dla tego silnik 89 sC , czy dobrze kombinuje że te 82 to trochę mało ? U mnie fabrycznie 82st, silnik utrzymuję stałą z czujnika 84, silnik 3.3 V6 benzyna z LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 24 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2020 Zobaczysz, że po wzroście temperatury zewnętrznej majonez zniknie. W moim Twingo w zimie jest majonez, a od wiosny do jesieni nie ma. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 24 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2020 Panowie potrzebuję rady silnik renault 1,2 16V silnik w czasie jazdy przez OBD nie pokazuje więcej niż 82-84 sC tak właściwie trzyma stałe 82 , 84 jak mu się mocniej pociągnie . I teraz mam dylemat czy aby nie jest niedogrzany motor , termostat ma mieć temperaturę otwarcia dla tego silnik 89 sC , czy dobrze kombinuje że te 82 to trochę mało ?TTTM.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 25 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2020 Dzięki pany czekam wiosny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2020 89 to temp. pełnego otwarcia, a termostat nie działa zero/jedynkowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 28 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2020 9 godzin temu, technix napisał: 89 to temp. pełnego otwarcia, a termostat nie działa zero/jedynkowo Są gdzieś publikowane charakterystyki termostatów? Przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać termostat, którego temp. pełnego otwarcia to 83 stopnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Pisz do producentów, może Ci coś udostępnią 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Dnia 24.02.2020 o 15:44, Phil_ips napisał: Zobaczysz, że po wzroście temperatury zewnętrznej majonez zniknie. W moim Twingo w zimie jest majonez, a od wiosny do jesieni nie ma. Nie wiem o co chodzi z tym majonezem, ale użytkowałem kilka aut zarówno w benzynie jak i w dieslu na krótkich odcinkach i nigdy legendarnego sosu pod korkiem nie miałem. Od czego to zatem zależy? A co do otwarcia termostatu... Oddałem kiedyś auto na wymianę rozrządu. Nie wiem jak to możliwe, ale tuż po jego wymianie wskazówka temperatury przestała trzymać pion. Czyli jedna lub połowa działki przed środkiem wskaźnika. Jedyne co mi przyszło do głowy to inna charakterystyka pompy wody - gorszy przepływ. Tak to sobie wymyśliłem. Zlogowałem programem diagnostycznym temperaturę otwarcia termostatu i widać było wyraźnie po wykresie, że pełne otwarcie następowało przy ok. 80 stopniach C, po czym następowało obniżenie temperatury płynu do ok. 74 stopni, która to temperatura utrzymywała się podczas spokojnej jazdy. Wystarczyło włączyć nadmuch i temperatura obniżała się jeszcze bardziej. Dołożyłem wkład termostatu za 25 zł wg wg patentu jednego z posiadaczy silnika JTD i od tej pory temperatura podczas spokojnej jazdy to 87 stopni. Dnia 28.02.2020 o 10:01, kenickie napisał: Są gdzieś publikowane charakterystyki termostatów? Przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać termostat, którego temp. pełnego otwarcia to 83 stopnie? Szukaj po ofertach sprzedawców lub specyfikacjach producentów. Powinieneś tam taką informację znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 29 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 (edytowane) @bochumil, Ty wyraźnie widziałeś początek otwarcia, a następnie przymknięcie bo za zimno mu było. Na przykładzie Opla silniki benzynowe 1.2 do 2.0 8 i 16V początek otwarcia 92 stopnie, pełne otwarcie 107stopni. Dobranoc Edytowane 29 Lutego 2020 przez technix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 1 Marca 2020 Udostępnij Napisano 1 Marca 2020 9 godzin temu, bochumil napisał: Nie wiem o co chodzi z tym majonezem O to, że kiedy filtr powietrza jest zintegrowany w pokrywie zaworów to w sezonie zimnym, przepływ powietrza przez pokrywę, mocno ją schładza. W wyniku tego na pokrywie od spodu zbiera się rosa i stąd majonez. Letem ciepłe powietrze nie wychładza tak pokrywy aby skropliła się rosa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 1 Marca 2020 Udostępnij Napisano 1 Marca 2020 O to, że kiedy filtr powietrza jest zintegrowany w pokrywie zaworów to w sezonie zimnym, przepływ powietrza przez pokrywę, mocno ją schładza. W wyniku tego na pokrywie od spodu zbiera się rosa i stąd majonez. Letem ciepłe powietrze nie wychładza tak pokrywy aby skropliła się rosa.Albo tak jak w Renault z tematu korek wlewu oleju jest na plastikowej fajce odsuniętej od silnika i jest tam zwyczajnie zimno i nigdy się to nie nagrzewa zimą do tego stopnia, żeby "spłukać" majonez. W tym silniku to absolutnie normalne i nie świadczy o niczym negatywnym. Od jesieni do wiosny jest majonez i tyle.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.